Benzin 5.20 olunca, Vulcan'a kardeş geldi....
Reklamlar
-
Arka arkaya gelen zamlarla benzin fiyatları 5.20 TL'ye dayanınca, şehir içinde 1 depo ile (15 lt) taş çatlasa 200 km giden Kawasaki VN800 motosikletime bir alternatif bulma zorunluluğu doğdu.
Çok sevdiğim motosikletimi kesinlikle satmayı düşünmediğimden, yerine sadece şehir içinde kullanabileceğim, fiyatı uygun, az yakan, yedek parçası ucuz ve bol bir model arayışına girdim.
Ve tercihimi Kanuni Seyhan 150'den yana kullandım (100 km'de 2,6 lt yakıt tüketimi)
Yaşlı bir amcamızdan, 2014 model, henüz 1.200 km de bir tane bulup 2.500 TL gibi cüzzi bir rakama satın aldım.
Ek masraf olarak sadece akü ve lastikleri değiştirip, deri heybe ve sosis çantaları ekledim.
İlgilenen arkadaşlar için fotoları paylaşıyorum.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
Reklamlar
-
Kanuni seyhan 150 ye bir türlü 2.6 litre yaktıramadım uzun yolda bu değeri görüyor ama şehir içinde agresif kullanımda 3.5 litre yakıyor hayırlı olsun
-
Kanuninin trafik sigortasını benzinden ettiğiniz tasarrufla belki 2 yılda çıkartırsınız
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
Kanuni seyhan 150 ye bir türlü 2.6 litre yaktıramadım uzun yolda bu değeri görüyor ama şehir içinde agresif kullanımda 3.5 litre yakıyor hayırlı olsun
Yaşayıp göreceğiz bakalım bursagsli
Yorumun için teşekkürler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------
berkay3212 adlı üyeden alıntı
Kanuninin trafik sigortasını benzinden ettiğiniz tasarrufla belki 2 yılda çıkartırsınız
Neden ki? Sadece 198 TL tuttu.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
-
Hocam Vulcan çok fena Seyhan yanında sünepe gibi durmuş ama hayırlı sürüşler.
-
Ybr alsaydın ben ikinci motor olarak ybr aldım bir depo (13 litre ) ile 540 510 km gittim
-
Hayırlı olsun. Vulcandan sonra kanuniye binmek attan inip eşeğe bindim hissi yaratacaktır Daha önceden yaşadım, verdiği hissiyatı iyi olmayan motora binmek istemiyorsun.
-
küçük cc de bile tarz değişmemiş tebrikler ...
-
26 Aralık 2016, 22:26
#10
2.6 şehir içi zor sanki,bunun için enjeksiyonlu 125cc japon lazım.
biri 3.2 diğer 7.5 yakıyor 100km de neredeyse 17 tl fark. motor size aku lastik, MTV, sigorta 3000 e gelse, 20 bin kmde 3400 tl yakıt farkı olur
eğer iki sene 20 bin km yaparsanız motora verdiğiniz 2 yıllık maliyet(3400) sıfırlanıyor. motoru diyelim bugunun parasıyla 2000 tl ye veridiniz bu net karınız oluyor.
Zaten fazla motor göz çıkarmaz, hareme yeni cariye gelmiş hayırlı olsun.
-
26 Aralık 2016, 22:27
#11
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun hocam
Teşşekür ederim whitedeamon...
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
26 Aralık 2016, 22:32
#12
GP500-1st adlı üyeden alıntı
2.6 şehir içi zor sanki,bunun için enjeksiyonlu 125cc japon lazım.
biri 3.2 diğer 7.5 yakıyor 100km de neredeyse 17 tl fark. motor size aku lastik, MTV, sigorta 3000 e gelse, 20 bin kmde 3400 tl yakıt farkı olur
eğer iki sene 20 bin km yaparsanız motora verdiğiniz 2 yıllık maliyet(3400) sıfırlanıyor. motoru diyelim bugunun parasıyla 2000 tl ye veridiniz bu net karınız oluyor.
Zaten fazla motor göz çıkarmaz, hareme yeni cariye gelmiş
hayırlı olsun.
Fakat birşeyi unutuyorsunuz kullanılan benzin kaybolurken motor olduğu yerde kaliyor yani motor satılabiliyor
-
26 Aralık 2016, 22:49
#13
fkambay adlı üyeden alıntı
Ybr alsaydın ben ikinci motor olarak ybr aldım bir depo (13 litre ) ile 540 510 km gittim
İki nedenden ötürü almadım fkambay kardeş;
Birincisi, düzgün Ybr olsun Cbf 4.000 tl den aşağı değil, hali hazırda bir tane motorum varken 2. ye ayıracak o kadar bütçem yoktu.
İkincisi, dikkat ettiyseniz Kanuni'de biraz Cruiser havası da var, çantaları falan takınca "mini cruiser" oldu bana
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------
Crenox adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun. Vulcandan sonra kanuniye binmek attan inip eşeğe bindim hissi yaratacaktır
Daha önceden yaşadım, verdiği hissiyatı iyi olmayan motora binmek istemiyorsun.
Bahsettiğiniz hissi yaratacağını ben de adım gibi biliyordum Crenox, ama burada ana amacım yakıt tasarrufu idi, ayrıca her gün işe gitmek için feribota da biniyorum. 250 cc üstü motorlar 5 TL ücret öderken, altında olanlar sadece kent kart basarak (2,5 TL) geçiş yapabiliyorlar.
Tüm bunlar için konfor, sürat vs.'den taviz vermeyi göze aldım açıkçası.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
mockingbird adlı üyeden alıntı
Hocam Vulcan çok fena Seyhan yanında sünepe gibi durmuş ama hayırlı sürüşler.
Vallahi ben gayet memnun kaldım Seyhan'dan
Bir kere Vulcan'dan bir 110 kilo kadar hafif, bisiklet gibi rahatça yönlendiriyorsunuz, çalışmazken itip çekmesi kolay.
Sadece motorun ergonomisi değişik olduğu için alışmakta biraz zorlanıyorum şu anda.
Titreşim vs. var tabii ki ama zaten bunları bilerek aldım ben motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:45 ----------
GP500-1st adlı üyeden alıntı
2.6 şehir içi zor sanki,bunun için enjeksiyonlu 125cc japon lazım.
biri 3.2 diğer 7.5 yakıyor 100km de neredeyse 17 tl fark. motor size aku lastik, MTV, sigorta 3000 e gelse, 20 bin kmde 3400 tl yakıt farkı olur
eğer iki sene 20 bin km yaparsanız motora verdiğiniz 2 yıllık maliyet(3400) sıfırlanıyor. motoru diyelim bugunun parasıyla 2000 tl ye veridiniz bu net karınız oluyor.
Zaten fazla motor göz çıkarmaz, hareme yeni cariye gelmiş
hayırlı olsun.
GP500-1st, şip-şak hesap için çok sağ olun
"Hareme yeni cariye gelmiş" baya bi güldürdü beni ayrıca
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
27 Aralık 2016, 10:58
#14
Selam, ben de böyle ufak bir ikinci motosiklet almak istiyorum fakat sigorta gözümü korkutuyor. Su an kullandigim motora 1100 lira civari sigorta cikti buna ne kadar öderim acaba. Masraflari yakit farkini kapatir mi?
-
27 Aralık 2016, 11:50
#15
Medh adlı üyeden alıntı
Selam, ben de böyle ufak bir ikinci motosiklet almak istiyorum fakat sigorta gözümü korkutuyor. Su an kullandigim motora 1100 lira civari sigorta cikti buna ne kadar öderim acaba. Masraflari yakit farkini kapatir mi?
198 tl sigorta çıktı Medh kardeşim.
Yaşım 40, hiç kazam yok, ayrıca motor Burdur plakalı, bunları göz önününe al mutlaka.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
27 Aralık 2016, 12:28
#16
VN800'ü daha çok sevdirmesi de cabası
-
27 Aralık 2016, 12:52
#17
yakıttan tasarruf için ikinci bir motor almak bence karlı bir hareket değil. vergisi, koyacağınız yakıt, lastikler sosis, sigorta, muhtemel çıkabilecek arızalar.. bunlara karşı vn de km de fazla vereceğiniz kuruşlar ile nasıl karşılayacaksınız... bir kere 2500 tl yi de peşin ödediniz..dolar kurunu da bir kenera not ediniz..
-
27 Aralık 2016, 13:43
#18
Hayırlı olsun. Vulcan'ın yakıt tüketimi bana hiç normal gelmedi. 100 km'de 7.5 litre mi yakıyor yani ?
-
27 Aralık 2016, 15:21
#19
Seko adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun. Vulcan'ın yakıt tüketimi bana hiç normal gelmedi. 100 km'de 7.5 litre mi yakıyor yani ?
Şehir içinde aşağı yukarı öyle Seko.
Şehir dışında işler değişiyor tabii, hesabıma göre 280 km kadar gidilebiliyor 1 depo ile. (100 km de 5,5 lt. civarı sanırım.)
Bugünkü benzin fiyatlarına göre şehir dışı 27 kuruş civarı yakıyor. Zamlardan önce ne güzel 22 kuruştu.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
27 Aralık 2016, 16:47
#20
bisiklet alıp aradaki bir kaç evreyi atlasaydın iyi olurdu.
bu ekonomi ile onu da alabileceğimizi sanmıyorum ya neyse.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)