Yüksek kilometreli motorlar
Reklamlar
-
phukette kiraladığım honda click model scooter 50bin km.deydi. Kiralık olarak oradan oraya kullanılmış, doğru düzgün bakım görmemiş, heryeri kir pas içinde fakat yine de taş gibi çalışıyordu. Düzgün bakılan herhangi bir motor bu km.leri çok rahat çıkarır satın alırken hiç düşünmeye gerek yok.
Reklamlar
-
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
Motosiklet Eğitmeni
Burda bir detaya yanlış pencereden bakıyorsunuz.
Şu söylemler;
*Bakımları yapılmış ama canı çıkarılmış!
*Servis bakımı diyorsunuz ama servis baştan savma iş yapıyor.
Bu iki söylem, bu konunun dışında tartışılması gerekiyor.
Bizim burada ilk bakacağımız bakımları zamanında ve serviste yapılmış mı?
Neden?
Çünkü motosikletin bakımına kullanıcının gösterdiği özeni buradan anlayacağız.
Efendim ben bakımı kendim daha iyi yapıyorum.
Nerden bilicem?
Efendim Ahmet usta yetkili servisten daha iyi.
Nerden bileyim?
İyi diye mi gittin, ucuz diyemi?
Burada ilk önce satıcıya güvenebilirmiyiz onun yollarını konuşuyoruz.
Şimdi hangi satıcı size güven verir?
1- Elimden her iş gelir. Tüm bakımları kendim yaptım.
2- Servis bi halttan anlamıyor. Bizim Nickrettin usta var herkes tanır. Bir numaradır ona yaptırıyorum.
3- Al kardeşim bu servis bakım karnesi. Motora ne yapıldıysa tarihi, kilometresi, servis kaşesi hepsi karnede. Al bunlarda yapılanların faturaları.
Sanırım 3 numaralı satıcı daha şanslı değil mi?
Hah ondan sonra bakarız motora.
Servis işini iyi yapmış mı yapmamış mı ortaya çıkar.
İlanlarda,
doktordan, avukattan, bayandan yazılarını laf olsun diye mi yazdıklarını düşünüyorsunuz?
Hayır.
Müşteride bu tabirleri gördüğünde otomatikman aracın serviste işlem gördüğü algısı yerleşiyor.
Bir kadından motor satın almaya gittiğinizde teker yaptı mı, drifte kalkıştı mı, motorun canını çıkardı mı gibi sorular aklınıza bile gelmez.
Ayrıca eline anahtar alıp motoru kurcalamaya kalkmayacağını da bilirsiniz.
Vaktinin büyük bölümünü işle geçiren doktor, avukat gibi meslek sahiplerinin aracın sorunlarına tahammül etmeyeceğini en ufak detayda servisin yolunu tutacağını düşünürsünüz.
Elbette servisten çok daha özenli bakım yapan, motoruna çok özen gösteren bir çok insan var.
Ama nasıl güveneceksiniz?
Motordan iyi anlıyorsunuzdur, şak diye çözersiniz.
Ama zaten böyle biriyseniz bu topicte yazılan hiç bir şey sizinle ilgili değil.
Defalarca yazdım yine yazıyorum.
Motosikletinizin servis bakım karnesini düzenli tutun.
Aksesuarlar da dahil bütün faturaları saklayın.
Bunları alıcının önüne koyduğunuz zaman alıcının dili tutulur.
Alıcı sizseniz bunları satıcıdan isteyin.
Eğer yoksa satıcı pazarlık gücünü kaybeder.
Bunlar artık ülkemizde standart hale gelmeli...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Valla benim bütün çevrem tamirci garantim bitsede servis dışı hiçbir yere pahalı motor götürmem. Bugun bi markanın yetkili servisi hata yapıyormu evet yapıyor, çok şahidim ismini vermeyeyim nc750x i yağsız çalıştırıp teslim ettiler. Ortada bi cenaze var ama servis cenazeyi kaldırır. Ama x bir usta bu hatayı yapar cenaze ortada kalır o zaman işte filmin koptuğu yer, kime hesap sorcan? buda başımıza geldi. Sonuç itibariyle servis yaptığı işinde, bakımından arkasında. Fatura var kayıdı varsa alırım abi ama fiyatıda ucuz olsun.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Üzerinde az tryil brekink yapılmış motur şeklinde ilan açarsan gideri var gibi.
Burdan gecmis konulara laflar sokulmus göndermeler yapılmış. Takipciler bilir bkz ( 600r ile basladim siz korkasiniz)
-
Altımdaki motor 60.000 de, 145.000 de sattığımız motor da oldu zamanında. Şu an bindiğim motorun 10 yıldır tüm bakımlarını kendim yaptım sayılır.
Alacağınız motorun cinsi, kullanıcı profili, ve kaç el değiştirdiği önemli etkenlerdir. Ne kadar az devir, o kadar çok daha az sıkıntılı km. (basit mantık).
Geçenlerde karşılaştık biri ile, 80.000 km de, 99 özel seri Transalp. 2.sahibinde. İstediğim rakama verse gözü kapalı alırım. Arkadaşımda r25 var,2015 model 15.000 de, 10 liraya verse almam.
-
malesef ülkemizde böyle yurt dısında bu fikirler erimiş gitmiş
bende de 2015 model yamaha tracer var surekli dolaşan biriyim
gecende satıyım dedim herkes km si cok yuksek dıyorlar malesef
boyle oluncada alttan alttan aklımıza kazınıyor bu km sınırları
ama denildiği gibi bakımları yapıldıktan sonra hiçbir motor sorun çıkarmaz zaten
-
mutluemlak adlı üyeden alıntı
malesef ülkemizde böyle yurt dısında bu fikirler erimiş gitmiş
bende de 2015 model yamaha tracer var surekli dolaşan biriyim
gecende satıyım dedim herkes km si cok yuksek dıyorlar malesef
boyle oluncada alttan alttan aklımıza kazınıyor bu km sınırları
ama denildiği gibi bakımları yapıldıktan sonra hiçbir motor sorun çıkarmaz zaten
http://i.hizliresim.com/X98apk.jpg
Senin motorunu almayacak adam gitsin bisiklet alsın biraz ter döksün E tabi doğru orantılı bir rakam veriyorsan eli ayağı düzgünse motorunun, dediğim gibi bisiklet sürsün.
Kullanıcı profilleri ilginç gerçekten. Gerçi bana göre ülkede birşeylerin alınabilmesi için orantısız emek harcamak ve harcama yapmak gerekiyor. Bu yüzden bu triplerdeyiz. Aldığın motor senin yatırımın oluyor bir yerde ve hakkını istiyorsun. Öte yandan alıcı diyorki ben şu şartlarda motor arıyorum. Sen buna çok istiyorsun. E sende yapmışsın 40.000 km öldürmüşsün motoru :D sonra hakkımı istiyorum diyorsun. (şaka yapıyorum. keşke daha karamsar olmayan bir 2. el pazarı olabilse ve dilediğimiz gibi çok düşünmeden alım satım yapabilsek)
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?
Konuya gelirsek, psikolojik sınır doğru birşey değil.
Zaten çoğu motorun kilometresi de doğru değil.
20.000 50.000lerde olduğu iddia edilen 5 yaşından büyük sahibi çokça değişmiş motorlardan uzak durmak gerekiyor fikrimce.
Kaza yapmamış, elektrik tesisatı ve herhangi bir yeri kurcalanmamış, bakımları düzenli yapılmış bu da kayıt altına alınmış her motor km gözetmeksizin alınabilir.Psikolojik sınır değil, mantık sınırına bakmak gerekiyor.
Çok uzağa gitmeyin fiat albea lar dahi 700 bin - 1 milyon gidiyor . Mercedes , Audi yada Honda için konuşmaya gerek yok
Son ağaç kesildiğinde, son nehir kirlendiğinde,son balık avlandığında; beyaz adam paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacak
-
Sorun birmilyonbeşyüzbin km'deki motorların (ve arabaların) 30 binde diye satılmaları...
Kadınların 35'den sonra yaşlanmaması gibi Türkiyede motorlar da 50 binin üstüne hiç çıkmaz
-
kullanıcısına bağlı. hemen her otomobil 1.000.000km'yi geçebilir. çin malı motosikletim ile 50000km'yi sorunsuz geçtim ve hala sorunsuz, bu kilometre de bir çok japon motosikleti dökülüyor. çünkü sahipleri düzgün bakmıyor ya da nasıl bakılır bilmiyor. o yüzden bu soruya kimse cevap veremez.
öte yandan tüm motorcuları bakım konusunda bilinçli varsayarsak, bence motosiklet için 150000km alınabilirlik sınırı. otomobil için 300000km.
motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı
-
motorum 58000kmde. devir bandı kısa olmasından dolayı uzun ömürlü olacagını dusunuyorum. alırken de kmye takılmadım açıkçası..
-
Bana kalırsa birkaç yaşını geçmiş motorda km sıkıntı şöyleki ; Bir motorun temiz olup olmadığını sadece kadrandan öğrenmek zor. (motoru ustaya bir göstermekte fayda her zaman var) Motor eğer daha yaşlı değilse temizliğini genel görüntüsüne , egzoz boğazına, disklerine , ayak peglerine , anahtar deliğinin etrafına, selesine bakarak anlayabilirsiniz. Motor 10 yaşındaysa bana göre tamamı ile kumar oynamak gibi 10 yaşında km 30.000 yazıyor motorun genel demizliğinden bu km nin doğru olup olmadığını anlayamazsın. şöyle söyleyim daha 10.000 km deki motorun km sinin gerçek olup olmadığını gözlemle anlarsınızda , 50.000 km deki motoru anlayamazsınız o 50.000 aslında 100.000 olabilir. Ben 10 yaşında olan 4 silindir aletlerin piyasada hala nasıl para ettiğine hayretle bakıyorum, heleki o fiyatlara gencecik çok güzel naked 2 silindir motorlar varken. Sonuç olarak ben 2. el aldığımda 1-2 yaşın üzerindeki bir motoru almak istemem, haa yakın arkadaşının motorudur çok güvendiğin insanlar motoru bilioydur o ayrı
-
Yahu km ile bir şey olsaydı taksiciler taş yerdi taş. Benim bi geyiğim vardır her bindiğim takside açarım km muhabbeti, bi nevi anket diyelim. En memnun kaldıkları araba albea, linea, sonra şu dacia nınkiler bile yeri gelip 750 - 1 milyon çeviriyor. Yapılan masraf, debriyaj, baskı balata triger vs. onlar da bizim gibi 50 binde bir değil 100-150 binde bir değişip devam ediyorlar. Çok da şaapmamak lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)