Bu başlığın başına bakıyorum, ortasına bakıyorum, sonuna bakıyorum. Çok anlamlı bir başlık gibi gelmiyor bana. Isınamadım gitti. Ama yorumum eksik de kalmasın dedim
Bu başlığın başına bakıyorum, ortasına bakıyorum, sonuna bakıyorum. Çok anlamlı bir başlık gibi gelmiyor bana. Isınamadım gitti. Ama yorumum eksik de kalmasın dedim
Pistte bir gözetmen eşliğinde ve etap etap öğrenilmesi gereken konuların burada yazı konusu yapılmasına karşıyım.
Bunu daha önce de defalarca yazdım.
Neden?
Çünkü biz bir konudan bahsedince okuyan uygulamaya kalkıyor.
Kendi kendine uygulanabilecek şeyler var ve yazıyoruz zaten.
Ben güvenli sürüş hocası değilim. Bu nedenle şu an ki müfredatı bilmiyorum. Fakat son iki yıldır sürüş eğitmenlerinden bazı pist teknikleri ile ilgili eğitim talepleri var.
Demek ki yol eğitimlerine
bazı konular eklenmiş.
Trail breaking konusu da bunlardan biri.
Şimdi asıl mesele şu.
İnternette bir çok eğitim bilgisi var. Bunlar zamanın koşullarına göre geçerli ve doğru bilgiler.
Fakat günümüz koşulları bu bilgilere yenilerini eklediği gibi bazılarını değiştirip, bazılarını kaldırıyor.
Bu nedenle eski bilgilerinize güvenip, güncel sürüş tekniklerini tartışmaya açmayın yanılırsınız.
Efendim bilmem kim şöyle demiş.
Olabilir.
O dedikleri o zamanın şartlarında geçerliydi. Söylediklerinin büyük bölümü hala geçerli ama belki de hepsi değil.
Önce bu detayı fark edip ondan sonra güncel eğitim alan ya da veren biriyle tartışacaksanız tartışın.
Yani anlamıyorum bir sürüş eğitmeniyle tartışmak size ne kazandıracak.
Hayatınız söz konusu yahu.
Bir başka çok önemli konu şu.
Sürüş eğitimleri etap etaptır.
Sen henüz gidonu nasıl tutacağını öğrenme seviyesinde drift yapmayı sorarsan ben yok öyle bişey derim.
Seviyen yükselir o zaman gel bakalım öğretelim deriz.
Pist tekniklerinden normal yolda kullanmamanız gereken ve yarışmıyorsanız asla ihtiyacınız olmayacak tek şey sarkma tekniğidir.
Bunun dışında kalan hemen her şeyi öğrenmeniz ve yapabilmeniz başınızı bir çok beladan kurtarır.
Bazı stunt teknikleri bile motora hakimiyetiniz açısından yapabilirseniz iyi olur cinsindendir.
Şimdi viraja nasıl girmeniz gerektiğini yazıyoruz.
Neydi kuralımız?
Viraja girmeden önce bütün işleri bitir.
Hızını ayarla ve virajın içine motoru yatır.
Senin yatış derecen hızınla doğru orantılıdır.
Diyelim ki on derecelik yatış açısıyla güvenli bir şekilde alacağın virajdaki hızını koruyarak motoru kırk derece yatırdın ne olur?
Doğrudan içteki bariyerlere girersin ne olacak?
Ya da düşersin.
Eğer aşırı yatık bir şekilde viraj alıyorsan hızın yüksek demektir.
Eeee ne oldu bizim güvenli sürüş kuralları?
Hani virajdan önce hızımızı ayarlamış olacaktık?
Aşırı hızla viraja girmişsin, motorun bu nedenle fazla yatık, kalkmış fren yapılır mı yapılmaz mı diye soruyorsun.
Önüne bişey çıkarsa ne yapacaksın vurup kaçıcan mı?
Virajda fren yapman gerekirse yapacaksın.
Tabi bunu nasıl yapman gerektiğinide öğreneceksin.
Sürüşünü geliştir, level atla ondan sonra nasıl daha zevkli viraj alırımın peşinde koş.
Daha doğru düzgün viraja girmeyi öğrenmeden freni viraj içine taşımak senin boyunu aşar.
Kazık yutmuş gibi bariyerlere gidersin, sert freni nasıl becerdiğine kendin bile şaşarsın.
Daha önce yazdığımı tekrar yazayım.
Eğitim etap etap ve kişiseldir.
Üst düzey teknikleri kendi başınıza öğrenmeye kalkarsanız başınızı belaya sokarsınız.
Bir eğitmen gözetiminde her yanlışınız derhal düzeltilerek öğrenmeniz gerekiyor.
Ya da düşe kalka öğrenirsiniz. Şansınız varsa siz öğrenirken ambulansa ihtiyaç olmaz.
Şu açılan konuda tartıştığımız şeylere bir bakın.
Olacak şey mi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
yaa bırakın şu güvenli sürüş muhabbetlerini, bir insan eğer mevzuyu kavrayabilme yeteneğine sahip değilse siz hiç bir şey öğretemezsiniz. ama diğer yandan kapasiteli bir insan zaten motorun üzerinde hangi hareketin neye sebep olacağını anlar.
yok kontra yok cuntra yok zuntra nedir bunlar. her şeye bir isim takmaya pek meraklı oluyor insanlar. bu sabah buzlu yolda takla atanlar el kaldırsın bakalım görelim kontra cuntra işe yaramışmı. ben bu sabah çok zorlandım.
evet bakalım, cevaplayın. size bir motosiklet sorusu:
yavaş gitmek zorundayım ve arkamda arabalar hızlı gitmek zorunda ve motorumla yol verecek imkanımda yok. bu durumda motor sürücüsü ne yapmalı?(günün sorusu)
Fatih bombayı patlattı yine al bide burdan yak.
sen dur mesajları izle şimdi :D
Fatih Ben tartismaya girmek istemiyorum asla da laf soylemem kimsenin tercihine. Ama soyle dusun, surus yetenegi, motora hakimiyet gibi ana kavramlar ss surerken cok daha onemli. Burada ise tam tersi bir asagilama gordugum icin bu ornegi verdim. Olmasi gerekenin zitti bir muanele goruyorum. Yani insanlarin " yok abi ben kullanamam bunu " veya " abi bu surulmez ya " diyerek cekindikleri motorlar hep ssdur. Ama is foruma geldigi zaman kedi ciger ornegi vermek istemiyorum ama mobilet zor suren adamlar ss kullananlari asagiliyor.
Ben korkağım arkadaş. Evde bekleyen eşim ve çocuklarım var. Evet korkağım birinin ocağını batırmaktan korkarım. 16 yıldır araba kullanıyorum ve çok iyi kullandığımı düşünüyorum ( aracıma binen herkes de söyler) babama turbo dizel bir araç aldık ve ben iki kez kullandıktan sonra " aman baba araban senin olsun ben benim megane'ın hantallığına(!) razıyım " dedim. Çünkü araba tahrik ediyor, yavaş gitmeye meyilli değil. Motosiklet de böyle bence. Apaçi olduktan sonra 100luk cup da çok tehlikeli ama 600 cc ile başlayana saygı duymakla birlikte ben asla başlamam başlamadım kimseye tavsiye etmem.
aslında bir an ss gitti aklımdan, genel olarak düşündüm yazdım. bilmiyorum, ben sıkıldığım için fazla üstüne düşmem böyle konuların. kim ne ile başlamış kendi bileceği iş.
buradan yorum yapmak pek doğru olmaz ama konu başlığı yüzünden millet böyle tepki veriyor birazda. "600rr ile başladım siz korkaksınız" bu çok yanlış.
korkak denilen kişiler 600rr ile başlayamaz mıydı ki? gereksiz yere tahrik etmeler söz konusu o yüzden sağlıklı bilgi olamayabiliyor mesajlarda.
YETER BE B*KTAN Bİ KONUYA YORUM YAZIP DURUYONUZ TAŞIMAYIN ÜST SIRALARA ŞUNU
Fatih canin çok mu sıkılıyor senin son günlerde
What is the today's question fatih tell us..
Hayir ulusal yapmalıyız fatihi turkiye dar gelir onun zekaya heheh
Şu an cg sürüyorum ama bi 600rr olsa süremezmiyim. Şu an özgüvenim tam sürerim derim ama mühim olan sürmek değil bence. Durabilmek, viraja yatabilmek....
abilerim ablalarım iltifatlarınız için teşekkür ederim. ben forumda kendimi yanlış yansıttığımı düşünüyorum şu anda. benim bir kaç videom var ve motor ilanımada resmimi koydum hatta profil resmi kend,me ait.
adresim telefon numaram herşeyim mevcut. şüphesi olan çekinmeden istediği şeyi sorabilir. ben bilgi edinme amaçlı tartışılsın isterim hep, tartışmalarda fanatikliğe kaçıyor bazı insanlar ve ben bunu tespit edince tepki gösteriyorum ve bunu da yanlış anlıyorlar.
dediğim gibi benim gizli birşeyim yok, tereddütte kalan insan benle iletişime geçebilir.
İşte bunlar hep sex
Boşberin virajın birine 1 saniye geç girer tv de 30 saniyelik haber olur konuda öksüz yetim kalır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)