110.000 km cbf 600 sa bakim nelere bakmali?
Reklamlar
-
Selam dostlar 100bin de bi cbf 600 aldim motoru kusursuz biraz bakim masraf yaptik amansor keceleri yagi bujisi vs degisti. Fakat 110 bin km ye gelince yada u civarlarda ne bakimlari yapilmali nelere goz atmali?
* Debriyajdan ugultu geliyor bilya degisimi ile kesilebilir
* debriyaj balatasi kaciriyor degismesi lazim
* frenler temiz ve yeni. Laatikler is gorur. Fakat. Uzun km ler rahat kullanmak icin ne yapilir ne yapmak gerek biraz tartisip bilgi paylasalim baska zaman yapacak arkadaslarada bilgi olsun
Reklamlar
-
2008 öncesi karbüratörlü modeldi dimi?
-
hocam yağ yakma durumuna bakın, o kilometrelerde zaten yazdığınız gibi debriyaja falan bakılır, egzantrik ve subap ayarlarına bakılır, yakıt ve gaz yeme durumyuna göre karbratörüne bakılır.
eğer motor açılırsa zaten değişmesi gereken parçaları usta söyler açmadan bişey söyleyemez.
-
potasyum adlı üyeden alıntı
2008 öncesi karbüratörlü modeldi dimi?
Evet karbratorlu
@ozgcngdk motoru ben acicam o yuzden soruyorum bi maliyet olusturmak adina degermi dnegmezmi diye . cok sukur yag yakma yok. Su eksiltme yok tek gozle gorulur problem debriyaj onada ayari verecez
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
Tekerlek rulmanlari. Gidon furs bilyasi. Zincir disli. Debriyaj ve gaz teli. Kaplinler. Jantlarinda bi balansina baktir. Elektrik tesisatinida bi gozden gecirebilirsin. Sele deisebilir.
-
hocam genelde 100 bin i geçmiş motorların alınıp satıldığına çok şahit olmadık forumda,
genelde otomobillerde geçer kural, 100 bini geçirmeden elden çıkarmak, değer kaybını önlemenin bir yolu olarak görünmekte(etrafımda aracını 90 binlerde elden çıkartan çok gördüm)...motor piyasasında bu durum alımınıza nasıl yansıdı? piyasası ne durumdaydı. mahsuru yoksa ne kadara aldınız
bu arada hayırlı olsun, Allah nazardan kazadan beladan saklasın
-
Su sekilde anlatayim. Nc 700x vardi nakite sikistim inazuma f ile takasladim inazuma f 13 e geldi. Inazumayi 30 gun kullanamadim guc e alismistim bikere napariz ne ederiz derken birden bu motor geldi takas yapalim dedim anlastik 14 benim motor 500 ustune nakit saydik yani benden cikan para 13500 oldu .
Km yi kafama takmadim cunki yurtdisi forumlarda cok var 100000 km uzeri.
Sonucta 13500 e 4 silindir 2007 model yeni muayneli eli yuzu duzgun bi motor aldim .
Masraf ciksa ciksa 2 bin 3 bin cikar dedik 17 ye 0 motora bineriz dedik o sekilde aldim bakalim
Simdi iste tek amacim az masraf ile uzun kmler binebilmek.
Satmayi dusunmuyorum zaten fakat satilmyacak gibi bir motor degil 120000 de 14500 e satildigini gordum malum siteden
-
Siteye baksan geneli 40 binde ama başındaki 1 i silmişler O yüzden gayette alınır satılır.
Hayırlı olsun güle güle kullanın...
-
Memory42 adlı üyeden alıntı
Siteye baksan geneli 40 binde ama başındaki 1 i silmişler
O yüzden gayette alınır satılır.
Hayırlı olsun güle güle kullanın...
Aynen oyle orjinal km 40 bin olan zaten 22 25 bin tl arasi fiyat cekiyor bu motorlarla duzgun kullanop 200 250 bin goren cok insan var
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
bence kilometresini geri sarmaya çalışmadılarsa bu ülkemizde düşük bir ihtimalde olsa genelde düzgün kullanıcılar kullanmış olabilir.
cbf 600 zaten motor ömrüylede ünlü bir motor, dediğiniz gibi en kötü ihtimal 3-4 bin lira masraf yapar binersiniz.
ama almadan önce mutlaka iyi bir ustaya gösterim sesini dinlesin, iyice baksın size çıkabilecek masrafı az çok söylesin.
-
4 silindir motosikletlerin 50 bini geçtiğini ilk defa görüyorum.2011-2012 senelerinde 30 bini geçmiyordu kilometreler, 2015 güncellemesiyle 50 bine çıkarıldı sanıyordum.
-
Bende 2008 model V-stromumu 85.000 kmde sattım. Üstelik mis gibi çalışıyordu gram farklı ses gelmiyordu motorundan.
Alan kişiylede sohbetim devam ediyor, küçük bir türkiye turuna çıktı, kamplara gezilere katıldı vs. Şuan 100.000 civarına geldi hala aynı diyor sahibi.
İyi bakıldığı taktirde bence abartı kmler değil bunlar.
Güle güle kullanın.
-
Hocam ayrı konu açmak yerine bu topic altında sorayım bende.2004-2008 arası nispeten eski sayılabilecek motorlara sıfır motor yaptırmanın maliyeti ne olur.Şimdi tonla motor var hepsinin masrafı farklı olur diyeceksiniz.Ama örnek z750s diyelim.Tahmini 4 binliranın altında olur diye düşünüyorum.Hatta bir arkadaşım 4 bin mi ne yaptın kralını yap 2 bin falan demişti.Tabi o farklı bir makinaydı ama oda yaşlanmış bir motordu.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Hocam ayrı konu açmak yerine bu topic altında sorayım bende.2004-2008 arası nispeten eski sayılabilecek motorlara sıfır motor yaptırmanın maliyeti ne olur.Şimdi tonla motor var hepsinin masrafı farklı olur diyeceksiniz.Ama örnek z750s diyelim.Tahmini 4 binliranın altında olur diye düşünüyorum.Hatta bir arkadaşım 4 bin mi ne yaptın kralını yap 2 bin falan demişti.Tabi o farklı bir makinaydı ama oda yaşlanmış bir motordu.
motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
Canım kıymetlidir benim hocam :D 2 bin ucuz olsun diye yan sanayi olayına girmem.Ama şöyleki bazen orjinal parçasından daha kaliteli üreten harici firmalar oluyor onlardan alabilirim ama ucuzuna kaçmam.En nihayetinde üstünde gezdiğim alet canım ona emanet.Ayrıca ucuz malın ömrüde diğerine oranla kısa olur devamlı devamlı sanayide dolaşmak hoşuma gitmez.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Hocam ayrı konu açmak yerine bu topic altında sorayım bende.2004-2008 arası nispeten eski sayılabilecek motorlara sıfır motor yaptırmanın maliyeti ne olur.Şimdi tonla motor var hepsinin masrafı farklı olur diyeceksiniz.Ama örnek z750s diyelim.Tahmini 4 binliranın altında olur diye düşünüyorum.Hatta bir arkadaşım 4 bin mi ne yaptın kralını yap 2 bin falan demişti.Tabi o farklı bir makinaydı ama oda yaşlanmış bir motordu.
Krankda ses varmı? Kawasaki bide krank olayına girerseniz 4 ü de geçer. Motor indirmek bi dünya para. Arkadasımın 2005 636 ne çekmiştik 5 i buldu. (kol çıkartmıştı) 2 bine kawasaki alt motor sıfır imkansız gibi geldi yanlışım varsa düzeltin.
-
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Krankda ses varmı? Kawasaki bide krank olayına girerseniz 4 ü de geçer. Motor indirmek bi dünya para. Arkadasımın 2005 636 ne çekmiştik 5 i buldu. (kol çıkartmıştı) 2 bine kawasaki alt motor sıfır imkansız gibi geldi yanlışım varsa düzeltin.
Yanlışını bilemem kawa için hocam.Belirttim zaten başka bir motor içindi o 2 bin olayı.Bekliyordum zaten kawa olunca faturanın yüksek olacağını ama benimki tahmindi tabiki yine en doğrusunu bu işle uğraşan ilgilenen yada yaşamış kişiler söyleyebilir.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Yanlışını bilemem kawa için hocam.Belirttim zaten başka bir motor içindi o 2 bin olayı.Bekliyordum zaten kawa olunca faturanın yüksek olacağını ama benimki tahmindi tabiki yine en doğrusunu bu işle uğraşan ilgilenen yada yaşamış kişiler söyleyebilir.
Sana şöyle söyliyim büyün çevrem tamirci, servis çalışanı. Bahsetiğim 636 2005 2006 aynı kasa. Kendileri yeminli birdaha dükkana kawa sokmıycaz diyorlar. Burda çoğu insan 2el yedek parça almayın diyor z motordan bi krank fiyatı çıktı sadece 5 küsür lira. Türkiyeyi alt üstne getirdik bulamadık. Biraz karaborsa yada geçen sezon bize öyle denk geldi. Sıfır toplamayı unut zaten. Ama bi 600f, 600rr,1000rr, r6 gibi parçası çok bulunmuyor malum bu modeller piyasaya istemediğin kadar. He bide z750 ile z750s in al motor parçaları bir değilse aman.
-
Alonedark93 adlı üyeden alıntı
Sana şöyle söyliyim büyün çevrem tamirci, servis çalışanı. Bahsetiğim 636 2005 2006 aynı kasa. Kendileri yeminli birdaha dükkana kawa sokmıycaz diyorlar. Burda çoğu insan 2el yedek parça almayın diyor z motordan bi krank fiyatı çıktı sadece 5 küsür lira. Türkiyeyi alt üstne getirdik bulamadık. Biraz karaborsa yada geçen sezon bize öyle denk geldi. Sıfır toplamayı unut zaten. Ama bi 600f, 600rr,1000rr, r6 gibi parçası çok bulunmuyor malum bu modeller piyasaya istemediğin kadar. He bide z750 ile z750s in al motor parçaları bir değilse aman.
z750s ile ilgili konusunu açtığımda bir cevap gelmişti z750 ile aynı sadece tur versiyonu diye şimdi siz söyleyince aklıma geldi acaba parçaları aynımıdır.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
z750s ile ilgili konusunu açtığımda bir cevap gelmişti z750 ile aynı sadece tur versiyonu diye şimdi siz söyleyince aklıma geldi acaba parçaları aynımıdır.
Aynı diye biliyorum 2004 2011 aynı kasa olması lazım mekanik de aynı. Hesaplarıma göre aksilik çıkmaz ise 4gibi bir rakama biter.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)