110.000 km cbf 600 sa bakim nelere bakmali?
Reklamlar
-
bu km de bmw gs rt serisi sonra vstrom goldving ve birkaç model de pek km bakmazlar yani kullanan adam gibi kullanıp bakmıştır
alacısı bilinçli alıcıdır sahibi tanıdıksa alır kullanır insan gibi binersen 500000 km gider
ben 430000 km cbr 600 f gördüm
437000 bmw f 800 gs
378000 1150 gs gördüm
yani binen biniyor öyle 30 40 k da satmayan da var
ha 110000 km çok diyenler bu forumda bi arkadaşta ybr vardı 145000 km orj motor açılmamış kendisi kuryelik yapıyordu
4 silindir makina için bu km çerez yaniii...
Reklamlar
-
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Aynı diye biliyorum 2004 2011 aynı kasa olması lazım mekanik de aynı. Hesaplarıma göre aksilik çıkmaz ise 4gibi bir rakama biter.
eğer motor uygun fiyata alınırsa 4 bin üstüne konur.Kafa rahat binilir.Sonuçta sıfır motor almışsın gibi bir durum var ortada rodajınıda "İTİNAYLA" yaparsın.Oh mis.
-
Demek tek tük de olsa yaşlı motorun kmsini düşürmeyen varmış. Çoğu kişi şaşırmış bu kadar yüksek kmli olmasına fakat aslında sahibindendeki 10 yaşına yakın veya geçmiş motorların yüzde 99 u halihazırda bu kmlerde. Mesela gidip 600f ilanlarindaki km lere bakın. Motor 2000 model öncesi olsa da 30 40 50 bilemedin 60 bin kmdedir 2006 model olsa da. 10 yaşında 40000 km'de motor alıp bunun gerçek km olduğuna inananlar kendilerini kandiriyorlar sadece. Kimse cikip ama benim tanidigim var motorun ilk sahibi km gercekten 10 bin 20 bin demesin. O senin tanidigin arkadas 10.000 de 1 ihtimalle karsilasilan bir istisna.
Şahsen ben ilanlara bakarken eger baktigim arac eski modelse ozellikle yuksek km li yani gercek kmsi olma ihtimali yuksek olan araclara bakiyorum. Satici eger cooook basitce oynanan km'de cakallik yapmazsa yuzde 90 ihtimalle hicbirseyde yapmaz
-
kawa da 4 bin civarı normal bir fiyat
ben motoru zaten aldım 100000 bakımı yaptık fakat 110000 e yaklasırken neler değişmeli onu meraktan sordum =)
-
Bende de 2007 model cbf600 sa var daha önce bu kadar yaşlı ikinci el bir motosiklet almamıştım ne alaka 4 silindir motor olayına girdim onu da anlamadım ama şu bir gerçek bundan sonraki motosikletler bana garip gelecek galiba hemen sevdiriyor kendini ben 27500km de aldım şuan 30k çok araştırdım parça bulunabilirlik, bakım masrafları vs sadece benden önce ki sahibinin bakımdan anladığı wd40 ile silmek! Biraz masraf yaptım gerekli şeyleri değiştirdim biraz da keyfi aksesuar işim bitti yaz gelsin diye bekliyorum uzun bir süre kullanmak niyetin zaten son zamlardan sonra başka çare yok gibi.
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
kawa da 4 bin civarı normal bir fiyat
ben motoru zaten aldım 100000 bakımı yaptık fakat 110000 e yaklasırken neler değişmeli onu meraktan sordum =)
sizinle ilgili birşey değil hocam yanlış anlamayın şahsen merakımdan sordum.Başka konu açmak istemedim
-
çok komik km rakamları var evet tüv türk bile yıllık ortalama arac km si 10-20 bin arası diyor .
10 yasındaki bir aracın 30-40 bin km olması komik sadece . hicmi binmediniz abi . ben bindigim zaman en az 50 km yol yapıyorum .
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
çok komik km rakamları var evet tüv türk bile yıllık ortalama arac km si 10-20 bin arası diyor .
10 yasındaki bir aracın 30-40 bin km olması komik sadece . hicmi binmediniz abi . ben bindigim zaman en az 50 km yol yapıyorum .
Bunun kontrol edilmesi mevcut son muayene km bakıyorsun SMS olarak geliyor ona göre hareket ettim, bende diyordum nasıl olur diye valla alıp binmeyende varmış garip yani anlarım küçük il olur ilçe olur işin eve yakın olur da hiç mi zevk yapmadın be adam benim aldığım adam motosiklet adam başı 10k yapmış
-
dalangıç adlı üyeden alıntı
Bunun kontrol edilmesi mevcut son muayene km bakıyorsun SMS olarak geliyor ona göre hareket ettim, bende diyordum nasıl olur diye valla alıp binmeyende varmış garip yani anlarım küçük il olur ilçe olur işin eve yakın olur da hiç mi zevk yapmadın be adam
benim aldığım adam motosiklet adam başı 10k yapmış
Her muayne onceki km dusuren okadar cok insan biliyorumki saymakla bitmez
Motoru aliyo kullaniyo muayneye sokmadan en dusuk nekadar tutturabilirse o kmye getirip muayne sokuyorlar ve ayni sekilde her muayne devam ediyor. O sikinti degil yani makina belli eder kendini
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
Selam dostlar 100bin de bi cbf 600 aldim motoru kusursuz biraz bakim masraf yaptik amansor keceleri yagi bujisi vs degisti. Fakat 110 bin km ye gelince yada u civarlarda ne bakimlari yapilmali nelere goz atmali?
* Debriyajdan ugultu geliyor bilya degisimi ile kesilebilir
* debriyaj balatasi kaciriyor degismesi lazim
* frenler temiz ve yeni. Laatikler is gorur. Fakat. Uzun km ler rahat kullanmak icin ne yapilir ne yapmak gerek biraz tartisip bilgi paylasalim baska zaman yapacak arkadaslarada bilgi olsun
Kompresyon testi ve subap boşluğu kontrolü.
AEA'nın 900rr toplama videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs
Motorcu muhabbeti'nin eski motor videosu da faydalı olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=AQpvEWf9vA8
https://www.youtube.com/watch?v=g-OC--z9r7I
-
arda4 adlı üyeden alıntı
aea nın videosunu izledim fakat okadar kapsamlı bir is yapmayı dusunmuyorum 4 ay falan sürüyor galiba .
diğer videoyuda pc ye gecince izlerim
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
Merhaba. Elinizdeki kullanım kitapçığında bu bilgilerin hepsi yazar.
Kaç binde ne değisecek falan. Hiç araştırmakla uğraşmayın. Açın kitapçığı ordan devam edin.
-
MazhaRR adlı üyeden alıntı
4 silindir motosikletlerin 50 bini geçtiğini ilk defa görüyorum.2011-2012 senelerinde 30 bini geçmiyordu kilometreler, 2015 güncellemesiyle 50 bine çıkarıldı sanıyordum.
Bende bu yazdığınızı ilk defa görüyorum
Aşağıdak motosiklet honda 600f yani racing sayılabilecek bir makine ve 2oo1 model.. 100.000 olduğunda video cekmisler.
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
Merhaba. Elinizdeki kullanım kitapçığında bu bilgilerin hepsi yazar.
Kaç binde ne değisecek falan. Hiç araştırmakla uğraşmayın. Açın kitapçığı ordan devam edin.
elimde motorun kitapcıgı yok internetten buldugum bazı servis manuellerinde ise değişecek parçaları göremedim
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
yarın çalışmalara başlıyorum 200k yapacağım.Hadi bakalım.Hahahaha:D
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
elimde motorun kitapcıgı yok internetten buldugum bazı servis manuellerinde ise değişecek parçaları göremedim
kullanma kılavuzu burda
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/30/46/cbr600f04omtr.pdf
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
aea nın videosunu izledim fakat okadar kapsamlı bir is yapmayı dusunmuyorum 4 ay falan sürüyor galiba .
diğer videoyuda pc ye gecince izlerim
O video serisini şundan ötürü tasviye ettim, motorun komple sökümünü ve toplanmasını gösteriyor. Bu arada yapılan doğru ve yanlış işler de anlatılıyor. Umarım sizin aracınızda daha uzun yıllar böyle komple bir revizyona gerek kalmaz
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
kullanma kılavuzu burda
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/30/46/cbr600f04omtr.pdf
Bu kitapciga souna kadar baktim motorun icinde degisecek parca yazmiyor yada ben goremedim
Siboplar yag pompaai egzantrik zinciri gergisi vs gibi seyler yok
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
Bu kitapciga souna kadar baktim motorun icinde degisecek parca yazmiyor yada ben goremedim
Siboplar yag pompaai egzantrik zinciri gergisi vs gibi seyler yok
Bu gibi bilgiler servis kitapçığında bulunur." Honda CBR600F4 service manual" diye aratırsan kolayca bulursun.
-
Alıp uzun süre binecekseniz
1-Teker bilyalari-Takozlari değişecek
2-Gidon bilyaları değişecek
3-Bütün teller, debriyaj ve gaz teli değişecek
4-Baskı balata değişecek
5-Fren kaliperleri düzgün çalişmiyorsa, tamir takımları değişecek
6-Jant balanslari yapılacak
7-Bütün sigortalar, ve ampuller değişecek.
8-Marş motoru sökülüp, kömürleri değiştirilip, gereken parçalar değişecek.
9-Elektrik aksami kontrol edilecek
10-Motor aşağı alınıp en kötü conta takımı değiştirilecek, yağ kaçakları engellenecek.
11-Amortisör bakımları yapılacak.
12-Benzin pompa bakımı yapılacak.
Bu şekilde yaklaşık 3 4 milyar masraf ile sıfır gibi motora binmeye devam edersiniz.
Ben ikinci el motorda, orjinal ama km yapmış motoru ucuz fiyata alıp baştan toplamanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)