şarkınınn adı ne
ben bunları mondial cup ile yapıyorum
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Şişman +200kglık motorlara enduro denilince canımız yansın bence :D
Kafası karışık arkadaşlar gerçeği öğrensin diye ufakca açıklamaya çalışacağım.
Sizin aradaki farkı çok iyi bildiğinize eminim
TE250= Two Enduro 250
Cross olan modeli TC250 =Two Cross 250
T= Two Stroke
F= Four Stroke (husqvarnada böyle; Ktmde exc 2 zamanlı, yanına f gelirse : exc-f 4 zamanlı anlamındadır.)
4 zamanlı modeller FE=Four Enduro, FC= Four Cross
Cross motorlarda far olmaz en kolay buradan ayırt edebilirsiniz. Amortisörler daha serttir. Genellikle 5 viteslidir (Endurolar 6).
Cross motorlara plaka istesen de çıkartamazsın. Enduro motorlar 2 zamanlı da olsa plaka takılabılıyor. Cross motorların şanzımanı daha kısadır, depoları daha küçüktür. Sadece parkurlarda gitmek içindir. Dağa taşa girerseniz süren adamı bayıltır. ömrü daha kısadır gibi gibi.
motosiklet netteki endurocular tanıtım atağına geçtiğinden beri yolda gaza gelip nerede bir tepecik nerede kar var dalıyorum zavallı emektarımla . sizin yüzünüzden elimde kalacak :D
bakım konusu nasıl acaba benim merak ettiğim konu dualsportla karşılaştırırsak misal crf250l
Onca vakit foruma girme, girer girmez imrendirin milleti siz devam edin, peki
Bayiliyorum tekere dolan kara
Bakim konusunda 2 zamanlilar avantajli. Tum bakimlarini kendiniz yapabilirsiniz. Fakat 4 zamanli bir enduronun bakimi icin servise gitmeniz gerekebilir. 2 zamanlida 20 saatte sanziman yagi 0.8 litre degisiyor. Hava filtresi temizleniyor devam. Ben de almadan once bakimdan cekiniyordum. 2 zamanli tercih etmemdeki nedenlerden biri kolay bakimi olmasi. Piston degisimi tamamen sizin kullaniminiza bagli 250 saatte degistiren de var 30 saatte degistiren de. Bakimdan korkulacak motorlar degil.
Bu arada crf250l kadar uzun bakim araliklari yok yanlis anlasilmasin yukarda bahsettigim 4 zamanli endurolar hard endurolardir.
Bu 2 zamanlılar saatlik ya motora binerken kronometre falanmı çalıştırıyorsunuz
Müzik güzelmiş.
ben dün işten gelirken hava filtresi buz tutmuş ve motor boğuluyordu, ara ara pat ediyordu. ama karda sürmek baya zevkli oldu. frene basıyorsun durmuyor gaza basıyorsun gitmiyor, direksiyon çeviremiyorsun :D
çok zevkliydi gerçekten.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)