Admin bu apaçi konusunu kaldırsan artık.
Admin bu apaçi konusunu kaldırsan artık.
klasik tipler ya çiroz gibi belinde pantolon durmayan tipler racing e biner ya da böyle gösteriş meraklısı bodyci tipler kesinlikle racing allah muhafaza başkas olmaz. amaçları ulaşım değil artistliktir.
bilmiyorum farkında mısın? şu anda benim hakkımı yiyorsun. bakın ben daha fazla tartışmak istemiyorum. sana bir örnek veriyorum,7 yıllık iyi bir otomobil sürücüsü ve aynı zamanda hobi olarak çok bisiklet sürmüş bir insanı düşün. vites kavrama olayını artık yutmuş ve bisiklet sürdüğü için denge sorunu da olmaz.
böyle bir insan motora yeni başlayacağı zaman sence gerçekten bu işte başarılı olabilir mi olamaz mı? ben boş tenekeyim çok ses çıkartıyorum, sen cevap ver. ben 23 yaşındayım. 1 senedir ehliyetim ve 2 seneyi aşkın motor sürücüsüyüm. hiç kaza yapmadım ve bilinçli bir kullanıcı olmadığımı sen dahil burada kanıtlayabilecek bir üye yok.
lütfen rica ediyorum artık yaşım küçük diye bana daha fazla saygısızlık etmeyin, ben söz veriyorum bundan sonra benden yana bir tek kötü söz görmeyeceksiniz. umarım anlaşmışızdır.
bakın gerçekten burada benim haklı olduğumu siz daha iyi biliyorsunuz. ben ne ustalar gördüm duydum hatta sizde duydunuz, usta motor toplamış ve 5. viteste 299 yapacak olan motor 2. viteste kol çıkartmış.
ee gelin şimdi bu kendine usta diyen adama bir yakıştırma yapın hadi bakalım. bakın gerçekten ben insanlarla kırıcı konuşmak istemiyorum bakın tekrar ediyorum benide üzmeyin. ben boş teneke değilim. bu ayın sonunda 2 sene 5 ay olacak ve ben yaz kış motor sürüyorum ve kaza yapmadım.
ben kimseye "siz korkaksınız yada beceriksizsiniz" demiyorum. motora başlarken kim ne ile başlaması gerektiğini kendisi karar versin diyorum. kimin ne motor ile başlayacağını biz karar veremeyiz.
bakın tekrar ediyorum 2 sene 5 ay kısa bir süre değil ve yaklaşık 30 bin kilometre istanbul trafiğinde tecrübe ettim. istanbul trafiğinde 30 bin km civarı bir yol az değil ve 2 sene 5 ay içerisinde bu kadar yol yapmak az değil çünkü bu yolu yoğun trafikte yaptım.
bakın ben sinirlerime hakim olup ileri geri yorum yapmayacağım artık ama aynı sabrı sizde gösterin olur mu? ben boş teneke değilim, başkaları kadar olmasa bile bende bir tecrübe sahibi ve SABIKASIZ motor kullanıcısıyım.
bakın tekrar tekrar rica ediyorum, benim önceki mesajlarımı yok sayın ve bana daha fazla yüklenmeyin. allah rızası için hakkımıda yemeyin. boş teneke deyip ısrar etmeyin.
fikrinizi değiştirmek için çeşitli zahmetlere girecek derecede sinirlerim bozuluyor. saygı sadece yaşa gösterilmez bunu da unutmayalım. dediğim gibi ben araba kullanmasını bilen ve daha önce yeri gelince günde 60 kilometre civarı bisiklet süren biriyim. bana aşırı derece aşağılayıcı laflar kullanıyorsunuz.
ben sizin kalbinizi kırmayayım sizde benim olur mu?
son olarak şunu söylüyorum, başlangıç motoru kişiden kişiye değişir ve sabit bir fikir vermek sadece sizi yanlışa götürür. kimsede yüksek cc kullanmak zorunda değildir yada düşük cc kullanmak zorunda değildir.
ben yaklaşık 2 sene 5 aydır motor sürüyorum, çıkıp kendi tecrübenizi benimle yarıştırmayın çünkü her geçen kilometre ve zamanda benim tecrübem artıyor ve bunu göz ardı etmeyin. 2 sene 5 ay çok bir zaman olmasa da az bir zaman değil hele ki istanbul trafiğinde kazasız belasız bunca zaman 30 bin km civarı yol yapmak bence az değil.
bana boş teneke demeyin, ben bol keseden sallamıyorum, eğer sizi kızdıran şeyler yazdıysam amacım zaten sizi kızdırmaktı ama daha fazla gerginlik istemiyorum.
ve ben boş konuşmuyorum. tekrar rica ediyorum bakın fazla üstüme gelmeyin, başlangıç motoru konusunu da açana motor önermeyin çünkü adamı tanımayacaksınız.
anlaştık mı abilerim kardeşlerim? boş yere bir birimizi kırmayalım, başlangıç motoru tamamen kişinin olgunluğuna bakar gerek manevi olgunluk gerek vücut yeterliliği olsun.
alın buyrun size video atıyorum, tahminimce 50 kilo civarı bir kız ama nasıl motor sürüyor ve motorun üstünden mükemmel bir denge sağlıyor. bu videodan sonra ben zayıfım sürebilir miyim merakınız da gitmiş olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------
allahım ne hale geldik, kısa yazıyorum anlaşılmıyor, uzun yazıyorum okuyan yok. amaç haklıyı savunmak değil ben buna kızıyorum. baksana adam bana boş teneke diyip geçti.
ama hiç çıkardığım seslerin tınısına kulak vermedi. ben ne diyim ki, anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
size bir link vereceğim, sadece birinci sayfayı okudum ve son mesajlara doğru pek bakmadım ama millet o kadar ciddi ve dalga geçmeden cevap yazıyorki işte bende sizin böyle olmanızı istiyorum ama olmuyor, burada herkes hemen dalga geçiyor.
1000cc ve üzeri ilk motor
Cımbızla kelime veya cümle çekerek kendince anlattıklarımı çürütmeye çalışıyorsun . Virajda fren yapabilmenin hayat kurtaracağını anlatan koskoca yazıdan çekip çıkarabildiğin yegane cümle bu mudur ???
Öncelikle İngilizceyi çözdüğün kadar güzel Türkçemizi biraz daha öğrenmeni öneririm . Israrla virajda SERT fren yapılır dediğimi iddia edip milletin aklını bulandırmaya uğraşıyorsun. Halbuki dikkatlice okursan yazdığımın Sert değil "SERTÇE" olduğunu görebilirsin.Sertçe ifadesini kullanıyorum ki , 'çe ekinin sonun geldiği sıfatı küçültmek için eklendiğini bilen kişiler , bunun anlamını "sert olmayan , serte yakın , tatlı sert v.b" olarak algılasınlar.
Yazdığın örneğe gelirsek ;
Oooo Şile virajlarında CBR600RR ile 50 derece yatarak viraja girmek Yapabiliyorsan (ki hiç sanmıyorum)
Motor o açıda yatmışken gazı kontrolsüz kapatmanın bile ortaya çıkaracağı sonuçları bilmiyorsan lütfen sürüş tarzını acilen değiştir.
Ayrıca 50 derece açıyla Şile yolundaki geniş virajlarda yatıyorsan hızın 200 km nin üzerinde olmalıdır ve bu durumda ön çatalın zaten neredeyse dibine kadar kapanmak üzeredir frene hiç ihtiyacın yok .O tahtanın üzerinden o hızda ve 50 derece yatık açıda geçersen süspansyonun tepki veremeyecek muhtemelen bariyerlerle acı şeilde tanışacaksın demektir.
Hadi bu yazdıklarıma da bir kulp tak ve bilgisizliğini yüzüne çarpabilmem için bir fırsat daha ver bana .
Kibar ve anlayışlı olmaktan fena halde sıkıldım bu aralar.
Sevgilerimle
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
Siz MT de değilmisiniz ???
MT bu foruma verilen kısa isim , yani siz de MT desiniz içiniz ferah olsun
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Sakin olun hocam hepimiz yaniliriz bazen.. sizin yazdiklarinizi curutmek amacim degil amacim dogrulari tartismak..
Sizin bana attiginiz yazi virajda fren yaparak hayat kurmak degilde sokakta agresif kullanimda iz freni yapmanin panik frenlemenin bir parcasi olabilcegi (gene guvenli surus in bi parcasi degil)
Hosunuza gitmedi sanirim kendi kendinizi yalanci cikarmanis saygi duyarim..
Bu arada benden alinti yaparken kendi kendinizi yanlis cikardiginiz parcayida geri eklerseniz sevirim
Saygilar hocam
MT diye okuyunca benim aklıma Yamaha geldi cidden.
Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner
Sevgili Kardeşim,
Alıntı yaptığın ve güvenli sürüş ile alakası olmadığını söylediğin yazının başlığı;
"Trail Braking: On the track to win, on the street to survive"
Türkçe meali ;
İz Frenlemesi ; Pistte kazanmak, yolda hayatta kalmak için...
Bunun neresi sana güvenli gelmiyor anlamış değilim. Virajda gerekiyorsa fren yapılır ve yapılmalıdır da . Virajda fren yapmayı bilmiyorsan işler karıştığında kaçınma tekniği falan yalan olur.
Hocam ben yapamıyorum , bana öğretenlerin kendileri de yapamıyorlardı o yüzden "virajda fren yapılmaz" diye bir taraflarından element uydurup ortaya bırakıveriyorlardı dersen bunu anlarım.
Ama virajda fren yapılmaz , yapılamazzzz diye inat etmen , Engizisyonun Galileoya dünyanın dönmediğine ceza baskısı ile kabul ettirmeye çalışmasına benzer.
Galileo bütün hayatını ev hapsinde geçirmesine rağmen bu fikrinden vazgeçmemiş. Bilimsel doğruların arkasında durmuştur.
Keşke olmazzz diye sayfalarca dil dökmek yerine , "hoca anlat bakalım bu iş nasıl oluyor , sallıyormusun , ciddimisin bir anlayalım hele" deseydin sadece senin için değil buradaki tüm motosiklet severler için faydalı olurdu.
Kestiğimi iddia ettiğin kısımları ,alıntı yaptığımda ben değil sistem kesmekte şikayetin varsa yönetime iletmelisin
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
Bune sakinliktir yarabbi...Seni tanımak istiyorum yiğidim. Beni ara yaşın ve tecrübenin vermiş olduğu sakinlik cahiliyeti aşağılamadan saygıyla tatlı sözle bu bii b*k anlamaz demeden herkese açıklama yapmanız mükemmel hocam sizin gibi insanların buralarda olup bilgi vermeside karşılıksız yardım etmeside harika teşekkürler
Okan Hocam, Mr.DUke'ün dediklerinin taban tabana zıddını düşünüyorum. Bu başlıkta yazdıkların sakin de değil aşağılamadan yazılmış da değil, tatlı dilli de değil. Şöyle bir yazdıklarına bakarak stereotip bilgilerden gelen önyargılarımızla diyebiliriz ki muhtemelen kivancern hakkında haklısın (Önyargılarınız boşuna yoklar, bilgi yokluğunda işe yararlar.). Çok iyi motor sürdüğü veya sürüşün tekniğine pek odaklandığı izlenimi doğmuyor. Ve yine görülüyor ki karşılıklı yazışmanızda sen haklısın. (Ol bi zahmet. Yani haklılık payesini sana vermek haddime değil. Onun için yazmıyorum. Okurların gözünde haklı olduğun anlaşılıyor diye yazıyorum.)
Normalde bu tür görüş ayrılıklarının argümanlarını okurken pek çok şey öğrenirim bu sebeple okumaktan zevk alırım. Ama bu başlık altındaki üslubun bence sana veya herhangi bir eğitmene yakışmıyor. Konuyu kişiselleştirip kişiye hitaben, sert ve negatif bir üslup kullanıyorsun hocam. (Sertçenin sert olmamasına girmeyelim, TDK medeka açtım baktım. O cümlede sen haksızsın ama zaten daha önce yukarıda yazdıklarında zaten manete aban gibi bir anlam da çıkmıyordu. Yani sertlik meselesinin konuya katık edilmesi gereksiz.)
Adama sor demişsin hocam ama sorulmuşu var. Aha ben sordum. O makaledekiler bana gayet makul geldi ama benim için yeni bir bilgi. Kendi sürüşüme nasıl entegre edeceğimi teorik olarak bile gözümde canlandıramadım. Freni bırakırken tamamen manetteki basıncı sıfırlama işini virajın içine taşımak (iz fren) başka, viraja çok hızlı girildiğini anladığımızda fren yapmaya başlamak başka şeyler gibi anlaşılıyor. Öyle olunca viraja hızlı girince durumu toparlamak için yapıalcak ile iz fren yanı mı? Farklı mı? İz freni ne durumlarda kullanmak lazım anlamadık. Sordum. Ama ses etmedin. Bu adama niye sormuyon diye çemkiriyon. Yaw o sormasın. Onun sorası olmak durumda da değil ki zaten. Sen niye sadece atıştığın adama odaklanıp bizi görmezden geliyorsun ki? Hatta sana yakışan herhangi bir kullanıcının üslubuyla cevap vermek değil. Senin duruşun ayrı olacak. oocan yazmış diye görünce merakla açıp şimdi ne bilgi vermiş diye merakla okuyacağız. E bu başlığı açıyorum. oocan muhtemelen pek de iyi motor süremeyen bir çocuğa had bildiriyor. Ona ne kadar çok bilgisi olduğunu ispatlama derdine düşmüş. Yaw sen niye o şekilde muhatap oluyorsun ki? Sen seni takip edenlere nitelikli yazı yaz. (Hatta güzel video çek. İşini yap yani.) Kullanıcılarla itiş kakış ortalama forum kullanıcısının yapacağı, benim yapacağım şey, senin değil.
Hem bad publicity. Gerek yok.
Sen insanlara odaklanma yazacağına odaklan hocam. Öbür tarafa ne yazsan faydasız. Üstelik oraya enerji harcarsan bizi mutsuz ediyorsun. Haa insana odaklanacaksan da ne kivancern ne de Mr.Duke gibilere odaklan. Sadece benim gibi iyi okuyuculara odaklan. Sadece bizi dinle, bize odaklan, bize yaz. Biz de zevkle okumaya devam edelim.
Galileo 2016 Turkiye'sinde yasamadigina sukretsin. Ev hapsiyle kurtulmus iyi yine...
Simdi olsaydi once iceri atar, sonra da yaptigi o ilk teleskopu da alir, ...
Yillar sonra muzeyi gezen cocuklar sorardi, teleskopun ucu niye daha kuflu diye...
Gerci Halileo (Turk Galileo) saglam bi yumruk yese, akli basina gelirdi belki de. Malum ornekleri mevcut...
Yine mi siyaset yaptim yoksa ben? Tuh...
Simdi benim uzulerek dikkatimi bir konu cekti onu paylasmak istiyorum;
Ilk sayfadan itibaren supersport motosiklet kullanicilarina genelleme yaparak sistematik bir asagilama goruyorum. Yok artislik icin alirlar, apaci, atletle gezerler, motora bakmaz onu yorarlar vs vs..
Bu yorumlari yapan cahil, genc arkadaslari tenzih ediyorum ama koca koca ustalarimizin, abilerimizin de bu guruha uyarak iclerinde sakli kalmis nefretlerini okumak cok uzucu.
Ben bir ss kullanicisi olarak kimseye beni bir baskasiyla bir tutma hakki vermiyorum. Motosiklet tercihimiz kimseyi ilgilendirmez. Ayrica ss kullanmak da scooterla gezilerde yol kenarindan portakal toplamaya benzemez. Biraz saygi lutfen.
Sevgili Zafer ,
Maalesef eğitim köşesine mesaj düştüğünde beni uyarması gereken yapının nasıl çalıştığını bulamadım. o yüzden yönetimden yardım isteme niyetindeyim. Özür diliyorum sorunu kaçırmışım.
Konuyu net anlatabilmek için yazıyı hazırlamaya başladım. En kısa zamanda da video ile destekli bir çalışma daha yapacağım.
Soruna çok kısaca cevap vereyim hemen...
Trail Breaking özellikle iki açılı virajlarda sürüşün akıcılığını arttıran bir teknik olarak kullanılır.
Motosiklet sürücüsünün kabusu aynı yönlü iki virajın (birincisi yumuşak ,ikincisi ise daha sert) aralık vermeden peşpeşe gelmesidir. Virajda görüş yok ve sürücü oradan ilk defa geçiyor ise genellikle sorun büyür. Soruna neden olan şey sürücünün tüm hazırlığını ilk viraja ve onun sertliğine göre yapması , ardından gelen daha sert viraj için hazırlık yapabileceği düz alanın olmamasıdır. Bu durumda ikinci virajın hazırlığı daha yumuşak olan ilk viraj içerisinde iz frenlemesi ile yapılır.
Beklenmedik durumlarda hayat kurtardığı gibi , daha önce geçtiğimiz bilindik bu tür virajlarda akıcılığı koruyarak ilerlememizi sağlar.Aşağıdaki videonun 3:27 de öndeki motorun virajında kısa bir iz frenlemesi örneği görebilirisin.
https://youtu.be/aZ50rkW2sfE
Sevgilerimle
Yeni bir deyim duydum fakat kafamda tam olarak oturtamadım.
Örneğin peş peşe gelen virajlarda, ilk dönüşü daha yumuşak fakat frenle aldıktan sonra, diğer viraj çizgisine girene kadar kadar freni bırakmayıp daha sonra gaza geçiş kısmı mı trail brake oluyor, veya iz fren. Neymiş ya bu iz fren
Ekleme: Virajın bir kısmına freni dahil etme olayı olarak algıladım, umarım doğdurudur.
Evet konuyu anlamışım, literatürdeki ismini de sayenizde öğrenmiş oldum. Teşekkür ederim.
Virajda ön fren kullanılmaz diyerek kestirip atan 'hocalar' aslında fren-gaz geçişine dayalı ve sizin de dediğiniz gibi hayat kurtarabilecek bir meseleyi geçiştiriyorlar. Belki bilmiyorlar, belki de anlatabileceklerini düşünmüyorlar...
Süre kazanma mantığını da buradan tüm arkadaşlara önermiyorum Yolda kazanacağınız bir kaç saniyenin bedeli, tozlu bir asfaltın kenarında yarım kalmış bir ömür olabiliyor. İşinizi şansa bırakmayın
COQ Hocanın, Okan Hocanın, Caner Hocanın (bana motosiklet kullanmayı öğreten hoca) ve Keith Code'un söylediği bazı şeyler bana doğru gelmiyor, doğru gelmedi. Bu durumdaki gariplik hocaların cehaletinden değil, aslında motosikletin kendine has dinamiğinden kaynaklanıyor. Bunu Keith Code'un (umarım doğru yazıyorumdur) sözlerinden anladım. Özetle "Bizim sahip olduğumuz doğal refleksler motosiklet kullanırken bizi öldürebilir. Motosiklet için reflekslerimizi yeniden eğitmeliyiz." diyor. Ben bu sözü duyduktan sonra, bana doğru gelmeyen ifade ve bahsi geçen teknikleri daha dikkatli incelemeye başladım. Kontra tekniği benim için buna örnektir. Hayatım boyunca edindiğim bilgiler ışığında kontra tamamen uydurmadır. Oysa motorun üzerine çıkınca o uydurma diye atfettiğim teknik yüzümde gülücükler açılmasına sebep oluyor...
Saygılarımla.
Yazik gercekten severek SS kullanan motosiklet severlere...
Yazik gercekten severek BMW kullanan araba severlere...
Yazik gercekten severek Rolex takan saat severlere...
Malesef kullandiklari urunu kullanan zibidi gosteris meraklisi cogunluk yuzunden stereotiplenip hakketmedikleri sekilde karsilaniyorlar. Gel gelelim Turkiye'deki SS cogunlugunu baska turlu aciklamak ta mumkun degil...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)