bir soruda dört şık var birisi doğru doğru olanı hepimiz biliyoruz çünkü soru kolay ama böyle cahil ve kendine öz güveni gereğinden kat kat fazla olan insanlar yanlış yapıyor tamam bu ölmedi ama bu kafada olanların çoğu ya ölü yada sakattır bence şans kader diye kavramlar var demekki bu şanslı pezevengin kaderinde 600 lükle ölmek yokmuş henüz
Bence tüm mesele farklı kişiliklerden kaynaklanan egolar ve gelir adaletsizliği.
Şimdi ben 600 veya 1000 cc ile başlasam hata yapmamama rağmen,birisi bana çarpsa ölsem rahmetli yüksek cc ile başladı ve öldü biz demiştik lakırdıları başlar.
Arkadaşlar Trafik risktir 50 cc ilede kaza yapıp ölebiliriz.Birazda olay sorumluluk duygusuna ve hayat tecrübesine sahip olmaktan geçiyor.
18-20 yaşında birisinin motora yüksek cc ile başlaması başka 35-50 yaş arası başlaması başkadır.
Benim gibi eskiler bilir,zamanımızda küçük motorlar yoktu 70 i geçmeyen motorları saymazsak.java 350 mz ile başlardı herkes.Kazalar tabiki olurdu.
Bence parası olan istediği cc motoru alır,başlar ve istediği gibide sürer.Ölüp ölmeyeceği Allah a mahsus.Kimse bilemez.
Bazılarının olay bilekte biter cümlesine katılmıyorum,Bileğe hüküm veren beyinde biter olay.
Yüksek cc ile başlanmaz diyen arkadaşlar 18 yaşında genç kızların 1300 cc hayabusa 650 cc 650 F sürdükleri gerçeğini kabul etmek zorundalar.
Kimsenin seçimine ve sürüşüne karar veremeyeceğimiz gibi karışamayızda.
Yani sözüm oki bırakın bu yüksek cc ile başlanmaz ayaklarını bal gibi başlayıp sürüyo millet be
Öldü mü diye gelip bakayım dedim, ölmemiş.
"alabilmek" yani parasını ödeyip sahibi olmak anlamında yapabilirsin. Sonrası işkence. İstisna adamlar dışında ( sorumluluk sahibi,çok emek verip pratik yapan,eğitim alan) ki onlar bile temelini kucuk cc motorda öğrenmedikleri için epey zorlanacaklar, onun dışında kalan genel kitle için yol belli,ne kdr idda etsenizde bu işin yöntemi çok net.( istisna adamlar kaideyi bozmaz )
Biraz da havayı yumuşatalım.
"Ben 250lik çift silindirli motorla başladım." 125'e binenler korkaktır.!" Scooter ile başlayan daha da korkaktır. Bisiklete binen ondan da korkaktır. Hiçbirine binmeyen zaten yaşamasın!!!"
O değil de... 30 yaşında 12 sene araba tecrübesini takiben, motora başladıktan 1 ay sonra tekrar orta süreli bir otomobil sürüşü yaptıktan sonra dedim ki... Yahu otomobil sürmek ne de çocuk oyuncağı, ne de basit bir şeymiş. Sonra da durup düşündüm bunu kullanmakta ne var. gaza basarsın gider, frene basarsın durur, direksiyonu çevirirsin döner. Dedim iyi ki motosiklet sürmeye başlamışım. Bakış açımı değiştirdi trafiğe karşı. Daha yolun çoook başındayım, Ama çok eğleniyorum. İnşallah eğlenmemem için bir sebep çıkmaz karşıma. İnşallah hiç kimsenin çıkmaz.
Sağlıcakla
ben hala hondanin sitesinden sadece sesini dinlemekle yetiniyorum.
bir rr takintimiz vardi. neyseki gecti.
600rrla baslamak windows movie maker kullanirken mac book pro almak gibi bisey sanki.
z1000sx var bi de. fenaaa.
Ben 250 cc ile başladım.Cbr 250 beni bile küçükte olsa adrenalin patlamadı yasattiriyor.Bunlar ya 600 cc üzerine oturmamışlar yada hepsi aslan yüreği ile kahvaltıya başlıyor.Sen kendini bilip basmasan bile arkadaş bunun oturma pozisyonu sakat, gaz kolu tepkisi sakat...Hangi akıl ile biniyorsun anlamıyorum.Gidenler ardindakileri üzüyor ama doğal seleksiyon iste aha bu diyesi geliyor insanin.
"dalgasız denizde herkes kaptan" diye bir cevap alırsınız bunları onların yüzüne söylerseniz ego tavan yani
Başlarda yapmaz çünkü aşırı dikkatlidir ne zaman derki ben oldum o zaman o dikkat azalmaya ve düşmeler artmaya başlıyor işte bu durumda ortaya şu çıkıyor 125 cc bir motosikletle yaptıgın düşmeyle 600cc motosikletle yaptıgın düşme kesinlikle bir olmuyor birinde motor yatar ağır olmadıgından yırtma ihtimalin olabilir diğerinde ise yattımı heleki altına kaldıysan o seni yırtar..
Özlemiştik böyle konuları.
Yaz da geldi, ilk keko tanesi denize düşmüş belli ki.
Kendime yoğun motorcu olan güzel bi cadde bulup kış gelene kadar balıkçı sandalyemde çekirdek citleyerek ölen kalanı izlemeyi düşünüyorum.
Kış gelip, son keko taneside can verip buhar olunca tekrar motora dönerim heralde.
Yurt dışına gitme düşüncelerimi askıya aldım, başka ülke de yaşayamam.
karı gibi 600 lük sürceğime , erkek gibi 250 sürerim hakkını veririm.
Yalan söylüyor zaten bir 6 yıllık kullanıcı,1 ay geçince 8 yıllık kullanıcı oluyor....
İlk olarak söylemek istediğim bisiklette 2 teker üzerinde durmayı öğrendikten sonra; hiç kimse direk 118 beygirlik 2 teker bir aletin üzerine çıkıp kaza yapmadım diyemez.... İddia ediyorum....
Her motorcu kaza yapar, bu kazaların oluşum oranları, riskleri kullanıcının hakimiyeti ile doğru orantılı olduğu kadar kullanılan motorun gücü ilede doğru orantılıdır. Çevresel faktörler ve diğer sürücüler bu ikisi yanında çok düşük orana sahiptir.
Çevremde tanıdığım onlarca büyük makina kullanıcısından hiç kaza yapmayanı malesef yok. (direk büyük makina ile başladığını bildiğim 2 arkadaş biri sıfır makinasına 20 binlik hasar çıkarttmış diğeri ise 15 yıllık litrelik motora 7 bin lira hasar kaydı çıkarmış zaten motor 10-12 bindi o zamanlar)Bunun dışında küçükten büyüye giden tüm arkadaşlar bir veya birkaç kez kaza yapmışlar.
Arkadaşın 200 lük çin motorunu kullanım 5-6 bin km kadar göstergesi bozuktu tam rakam veremiyeceğim. 5 kez düştüm (kaza değil bakın düşmek en basit tabiri ile motora hakim olamamak).
St kanunu gt250r tipini sevdiğinden aldım ( 7 bin km kullanmdım, 170km hızıda gördüm ortalama 140 150 lere dayandım motoru istediğim gibi kullanıyordum hiç düşmedim kaza yapmadım ), artık 600 race lazım edim.
600rr bayiden aldım kullanabilirmiyim acaba soruları oldu. Bayi önünde bir tur attıyım dedim ön tekeri istemsiz olarak yerden 20-30cm kadar kestim. Yaşadığım korku ve gaz kolundaki gücü hissetmem beni daha temkinli olmaya itti. Eve uzaklığım 45 km olan yolu 2 vites max 50 km hızla geldim. Hani 140-150 kmler?
O zamanlar yeni tanıştığım motorcu arkadaşlardan 600rr altımda görenlerin hepsinin ilk izlenimi motora yeni başlamış olduğumdu.
250 cc makinayla hız tümseklerinden geçmek sorun değil, 600cc ile yeni başlayan her bireyin hakimiyet için gidon sıkması mantığı ile tümseklerden geçtiğini düşünün. Ya motor düşecek yada her defasında hızlanacak..
KISACASI en uysal race makina olan 600rr ile başlamasına başlarsınızda bitirebilirmisiniz orası Allaha kalmış.
LÜTFEN FACEDEKİ BU YORUMU YAPAN YALANCILARA İTİBAR ETMEYİNİZ.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------
250cc yide ilk başlarda karı gibi sürdüğünü unutma. Ayrıca 600cc makinaya ne zaman geçersen geç gidon kolundaki x10 hareket kabiliyeti bir süre karı gibi sürmeye itecektir seni.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:12 ----------
Paran varsa başlarsın ama sonunu getirebilirmisinn? Şahsen bisiklet hakimiyetinden sonra 600cc race makinaya binip kaza yapmayan olamaz. İstediğin kadar temkinli kullan, eğer trafiğe çıkarsan mutlaka düşme kalkma yaşarsın 2+2=4 olduğu gibi 2x2 de 4 dür...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)