Islak Zemin--Naylon Lastik--Panik Fren
Reklamlar
-
Arkadaşlar öncelikle şunu belirteyim ki çok şükür düşmedim.Ama öyle bir kaydım ki düşmüş kadar oldum gerçekten. Dün otobanda giderken hızımı tam hatırlamıyorum ama tahminen 60-70 vardı herhalde. Yerler ıslak yağmur tam yağmıyor ama çok hafif çiseliyor sanki.Önümdeki trafik bir anda yavaşladı ve ben de aniden fren yapmak zorunda kaldım. Arkayla önü hep kombine sıkıyorum ama bu seferki biraz ani olduğu için ne yaptığımı hiç hatırlamıyorum. Arka teker kaymaya başladı. Normalde de arada bir hafif yanlıyodu ıslak zeminde falan ama bu sefer baya bi gitti geldi. Ben freni bıraktım hemen ama bu sefer direksiyon sağa sola gitti geldi. Tank slaping değil ama ona yakın bi şey oldu. Sonra motor komple sağa sola sallandı.Bu sırada ben öndekine çarpmamak için sağa doğru yöneldim ve sağ şeride geçtim. Nasıl oldu bilmiyorum ama düşmedim. Bunların hepsi 1-2 saniye içinde oldu. Ama şu kadarını söyleyim ki bir tık daha ötesi olsaydı yerdeydim. Belki de çıkarken okuduğum dua ile kurtuldum. Sonuç olarak merak ettiğim konu acaba lastikler kaliteli olsaydı yine de bu durum olurmuydu. Yani o şartlarda yeri tutabilecek lastik var mı acaba. Şu sıra alabileceğimden değil de meraktan soruyorum sadece.
Şu anda kullandığım lastikler CST motor 125 mh
Son olarak özellikle naylon lastik kullananlar ıslak zeminde çok temkinli olmamız gerekiyor. En azından şu mevsimde biraz daha dikkatli olalım.
Tekeriniz düz bassın...
Reklamlar
-
Arkada ve önde billas vardı bizde daha sonrasında arkalara swallow taktik. Billas daha iyidi. Naylon yazsada daha güzeldi .Gönül isterki gerçekten kaliteli lastikler alabilelim...
-
Helal olsun ben CST lastikle düz zeminde kuru havada bile kaydım başlarım böyle işe deyip değiştirmiştim. Artık öyle sorunlarım yok yağmurlu havada bile.
-
Yerler ilk ıslandığında bütün lastikler kayar orda sıkıntı yok. Ama önceden cst kullanan biri olarak şimdi michelin pilot street kullanıyorum. Sertçe bir lastik. Virajlarda iyi ama frenlemede kuruda nylon ile aynı hemen hemen. Islakta tabi bariz fark var.
Kullanımına göre metzeller de iyi fiyatıda uygun. Pirelli dura traction takılan bir cbf kullanmıştım fren mesafesi ciddi artıyor. Dahası her yola girebiliyorsun rahatça. Artık üretilmiyor ama yakın tarihli olanları bulabilirsin. Marka olarak Sava önerebilirim fiyatları kaliteli bir lastikden az ucuzdur nispeten uygun. Arkadaşıma sava dual sport lastik aldık Xtreme max'ine ıslak zeminde stoppie yapmışlığım var, yumuşak hamurlu lastikleri vardır.
Başına gelen olayı defalarca yaşadım, acemilik dikkatsizlik tabi oluyor. Yağmur yeni başladıysa kenara çekip 15dk her yerin ıslanıp yıkanmasını beklemen veyahut çiseliyorsa da diken üstünde gider gibi yapman gerek çünkü aniden bırakıyor ön. Takip mesafeni arttır mümkünse fren yapmadan duracak kadar boşluklarda seyret. Emniyet şeridi mesela veyahut önündeki aracın sol veya sağ lastiğinin hemen az yanından seyretmen. Gerekirse dörtlü yakarak hızını çok daha yavaşlatıp gitmen.
Bir öneri daha ara ara panik fren denemen. Ne gerek var öyle sert durmaya disklere balataya zarar vermeye deme. Motosiklet sürekli ortam şartlarından etkilenip durma mesafesi değişen bir araç. Ben hemen hemen her yola çıktığımda lastik biraz ısınınca yolun sakin bir yerine geçip sert fren yapıyorum limitlerini öğreniyorum bunu yapmaya başladığımdan beri çok faydalı oldu sürüşümüde etkiledi, milletin kıçından sürmemeye başlıyorsun daha güvenli bir sürüş oluyor. Sanırım bütün sorularının cevaplarını verdiğimi düşünüyorum. Geçmiş olsun..
-
Yagmur yagsaydi hatta sağanak olsaydı bile o derece kaymazdin yagmurun en tehlike hali ilk yağmaya başladığı dakikalar veya ciselemesidir yol ıslak zeminden daha kaygan hale gelir bide lastikleriniz kötü ise vites küçültürken bile kayabilirsiniz bu tip zeminlerde düşük hızda ve sürekli öndeki araca değil de trafiğin akışına bakmaya dikkat edin. Yani öndeki aracın önüne daha ilerisine bakın. Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın bende her zaman kontağı çevirdiğim anda dua okuRum.
-
unoturbo adlı üyeden alıntı
Arkada ve önde billas vardı bizde daha sonrasında arkalara swallow taktik. Billas daha iyidi. Naylon yazsada daha güzeldi .Gönül isterki gerçekten kaliteli lastikler alabilelim...
Her nylon kötü diye birşey yok Bende ChengShin'den sonra Billas'a geçmiştim ve çok memnun kalmıştım. Tam bir fiyat , performans ürünü altta ki konuda bunu epey işlemiştim.Ybr125'in üzerinde gelen lastiklerden sonra Rüya gibiydi.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-nasildir.html
-
Yanlış bilinen bir bilgiyi düzeltmek istiyorum, işim gereği hem bir yerde bilgi almıştım, hem de Motoron'da okudum...
Alıntı:
"Naylon karışımlı lastik hamuru olur mu? Olmazmış...
Derbi’de kullanılan lastikler, Çin malının kalitelisi olarak niteleyebileceğimiz CST markalı. Tarihlerine bakılırsa oldukça tazeler. Üzerinde “Naylon” yazıyor, bunu da bir lastik üreticisine sorduk öğrendik. Bazı türk testlerinde bahsedildiğinden farklı olarak, Naylon malzemesinin lastiğin hamurunda kullanılması mümkün değilmiş. Burada bahsi geçen naylon, lastiğin alt yapısını oluşturan karkas malzemeymiş. Lastik üreticisi özellikle bu tip sokak motorlarında naylon ipinin kullanılmasının lastiğin esnekliği ve dayanımı açısından daha doğru olduğunu belirtti. Üzerindeki hamur ise yine kauçuktan ve her şirketin kendi karışımı ile yapılıyormuş ve buna naylon eklenmesi söz konusu olamazmış. Lastik şirketleri yanak kenarlarına lastiğin alt yapısını “Nylon, Radial, Tubeless” biçiminde yazmak zorundalarmış."
Kaynak: http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/derbi-etx-150-nasil-derbi-etx-150-ilk-surus-1334
-
sh@de123 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle şunu belirteyim ki çok şükür düşmedim.Ama öyle bir kaydım ki düşmüş kadar oldum gerçekten. Dün otobanda giderken hızımı tam hatırlamıyorum ama tahminen 60-70 vardı herhalde. Yerler ıslak yağmur tam yağmıyor ama çok hafif çiseliyor sanki.Önümdeki trafik bir anda yavaşladı ve ben de aniden fren yapmak zorunda kaldım. Arkayla önü hep kombine sıkıyorum ama bu seferki biraz ani olduğu için ne yaptığımı hiç hatırlamıyorum. Arka teker kaymaya başladı. Normalde de arada bir hafif yanlıyodu ıslak zeminde falan ama bu sefer baya bi gitti geldi. Ben freni bıraktım hemen ama bu sefer direksiyon sağa sola gitti geldi. Tank slaping değil ama ona yakın bi şey oldu. Sonra motor komple sağa sola sallandı.Bu sırada ben öndekine çarpmamak için sağa doğru yöneldim ve sağ şeride geçtim. Nasıl oldu bilmiyorum ama düşmedim. Bunların hepsi 1-2 saniye içinde oldu. Ama şu kadarını söyleyim ki bir tık daha ötesi olsaydı yerdeydim. Belki de çıkarken okuduğum dua ile kurtuldum. Sonuç olarak merak ettiğim konu acaba lastikler kaliteli olsaydı yine de bu durum olurmuydu. Yani o şartlarda yeri tutabilecek lastik var mı acaba. Şu sıra alabileceğimden değil de meraktan soruyorum sadece.
Şu anda kullandığım lastikler CST motor 125 mh
Son olarak özellikle naylon lastik kullananlar ıslak zeminde çok temkinli olmamız gerekiyor. En azından şu mevsimde biraz daha dikkatli olalım.
Tekeriniz düz bassın...
Cavvvvvv
Allah korusun hocam, lastiğe vereceğiniz paraya acımayın. Drift'in lastik ölçüleri YBR ile aynı. Ön arka 200-250TL'ye michelin veya metzeller lastik taktıabilirsiniz. Bir de çin malı 5TL'lik balatalar yerine EBC marka kalitelibalata takarsanız motorun gidişi sürüşü çok değişir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------
sanausbe adlı üyeden alıntı
Yanlış bilinen bir bilgiyi düzeltmek istiyorum, işim gereği hem bir yerde bilgi almıştım, hem de Motoron'da okudum...
Alıntı:
"Naylon karışımlı lastik hamuru olur mu? Olmazmış...
Derbi’de kullanılan lastikler, Çin malının kalitelisi olarak niteleyebileceğimiz CST markalı. Tarihlerine bakılırsa oldukça tazeler. Üzerinde “Naylon” yazıyor, bunu da bir lastik üreticisine sorduk öğrendik. Bazı türk testlerinde bahsedildiğinden farklı olarak, Naylon malzemesinin lastiğin hamurunda kullanılması mümkün değilmiş. Burada bahsi geçen naylon, lastiğin alt yapısını oluşturan karkas malzemeymiş. Lastik üreticisi özellikle bu tip sokak motorlarında naylon ipinin kullanılmasının lastiğin esnekliği ve dayanımı açısından daha doğru olduğunu belirtti. Üzerindeki hamur ise yine kauçuktan ve her şirketin kendi karışımı ile yapılıyormuş ve buna naylon eklenmesi söz konusu olamazmış. Lastik şirketleri yanak kenarlarına lastiğin alt yapısını “Nylon, Radial, Tubeless” biçiminde yazmak zorundalarmış."
Kaynak: http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/derbi-etx-150-nasil-derbi-etx-150-ilk-surus-1334
Doğrudur. Amma CST vs bunlar boş. Mümkün olan en kaliteli lastiği takmak lazım. Bir de tabi limon sıkma yöntemiyle fren yapmak lazım. Arabada bile işe yarıyor:
https://www.youtube.com/watch?v=hfxfimvDxfc
http://www.altinelbiseliadam.com/mot...fren-yapmak-2/
-
-
25 Aralık 2016, 16:04
#10
Lastik kalitesinden bağımsız bu sorunu yaşayacağınız yol şartları ve gerçekten acil durma ihtiyacı oluşacaktır, yeterince kullanınca. O durumda tek kurtarıcı ABS. Hafif çakıllı yolda önüme birden kamyonet çıkınca düşmüştüm, lastiklerini daha yeni değiştirdiğim (o zamanlar daha yeni çıkan Metzeller M3) CB900F ile.
-
25 Aralık 2016, 19:30
#11
Islak zemin+naylon lastik+panik fren=asfalt ile güzel bir temas
-
25 Aralık 2016, 21:46
#12
Gidin lastik alın 2 teker üstünde gıdıyoruz toleransı yok bu işin
-
25 Aralık 2016, 22:35
#13
Lastigin etkisi/farki mutlaka buyuk.
Ama arka teker ne yapsan kayar.
Anladigim kadariyla sadece arka kaymis. On tekerin kaydigi durumda tekrar toparlamak cok zor.
Arkada isler oyle degil. Oturusunu, bakisini bozmadigin surece arkanin kaymasi cok etkilemiyor. Virajda degilsen tekrar topluyor.
Bununla gecmis olsun.
-
25 Aralık 2016, 23:21
#14
motorumda ön irc ve arka duro marka takılı. ön lastik motorla gelen lastik ve memnunum. ama benim kullanma şeklimi görseniz sana 10 yıllık lastik bile yeter dersiniz
2014 ağustos ayından bu zamana motor sürüyorum daha hiç düşmedim. yani riskli hareketlerden uzak duruyorum ve çok nadir olan şanssızlıklarda gelmedi.
motoru fazla yatırmamak ve tekerin yoldan bağlantısını keseceğini hissetmek sizin elinizde.
lastiğin yoldan kesilmesini hissetmek merkez kaç kuvvetini vücudunuzda hissetme dereceniz ile orantılı.
viraj dönme esnasında aldığınız haz merkez kaç kuvvetinin eseridir ve o haz yükseldikçe tehlikede yükselir.
yolu hissedeceksiniz olay bu.
-
26 Aralık 2016, 01:05
#15
Neyse geçmiş olsun hocam siz ıslak falan dinlemeyin varsa imkanınız değiştirin lastikleri
-
26 Aralık 2016, 02:53
#16
Geçmiş olsun dilekleriniz için hepinize teşekkür ederim. Ayrıca tavsiyeler içinde teşekkür ediyorum. Bundan sonra ıslak zeminde fıtı fıtı yavaş yavaş gitmek lazımmış demek ki.
-
26 Aralık 2016, 20:52
#17
mgora adlı üyeden alıntı
Her nylon kötü diye birşey yok Bende ChengShin'den sonra Billas'a geçmiştim ve çok memnun kalmıştım. Tam bir fiyat , performans ürünü altta ki konuda bunu epey işlemiştim.Ybr125'in üzerinde gelen lastiklerden sonra Rüya gibiydi.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-nasildir.html
kesinlikle. billas cidden iyi. önde 3.00 var arkalarda 110 vardı ama arka kilid olarak dişlinin arasına asma kilit takıyoruz bi gün o kilidi unuttuk lastikleri yardık. gittiğimiz lastikçide billas yoktu swallow taktırdık dediğimiz gibi ama cidden billas fp bir lastikti.
-
26 Aralık 2016, 22:23
#18
sanausbe adlı üyeden alıntı
Yanlış bilinen bir bilgiyi düzeltmek istiyorum, işim gereği hem bir yerde bilgi almıştım, hem de Motoron'da okudum...
Alıntı:
"Naylon karışımlı lastik hamuru olur mu? Olmazmış...
Derbi’de kullanılan lastikler, Çin malının kalitelisi olarak niteleyebileceğimiz CST markalı. Tarihlerine bakılırsa oldukça tazeler. Üzerinde “Naylon” yazıyor, bunu da bir lastik üreticisine sorduk öğrendik. Bazı türk testlerinde bahsedildiğinden farklı olarak, Naylon malzemesinin lastiğin hamurunda kullanılması mümkün değilmiş. Burada bahsi geçen naylon, lastiğin alt yapısını oluşturan karkas malzemeymiş. Lastik üreticisi özellikle bu tip sokak motorlarında naylon ipinin kullanılmasının lastiğin esnekliği ve dayanımı açısından daha doğru olduğunu belirtti. Üzerindeki hamur ise yine kauçuktan ve her şirketin kendi karışımı ile yapılıyormuş ve buna naylon eklenmesi söz konusu olamazmış. Lastik şirketleri yanak kenarlarına lastiğin alt yapısını “Nylon, Radial, Tubeless” biçiminde yazmak zorundalarmış."
Kaynak: http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/derbi-etx-150-nasil-derbi-etx-150-ilk-surus-1334
Defalarca yazdım Nylon (yani poliamid) malzemeden lastik olmaz. Karkas yapısında var sadece o diye ama bu insanlar hala anlamıyorlar. Lastiğin malzemesi kauçuktur. Kompozit malzeme nedir birazcık tanrı google'a danışıverin ey Türk halkı.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
-
sh@de123 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle şunu belirteyim ki çok şükür düşmedim.Ama öyle bir kaydım ki düşmüş kadar oldum gerçekten. Dün otobanda giderken hızımı tam hatırlamıyorum ama tahminen 60-70 vardı herhalde. Yerler ıslak yağmur tam yağmıyor ama çok hafif çiseliyor sanki.Önümdeki trafik bir anda yavaşladı ve ben de aniden fren yapmak zorunda kaldım. Arkayla önü hep kombine sıkıyorum ama bu seferki biraz ani olduğu için ne yaptığımı hiç hatırlamıyorum. Arka teker kaymaya başladı. Normalde de arada bir hafif yanlıyodu ıslak zeminde falan ama bu sefer baya bi gitti geldi. Ben freni bıraktım hemen ama bu sefer direksiyon sağa sola gitti geldi. Tank slaping değil ama ona yakın bi şey oldu. Sonra motor komple sağa sola sallandı.Bu sırada ben öndekine çarpmamak için sağa doğru yöneldim ve sağ şeride geçtim. Nasıl oldu bilmiyorum ama düşmedim. Bunların hepsi 1-2 saniye içinde oldu. Ama şu kadarını söyleyim ki bir tık daha ötesi olsaydı yerdeydim. Belki de çıkarken okuduğum dua ile kurtuldum. Sonuç olarak merak ettiğim konu acaba lastikler kaliteli olsaydı yine de bu durum olurmuydu. Yani o şartlarda yeri tutabilecek lastik var mı acaba. Şu sıra alabileceğimden değil de meraktan soruyorum sadece.
Şu anda kullandığım lastikler CST motor 125 mh
Son olarak özellikle naylon lastik kullananlar ıslak zeminde çok temkinli olmamız gerekiyor. En azından şu mevsimde biraz daha dikkatli olalım.
Tekeriniz düz bassın...
biraz hort olacak ama neyse. benim sıfır aldığım 2021 CF Moto 250 NK'da da CST lastikler var. fabrika çıkışı. kuruda süper yer tutuşu var ama azcık ıslandı mı berbat.
eski motorumda Anlas Winter Grip 2 kış lastiği vardı en son. ıslakta onun gibi tutan görmedim. yere çiviliyordu motoru. mükemmel bir tutuş vardı. artık kış bitti sayılır diye
Pirelli Diablo Rosso 2 takacağım CST lerin yerine inş. 2022 kışına doğru da hayatta olursak, kısmet olursa yine Anlas kışlıkları takarım. çok aşırı memnun kalmıştım yağmur,
kar ve soğu havadaki performansından.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)