110.000 km cbf 600 sa bakim nelere bakmali?
Reklamlar
-
Erdost adlı üyeden alıntı
Alıp uzun süre binecekseniz
1-Teker bilyalari-Takozlari değişecek
2-Gidon bilyaları değişecek
3-Bütün teller, debriyaj ve gaz teli değişecek
4-Baskı balata değişecek
5-Fren kaliperleri düzgün çalişmiyorsa, tamir takımları değişecek
6-Jant balanslari yapılacak
7-Bütün sigortalar, ve ampuller değişecek.
8-Marş motoru sökülüp, kömürleri değiştirilip, gereken parçalar değişecek.
9-Elektrik aksami kontrol edilecek
10-Motor aşağı alınıp en kötü conta takımı değiştirilecek, yağ kaçakları engellenecek.
11-Amortisör bakımları yapılacak.
12-Benzin pompa bakımı yapılacak.
Bu şekilde yaklaşık 3 4 milyar masraf ile sıfır gibi motora binmeye devam edersiniz.
Ben ikinci el motorda, orjinal ama km yapmış motoru ucuz fiyata alıp baştan toplamanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Bende sizin gibi dusunuyorum ki suanda 3 4 masraf edilmez bu sistem ile
Suan motorda oncelikli debriyaj ve parcalarina bakmamgerek siboplardan yada egzantrikten cok sukur ses yok. Amansorler elden gecti frenler diskler elden gecti
Lastik aslinda temiz guzel fakat yaza bi lastik alabilirim. Sanziman sikintisiz. Zincir disli temiz. Neyse artik bi yerden sokup bakmaya baslamak lazim para toplayalimda bi gerisi kolay
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
Reklamlar
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
2 bin liraya orjinal conta setini ve suparlarını alamazsın, cbf600'ün (2008 öncesi) eksantrik zincir ve gergi paletleri sadece 1200lira civarı. 2000tl anca YBR 125 in motorunu yeniden toparlarsın.
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
2 bin liraya orjinal conta setini ve suparlarını alamazsın, cbf600'ün (2008 öncesi) eksantrik zincir ve gergi paletleri sadece 1200lira civarı. 2000tl anca YBR 125 in motorunu yeniden toparlarsın.
doğrudur ybrde o kadar değil yahu 600-700 lira falan benim motoru yenilemeye kalksak 3 bin lira civarı tutuyor.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
doğrudur
ybrde o kadar değil yahu 600-700 lira falan
benim motoru yenilemeye kalksak 3 bin lira civarı tutuyor.
O kadr değil mi?..Motoliz.com'da (kardeşler-Yamaha) bi göz atıver istersen, krank 800-850 lira.Haaa yan sanayai dersen eyvallah.
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
O kadr değil mi?..Motoliz.com'da (kardeşler-Yamaha) bi göz atıver istersen, krank 800-850 lira.Haaa yan sanayai dersen eyvallah.
hocam ne krankı krank kırık değilse neden değişsinki?
-
350 tl conta seti, 100.000 de motor parçalarına bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Çeşitli ayarlar yapılabilir,ancak motor için aşırı zorlanma olmadıysa taş gibi olacağını düşünüyorum.
-
-
Hersye iyi guzelde bu motorun motor kismi cbr 600f ile aynimi kesin olarak
Ayrica km olayi harbiden gercek .
Conta takimini orjinal alacagimi sanmiyorum otosanayide kestirirm oyle bir islem yapilacaksa. ( kayinco oto tamirci ferrari ye falan bile kestirip takabiliyor)
-
Eğer gerçekten kaliteli contaları var ise ve kesimi de ince bir şekilde yapıyorlar ise sıkıntı olmaz. Amma velakin sanayi esnafının mantalitesiaz çok belli olduğundan ucuza kaçma baştan savma işyapma ihtimalleri yüksek.
İlla sanayiden tedarik decekseniz eski contanızı söküp götürün uygun kalınlıkta kaliteli marka bir conta plakasından mutlaka CNC ile kestirin. Ben şahsen aşırı derecede zor durumda kalmasam bu yola gitmezdim.
AEA'nın videolarında sanırım buna değiniyordu. Orjinal veya DID, Bosch vb orjinal parça üreten firmalar haricinde yan sanayiye kaymamanızı şiddetle tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)