Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sürüş Esnasında Kazayı Düşünmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Geçtiğimiz mart ayında yaptığım büyük kazadan sonra aylardır aynı durum var. Kendimi frenlediğimin ve tamamen defansif sürüşe geçtiğimin farkındayım ama bazen bunun dikkatimi dağıttığını ve kaza yapmama sebebiyet verebileceğini düşündüğüm her şeye odaklanmama sebep olduğunu fark ediyorum. İnternetteki bütün kaza videolarını izleyip ders çıkarmaya çalışmam da bunlara bir sebep olarak ekleniyor. Sizden bilgi değil sadece yorum istiyorum. Var mıdır bunun faydası? Sizin de gözünüzün önüne geliyor mu aynı sahneler?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    S3cond - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda
    Bunun sana tek zararı gideceğin yere max. 5 dk geç gitmek olucaktır,unutma bırak gideceğin yere ulaşmayı bir daha evine hiç gidemeyebilirsin.
    Kaza videoları izlemek iyidir,ben cogu zaman boş yolda antreman amaçlı olmayan engele kontra atarım bunun faydasınıda olası gerçek kaza durumlarında refleks olarak bolca aldım.

  3. #3
    Xavosa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2015
    Şehir
    Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Oncelikle gecmis olsun.

    Gecen sene ise gitmek icin gunluk kullandigim yolda minibuse carpip altina girdim ve bahsettiginiz travmalari yasadim. Ancak tekrar motor surmeye basladigimda ozellikle ayni yolu tercih ederek yine oradan ise gitmeye devam ediyorum. Artik oradan gecerken aklima bile gelmiyor. Bir korkunuzun ustune gitmeden onu yenemezsiniz. Kazadan sonra motora hic ara verdiniz mi? Iyilestiginiz halde motora hemen donmediyseniz bunun da etkisi olabilir. Mumkun oldugunca motorunuzu surmeye devam edin derim.

  4. #4
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    gecirdigin kazanin dogru analizini yapmalisin.

    • nedenleri nedir
    • önleyebilir miydim
    • nasil önleyebilirdim
    • benim yanlisim neredeydi
    • karsi tarafin hatasi neredeydi

    senden daha tecrübeli ve kaza deneyimi olan birileri ile bunlari konus.
    akabinde bunlardan dersini cikar ve motosiklet hayatina bunlarin bilincinde olarak devam et.

  5. #5
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Kortugunuz zaman başınıza geliyor malesef, 4 kaza yaptıktan sonra artık alıştım korkmak yerine tedbirli davranıyorum.
    Hiç bi zaman karşıda hata aramıyorum kendimde arıyorum.

  6. #6

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Kaza esnasinda sürüşü dusunmek

  7. #7
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Ben de evden çıkıp motora binene kadar gideceğim güzergahta yaşayabileceğim bütün sıkıntıları kafamda izliyorum. Marja bastığım anda kalmıyor hiçbirşey ama binene kadar gecen süre, korumaları giyerken yaşadığım tedirginlik kötü etkiliyor. Hatta ilk zamanlar eve geri dönüp, korumaları çıkartıp otobüs kullandığım bile oldu

  8. #8
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    İzleyerek olsaydı bu işler kediler kasap olmuştu..

    Korkunun hiç bir şeye faydası yok.

    Korkarak vaktini boşa harcama, korkmadan bin olmuyor beceremiyorsan yolun sonu gelmiştir.

    Devam edersen beynin bu korkularını çağıra çağıra bir gün gerçekleştirecek.
    Sende bilir bilmez "korktuğum başıma geldi işte" diyeceksin.

    Ters çaba kuralı.

    Yazmaktan yoruldum artık aynı şeyleri..

  9. #9

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    sürüşünü değerlendirebilecek birine görünmelisin

  10. #10
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    kaza yaptırır.

  11. #11

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Travma Sonrası Stres Bozukluğu ciddi bir hastalıktır. TSSB
    Üç tip belirti kümesi vardır.

    1.Travmanın anılarından kurtulamamak: Çok rahatsız edici, beklenmedik şekilde oluşan, travmayı tekrar yaşıyormuş gibi görüntüler (flashback) veya kâbuslar görmek, olayı hatırlatan bir şey olmasa da sürekli akla gelmesi, olay hatırlandığında çarpıntı, terleme gibi bedensel rahatsızlık duyulması.

    2.Travmayı hatırlatan durumlardan kaçınmaya çalışmak: Duygusal olarak uyuşuk olmak ve travmayı hatırlatan insanlardan, olaylardan, aktivitelerden kaçınmak, uzak durmak.

    3.Aşırı derece tetikte olma belirtileri: Uyumak ve konsantre olmakta zorlanmak, tedirgin olmak, hemen sinirlenmek ve öfkelenmek, ufak seslerle irkilmek gibi.

    TSSB
    Trafik kazasından sonra, kaza ile ilgili sürekli, kronik, rahatsız edici, beklenmedik anılar, görüntüler (flashback) veya kabuslar görmek; travma geçtikten uzun süre sonra aniden duyguların taşması. Kaza anını tekrar tekrar yaşıyor gibi olmak.

    Ne olursa olsun, ölen kişiyi hatırlatan her şeyden, herkesten uzak durmak, her şeye karşı ilgisiz olmak ve aile/ar*kadaşlardan aylar veya yıllarca uzak durmak.

    Doğal afete şahit olduktan uzun süre sonra bile ciddi ve tekrarlayan sinirlilik, tedirginlik hali, uykusuzluk ve dikkat kaybı yaşamak.

    Özellikle belirteyim alıntıdır.
    hasmet bunu beğendi.

  12. #12
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Stres bozukluğu tabirinden ne anlamak lazım?
    Stresin bozuk olanı düzgün çalışanı da mı var?
    Doktora gidip
    "Stresim bozuldu, tamir edermisiniz"
    Dersek parça sipariş edeceğiz sizin stres japon malı ordan gelecek mi diyorlar.

    Korku insanı dikkatli olmaya zorlar bu nedenle iyidir diyenler olduğu gibi dikkati tek bir yere yöneltir bu nedenle diğer tehlikeleri fark etmekte geç kalınabilir şeklinde tartışmaya açanlar da var.

    Ben bu durumun ikiye ayrılarak incelenmesi gerektiğini düşünüyorum.

    *Genel olarak kaza yapmaktan korkmak.

    *Daha önce yaptığı bir kazanın aynısını yapmaktan korkmak.

    İkinci durum başımızı büyük belaya sokabilir.
    Mesela daha önce muz kabuğuna basıp düşmüş biri yerdeki muz kabuklarına dikkat ederken buz ve ya yağ birikintisini fark etmeyebilir.

    Bir de korkmakla bilmek arasındaki farkı tanımlayabilmemiz gerekiyor.
    Sizde ki korku mu, bilgi mi?
    Bu uzun uzun yazılabilecek ve tartışılması gereken bir konu.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #13

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Gerçekten tartışılması çok uzun bir konu.
    Uzun lafın kısası..

    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredirsin.

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ben de yasadim benzerini. Tecrube olmasi yaninda psikolojik yonu de var durumun, arkadasin bahsettigi gibi. Anladim ki artik guvenli kullanmiyorum. Bir kac sene ara verdim. Tavsiye ederim.

    Zaten zevkin buyuk kismi aptallikta, yani kotu ihtimalleri bilememekte ve dusunmemekte. Bu kotu. Deli cesareti tehlike demek. Genc ve tecrubesizken boyle genelde. ilk baslarda kismen boyleymisim.

    Bunun diger bir ucunda da olabilecek her tehlikeyi dusunup yok yere cekinceli, urkek kullanmak var ki, bu da tehlikeli. Tehlike daha olusmamisken kendi kendinize basiniza is acmaniz soz konusu. Kazadan sonra buna benzer bir durum olustu.

    Olmasi gereken yasanmis tecrubelerden ders cikarip arasini bulmak. Simdi acaip temkinli kullaniyorum. Ancak ideal sartlarda da zevkini cikariyorum. Ancak ideal sartlar olusmadan denemiyorum bile, cunku denesem bile tehlikesini bildigim icin zevk alamiyorum zaten.

  15. #15
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    bilimsel altyapısı ve bilgisine sahip olmamakla birlikte;
    bu şekilde motosiklet kullanmak büyük tehlike barındırır,
    şöyle anlatayım;
    kalp atışlarınız kontrolünüz dışında sürekli olarak devam eder,
    ve fakat psikolojik problemleriniz, anlık kaygı, korku, mutluluk gibi duygularınız kalp atışlarınızda dengesizliğe sebep olur.

    motosiklet kullanırken otomatik olarak yaptığınız yani etkiyi algılayıp tepkiyi verdiğiniz sürenin çok düşük olduğu hareketlerin kontrolünü bilinç dahiline almaya çalıştığınızda ya tepki veremeyeceksiniz ya da tepkiniz geç olacak,
    bunu kavradığınız zaman ise sürekli tetikte motosiklet kullanmak gibi bir saçmalığa giriftar olacaksınız.

    beyan ettiğiniz durum sağlıklı değil,
    sürekli hale geliyor ise ya da şiddeti artıyor ise bir uzmandan yardım alın,
    uzman derken "abi", tamirci değil insan psikolojisi hakkında eğitim almış yarı cahilleri kast ediyorum.
    trafik içerisinde binlerce çevresel faktörü barındıran saçma bir karmaşadan ibaret,
    istanbul gibi bir yerde sağda minibüs ya da taksi bekleyen kişileri bile hesaba katmanız gerekiyor,
    düz yolda giderken önünüzdeki aracın aniden fren yapabileceğini,
    manevra yapabileceğini,
    sürücünün cep telefonunu düşürüp anlamsız hareketler yapabileceğini yani her şeyi hesaba katmanız gerekiyor,
    sanırım bunları hesaplamak için ciddi bir işlemci gücü gerekir.
    meraklısı için anahtar kelimeler Diferansiyel denklemler .

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Ben sürerken hiç düşecegimi aklıma getirmiyorum,zaten ayda bir falan sürebilme fırsatım oluyor . O fırsattada kendimi o anki mutluluk ve tutkuya kaptırıyorum :D . Sürdügüm motor'da cbf felan oluyor genelde . Altıma biri cruiser falan verse nasıl bir trıbe girerim belli degil :D Buradan 1 tur vermek isteyen abilere duyurulur . Kocaeli bölgesinden varsa...

  17. #17

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    bende hep vıraj donerken lastik acaba salarmı endişesi bikere viraj dönerken çukura denk gelmiştim savurmustu beni cok dusmemıstım ama baya korkmuştum

  18. #18
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Öncelikle herkese çok teşekkür ederim vakit ayırıp yazdığınız için. Yeni girip okuyabiliyorum bu yüzden kusuruma bakmayın.
    Kaza raporuna göre %100 karşı taraf suçlu bulundu çünkü şehirlerarası yolda en sağ seritten sinyal vermeden sola dönmeye kalktı ve 90km/h hız ile sol seritte bulunan bana çarptı. Polis raporunda suçsuz bulunsam da ışıklı kavşaklarda bana yeşil yansa bile yavaşlamam gerektiğini bildiğim halde o gün uygulamadıgım için bende de suç var bunu biliyorum. Sonuç olarak 22 metre suruklenip kaldirim kenarlarina patlamama ragmen ekipmanlar sayesinde 2 parmak çatlağı ile atlattım. Bu kazadan aldığım en büyük ders ben iyi sürerim demek yerine başkaları kötü sürebilir demeyi öğrenmem oldu. Başkalarının hatalarını da savurmak gerekiyormuş. Kazadan sonra motorum perte çıktığı için 5 ay süremedim. Bundan sonra emekli modunda sürüşüme devam edip yavaş yavaş açılmayı ve gelişmeyi hedefleyecegim. Hepinize kazasız sürüşler..

  19. #19

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese çok teşekkür ederim vakit ayırıp yazdığınız için. Yeni girip okuyabiliyorum bu yüzden kusuruma bakmayın.
    Kaza raporuna göre %100 karşı taraf suçlu bulundu çünkü şehirlerarası yolda en sağ seritten sinyal vermeden sola dönmeye kalktı ve 90km/h hız ile sol seritte bulunan bana çarptı. Polis raporunda suçsuz bulunsam da ışıklı kavşaklarda bana yeşil yansa bile yavaşlamam gerektiğini bildiğim halde o gün uygulamadıgım için bende de suç var bunu biliyorum. Sonuç olarak 22 metre suruklenip kaldirim kenarlarina patlamama ragmen ekipmanlar sayesinde 2 parmak çatlağı ile atlattım. Bu kazadan aldığım en büyük ders ben iyi sürerim demek yerine başkaları kötü sürebilir demeyi öğrenmem oldu. Başkalarının hatalarını da savurmak gerekiyormuş. Kazadan sonra motorum perte çıktığı için 5 ay süremedim. Bundan sonra emekli modunda sürüşüme devam edip yavaş yavaş açılmayı ve gelişmeyi hedefleyecegim. Hepinize kazasız sürüşler..
    Geçmiş olsun.

    Geçen sene Beylikdüzü'nde biyük bir kaza yapmıştım. E-5 de sağ şeritte(emniyet değil) duran kamyona çarptım. Ortalama hızım 50km idi. Tam çarpışma anında düştüm hem kafayı kasaya çarptım hemde kamyonun altına girdim öne kadar sürüklendim. %100 kusurluyum ama sıkıştırıldım oda bi ayrı konu. Omzum çıktı, ufak tefek yırtıklar oluştu. Bu arafa ambulans gelene kadar kamyonun altnda yatıyordum. Tek gördüğüm sayısız insan ayakları ve kamyonun altındaki o pislik manzara. Sizde olan sorun bendede oluyor ama bende yüksek süratlerde başlıyor. Ne zaman 230 240 üstüne çıksam o kamyonun altındaki korkunc görüntü geliyor aklıma ve gazı bırakıyorum. Size tavsiyem kaza videoları izlemeyin. Bu arada artık 230 240 yapcak motorumda yok.

  20. #20
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.

    Geçen sene Beylikdüzü'nde biyük bir kaza yapmıştım. E-5 de sağ şeritte(emniyet değil) duran kamyona çarptım. Ortalama hızım 50km idi. Tam çarpışma anında düştüm hem kafayı kasaya çarptım hemde kamyonun altına girdim öne kadar sürüklendim. %100 kusurluyum ama sıkıştırıldım oda bi ayrı konu. Omzum çıktı, ufak tefek yırtıklar oluştu. Bu arafa ambulans gelene kadar kamyonun altnda yatıyordum. Tek gördüğüm sayısız insan ayakları ve kamyonun altındaki o pislik manzara. Sizde olan sorun bendede oluyor ama bende yüksek süratlerde başlıyor. Ne zaman 230 240 üstüne çıksam o kamyonun altındaki korkunc görüntü geliyor aklıma ve gazı bırakıyorum. Size tavsiyem kaza videoları izlemeyin. Bu arada artık 230 240 yapcak motorumda yok.
    Size de büyük geçmiş olsun. Kaza videoları izlemek bir nevi ön sahne gibi oluyor benim için. Ordaki insanların yaptığı hataları görüp ders çıkarmak ve aynı sahneyle karşılaşınca o hatayı yapmamak gibi bir amacım var. Tabi ki kişiden kişiye değişir bu durum ama bana iyi geldiğini düşünüyorum. Sizde 230-240'dan sonra olan mevzu bende 130-140'dan sonra oluyor bu yüzden iyice emekli albay gibi sürüyorum Tekeriniz düz bassın


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)