Duygularınızı ve deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim, Tracer düşünen birisi için
"Koş koş koş, bitmesin!" dedirtecek cinsten bir yazı olmuş
Ben geçtiğimiz Kurban Bayramında, Selanik'ten Halkidiki'ye Tracer 700 ile gidip gelmiştim. Toplamda 300 km kadar.
Motosiklet 3.000 km'de idi, alınalı da sanırım 1 maksimum 2 ay olmuştu, o yüzden biraz yorum katabileceğim inancındayım.
Genel olarak söylediklerinizin bir çoğunu destekliyorum, bir iki kisimda, sanki uzun süre motosikletsiz kalmışsınız da bu motoru yeni alınca bir heyecan olmuş da yazmışsınız gibi düşündüm ;) ama normal, insan motosikletini herşeyden önce sevmeli.
Kıyas noktası tabiki Versys 650.. Bir şeye iyi ya da kötü diyebilmek için ondan daha kötüsünü veya iyisini görmek bilmek gerekir.
Öncelikle her iki motosikleti de kullanmış birisi olarak söyleyebileceklerim;
*Yükseklikleri birebir aynı.
*Ağırlık konusunda Versys +20 kg fazla.
*Teknik olarak Tracer 3-5 beygir ve 3-5nm tork daha üstün.
*Eni boyu, aks mesafesi vb. diğer ölçüleri neredeyse ikisininde aynı diyebiliriz.
*Versys'in fren diskleri tracer'a göre 3-5 mm daha büyük, etkisi olur mu bilemem.
*Versys yakıt deposu 21 litre iken, Tracer 17 litre. (Yamaha ağırlık farkını motosikleti biryerlerden kısarak ortaya çıkartmış gibi duruyor, cünkü böyle tur motosikletlerinde deponun büyük olmasından taraftarım.)
*Tracer vergi diliminde 690 cm3 hacmi ile üst seviyede kalırken, Versys ise 649 cm3 vergi diliminde kalıyor. (Vergisi yıllık 300-400 TL daha fazla yanılmıyorsam)
*Yakıt sarfiyatları ile ilgili bir şey söylemek istemiyorum, belki Versys 1 litre fark atabilir Tracer'a. Ortalama süratlarde Tracer 5 yakar ise, Versys 5.5 - 6 yakacaktır diye düşünüyorum, net bir yorum değil, belki de aynı yakıyor olabilirler.
*Versys'in ön amortisörleri Teleskopik ters çatal ve ayarlanabilir iken, Tracer 700'de sadece teleskopik amortisör mevcut. (Önemli bir detay)
*Arka amortisör konusunda aşağı yukarı aynılar, yatay tek amortisör kullanıyorlar.
*Ayna görüş açısı olarak Versys'in aynalarının daha konforlu olduğu kanısındayım, Tracer'da sadece kollarımı gördüm.Aynaya bakmak için kolları toplamak gerekli, ayna yükselticisi şart.
*Tracer PR4 ile, Versys ise, Dunlop ile geldi 2016'da sanırım.
Kullanıcı deneyimi olarak yorumlarımda yukarıdaki teknik detaylar kadar birbirine benzer. Her iki motosikletinde ivmelenmesi ve hızlanması arasında bir fark göremedim. Ortalama olarak son süratleri de aşağı yukarı aynı. Sürüş konforu olarak sanki 1 tık versys daha rahat,daha yüksek (Gidon farkı),Cam farkı vb. Malzeme kalitesi olarak da her iki motosikletin de karenaj kalitesini beğenmediğimi söylemek isterim. Bunun dışında kumanda kolları ikisinde de yeterli kalitede. Tekerlek arası aks mesafeleri birbirlerine çok yakın. Viraj dönme konusunda birbirlerinden çok çok üstün olduğunu söylemek güç belki uzun süre kullanmış olsak bir yorum yapılabilir hissiyata dair.. Her iki motosiklette uçmuyor, nihayetinde 60-70 beygir aletler, ama tatmin edici, ayılıp bayılmıyorlar. Genel olarak aralarında gıpta edilecek bir fark görmediğimi düşünüyorum.
Bunun dışında aradaki fiyat farkı - Vergi dilim farkı - Yakıt Tankı kapasitesi dışında çok da arafta kalıp düşünülecek bir taraf olmadığı kanısı ortaya çıkıyor bende..
Her iki motosiklette parasının hakkını veren motorlar olmuşlar. Kim kimi beğenirse hayırlısı olsun, kazasız belasız kullansın.