Yüksek kilometreli motorlar
Reklamlar
-
Arkadaşlar araba alırken araç 40.000, 50.000 km de ise eğer oo km si düşükmüş alınır derken motor alırken "hmm km si yüksekmiş" diyebiliyoruz. Genelde araba kilometresinde 200.000 psikolojik sınırdır ve tercih edilmez. Çinli motorları bir kenara bırakırsak, öncelikle japon sonralıkla kore, tayvan, hint malı kaliteli motorların kilometre konusunda psikolojik sınırı sizce kaçtır. Kullandığınız modellerden örnekleyebilirsiniz.
(bu arada arabalarda 200.000 psikolik sınır iken birçok japon, alman vs model araba 1.000.000 km yi rahat ve sorunsuz devirir. Motorlarda durum sizce nedir?)
Reklamlar
-
Motorumu götürdüğüm usta bu soruyu 50.000km diye cevaplamıştı.
İşin komiği aynı kilometredeki bir otomobil sıfır fiyatından %40 daha ucuza bulabiliyorken motosiklet olunca fiyat en fazla %10 oynuyor.
Hep duyduğumuz "Özenli kullanılırsa eskimez." lafı motosiklettte çok büyük öneme sahip. Yüksek devir, pek çok kişinin hobi vasıtası olarak zevk için kullanması, düşmeye, kazaya daha yatkın bir vasıta olması 2. el motosikletin otomobile göre dezavantajı denebilir.
-
Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?
Konuya gelirsek, psikolojik sınır doğru birşey değil.
Zaten çoğu motorun kilometresi de doğru değil.
20.000 50.000lerde olduğu iddia edilen 5 yaşından büyük sahibi çokça değişmiş motorlardan uzak durmak gerekiyor fikrimce.
Kaza yapmamış, elektrik tesisatı ve herhangi bir yeri kurcalanmamış, bakımları düzenli yapılmış bu da kayıt altına alınmış her motor km gözetmeksizin alınabilir.Psikolojik sınır değil, mantık sınırına bakmak gerekiyor.
-
Bizim 600f ler hep 40 50 binde nedense. 10 senede 20 sahip değiştirmiştir sorsan hepsi bakımını yapmıştır ama hep 40 50 binde.
Göz görmeyince gönül katlanırmış.
-
Motosiklet Eğitmeni
Enteresan bir mim koyacağım muhabbetinize.
Türkiye'de psikolojik sınır çoktan 25-30 bin km olarak oturuşmuş vaziyette.
Bir çok motosiklet acemi ya da haylaz sürücülerin elinde 40-50 bin kmlerde dökülüyor.
Hâl böyle ve bu durum kullanıcılar tarafından da bilinirken 50 bin km ve üstü motosikletlerin daha bakımlı ve iyi kullanılmış olma ihtimali yükseliyor.
Özetle Türk kullanıcının elinde 50 - 100 bin kmlere gelebilmiş bir motor gayet usturuplu kullanılmış bakımlı bir motor demektir.
Bazen 10 bin kmde ki bir çok motordan daha içiniz rahat bir biçimde alabilirsiniz.
Normal şartlarda mantıksız görünen bu bakış açısını biraz irdelerseniz oldukça akla yatkın detaylar fark edeceksiniz.
Tabi genelleme yapmak gibi bir ahmaklığa düşmediğimi fark etmenizi umuyorum.
Sadece karşılaştırmanızı yaparken bunu da göz önünde bulundurun diye yazdım.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Bir milyon km giden araba arayan internete 1000000 km yazarsa bir milyon tane örnek görür. Psikolojik sınır doğru değil ama doğru olmasa da var.
Bu arada gerçekten de bazen on yaşında motor görüyorum km 30.000 , 4.0000 gel de inan
-
COQ adlı üyeden alıntı
Enteresan bir mim koyacağım muhabbetinize.
Türkiye'de psikolojik sınır çoktan 25-30 bin km olarak oturuşmuş vaziyette.
Bir çok motosiklet acemi ya da haylaz sürücülerin elinde 40-50 bin kmlerde dökülüyor.
Hâl böyle ve bu durum kullanıcılar tarafından da bilinirken 50 bin km ve üstü motosikletlerin daha bakımlı ve iyi kullanılmış olma ihtimali yükseliyor.
Özetle Türk kullanıcının elinde 50 - 100 bin kmlere gelebilmiş bir motor gayet usturuplu kullanılmış bakımlı bir motor demektir.
Bazen 10 bin kmde ki bir çok motordan daha içiniz rahat bir biçimde alabilirsiniz.
Normal şartlarda mantıksız görünen bu bakış açısını biraz irdelerseniz oldukça akla yatkın detaylar fark edeceksiniz.
Tabi genelleme yapmak gibi bir ahmaklığa düşmediğimi fark etmenizi umuyorum.
Sadece karşılaştırmanızı yaparken bunu da göz önünde bulundurun diye yazdım.
Dediğiniz olay Kişiden kişiye, modelden modele değişir diye düşünüyorum. Malum kmler hep 40 50 bin. Geçen ay 300 bin kmde nc 700s gördüm tıkır tıkırdı şahsen alırdım.
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?
Konuya gelirsek, psikolojik sınır doğru birşey değil.
Zaten çoğu motorun kilometresi de doğru değil.
20.000 50.000lerde olduğu iddia edilen 5 yaşından büyük sahibi çokça değişmiş motorlardan uzak durmak gerekiyor fikrimce.
Kaza yapmamış, elektrik tesisatı ve herhangi bir yeri kurcalanmamış, bakımları düzenli yapılmış bu da kayıt altına alınmış her motor km gözetmeksizin alınabilir.Psikolojik sınır değil, mantık sınırına bakmak gerekiyor.
Mazda b2500,toyotanın dizel sedan modelleri,mitsubishinin bazı modelleri,dizel nissanlar,Alman olarak en başta tabii ki mercedes ve opelin bazı modelleri gibi.
-
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Moderatör
SuperSport ve benzeri yüksek devir çeviren makinelerin ömürleri, yol makinelerine göre daha azdır.Km tahmininde herhangi bir yorum yapmak zor. 300-500 bin yapan Yol motosikleti de var, 100 bin yapan SuperSport da var.
Erdost adlı üyeden alıntı
Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?
Şöyle bir şey var
-
Motorun cinsine gore degisir gibi. Buyuk touring makinalarini kullananlar genelde apacilikten uzak motoruna özen gösteren insanlar. Bu tarz motorlar yuksek kmlerde alinabilir geliyor. 600cc ss makinalar ise bence en fazla zorlanan ve apacilige maruz kalan sinif. İstisnalar vardir ve olacaktir. Bu arada viraj icerisinde gayette fren yapilir yazacaktim ki bir daha baktim Okan hocaymis
-
Servis bakımlı ve kayıtları bulunan motosikletlerden korkmamak lazım..
Elbette aldığınız kişinin tarzı, motosiklet tecrübesi, hatta aldığınız motosikletin kullanım tarzı bile riskleri belirler..
-
Motorun sınıfına göre kullanıcı profili de değiştiğinden maxi enduro,touring veya kros motorlar uzun yıllar çalışır..
ne zaman yağ değişir,zincir nasıl temizlenir gibi konularda bilgili olduklarından veya motoru sürekli limitlerde sürme hevesleri azalmış olduğundan kullandıkları motorlarda uzun ömürlü olur..
üç yaşında Suzuki Vstrom motorum 60.000 km de,bir bu kadar daha kullanmadan satmam,satış sebebim de ya yeni kasasını veya farklı teknik özelliklerde üretilen modeli satın almak olabilir (2004 modelini 80.000 de ABS siz olduğu için değiştirdim)
vstrom,versys,GS,tenere gibi motorları uzun zamandır kullanan adamlar, 50bini geçmiş bu motor bitik muhabbetine de pek girmez..
-
Motosiklet Eğitmeni
oocan adlı üyeden alıntı
Üzerinde az tryil brekink yapılmış motur şeklinde ilan açarsan gideri var gibi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
gadd adlı üyeden alıntı
Servis bakımlı ve kayıtları bulunan motosikletlerden korkmamak lazım..
Elbette aldığınız kişinin tarzı, motosiklet tecrübesi, hatta aldığınız motosikletin kullanım tarzı bile riskleri belirler..
sana katılmıyorum,servis bakımlı demek benim miydemi bulandırıyor,bakımı yapılmış olsundan ister özel serviste ister kendisi yapmış olsun,,yetkili servis sadece en kısa zamanda işini bitirip para almak anlayışı ile çalışır,,daha önce yazdığım benzer konularda başıma gelenleri açıkça yazmıştım,adamlar filitreyi sökerken vidaları yalama edip olduğu gibi bıraktıklarının haricinde söktükleri yerin içine hava bile tutmadan pis bir şekilde olduğu gibi takmışlar,daha neler neler
alınacak motor zaten kendini belli eder,hırpalanmış,sağından solundan yağ sızdırmış motor ile tertemiz yağ sızdırması ve akıtması olmayan bakımlı motoru anlamak için usta olmaya gerek yok
en sağlamı alınacak motor bir ustaya deteylı olarak gösterilip onayının alınması
-
Valla bizim araba 400 bini geçti motorda 20 yasında makina göstergede 45 bin ama kimbilir kaç km dedir :D iyi bakmak öenmli harbiden bu arada motorum Yamaha xt 600 aracta Mercedes
-
Valla ben gittim 100.000 yuzbin onehundered km de bi cbf 600 sa aldim 2007 model bence km normal asil 40 50 bin olanlardan korkun kackere km dusurulmus. Dusunmek lazim
-
Buraya şunu birakip gidiyim en iyisi...
motocugum 2006 gsf 650 bandit s abs ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motorun sınıfına göre kullanıcı profili de değiştiğinden maxi enduro,touring veya kros motorlar uzun yıllar çalışır..
ne zaman yağ değişir,zincir nasıl temizlenir gibi konularda bilgili olduklarından veya motoru sürekli limitlerde sürme hevesleri azalmış olduğundan kullandıkları motorlarda uzun ömürlü olur..
üç yaşında Suzuki Vstrom motorum 60.000 km de,bir bu kadar daha kullanmadan satmam,satış sebebim de ya yeni kasasını veya farklı teknik özelliklerde üretilen modeli satın almak olabilir (2004 modelini 80.000 de ABS siz olduğu için değiştirdim)
vstrom,versys,GS,tenere gibi motorları uzun zamandır kullanan adamlar, 50bini geçmiş bu motor bitik muhabbetine de pek girmez..
Aynen... Bu tip modeller bakımı düzgün yapıldığı sürece ortalama 250bine kadar motor ömrü vardır
-
bakın tr de de öyle 30000 bine gewlince elimde patlar korkusu olmayan adamlar varmış..
f 800 gs
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)