"Her büyük cc ile başlayan öldü bu sohbeti yaptıklarımız da öldü"
Türk insanına özgü başka bir davranış şeklide budur. İyi eğitim alan veya aldığını zanneden. Bi şeyler bilen veya bildiğini zanneden, eğer birazda 35-40 yaş bandına gelmişse hemen bu moda girer.
Neden bunu yaparlar ? anksiyetelerin dışa vurumu olduğunu düşünüyorum. ölüm anksiyetesi olabilir. Pozitivist hayat tarzı olabilir.
Doğru yanlış ekseninde değerlendirmiyorum haşa biz bu insanların yanında okyanusta su zerresi olamayız. Adam son noktayı koymuş zaten kendi tasarladığı dünyasında. Motosiklet mi sürüyorsun ? Büyük cc mi ? Hem de başlangıç ? Eğitim almadın mı ? Öleceksin ! Ölmedin mi ? Emin ol öleceksin...
Hayat yaşamaya değer. İkinci alternatifin yok. İnsanların doğru söylediklerini dikkate alıcaksın. Doğru tektir. Doğrunun doğrusu olmaz. Kendi kendini eğitme işini dikkate alıcak ve iyi bir öğrenci olacaksın.
İş ego tatmimine girdiği zaman da "drop gear disappear" vitesi düşürüp gözden kaybolacaksın.
Üstadım, sizi az-cok okuyorum. Düzeyli ve samimisiniz. Ama bu yorum uymadı size...
Kadın neden cisimlestirilsin.
Coq, işte tam da bundan bahsediyor. Hep cisimlendirildigini görmüşsün, oysa pikniğe git, beraber mutfakta yemek yap, sahilde yürüyüş yap, fikrini al..
ille de cinsel obje olarak görmek ya da öptüğün zaman cinsel olarak değil, duygu ifadesi olarak da opebilirsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:58 ----------
Kaç SS sürücüsü eğittiniz?
kaç motosiklet eğitim sertifikanız var?
Kaç kez motosiklet kazasında ölen birini gomdunuz?
"Bu şimdi ölmediğini mi iddia ediyor? Zihnen ölmüş bu." Cem Yılmaz
Doğumdan sonra ilk 6 ay anne sütünün önemini ispatlamış yorumların sahibi.
Yazıyı yazmam 3 dakikamı aldı.
Göndermem yarım saat sürdü herhalde.
Belki kırk defa okuyup gönderip göndermeme konusunda tereddüt ettim.
Yanlış anlaşılırmıyım diye düşündüm. Sonra forumdakiler beni bilir dedim ve gönder butonuna bastım.
Hatta ilk hali güzel bir kızı ya da yakışıklı bir erkeği öpmek şeklindeydi.
Vermek istediğim etkiyi yapmıyor diye değiştirdim.
Bazen bişey anlatabilmek için gıcık bi herif olmak gerekiyor. Benim sık başvurduğum bir yöntem bu.
Çok sevdiğimiz insanları kaybettik.
Bir çoğu kullanmasını bilirsen dünyanın en güvenli motoru sayılabilecek ss üstünde öldü.
Bunu hiç bir zaman kabullenemedim ve kabullenmeyeceğim.
9-10 yıl önce Türkiye'de motosiklet aleminde iş yapan ve ellerini taşın altına koymaktan çekinmeyen bir grup arkadaşım herkese açık ucuz yollu bir eğitim programı düzenlediler.
Benden normal fiyatın biraz altında ücret almam için yardım istediklerinde
para istemediğimi, masraflarım dahil herşeyi kendim karşılayacağımı bana verecekleri parayla gerekli olan fiziki şartları karşılamalarını ve bana uygun bir takvim seçmelerini rica ettim.
Bir aya yakın bas bas bağırdılar. 3 gün kala bana telefon edip sadece 8 kişinin başvurduğunu, bunlardan 5 tanesinin zaten kendi içlerinde olan kız arkadaşları olduğunu söylediler.
Katılımcılardan talep edilen para sadece pist giriş parasını karşılamak için yüz lira gibi komik bir paraydı.
Yahu insan pistte bir tur atma zevki için bile verir o parayı.
Üstüne birde eğitim alacaksın.!
Nerelerden nerelere geldik.
Bugün olsa aynı fiyasko olmaz.
Hatta geçen yıllarda oldukça pahalı olan CSS eğitimleri düzenlendi ve kapalı gişe tabir edebileceğim organizasyonlar yapıldı.
Yani gün geçtikçe daha aklı başında, eğitimin önemini kavramış bilinçli motosiklet sürücüleri arttı.
Bu durumun oluşmasında yüzlerce insanın emeği var.
Forumlarda atılan bir post bile inanılmaz katkı sundu.
Hala bir kaç süpermen çıkıp ortalığı karıştırıyor diye bugün gelinen noktayı görmezden gelemeyiz.
Şu bir gerçek ki yeni nesil bizden çok daha aklı başında, çok daha araştırmacı ve gelişmeye açık.
Onlarla birlikte biz de gelişiyoruz. Yakın bir gelecekte başlangıç motoru soran gençlere 500-600cc motorlar tavsiye edeceğiz.(ss değil)
Henüz 40-50 bin kmdir motor binen acemilere sıçrama segmenti olarak 750-800cc motorlara bir bakmasını söyleyeceğiz.
Ama o güne kadar bugünün gerçekleri neyse o.
Hala katetmemiz gereken uzun bir yol var.
Türkiye'den geçen hafta döndüm.
Özellikle küçük motosikletlere kaskla binen çok az ve çoğu orta yaşın üstünde.
Gençlerde kask ve kıyafet kullanımının yaygın olduğunu sevinçle gördüm.
Tabiki tek tük zırtapozlara denk geldim ama geneli en azından kask takıyor.
Orta yaş üstü ve bizim gibi yarım asra erişmiş olanlarda ise neredeyse hiç kask takana rastlamadım.
Yani bizim nesil için yapacak bir şey yok.
Umudum gençlerde.
Onların içinde hala anlamayanlara da kafalarına vura vura anlatacağız.
İster kızsınlar.
İster darılsınlar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
ÖLECEKSİN !!!!
Günü zamanı geldiğinde hepimiz öleceğiz Emri-hak vaki olacak ve bizde yol alacağız bu dünyadan.
İşte o gün geldiğinde soracakları sorulardan en önemlilerinden biri şu olacak ;
"Sana kendimden bir parça olarak akıl ve muhakeme yeteneği verdim. Peki sen bunu kullandınmı ???"
Dilerim hepimiz bu soruya "evet" cevabını rahatlıkla verebiliriz.
Motosiklet sürebilme becerisi doğuştan sana bahşedilmiş bir yetenek değildir. Pistte çılgınlar gibi hiç aklı yokmuşçasına uçan o adamlar aslında o sırada muhakeme seviyesinin zirvesinde beyinlerini sonuna kadar zorluyorlar. Motosiklette öncelik muhakeme yani yaptığınız işte aklınızı kullanabilmektir.
Sevgili Fatih
İşin doğrusunun ne olduğunu bilmediğin , yaşamadığın hatta çevrende görmediğin için , kendi doğrularını bize dikte etmekte hiçbir sakınca görmüyorsun ama bu yöntem COQ gibi bir adam üzerinde pek işe yaramaz.
COQ hocanın büyük bir tevazu ile seni ciddiye alarak yazdıklarını bir kez daha okursan büyük fayda göreceksin.
Ben maalesef onun kadar kibar olmayacağım ; Yukarıda kırmızı ile işaretlediklerim hakkında bir iki kelam edeceğim.
1- Henüz 600 lük R1 yapılmadı. Genellikle R6 diyorlar 600 lüklerine . Valla ben Yamahanın sitesinden baktım öyle yazmışlar :p
2- Yatık vaziyette virajda her iki frene de dokunulabilir , gerekirse sertçe fren de yapılabilir hatta hatta bu bir viraj tekniği olarak da kullanılabilir bkz. trail braking. (tabi konuyu biliyorsan bunu yapabilirsin , sen bunun yapılabildiğini bile bilmediğin için ölme ihtimalin çok yüksek. )
3- Yatık vaziyette virajda gaza da dokunulabilir , gerekirse viraj boyunca hiç durmadan gaz da açılabilir hatta hatta açılmalıdır da bkz. weight transfer. (tabi konuyu biliyorsan bunu yapabilirsin , sen bunun yapılabildiğini bile bilmediğin için ölme ihtimalin çok yüksek. )
4- Ben motorcuyu bindiği motorun cc ne göre sınıflandırmam. Ancak seninki gibi hafif ve sınırlı güce sahip bir motorun orasını burasını oynatabiliyor olman sadece bisiklete iyi binebildiğini gösterir.
Motosiklet tamamen farklı bir şekilde kullanılır ve sen bunu 600 lük R1 yapıldığında alınca :p :p :p acı şekilde anlayacaksın ve mutlaka öleceksin , hepimiz öleceğiz vakti zamanı geldiğinde . Kimse baki kalmayacak ...
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Motosiklet kullanımının diğer bütün fiziksel aktivitelerde olduğu gibi bir beceri gelişim safhası vardır. Yeni başlayan bir sürücü istediği kadar mantıklı olsun, sürüş becerileri gelişmediği sürece tehlike altındadır. Siz altınızdaki motorun gaz koluna hakim olmayı (istem dışı açmamayı) eğitimle öğrenemezsiniz. Mantığınız zaten size "gazı çok açarsan tehlikeye gireceksin" diyor ama yine de açıyorsunuz veya tam tersi panik durumda gereğinden fazla frenliyorsunuz. Ayrıca bu motorlar yüksek hızlara çıkabiliyorlar ve yüksek hızlarda refleksleriniz henüz bu hızlara uygun şekilde gelişmemiş oluyor. Ben bunu bilgisayar oyunu oynamaya benzetiyorum. Bir oyuna ilk başladığınızda size zor gelir ama bir süre oynadıktan sonra bakmışsınız o zor dediğiniz yerler aslında o kadar da zor değilmiş. Bunun adına ustalaşmak denir. Sıfırdan motor almış bir adamın ustalığından söz edebilir miyiz ? Motorda akrobasi hareketleri yapıyor olmanız sizin iyi bir motor sürücüsü olduğunuzu garanti eder mi ? Bir dolu süper yetenekli top cambazı futbolcu, kariyerlerini ikinci sınıf kulüplerde bitirmişlerdir. İyi bir sürücünün gerçek trafikte o cambazlıklara ihtiyacı olmaz, olmamalıdır. Dolayısıyla bana göre, yüksek cc ile hele ki CBR600RR gibi motorlarla motosiklete başlayan ve o güne dek kazaya karışmamış olan kişiler sadece şanslarının yardımıyla kaza yapmamışlardır. Sağlam bir temelleri olmadığı için de kaza yapma ihtimalleri her zaman ufaktan başlayanlara göre yüksektir. Bunun böyle olmadığı göremeyenlerde de risk algısı yeterince gelişmemiştir. Ben o resimdeki kaslı arkadaşı motor üzerinde düşününce kafamda canlanan manzara şudur : CBR600RR + kırmızı siyah beyaz önü açık deri mont, bir kolunda kask, sırtı dimdik goril duruşu, uçları dışarı bakan ördek ayaklar, trafik kurallarına aykırı bir sürüş, ara gazı ile çıkarılan gürültü...
Ohooo hocam sen ne yaptın .
Bir motosiklet eğitmeninin bu ülkede yapacağı en büyük yanlış "bedava eğitim" vermektir.
Millet bedava verilince seni "beceriksiz , işbilmez ,acemi eğitmen" sınıfında en ön sıraya oturtur ağzınla kuş tutsan bir daha kendini ispat edemezsin.
Şu forumda "ücretsiz" olarak eğitime davet ettiğim kişilerden kaç tanesi geldi dersin ??? Yazı ile yazayımda havalı olsun "SIFIR" koskocaman bir sıfır.
Eğitim pahalı , eğitim yok diye yırtınan, Barkının kulaktan dolma öğrendiği üç beş değersiz ayrıntıyı sunmasını "büyük hoca bedava bilgi veriyor" diyerek yere göğe koyamayan arkadaşlar , hadi gelin eğitelim sizi denildiğinde bir anda ortadan kayboluveriyorlar.
BU ARKADAŞLAR EĞİTİMİ DESTEKLER AMA EĞİTİLMEYİ SEVMEZLER
Yılmayacağım baharda MT ye özel ücretsiz eğitim başlığı açacağım . Bakalım kaç kişi gelecek
İyi eğitmen olduğunu ve verdiğin eğitimin değerli olduğunu göstermek istiyorsan günlüğüne 1000€ yaz , vallahi ta orada bussiness class ile getirir 5 yıldızlı otelde ağırlar sonrada "şöyle büyük hoca böyle büyük hoca" diye reklamını yaparlar.
Boşver bu işleri,
Sen en iyisi yukarda yazdığın gibi parka gidip öpüşen oğlanlarla kızları dikizle (torun torba sahibi olacak yaşa geldin verdiğin örneğe bak yahu hahahaha )
Seni çok seviyoruz hocam....
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Şu vatandaşı anlamıyorum ismini bile duymak istemiyorum!!! Ulen 3 4 tane motosiklet eğitmeni, hoca, tecrübe var karşında seni ciddiye alıp sana bişeyler kazandırmaya çabalıyor, okuduğunu öğrendiğini sana paylaşıyor malum bu işler bile memleketimizde parayla sen neyin peşindesin, neyin tribindesin, ne bu sidik yarıştırmak. COQ hocam şu bir gerçek sizde peygamber sabrı var.
Eğitmen arkadaşlar veya büyüklerim ,yaşınızı bilmediğim icin böyle yazıyorum. Ben 35 yaşındayım. Baharda istanbulda vericeginiz egitimin detaylarını bekliyorum. O başlık altında daha detaylı bilgileri ulaşıcagimiza eminim. Şimdiye kadar hondadan 2 tane iler sürüş eğitimi aldım. Sizinkide katılmak isterim. Bekliyoruz baharı.
Hocalarımız çok güzel şekilde, doğruları anlattı.Ama sorunumuz ne yeteneksiz olmak nede kabiliyet, sorunumuz cehalet, yani bilmediğini bilmemek
Ben eğitim almadım, ancak bunun önemini biliyorum, eksik olduğumuda biliyorum.Herhangi bir şeyi eğitimli yapmak ve eğitimsiz yapmak arasında ki farkı da bildiğimi düşünüyorum.Bunun farkında olmak, eksik olduğumuzu bilmek çok önemli.
Eğitim videoları, belgesellerini izleyip sık sık uygulamasını yapıyorum.En kısa zamanda da eğitim alacağım.
Birde hazır Okan abiyi(OOCAN) yakalamışken MotoBaba ile çektiğiniz fren videolarında neden Abs motor seçtiğiniz konusunda eleştireceğim abi sizi Keşke herhangi bir sürücü destek yardımı olmayan bir motorda bu fren konularını tatbik etseydiniz bizlere daha ayrıntılı anlama şansı doğardı..
Saygılar..
Sınıfın köşesine git tek ayak üzerine 1000 e kadar say.
Sözlüden de "0" verdim . Yarın Velini de al gel yanıma.
Dersi hiç dinlememişsin.
Videolarda kullandığım XJ6 ABS siz modeldir. Doğru teknikle fren yapıldığında ABS li gibi gayet dengeli durabildiği için seni yanılttığını düşünüyorum.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
•125 cc, 250cc, 300 cc, 500cc, 600cc, 1000cc racing makineleri belirli dönemler kullanıp bunca tecrübeye rağmen en son 1000cc de kaza yapıp vefat edenler de var. Tecrübesizlik büyük bir sorun ama defansif sürmemek de bir bu kadar tehlikeli diye düşünüyorum. Fazla cesur kullanırsanız 125 cc ile de vefat edebilirsiniz. Bir de bu yönü var...
•Onca tecrübeli vatandaşlar bile büyük cc racingler ile taklaya gelip vefat ederken tam pişmemiş bir motorcunun büyük cc racing ile vefat etmesini idrak etmek çok mu zor? Sadece bir anlık hataya ve tecrübesizlikten kaynaklı olarak bu hatayı telafi edememesiyle çok daha kolaylaşır bu helva yeme işi. İşin özü ve uyarıların asıl yönü budur. Anlayana tabi.
Ne aceleniz var kardeşim biraz sabırlı olun hem cc yükseltme açısından hem de trafikte hızlı ve cesur kullanma açısından.
İşte en büyük algı hatası;
Motor üzerinde yaptığınız kilometre ile beraber bilginiz de paralel olarak artmadıysa 100.000 km yapmış 10 yıllık bir sürücü ile 1.000 km yapmış yeni bir sürücü arasında risk olarak hiç fark yoktur. Sadece kilometre yaparak motosiklet becerinizi geliştirmeniz mümkün değildir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Fakat şunu yine iyi anlamak gerek,çok tecrübeli ss kulanicisi arkadaşlar 299 km süratle otobanda sollamalari sagdan ortadan yandan yani heryerden cok agresif şekilde sürüşleri ile yapiyorlar. Genel kullanımları cok agresif. Çok iyi seviyeye gelmenin kendi olan ozguvenin bir sure sonra gercek hayatla bağlantılarıni kopartıp kurşun geçirmez olduklarını inanmaya başladıklarını düşünüyorum. Kazaların analizini iyi yapmak gerekiyor.
Bu konuda size katılmıyorum. Yaptığı km çok olan her sürücünün iyi bir pilot olamadığı doğru ama yapılan km her ne olursa olsun bir tecrübedir aklı olana bu da bir eğitim sayılır.
Aklı olan adam her kazada her tehlikede yeni bir eğitim almış gibi kendine dersler çıkarır. Her çok km yapan sürücü iyi motosiklet kullanır diye birşey yok ama km arttıkça tecrübenin verdiği donanımlar bence az-çok artar.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)