Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

110.000 km cbf 600 sa bakim nelere bakmali?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alıp uzun süre binecekseniz

    1-Teker bilyalari-Takozlari değişecek
    2-Gidon bilyaları değişecek
    3-Bütün teller, debriyaj ve gaz teli değişecek
    4-Baskı balata değişecek
    5-Fren kaliperleri düzgün çalişmiyorsa, tamir takımları değişecek
    6-Jant balanslari yapılacak
    7-Bütün sigortalar, ve ampuller değişecek.
    8-Marş motoru sökülüp, kömürleri değiştirilip, gereken parçalar değişecek.
    9-Elektrik aksami kontrol edilecek
    10-Motor aşağı alınıp en kötü conta takımı değiştirilecek, yağ kaçakları engellenecek.
    11-Amortisör bakımları yapılacak.
    12-Benzin pompa bakımı yapılacak.

    Bu şekilde yaklaşık 3 4 milyar masraf ile sıfır gibi motora binmeye devam edersiniz.

    Ben ikinci el motorda, orjinal ama km yapmış motoru ucuz fiyata alıp baştan toplamanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
    Bende sizin gibi dusunuyorum ki suanda 3 4 masraf edilmez bu sistem ile

    Suan motorda oncelikli debriyaj ve parcalarina bakmamgerek siboplardan yada egzantrikten cok sukur ses yok. Amansorler elden gecti frenler diskler elden gecti
    Lastik aslinda temiz guzel fakat yaza bi lastik alabilirim. Sanziman sikintisiz. Zincir disli temiz. Neyse artik bi yerden sokup bakmaya baslamak lazim para toplayalimda bi gerisi kolay
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
    2 bin liraya orjinal conta setini ve suparlarını alamazsın, cbf600'ün (2008 öncesi) eksantrik zincir ve gergi paletleri sadece 1200lira civarı. 2000tl anca YBR 125 in motorunu yeniden toparlarsın.
    antilop_skul bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  3. #43
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 bin liraya orjinal conta setini ve suparlarını alamazsın, cbf600'ün (2008 öncesi) eksantrik zincir ve gergi paletleri sadece 1200lira civarı. 2000tl anca YBR 125 in motorunu yeniden toparlarsın.
    doğrudur ybrde o kadar değil yahu 600-700 lira falan benim motoru yenilemeye kalksak 3 bin lira civarı tutuyor.
    antilop_skul bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğrudur ybrde o kadar değil yahu 600-700 lira falan benim motoru yenilemeye kalksak 3 bin lira civarı tutuyor.
    O kadr değil mi?..Motoliz.com'da (kardeşler-Yamaha) bi göz atıver istersen, krank 800-850 lira.Haaa yan sanayai dersen eyvallah.
    antilop_skul bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  5. #45
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadr değil mi?..Motoliz.com'da (kardeşler-Yamaha) bi göz atıver istersen, krank 800-850 lira.Haaa yan sanayai dersen eyvallah.
    hocam ne krankı krank kırık değilse neden değişsinki?
    antilop_skul bunu beğendi.

  6. #46
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    350 tl conta seti, 100.000 de motor parçalarına bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Çeşitli ayarlar yapılabilir,ancak motor için aşırı zorlanma olmadıysa taş gibi olacağını düşünüyorum.
    antilop_skul bunu beğendi.

  7. #47
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende bu yazdığınızı ilk defa görüyorum

    Aşağıdak motosiklet honda 600f yani racing sayılabilecek bir makine ve 2oo1 model.. 100.000 olduğunda video cekmisler.

    http://www.youtube.com/watch?v=OIPHnFeVqcA
    Levent abi yanlış anladın daha doğrusu ironiyi anlamadın.Türkiye de 4 silindir motosikletler ne hikmetse 50 bini geçmiyor diyorum. 2003 model de olsa 2007 model de olsa hepsi max. 50 binde.Sahibinden'de fazla vakit geçiririm 2012'de gezindiğim zamanlar kilometreler max. 30 bin idi demek ki güncelleme gelmiş. Yoksa avrupada 85 binde zx636'yla neler yapıyor adamlar.Bizim burda kesiciye sokunca kol çıkaran 30 binde zx'ler var.
    antilop_skul bunu beğendi.

  8. #48
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Hersye iyi guzelde bu motorun motor kismi cbr 600f ile aynimi kesin olarak


    Ayrica km olayi harbiden gercek .


    Conta takimini orjinal alacagimi sanmiyorum otosanayide kestirirm oyle bir islem yapilacaksa. ( kayinco oto tamirci ferrari ye falan bile kestirip takabiliyor)

  9. #49
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Eğer gerçekten kaliteli contaları var ise ve kesimi de ince bir şekilde yapıyorlar ise sıkıntı olmaz. Amma velakin sanayi esnafının mantalitesiaz çok belli olduğundan ucuza kaçma baştan savma işyapma ihtimalleri yüksek.

    İlla sanayiden tedarik decekseniz eski contanızı söküp götürün uygun kalınlıkta kaliteli marka bir conta plakasından mutlaka CNC ile kestirin. Ben şahsen aşırı derecede zor durumda kalmasam bu yola gitmezdim.

    AEA'nın videolarında sanırım buna değiniyordu. Orjinal veya DID, Bosch vb orjinal parça üreten firmalar haricinde yan sanayiye kaymamanızı şiddetle tavsiye ederim.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)