::Kar Kış Kıyamet ve Motosiklet::
Reklamlar
-
Evet sevgili arkadaşlar kar kış kıyamet durumlarındayız.
Bu durumda bir çok insan arabasını bile çıkartamazken bu gün çağlayanda bir YBR'li arkadaş (Kurye değil) insanlar yürüyemez iken ters yönden ilerlemeye çalışmak sureti ile motosikleti ile e5 'e bağlanma çabasındaydı.
Merak ettiğim konu şu.
Böylesine kötü koşullarda o motosiklete binmesindeki amaç veya zaruri durum nedir? Bu şekilde motosikletine binmek zorunda olup kullanan arkadaşlar içimizde de var mı? Var ise, gerekçelerini merak ediyorum.
Gündeme uygun bir konu başlığı altında bu günü değerlendirelim istedim. Şahsen ben bu gün ofise toplu taşıma ile geldim. Motosikleti bırakın arabayı bile olduğu yerden çıkartmak imkansızdı cünkü.
Peki ya motosiklete binenler?
Reklamlar
-
Valla dediğin gibi hocam araba bile çıkmazken sokaktan motosikletle trafiğe çıkmak bu durumda akıl karı değil.Hem kendi canını hem baskalarının canını tehlikeye atmak nasıl bi kafadır anlamak zor...
-
Gerekçesi çok basit
Güven,Özveri ve Tecrübe
-
crocodill adlı üyeden alıntı
Gerekçesi çok basit
Güven,Özveri ve Tecrübe
Avatardan da anlaşıldığı üzere ;)
-
Cross motorum olsa belki eğlenmek için çıkarım ama ybr ile işkenceden başka bir şey olmaz sanırım.
-
Gerçi durum bizde biraz farklı, malum yaşadığımız şehrin iklim koşulları. Sabah çıkarken baktım, 2 derece idi, hissedilen ise yaklaşık -4 falan.
2-3 haftadır işe nadiren motosiklet ile gidip geliyordum, yağmur,fırtına ve sabahları ayaz, ve en önemlisi lastiklerim uygun olmadığından. Araba ile gelip gitsem, minimum 10 TL gibi bir maliyeti var, üstüne üstlük güzergahımda bir çok yer kapalı, çalışma var. Otobüs ile gidip geleyim dedim, tam bir rezillik; vaktinde gelmemeler, balık istifi yolcu almalar, havasızlık,kavga dövüşler, en önemlisi de 12 km lik yolun en az 50 dk, bazen 1 saat 15 dakika sürmesi. Yakında bir de gideceğim yere tek otobüs gitmeyecekmiş, aktarmalı olacakmış, git-gel maliyet 7,20 TL. Benim ufaklık 3,50 TL ye gidip geliyor, sabah 45 dakika fazla uyuması, rahat-rahat evde kahvaltı yapması da cabası. Bir de şu dizliğin iç kısmını soba bandı ile kaplayıp üşüyen dizleri de hallettim mi tamamdır.
Ayrıyeten, Ybr lafı geçmişken, her gün diyorum, iyikide almışım zamanında diye. Herkes diyordu o zamanlar, zaten motorun var bunu niye alıyorsun, bu motora bu kadar para verilir mi diye? Kar hariç her hava koşulunda, her mevsim beni yolda bırakmadığı için mühendislerine burdan sevgilerimi yolluyorum.
-
Zorunluluktan değil de MadRun gibi zevk için deneyenlerle ilgili şöyle bir düşünme egzersizi mümkün gibi.
Başkalarının kolay kolay yapamadığı bir işi yapmak için çaba sarf etmenin ne amacı vardır? Veya bir işi başkalarının yapamadığı kadar iyi yapmanın? Bir mesleği virtüözlük olmadığı halde müzik aletini çok iyi çalmayı öğrenmenin, para kazanmayacağı halde Everest’in tepesine çıkmanın, dereceye giremeyeceği halde İstanbul maratonunu koşmanın, Boğaz’ın karşı yakasına yüzerek geçmenin?
Bir konuda ustalaşmak, başkalarının beceremediği şeyleri yapmak kendi gelişimimizi bize gösterir ve haz verir. Hem kendimize hem de etrafımıza bunu yapabildiğimizi göstermiş oluruz. Bundan da haz alırız. Anlaşılır bir durum.
Benzeri şekilde motosiklet de böyle. Herkesin beceremeyeceği, ustalık isteyen bir iş. Hatta motosikletle yapılan bazı özel işler bunun bir adım öteye taşınmış hali. Pistte çok yüksek hızlarda diğer sürücülerle rekabet halinde, yarışarak motosiklet sürmek, arazide insanların yürüyerek tırmanamayacakları yerlere tırmanmak da her motosiklet sürücüsünün berecemeyeceği ustalık isteyen işler. Ve bunları düzgünce yapabilmek için çaba harcıyor insanlar. Bunları yapabildiklerini görmekten haz duyuyorlar.
Yine aynı şekilde bir günde tek başına 1600 km yol yapıp Iron Butt olan kişiler de diğer motosiklet sürücülerinin çıkmayı uygun bulmayacakları kadar karlı buzlu havalarda motosikleti süren insanalar da aynı hazzın peşinde. Kişisel limitlerini geliştirmek ve bunu yapabildiklerini görmek istiyorlar.
Benzer şekilde, yavaş manevra başlığında da bir arkadaş “Yahu ayağını yere koyuver, hava atmak derdinde misin?” demişti. Bir şeyi ustalıkla yapmayı, başkalarının yapamadığı kadar hızlı, pürüzsüz, incelikle, ustalıkla yapmak için uğraşmak güzel bir şey, bunda bir sakınca yok. Gayet güzel bir hedef. IAM veya RoSPA ileri sürüş testleri de aynı şekilde kişilerin kendi sistemli sürüş becerilerinin ne kadar ilerlemiş olduğunu kendilerine ve etraflarına göstermeleri ve bundan zevk almaları için güzel birer hedef. Bu da güzel. Hedefler, gelişimi getirir.
Peki bu başkalarının denemeye bile çalışmadığı şeyleri yapmak nereden sonra saçma olmaya başlar? Devlet sınırı nerede çizer bilemiyorum ama ben başkalarına zarar vermek diye bir sınır çizebilirim. Çevre yolunda 300 ile giden bir motosikleti yönlendirmek de benim haiz olmadığım bir beceriye haiz olmayı gerektiriyor dolayısıyla bunu yapabiliyor olmakla övünmek haklıdır. Ama o işi tam beceremediğin zaman parçalara ayrılmış bir ceset görmek zorunda kalan diğer insanlara, çarptığın araçların sürücülerine, belki diğer yol kullanıcılarına, beraber sürdüğün motorcu arkadaşlarının düşmesine sebep olunca onlara fiziksel zarar veriyorsun. Onu hoş karşılamak akıllıca değil.
Karda sürmeye çalışırken veya Iron Butt sürüşü esnasında birilerini yaralayan sürücüler olursa o zaman fikir değiştirmek hakkı saklı kalsın.
-
zorunluluk olma ihtimali yüksek
-
-
O da kendince mecbur kalmış olabilir. Hemen yargılamayın insanları. Belki motoru uygunsuz bir yerde bırakmak zorunda kaldı bugün de almak istedi e5 e çıkarsam bir şekilde giderim diye düşündü.
-
Kar kış kıyamet midir bilmem ama benim memleketim 12 mevsim yaz. Suan hava 11 derece...
-
kuesier adlı üyeden alıntı
Git bu forumdan. İstemiyoruz seni.
-
Motosiklet Eğitmeni
3 sabahtır saat 6'da kalkıp oğlanın motorla asfaltta kayak yapmaya gidiyorum.
Evin arkasında geniş ve tehlikesiz bir alan var.
Hava -8 ile -10 derece arasında ve sabah asfaltın üzeri buzla kaplı oluyor.
Üstünde yürümek bile zor o derece.
Yaklaşık yarım saat kadar şebeklik yapıp eve dönüyorum.
Daha uzun süre yapmak istiyor insan ama gide gele buz eriyor ve tadı kaçıyor.
Başka yere gitsem devam ederim ama trafiğe açık yere çıkmak gerek ve ben o kadar aptal değilim.
Yani gayet eğlenceli aslında ama dediğim gibi güvenli bir alanda delirmek lazım.
Trafiğe çıkmak bir zorunluluk yoksa pek akıllıca değil.
Aptallıkla cesaret arasında çok ince bir çizgi var.
-
cuma akşamdan motoru bir yere bırakmıştır mecbur kalıp parkettiği yerden alıyordur.
-
Bu sabah bir bisikletli gördüm, dik bayırdan 3ten 2ye atmış tofaş gibi yan yan iniyordu vallahi, bence tamamen zevk meselesi.
-
Gercekten mecbur olanlar vardir
Adam paket servis işinde çalışıyor işe gitmese para kazamayacak ac kalacak
Diger secenek işe gitmem lazim vasita yok veya cok ters
Bu durum da olabilir
Benim gibi işe git gel parayi geçtim 4 vasita ve günde 4 km yol yaya gitmem lazim motosiklet çalışırsa giderim toplu taşıma kullanmam
Fakat zevk için biniyorsa bi insan saygi duyarim
-
valla kapalı garaj var şükür, motoru da arabayı da çıkarmadım hiç. Bu sabah minibüse bindim, hemen önümüzdeki araç geri zekalıca sollamak yapmak isterken yokuş aşağı kaydı ve yanda park etmiş arabaya çarptı. Aracına çarpılan kişinin yerinde kimse olmak istemez.
-
tanertc adlı üyeden alıntı
Kız eve çağırmıştır.
Çok sağlam bir mazerettir bu. Atın ölümü arpadan olsun diyen bir neslimiz var sonuçta.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
İstanbul Ataköy deyim,
Paket servis çalışanlarını,kaya kaya yollarda, motor tepesinde görüyorum,
İnsanların şu havada yemek siparişi vermesine inanamıyorum,
İnsanın içine sinmez ya, hiç mi anlayış yok!
Bende 2-3 gündür binemiyorum motora,
İlk günler biraz niyetlendim ama motor altta kapalı garajda,garajdan yokuş yukarı çıkarmak imkansız yol buz kesmiş,
Sabahları o yokuştan arabasıyla çıkmaya çalışan insanları seyretmek çok eğlenceli
Audi 4 çekerler ise karda gerçekten iyi iş çıkarıyor.
En çok da köpeklere üzülüyorum,elinde torba olan insanlara ezik ezik bakıyorlar belki bi yardım gelir diye,
Millet de hayalet görmüş gibi kaçıyor.
Makarnayı haşlayıp,biraz da kıyma ile karıştırıp köpeklere verdim,bayıla bayıla yediler,
Yazık garibanlara.
-
motosiklet kullanırken 3 katman giyim sistemini uyguluyor musunuz arkadaşlar?
Ben: Termal içlik - 3 katmanlık mont - içlik 2 katmanlı motosiklet pantolonu kullanıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)