Hava Filtresi Motosikletimizin Performansını Kısıyormu ?
Reklamlar
-
Selamun Aleykum
Çok kısa ama çok kafa karıştıran bir soru soracağım Mondial drift 150MH motosikletimiz ve Kuba Çita 100R kendi motosikletim ile bir olay test ettik, Mondial Drift'te Hava filtresi takılı iken 120kmh takılı değil iken 132 133kmh gibi bir hıza ulaştık hava filtresi takılı değilken titreşim aza iniyor yakıtı artıyor ama gaz açışlarında patinaja düşüyor. ( Zararlarını sorduğumuzda yağı pisletiyor falan filan dediler )
Sizce bu işin aslı nedir neden hava filtresi takılı değilken motor daha performanslı olur ? ? ?
Apaçisiniz o sunuz bu sunuz diyecekler uzak dursun, Kalp kırılmasın.
Reklamlar
-
zenginsen filtresiz kullan
-
berkay3212 adlı üyeden alıntı
zenginsen filtresiz kullan
derken, zengin olsak bu motorlara binmeyiz be başkan piyango çıksa yamaha'ya falan binerdik heralde
-
Hava Filtresi Piston nun Toz Dan Çizilmesini Engellemek İçin Var Tabi Çıkarınca Motor Rahat Nefes Alır Ama Ömru Kısalır
-
Yigit Emre adlı üyeden alıntı
Hava Filtresi Piston nun Toz Dan Çizilmesini Engellemek İçin Var Tabi Çıkarınca Motor Rahat Nefes Alır Ama Ömru Kısalır
Ömrü kısalırdan kastımız ne mesela, Motosikletimiz 20.000kmde yeni makine falanmı isteyecek revizemi gerekecek.
Veya bu işin bi sırrı bi yolu olmalı
-
Açık hava filtresi gibi şeyler mevcut bunun için fakat bende drift kullanıcısıyım filtresi zaten sünger hava geçirgenliği çok yüksek filtre takmazsanızz ilk karbüratör sonra motorun toz yutmaya başlayacak
-
Kullandigin ortamin tosuna bağlı
Daha ince geçirgen sünger koy dene
-
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
Açık hava filtresi gibi şeyler mevcut bunun için fakat bende drift kullanıcısıyım filtresi zaten sünger hava geçirgenliği çok yüksek filtre takmazsanızz ilk karbüratör sonra motorun toz yutmaya başlayacak
Hava geçirgenliği çok yüksek diyorsunuzda filtre sökülü ikenki performansı veremiyor tır tır titriyor ki ben 150MH den bahsediyorum
Araç ibresi ile 120kmh gören motosiklet filtre yok iken 132kmh gibi hızlara ulaştı önemli olan 10kmh değil daha rahat daha performanslı kullanışlı olması.
Ayrıca bunu size anlatmak değilde 1 kereye mahsus denemenizi istiyorum farkı anlayacaksınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
HE1SENBERG adlı üyeden alıntı
Kullandigin ortamin tosuna bağlı
Daha ince geçirgen sünger koy dene
Kullandığım ortamın tozuna bağlı derken şehir merkezinde oturuyorum, Sadece asfalt yol görüyor yani motosikletim.
Ayrıca yağmurlu havalarda kesinlikle ama kesinlikle motosiklete binmem
-
Motorun Kaç Km De Veya Hava Filtresini Hiç Değiştinmi
-
28 Aralık 2016, 19:57
#10
Yigit Emre adlı üyeden alıntı
Motorun Kaç Km De Veya Hava Filtresini Hiç Değiştinmi
Motosiklet 2200kmde daha önce filtre hiç değiştirilmedi ama periyodik bakımlarında basınçlı hava ile sünger temizlendi
-
28 Aralık 2016, 20:00
#11
Olayın özü şu;
Bir motorun çalışma prensibinde hava ve yakıt girdileri vardır. Bu iki bileşenin ateşleme elemanları ile yanması sonucu bir de tahliye tarafı vardır. Bunu da egzost yardımı ile sağlarsınız. Karbüratörde belirli miktarlarda hava ve yakıt karışımı oluşur. Yakıt, yakıt pompasının beslemesiyle; hava da hava emiş kanalının beslemesi yardımıyla motora ulaşır. Bu noktada karışımın zengin olabilmesi için hem yakıtın hem de gelen havanın temiz olması gerekir ki yanma verimli olabilsin. Dolayısıyla yakıtı kurumsal kimliğe ulaşmış istasyonlardan aldığımız gibi, havayı da emiş kanalına süzgeçleyip de optimum düzeyde temiz olarak motora ulaştırmak lazım.
Bunun aksi durumunda, havadan veya yakıttan kaynaklı bir toz, kir, tortu vs motora iletildiğinde ya yanma verimli olmaz ya da karışıma istemediğimiz pisliklerin de katılarak yanmasıyla motora zarar vermiş oluruz.
Hava filtresi olmadan motor daha çok miktarda ve daha rahat hava emebilir. Ama o havadaki pislikleri süzemediğimiz için zamanla kir, tortu, kurum ve ateşleme arızaları gibi sorunlarla uğraşırız.
Arkadaşın "zenginse hava filtresi takma" sözünün özünde; zırt pırt onarıma ve servise para harcamak istiyorsan takma mantığı yatıyor.
Yağ filtresi nasıl sürtünmeden oluşan parçaların pistonlara ulaşıp aşınmalarını engelliyorsa, hava filtresi de benzer bir görevle kirli havanın yakıt karışımına ulaşmasını engeller. Motorun üzerindeki herhangi bir filtreleme elemanını sistemden çıkarmak demek aşınma ve yanlış yanmalarla motorun ömrünü kısaltmak demektir.
Uzun lafın kısası; bu şekilde kullanmayın ki motoru kısa sürede kucaklamayın.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
28 Aralık 2016, 20:44
#12
kn ve bmc kutu içi yağlı filtreler var
tabi senin motor için yok
-
28 Aralık 2016, 21:00
#13
byyacut adlı üyeden alıntı
Veya bu işin bi sırrı bi yolu olmalı
İşin sırrunı veriyorum dostum, iyice oku, çok rahat edeceksin.
Motorunu hava filtresiz kullanma. Şehirdeyim, hep asfalt, yağmurda çıkmam gibi komik şeylerle kendini kandırma, amerikayı yeniden keşfetmeye kalkma, motorunu hava filtresiz kullanma.
-
28 Aralık 2016, 21:09
#14
BMC K&N gibi filtreler pazarlama ürünleri.Koskoca motosiklet fabrikalarının ARGE sinden daha başarılı olabileceklerine inanıyor musun?
-
28 Aralık 2016, 21:50
#15
Aynen. Filtresiz kullanmayın. Böcek bile kaçar içine motorun.
-
28 Aralık 2016, 22:00
#16
hasmet adlı üyeden alıntı
Aynen. Filtresiz kullanmayın. Böcek bile kaçar içine motorun.
7 yaşındaydım ve bahçede ağzıma arı kaçmıştı, üç dört sefer tükürdüm zor çıkarttım arıyı, dilimi sokamadı.
bu arada hava filtresi olayı hep benim kafamda da var.filtreyi söküp ince dokuma bez ile kullanmayı düşünüyorum bir iki gün. açık hava filtresi almayıda düşünüyorum.
hatta ve hatta eksozda ki katalitik konverter gebermiştir, onuda iptal edeyim ki tahliye rahat olsun.
turbo mantığında da bu var zaten, motora seri hava basıyor ve çıkan pis gazı daha seri attırıyor turbo. siz bunu turbo kadar sağlamasanızda artısı olacaktır.
-
28 Aralık 2016, 22:12
#17
byyacut adlı üyeden alıntı
Hava geçirgenliği çok yüksek diyorsunuzda filtre sökülü ikenki performansı veremiyor tır tır titriyor ki ben 150MH den bahsediyorum
Araç ibresi ile 120kmh gören motosiklet filtre yok iken 132kmh gibi hızlara ulaştı önemli olan 10kmh değil daha rahat daha performanslı kullanışlı olması.
Ayrıca bunu size anlatmak değilde 1 kereye mahsus denemenizi istiyorum farkı anlayacaksınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
Kullandığım ortamın tozuna bağlı derken şehir merkezinde oturuyorum, Sadece asfalt yol görüyor yani motosikletim.
Ayrıca yağmurlu havalarda kesinlikle ama kesinlikle motosiklete binmem
150 mh dediğin motor mcx bloğu takılı hava filtresi benim motorla aynı köyde filtreyi yıkarken yırtmıştım 30 km filtresiz asfalt yolda gitmek zorunda kaldım dandirikten açık egzoz da vardı orjinal egzoz un içi dağıldığı için egzoz bekliyordum hem girişi açıp hemde çıkışı açmıştım normal hızıda 110 115 iken bu haldede 110 gidiyordu bu arada araba km si motor km si diye bişey yoktur tüm araçların km leri %10 gibi bir hata payına sahiptir kimisindne % iken kimisinde 10 olabilir en iyi sonuç düz yolda gps tir bazen benim motorda 120 gördüğü oluyor ama rüzgar arkadan esiyor
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
28 Aralık 2016, 22:25
#18
Drift sahibiyim, performans hava filtresi taktım, öyle aman aman bir farkı yok, üst devirlerde motor tekliyor, sanırım benzin yetişmiyor...mertcan in da dediği gibi hava geçirgenliği yüksek... Şimdilerde ise yağ kontrol ettim cam buğulandı nedeni ise performans hava filtresi olabilir. Eskisini takip deneyeceğim birde
-
28 Aralık 2016, 22:28
#19
zekeriyaimam adlı üyeden alıntı
BMC K&N gibi filtreler pazarlama ürünleri.Koskoca motosiklet fabrikalarının ARGE sinden daha başarılı olabileceklerine inanıyor musun?
Yanlış yaklaşım. O halde üzerinde gelen lastiklerle kullanalım hep motorları. Michelin, Pirelli, Bridgestone gibi işi "lastik üretmek" olan markaların ürünlerini hiç kullanmayalım. Ne de olsa Çinlilerin, Hintlilerin naylon lastikleri kendi AR-GE departmanlarının vardığı bir sonuç ve büyük markalardan daha iyi yol tutuşları var : ) Oldu mu ? Olmadı tabii. Markalar minimum maliyeti göz önünde bulundurduğundan bunları standart sunmuyor. Adamlar bilmiyor mu her motora Öhlins amortisör, Brembo kaliper, Michelin lastik, seramik disk koymayı ? Exclusive modeller ve yarış için özel donanıma sahip motorlarda bu maliyet kalemlerini umursamıyorlar. Çünkü en üst seviye performans veya konfor oluyor o modellerin amacı.
K&N hava filtresinin sırrı şu ki; sadece temizlik yaparak çok uzun kilometreler vaat ediyor. Bir defaya mahsus iyi para veriyorsunuz ama motorunuza ömürlük bir filtre almış oluyorsunuz. Bunu sağlayan ise selülozik standart hava filtreleri üretmemeleri ve bunun yerine filtre yapısında fibro elastan, ipek ve keçe karışımı kullanmaları. Yoksa öyle +2 beygir gibi bir vaatleri yok. Kendi bakım yağıyla periyodik olarak temizliyorsunuz ve değişime ihtiyaç duymadan ömürlük kullanıyorsunuz.
BMC çok duydum ama kullanmadım, özelliklerini bilemiyorum.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
28 Aralık 2016, 22:32
#20
Evin içinde kullanılan elektirikli süpürgede bile filtre var ki düşün evdeki tozun büyüklüğü ne kadar olabilir ? Sen dışarda kullandığın motoru filtresiz kullanmaya kalkışıyorsun yoldan havalanan milimetrik taşlar veya asfalt parçaları pistonla silindirin arasına sıkışarak yukarı aşağı zımpara gibi iner çıkar oymaya başlar,ilk önce basınç kayıpları başlar sonra aşırı yağ eksiltir, 2-3 ay sonra şimdi 120 gören motorun 100 e belki çıkar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)