motor beygiri ile oynama bilgi verirmisiniz
Reklamlar
-
arkadaşlar internette gezerken gördüm yamaha r6ya 35kw yani 48ps kit takmışlar motorun gücünü 48beygirde kullanıyorsunuz bununla ilgili detaylı bilgi verebilecek biri varmı: 1.maliyeti ne kadar 2.motora zararı varmı 3. yakıt tüketiminde bir değişiklik oluyormu genel olarak öğrenmek istiyorum sormamdaki amacım 250ccden sonra bir kerette 600cc ye zıplamak tehlikeli olur diye düşünüyorum ara motorlar (ninja300 cbr500v.b) zaten bi 600cc fiyatında ona vericeğim parayla r6 alırım eğer mümkünse zararsızsa 48 psde kullanırım hem tecrübem daha fazla olur hemde istediğim görüntüde bir motora binerim güzel faydalı yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
banada onun tam aksi beygiri yükselten kit lazım
-
1- Motordan motora değişiyor ama maliyeti pahalı diyebilirim
2- Sanırım zararı var çünkü r6 devir istiyen bir makina aslanın önüne etini koymazsan bu iş yürümez
3- Yakıt tüketiminde hem azalma olur hem olmaz diyebilirim çünkü hem o 4 silindir çalışacak bu yüzden azalma buradan olmaz fakat beygir azalacağı için fazla performanslı kullanmadığınız icçn azalma olur diye düşünüyorum her halükarda
-
kursaa adlı üyeden alıntı
1- Motordan motora değişiyor ama maliyeti orta diyebilirim
2- Sanırım zararı var çünkü r6 devir istiyen bir makina aslanın önüne etini koymazsan bu iş yürümez
3- Yakıt tüketiminde hem azalma olur hem olmaz diyebilirim çünkü hem o 4 silindir çalışacak bu yüzden azalma buradan olmaz fakat beygir azalacağı için fazla performanslı kullanmadığınız icçn azalma olur diye düşünüyorum her halükarda
internette videolarını izledim yurt dışında baya kullananlar var motora zarar vericeğeni düşünmüyorum ama genede motor ustaları daha iyi bilir fiyat konusunda 150-200euro civarı yazıyor ama eğer doğru baktıysam
-
dundeon adlı üyeden alıntı
internette videolarını izledim yurt dışında baya kullananlar var motora zarar vericeğeni düşünmüyorum ama genede motor ustaları daha iyi bilir fiyat konusunda 150-200euro civarı yazıyor ama eğer doğru baktıysam
R6 dediğimiz makine dediğim gibi devir istiyen makineler bu şekilde kullanmazsan motoru yer bitirirsin gibime geliyor. 150-200 euro civarındaysa sorun değil bence ama her ne olursa olsun 600cc 600cc dir kit felan filan ben zannetmiyorum zıplatmayacağını
Fakat denerseniz bizde öğrenmiş oluruz pek bu konu hakkında bilgim yok sadece tahminlerim doğrultusunda konuşuyorum.
Varlığım TÜRK varlığına armağan olsun.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
-
kursaa adlı üyeden alıntı
R6 dediğimiz makine dediğim gibi devir istiyen makineler bu şekilde kullanmazsan motoru yer bitirirsin gibime geliyor. 150-200 euro civarındaysa sorun değil bence ama her ne olursa olsun 600cc 600cc dir kit felan filan ben zannetmiyorum zıplatmayacağını
Fakat denerseniz bizde öğrenmiş oluruz pek bu konu hakkında bilgim yok sadece tahminlerim doğrultusunda konuşuyorum.
yurt dışında ehlıyet-beygir muhabbetı yuzunden çoğu insanın böyle kullandığını gördüm kafama cok yattı yani ninja 300 yada cbr 500 gibi ara motora 20bin vermek yerine böyle bişi yaparım uzun süre kullanırım. tabiki gene zıplatma falan var teker felan yapılıo ama normal halindeki gibi değil videoları izlemenizi tavsiye ederim sadece r6 için değil tüm 600cc üstü motorlar içinmiş bu bmw s1000rr a takan var örnek vermek gerekirse videoda gördüğüm normal r6 280 v.b hızlara cıkarken 48hp de 210 felan maximum yapıyor ve cok hızlı bır sekılde fırlamıyor o hızlara tam tecrübe yapmak için ideal diye düşünüyorum kesin net bilgi vericek biri olsa yapmayı düşünüyorum :D
-
Düzgün yapılırsa zararlı olacağını düşünmüyorum, çünkü birçok güçlü motosiklette gücün yüzde elli civarı kısıtlandığı bir yağmur modu var zaten. Adamlar kendi yaptıkları motora zararlı bir özellik koymazlar herhalde. Yağmur modunda da gayet normal ve güzel çalışıyor motor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Düzgün yapılırsa zararlı olacağını düşünmüyorum, çünkü birçok güçlü motosiklette gücün yüzde elli civarı kısıtlandığı bir yağmur modu var zaten. Adamlar kendi yaptıkları motora zararlı bir özellik koymazlar herhalde. Yağmur modunda da gayet normal ve güzel çalışıyor motor.
mantıklı aslında bunu türkiyede ilk yapan ben olucam heralde :D
-
almanya da bu uygulama söyle yapılıyor
örnek a2 ehliyetin var ve sadece 48 bg lik bir makina kullanabilirsin, gidip bir r6 alıp motorun gücünü 48 bg ye kısıtlıyabiliyorsun
bunu resmi bir tamirhane de yaptırman lazım ondan sonra sıkıntısız bir şekilde kullanabilirsin
okuduğum kadarıyla motosikleti uzun süre 48 bg de kullandıktan sonra motorun güc kısıtlamasını kaldırdıktan sonra yavaş yavaş motorun eski gücünü kullanın diye uyarıyolar forumlar da
insan lar yani a2 ehliyetleri olduğundan böyle bir uygulama ya başvuruyorlar, keşke bizde de olsa?
-
25 Aralık 2016, 11:00
#10
Eğer firmanın orjinal kitiyse hiçbir zararı olmaz, yakıt üketimi de düşük olur.
-
25 Aralık 2016, 11:54
#11
Mersin İl Temsilcisi
Düşük devir, hararet yapar ve aklıma başka zarar gelmiyor.
Elbette ustaları daha iyi bilir.
-
25 Aralık 2016, 12:14
#12
Tahminlerle bu kadar yorum nasıl yapılıyor acaba, 3 vakte kadar motor ele alınacak yürümez etmez... Nasıl yürümez 😀
48 hp neredeyse gücün yarısı demek, 100 sabit giden bir sıra 4, 600 hararet yapmaz.
Sakin kullanılınca da yapmaz aslında,radyatördeki fan her türlü soğutur.
Halihazırda 250 cc kullanıyor ve bu kiti bulup uygulatabilecekseniz ve kiti çıkartamak için acele etmeyecekseniz olur, neden olmasın
Bir de evet devir seven bir alet olduğu için 48 beygiri düşük bir devirde vermiyor. Buyrun grafik ; https://www.google.com.tr/search?client=ms-android-sonymobile&q=r6+dyno+results+stock&spell=1&sa=X&ve d=0ahUKEwjTnoHpgY_RAhVqJ8AKHTPJBqkQBQgVKAA&biw=360 &bih=512#imgrc=b6M-LcKUXbXPrM%3A
-
25 Aralık 2016, 12:18
#13
Daha önce forumda konuşulmuştu. Güç kısıtlama genellikle gaz kelebeğine takılan bir parça ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Güçden ziyade motorun devirlenmesi önleniyor. Yazılımsal olarak gücü düşürmek için motorun ecu yakıt hava haritasında oynama yapmak gerekir. Buda bi yöntem.
Düşük devir hararet yapmaz. Yüksek devir düşük sürat hararet yapar.
-
25 Aralık 2016, 13:07
#14
Tr'de malesef yapıldı hahahaha
Öncelikle yakıt tüketiminden bahsediyim yakıt tüketimi yükselecek.Motora zararı olmaz ama uzun vadede motor fazla yorulur.Yalnız düşünmen gereken şey şu sanırım ehliyetin a2 yani 35 kw kadar kullanabiliyorsun.Burada mevzu patlıyor makine muhendisine yapacagınız dıs modifiye vs.. cizdirip , daha sonra da yapılan isleri belgeleyen fatura ile beraber , ruhsatat isletmek icinde harcı yatırdıktan sonrada, TUV turkden tekrar muayene girer ve yeni muayene belgesi ve ruhsattaki modifiye ibaresi ile bu islem sonlanır.
-
25 Aralık 2016, 15:56
#15
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Daha önce forumda konuşulmuştu. Güç kısıtlama genellikle gaz kelebeğine takılan bir parça ile yapılıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Güçden ziyade motorun devirlenmesi önleniyor. Yazılımsal olarak gücü düşürmek için motorun ecu yakıt hava haritasında oynama yapmak gerekir. Buda bi yöntem.
Düşük devir hararet yapmaz. Yüksek devir düşük sürat hararet yapar.
Yağmur modunda devirle oynanmıyor. Başka bir şekilde hallediyorlar. Gayet normal bir motor gibi çalışıyor, redline'a kadar gidiyor. Ama 180 beygir olan motor 100 beygiri geçmiyor.
-
25 Aralık 2016, 16:27
#16
Evet o ikinci yöntem. Mekanikte bir değişiklik olmadığına göre Yağmur modunda motoru farklı bir map ile çalıştırıyorlar demekki.
-
25 Aralık 2016, 16:47
#17
Yani simdi ben bu 48ps olayini yapsam ruhsattada degisiklik yapmak zorundamiyim kim bilicekki muaynede anlasilmaz diye dusunuyorum
-
25 Aralık 2016, 16:54
#18
dundeon adlı üyeden alıntı
Yani simdi ben bu 48ps olayini yapsam ruhsattada degisiklik yapmak zorundamiyim kim bilicekki muaynede anlasilmaz diye dusunuyorum
ruhsatta 599 cc yazacak a2yle nasıl sürmeyi planlıyorsun
-
25 Aralık 2016, 17:32
#19
whitedeamon adlı üyeden alıntı
ruhsatta 599 cc yazacak a2yle nasıl sürmeyi planlıyorsun
abi zaten benım a2 ehlıyetım var ben 2014 te aldım yanı yenı yasayla alakam yok 1000ccde kullanabılırım benım bu konuyu sormamın sebebı 250ccden sonra 600ccden once ara motor yerıne boyle bısı yapılsa nasıl olur dıye sordum yanı cunku ara motorlar nınja 300 cbr500 gıbı zaten bı 600luk fıyatında o yuzden bole bısı dusundum
-
25 Aralık 2016, 19:26
#20
teknik olarak 7 k civarı veriyor o dediğin beygirleri ,50 beygir civarı kısıtlansa 5 ve 6. vites harici çok eğim yoksa makine zorlanmaz rahat kullanılabilir tahminimce
not : bu konu defalarca gündeme geldi yüksek beygirli bir motosikleti türkiye de fabrikasyon olsa bile beygirini düşüren bir yazılımla uygun ehliyete göre düşürüp kullanmak mümkün değil u andaki kanunlarla
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)