Bmw
Honda
Yamaha
Kawasaki
Suzuki
KTM
Bajaj
Hero
Tvs
Ducati
Benelli
Kymco
Hysoung
Sym
Tgb
Paiggo
Gilera
Vespa
Keeway
Rks
Harley Davidson
Regal Raptor
Ural
bende BMW sağlamdır yazanları okudukça vay bee sitede ne kadar çok BMW kullanan varmış dedim,ama çevremde kullanan ne kadar arkadaşım varsa hepsinin bir kaç adet yolda kalma hikayesini dinlemişimdir Harley e binen kitleyle yol yapmışlığımız olmadığından nedir ne değildir tam bilmiyordum,anlaşılan BMW den bir farkı yok,yani tercih edenler o paraları süper kalitesine değil, adına bayılıyor.
suzuki diğer japonlara göre bariz farklar ile daha sağlam. fakat ülkemizde adam akıllı bayi yi geçin, kaldı ki yakın zamana kadar TR websitesi bile epey çükündürük idi. şayet suzuki iyi bir servis ve bayi ağı ile türkiye ye girse, diğer japonların fazla ekmek yiyebileceğini düşünmüyorum. yakın zamanlarda afedersiniz t***klı birileri türkiyede ki distribütörlüğü üstlendi diye duydum. bakalım ilerleyen zamanlarda göreceğiz.
supersport a geçecek olursam 4 silindirde sesinden dolayı kesinlikle tercih edeceğim bir marka.
bkz.
Insanlarin birinci elden bilgi sahibi olmayip ordan burdan duydugu ya da kendince mantik yuruttugu yanlis fikirlerden biri daha BMW ve ya Harley'in olmayan saglamligi... Forumda bini bi para.
Ama pahali olmalarinin sebepleri yok degil. Kalitenin de farkli yonleri var. BMW ve Harley bence kalitesiz degiller. Mesela Harley kolay kolay plastik kullanmaz. Iscilik iyidir. BMW de genelde daha ozellikli ve yuksek performansli komponentler tercih eder. Performans yonuyle dizayni da iyidir. Ama kaliteye dayaniklilik yonuyle bakacak olursak Japonlar bariz ustunler. Hem dizayn, hem uretim, hem de malzeme ve parca olarak...
katılıyorum dediklerinize ama şunuda eklemek istiyorum. Bmw , ktm , ducati gibi markalar hep bir yenilik peşinde koşuyorlar daha doğrusu hep bir teknoloji ekleme dertlerindeler ürünlerine. Yani temel malzemelerine bir şeyler ekliyorlar ve bu ekledikleri şey zamanla sorunlar çıkartabiliyor ve onu düzeltmeye çalışıyorlar , eğer çıkartmazsa zaten devam ediyorlar. Zaten arıza yapan parçalara bakın hiç biri temel yani yıllardır kullanılan parçaları değil hep yeni eklenen veya bir kaç yıl önce eklenmiş parçaları. Örneğin bmw nin boxer motoru kim bilir kaç yıldır var. Genel olarak motorda bir arıza çıkmaz eklenen yeni parçada arıza vardır kesin. Bu arada tamiride çok basittir 2 tornavida ile siz bile halledebilirsiniz. Kısaca daha fazla risk ve hep daha ileriye taşıma derdindeler.
Fakat özellikle japon markaları temeli belirlemişler ve neredeyse üzerine pek bir şey eklemeden devam ediyorlar üretime. Buda onlara zaten yıllardır sorunsuz olan motor veya her hangi bir üretim parçalarında dahada uzun yıllar " sorunsuz " sıfatını kullanma yetkisini veriyor. Örneğin hondanın nc si jazz motorunun yarısını kullanır , örneğin yamahanın 660 bloğu herhalde 20 yıldır aynı motor bloğunda ufak değişiklikler yaparak karşımıza çıkmıştır ve sorunsuzlardır. Ama arıza çıkartırsa 2 tornavida size yetmez. Kısaca çok daha az risk ve hep sağlamlık derdindedirler.
Ural ne ya :D
Güzel konu.
hocam 1200 GS in şaft rulmanı yeni mi eklendi allah aşkına,o rulmanın dağılıpta yolda kalmayan bir gs kullanıcısı gösterebilirmisiniz bana ?
değişimi de öyle iki tornavidayla falan olmuyor,baya işçiliği var..benzin pompası,abs motoru bozulmayanıda yok mübareğin..
debriyaj balatasının değişimine hiç girmiyorum
Boyle bir mantik var, ama gercek durumu tamamiyla yansitmiyor bence. Evet, Ducati ve BMW daha teknolojik, ama cikan sorunlarin buyuk cogunlugu mekanik, ve ciddi sorunlar. Bizzat kendi tercrubem, silindir ve piston degisecek, daha 3000 km yapmamis olan sifir aldigim Supeduke'ta. Otomatik Civic'ten pahali olan bir motosiklet. LC8 cok yeni bir motor da degil. Ducati de senelerdir benzer yapida motorlar uretiyor, ama hala sorunlu. Ducati kadar olmasa da BMW de sorunlu malesef. Problem baska yerde.
Bir de ilginc bir nokta: Mesela Honda. Adamlar her turlu konfigurasyonu denemisler nerdeyse:
- RC51 ve Magna ile Ducati gibi yatay 90 derece V2,
- CX ile Guzzi gibi dikey V2
- VFR ile Aprilia gibi yatay V4
- NS serisiyle Triumph gibi duz 3 silindir
- CBX ile BMW K1600 gibi duz 6 silindir
- GL ile Zundapp gibi yatay 4 silindir
Ve daha once hic bir markanin denemedigi:
- ST ile dikey V4 silindir
- RC148 ve RC211 ile V5 silindir
- Goldwing ile yatay 6 silindir
Diyecegim o ki adamlar coook calismis, denemis, elemis, ve belli bir sekle karar kirmis. Bunca emegi ve calismayi, sittin senedir ayni seyi tutturup gitmis Ducati ve Guzzi gibi marklarla karsilastiramayiz. Onlarin da iyi yaptigi seyler var, ki hala satiliyorlar. Ama Honda ve genel olarak ta Japonlar, sadece temkinli olduklari icin bu basariyi yakalamis degiller.
Ben japonlar kötü demiyorum.Benim gözümde japonlar hala en sağlamı en dayanıklılarıdır. Japonda çok kullandım avrupalıda. Hangisi daha az sorun çıkarttı derseniz japonlar daha az çıkarttı hatta çoğu japonumda sadece bakım yaptım ama hangisini tercih edersin derseniz avrupalıları seçerim buda renk zevk meselesi zaten.
Ben de onca sene Japon'dan sonra KTM ile bir Avrupalıya geçiş yaptım. Motosiklet gerçekten çok güzel. Ama Japon ve Avrupa arası tercihim hâlâ net değil. Paranın hesabını bilmesem Avrupa derdim, ama öyle değil. Net olan şu ki, Superduke'u Honda yapsa, üstüne $3000 istese, gözüm kapalı verirdim.
Hep yüksek sisiler konusulmus izlenimi var .
1. Honda diyorum , Cg ve başarısı dayanımı sorunsuzluğu ortada , Cb serisi hakeza .
"kaç ton pikap çeker" diye bir tork birimi yok, Nm var. Ural'ın gücü belli, torku belli. Muadili tork ve beygir gücü değerlerine sahip bir motosikletin aynı çekişe sahip olmaması mümkün mü?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------
O da doğru. Bazen konservatiflik kabuğunu kırıp kendini aşıp Valkyre Rune, NSX gibi şeyler yapabiliyor ama...
KTM iyidir de yepyeni araba fiyatında motosikletin aylardır serviste yatması ve piston silindir değişimi iyi değildir. Performansın gereği buysa benden uzak olsun. MT10 çok uzakta değil. Hem de Capon.
Manuele gore bujiler 15 bin km'de bir degisiyor bu modelde, hava filtresi de 20 bin km'de bir temizleniyor. Degisme yazmiyor. Motosikleti 3. sahibi olarak 33bin km civarinda aldim. Aldiktan 10-15 bin km kadar sonra bujilerini cikarip baktim hala tertemizdi. Belki onceki sahibi satmadan once bakim yapmistir? Hava filtresi de tertemizdi.
Valf araligi kontrolu 24 bin km'de bir. 24 bin'de kapagi acipta tolerans'i tutmayan tek uye yoktu forumda. Hatta 77 bin km'de ucuncu kez kapagi kaldirip, yine hic bir degisiklik yapmadan kapatan uye vardi.
Tenere motor bloğunu yapan yamaha gözümde her zaman en sağlam olarak kalacaktır,inanmayan facebook dan yücel teköz yazsın ve izlesin çektiği zulme hala banamısın demeyen bir makine
Honda Cg ve C70-90 serileri
Yamaha rx115-135 serileri
Suzuki gn125 -250
Peugeot moped
Mobylette moped
Nedense hep aklıma japon geldi yav Ural gibi askeriye şartlarına dayanıklı efsaneleri de unutmamak lazım ama bilemiyorum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)