Hava Filtresi Motosikletimizin Performansını Kısıyormu ?
Reklamlar
-
28 Aralık 2016, 22:49
#21
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Yanlış yaklaşım. O halde üzerinde gelen lastiklerle kullanalım hep motorları. Michelin, Pirelli, Bridgestone gibi işi "lastik üretmek" olan markaların ürünlerini hiç kullanmayalım. Ne de olsa Çinlilerin, Hintlilerin naylon lastikleri kendi AR-GE departmanlarının vardığı bir sonuç ve büyük markalardan daha iyi yol tutuşları var : ) Oldu mu ? Olmadı tabii. Markalar minimum maliyeti göz önünde bulundurduğundan bunları standart sunmuyor. Adamlar bilmiyor mu her motora Öhlins amortisör, Brembo kaliper, Michelin lastik, seramik disk koymayı ? Exclusive modeller ve yarış için özel donanıma sahip motorlarda bu maliyet kalemlerini umursamıyorlar. Çünkü en üst seviye performans veya konfor oluyor o modellerin amacı.
K&N hava filtresinin sırrı şu ki; sadece temizlik yaparak çok uzun kilometreler vaat ediyor. Bir defaya mahsus iyi para veriyorsunuz ama motorunuza ömürlük bir filtre almış oluyorsunuz. Bunu sağlayan ise selülozik standart hava filtreleri üretmemeleri ve bunun yerine filtre yapısında fibro elastan, ipek ve keçe karışımı kullanmaları. Yoksa öyle +2 beygir gibi bir vaatleri yok. Kendi bakım yağıyla periyodik olarak temizliyorsunuz ve değişime ihtiyaç duymadan ömürlük kullanıyorsunuz.
BMC çok duydum ama kullanmadım, özelliklerini bilemiyorum.
arkadaş kayboldu bu yazılanlardan sonra
Reklamlar
-
28 Aralık 2016, 23:36
#22
manofsteel adlı üyeden alıntı
Drift sahibiyim, performans hava filtresi taktım, öyle aman aman bir farkı yok, üst devirlerde motor tekliyor, sanırım benzin yetişmiyor...mertcan in da dediği gibi hava geçirgenliği yüksek... Şimdilerde ise yağ kontrol ettim cam buğulandı nedeni ise performans hava filtresi olabilir. Eskisini takip deneyeceğim birde
filtre ile alakası yok benim yağ camıda buhar yapıyor
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
28 Aralık 2016, 23:52
#23
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Olayın özü şu;
Bir motorun çalışma prensibinde hava ve yakıt girdileri vardır. Bu iki bileşenin ateşleme elemanları ile yanması sonucu bir de tahliye tarafı vardır. Bunu da egzost yardımı ile sağlarsınız. Karbüratörde belirli miktarlarda hava ve yakıt karışımı oluşur. Yakıt, yakıt pompasının beslemesiyle; hava da hava emiş kanalının beslemesi yardımıyla motora ulaşır. Bu noktada karışımın zengin olabilmesi için hem yakıtın hem de gelen havanın temiz olması gerekir ki yanma verimli olabilsin. Dolayısıyla yakıtı kurumsal kimliğe ulaşmış istasyonlardan aldığımız gibi, havayı da emiş kanalına süzgeçleyip de optimum düzeyde temiz olarak motora ulaştırmak lazım.
Bunun aksi durumunda, havadan veya yakıttan kaynaklı bir toz, kir, tortu vs motora iletildiğinde ya yanma verimli olmaz ya da karışıma istemediğimiz pisliklerin de katılarak yanmasıyla motora zarar vermiş oluruz.
Hava filtresi olmadan motor daha çok miktarda ve daha rahat hava emebilir. Ama o havadaki pislikleri süzemediğimiz için zamanla kir, tortu, kurum ve ateşleme arızaları gibi sorunlarla uğraşırız.
Arkadaşın "zenginse hava filtresi takma" sözünün özünde; zırt pırt onarıma ve servise para harcamak istiyorsan takma mantığı yatıyor.
Yağ filtresi nasıl sürtünmeden oluşan parçaların pistonlara ulaşıp aşınmalarını engelliyorsa, hava filtresi de benzer bir görevle kirli havanın yakıt karışımına ulaşmasını engeller. Motorun üzerindeki herhangi bir filtreleme elemanını sistemden çıkarmak demek aşınma ve yanlış yanmalarla motorun ömrünü kısaltmak demektir.
Uzun lafın kısası; bu şekilde kullanmayın ki motoru kısa sürede kucaklamayın.
Ustadim agzina saglik. Basta ben Motor yapisina uzak olanlara bu sekilde anlasilir, temiz bir dille anlatimdan dolayi tesekkur ederim.
Forumda saygi duyup, takip ettigim ender kisilerdensiniz.
Duygularimi paylasayim istedim.
Iyi forumlar..
-
29 Aralık 2016, 00:00
#24
acgh1907 adlı üyeden alıntı
Ustadim agzina saglik. Basta ben Motor yapisina uzak olanlara bu sekilde anlasilir, temiz bir dille anlatimdan dolayi tesekkur ederim.
Forumda saygi duyup, takip ettigim ender kisilerdensiniz.
Duygularimi paylasayim istedim.
Iyi forumlar..
Estafurullah ne demek. Burası bir paylaşım platformu. Yazmaya değer gördüğüm konulara dilim döndüğünce bir şeyler ekliyorum. Çok daha fazla şeyler bilenler var, benimkiler devede kulak kalır.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
29 Aralık 2016, 01:34
#25
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Yanlış yaklaşım. O halde üzerinde gelen lastiklerle kullanalım hep motorları. Michelin, Pirelli, Bridgestone gibi işi "lastik üretmek" olan markaların ürünlerini hiç kullanmayalım. Ne de olsa Çinlilerin, Hintlilerin naylon lastikleri kendi AR-GE departmanlarının vardığı bir sonuç ve büyük markalardan daha iyi yol tutuşları var : ) Oldu mu ? Olmadı tabii. Markalar minimum maliyeti göz önünde bulundurduğundan bunları standart sunmuyor. Adamlar bilmiyor mu her motora Öhlins amortisör, Brembo kaliper, Michelin lastik, seramik disk koymayı ? Exclusive modeller ve yarış için özel donanıma sahip motorlarda bu maliyet kalemlerini umursamıyorlar. Çünkü en üst seviye performans veya konfor oluyor o modellerin amacı.
K&N hava filtresinin sırrı şu ki; sadece temizlik yaparak çok uzun kilometreler vaat ediyor. Bir defaya mahsus iyi para veriyorsunuz ama motorunuza ömürlük bir filtre almış oluyorsunuz. Bunu sağlayan ise selülozik standart hava filtreleri üretmemeleri ve bunun yerine filtre yapısında fibro elastan, ipek ve keçe karışımı kullanmaları. Yoksa öyle +2 beygir gibi bir vaatleri yok. Kendi bakım yağıyla periyodik olarak temizliyorsunuz ve değişime ihtiyaç duymadan ömürlük kullanıyorsunuz.
BMC çok duydum ama kullanmadım, özelliklerini bilemiyorum.
Yanlış karşılaştırma. Ferrari, Porsche GT3, Honda NSX gibi arabalar, alabileceğiniz en iyi lastiklerle, karbon seramik rotorlarla, yine iyi motosikletler standart olarak en iyi Brembo kaliperlerle geliyorlar. Ama $300000'lik Ferrari de, $180000'lik Honda NSX'te, $300000'lik Goldwing de, $24000'lik Multistrada da bildiğiniz yağlanmış kağıt filtrelerle geliyor.
Ömür boyu filtre saçmalıktır. Filtre, havadaki parçacıkları süzer ve zamanla kendi tıkanır ve kirlenir. Yıkayıp yağlamak yerine parasını verir, orjinal, hazır yağlanmış yeni filtresini takarsınız. Çok değişen bir şey de değil zaten, aşırı pahalı bir şey de değil.
-
29 Aralık 2016, 03:49
#26
hasmet adlı üyeden alıntı
Yanlış karşılaştırma. Ferrari, Porsche GT3, Honda NSX gibi arabalar, alabileceğiniz en iyi lastiklerle, karbon seramik rotorlarla, yine iyi motosikletler standart olarak en iyi Brembo kaliperlerle geliyorlar. Ama $300000'lik Ferrari de, $180000'lik Honda NSX'te, $300000'lik Goldwing de, $24000'lik Multistrada da bildiğiniz yağlanmış kağıt filtrelerle geliyor.
Ömür boyu filtre saçmalıktır. Filtre, havadaki parçacıkları süzer ve zamanla kendi tıkanır ve kirlenir. Yıkayıp yağlamak yerine parasını verir, orjinal, hazır yağlanmış yeni filtresini takarsınız. Çok değişen bir şey de değil zaten, aşırı pahalı bir şey de değil.
Tercih meselesi elbette. Siz aracınızda stok hava filtresini değiştirmeyi tercih edebilirsiniz. Bir başkası ise K&N satın almayı tercih edebilir.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
29 Aralık 2016, 04:32
#27
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Tercih meselesi elbette. Siz aracınızda stok hava filtresini değiştirmeyi tercih edebilirsiniz. Bir başkası ise K&N satın almayı tercih edebilir.
Mutlaka. O yüzden senelerdir var K&N.
-
31 Aralık 2016, 15:32
#28
açık hava filtresi öneririm.Eğer yol ağırlıklı ise gittiğiniz yerler çok fazla birşey olmaz.Birde devamlı soğuk hava alabileceği yeri tavsiye ederim.Sıcak hava alırsa verim düşer. ben aldım 25tl lik parça 150cc uyumlu benimki biraz daha kaliteli normal piyasada satılanlardanç kimileri direk ağıza bağlanıyor ama benimkini bağlamadan önce sağ tarafa yönlendirici dirsek var bide boyutu daha büyük ama çok değil.Ngk iridium buji+kAblosunu da öneririm sizlere.Birde kaliteli lastik olsa süper olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)