Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 kilo demir vereyim yamaha ya bana r6 yapsın
    hayaller yine 600 cc yi geçememiş insan R1 isterdi
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayaller yine 600 cc yi geçememiş insan R1 isterdi
    50 kilo demire r1 vermezler diye r6 dedim :D

    r125 de olabilir tabi

  3. #23
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 miben 1 ton veririm demirle oluyorsa bu iş

    aklıma şu fıkra geldi yazayım bari....

    adamın biri altı eskiyen ayakkabısını tamirciye götürmüş,tamirci ayakkabıyı altını lastik koyup çiviliyerek onarmış adama vermiş,adam burcum ne diye sormuş
    tamirci 25 tl demiş
    adam yuh be usta çok para istiyosun,,ne yaptınki,alt tarafı 50 gram çivi çaktın demiş

    ustada aynen, ben çivi satmıyorum çivi ile oluyorsa nalburda çivi çok git al kendin yap demiş
    Aklima fikrasina gülünmeyen adam geldi hocam :D
    Senle alakalı değil yanlış anlama, benim pskolojim bozuk :D
    YERUÇAĞI bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  4. #24
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    hayat2teker bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    08 Kasım 2016
    kendimce mantıklı bişeyler ben yazayım bari, alay eden arkadaşların aksine..

    bir motosiklet kolay üretilmiyor, motosiklet dediğimiz araç motorlu bisikletin şuandaki teknoloji ile son ürünü. adı üzerinde ürün. test aşamaları, yapımı, yapımı için yapılacak makinaları (özel parçası vs varsa), yeni modellerde yazılımı, elektronik aksamı vs, vs...

    motosiklet üretilirken en çok üretim maliyeti test ve arge aşamasında olur, olmalı. motosiklet üretiliyor 299+ hızlarda kardeşlerimiz, abilerimiz, arkadaşlarımız kullanıyorlar bu hızda giderken arıza vermemesi için gereken önlemlerin hepsi ekstra maliyet oluyor. şöyle ki 299+ ile giderken motor bloğunun hasar almaması için hangi malzemeden yapılması, hangi metalin yüzde kaç oranla kullanılacak olması, o metalin hangi aşamalardan geçtikten sonra üretilmesi vs vs vs.. bunların hepsi önce "hesaplanarak" sonra "deneyerek" oluyor. bu "denemeler" ekstra maliyet oluyor.

    şuandaki büyük motosiklet firmaları zaten geçmişte çıkardıkları yüksek cc li ürünleri ile düşük cc lerde arge yapmış haldeler. 10 yıl önceki motosikletler ile şuandaki motosikler arasındaki fark çok fazla, tamam motoru, şasesi vs.. bazı özellikleri aynı olabilir ama birçok teknolojik özellik o zaman yoktu, peki 10 yıl sonrası? bunu şunun için belirtmek istedim; bugün alacağın 125cc lik bir motosiklet genelde 5-10 yıl önceki, 1000cc motosikletin teknolojisine yakın olacaktır. bu sebepten zaten elde olan bir teknolojinin ucuza satılması normaldir.

    şuanda;

    125 cc lik üretilirken toplam maliyet; üretim maliyeti + tasarım maliyeti iken,
    1000 cc lik motosikletin üretim maliyeti; üretim maliyeti + tasarım maliyeti + arge maliyeti + olası olumsuz koşullardaki sigorta maliyeti + yeni eklenecek özellik maliyeti + ....

    diyerek eklenebilir.

    zaten giriş seviyesi için üretilen motosikletler denilmekte 125cc ve 250cc lik motosikletlere. yani motosikleti satacak fabrika bu segmente yatırım yapmak yerine, 1000cc lik motosiklete yatırım yapacağı için arasındaki fiyat farkı bundan kaynaklıdır.

    "diyeceksin ki peki 125cc liği anladım, 250cc lik 500cc lik 700cc lik neden pahalı?"

    onlarında her birinin özellikleri neticede kendince, kendi hacmine göre eklendiği için buna; pazarlama diyebilirsin, insanların kullanımını tecrübe/cc 'ye göre sınıflandırarak kazaları olabildiğince azaltmak istemeleri (?) diyebilirsin vs..

    neticede aldığımız şey "ürün"dür. ürünün donanımı ve argesi ne kadar yüksekse satış fiyatı da o kadar yüksektir.

    birde her sene üretilen aynı ürüne, seneden seneye fazla para verip almakta var tabiki. buradaki sorun bence satıcıda değil "alıcıda"dır.

    uygun fiyat arıyorsak milli üretime ve milli tüketime önem vermemiz gerekmekte. bugünkü gibi "fason milli" söylemlerin aksine gerçek elde tutulacak birşeyler gerekli.

    gelgelelim;
    üretim var mı? -hayır.
    tüketim var mı? -evet.

    hani nerede "milli"lik? bu kadar basit.

    1000cc lik motosikleti adam 90bine satıyor demek saçma biraz. satar tabiki adam bu işi neticede kâr amaçlı yapıyor. sen burada motosiklete bin diye üretim maliyetine hayrına satmayacak, dünyanın öteki ucundan getirtip. sen almazsan o da satamaz. bu kadar basit.

    birde her yerden vergi fışkırtma konusunda uzman bi devletimiz de var. bakalım ne zaman uyanacağız.
    josepth_o6, fazil ve nigdeli48 bunu beğendiler.

  6. #26
    BerkB. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Thunderace YZF1000R
    haklısın bugün motoru parçalayıp 4 tane 250'lik yapıcağım...

  7. #27
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Duke, Yamaha YBR, Suzuki Burgman
    ArGe, metalürji vs. bunlar internette hazır var zaten (!)

  8. #28
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı nigdeli48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.
    Nasıl para kazanacak adam?

    Bir de motor hacmini artırmakla iş bitmiyor. CBF150'ye 400cc motor takarsın. Takarsın takmaya da teker amortisör fren vs aynı kalırsa... dadından yinmez (yirsen)

  9. #29
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Neden mi? Çünkü 125'lik motor 125 yapıyor. 250'lik motor 250 yapıyor. 400'lük motor 400, 600'lük motor da 600 yapıyor.

  10. #30

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı GB79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden mi? Çünkü 125'lik motor 125 yapıyor. 250'lik motor 250 yapıyor. 400'lük motor 400, 600'lük motor da 600 yapıyor.
    1000 lik kesinlikle 1000 yapıyordur bildim dimi çatal bıçak setimi isterim :D
    GB79 bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  11. #31
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı EmreKocyigit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Etin kilosu kaç para? 50 kilo et al bi hatun yap.
    EmreKocyigit bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yamaha D'eligt
    Bi de gümrük vergisinden tut ööteevee ve kaadeevee sine hepsini etkiliyor sebep biraz da bu galba

  13. #33
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.
    Şeytanlar çarpacak haberin yok
    Ortadoğuda motosiklet üretmek yerine,ÖTV+KDV+VERGİ+VERGİ+VERGİ+Kaçak bedeli+trt payı+çöp vergisi+aklımıza gelmeyen vergiler var
    Ülkenin birinde görünmez uçak yapmışlar,gören yok ama yapmışlar
    Demirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.
    Avrupa bundan dolayı çatlayıp,bizi kıskanıyor
    Mengu16 bunu beğendi.

  14. #34
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    doğru söylüyor. gevur memleketlerinde sadece cc farkı varsa, fiyat farkı çok düşük.

  15. #35
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en basiti,motor hacmi 250cc ye kadar olan motorlarda ötv oranı 100/8

    motor hacmi 250cc yi geçen motorlardaki ötv oranı 100/37

    mesela 250cc xmax ötv oranı yüzde 8 ve fiyatı 15 bin lira civarı,,ama artık 250 cc üretilmeyecek ve onun yerine yılbaşından sonra xmax 300cc gelecek ve ötv den ötürü fiyatının 20 bin tl yi geçeceği tahmin ediliyor

    bu sadece 250cc ile 300cc arasındaki ötv farkı,15 bin liralık motordaki fark bu olursa fiyatı yüksek olan 600-1000cc motorlardaki fiyatına göre oluşan ötv farkını varın siz düşünün,,bu sadece ötv farkı

    bundan sonrası silindirlerin artması ona uygun sistemin motora uygulanması vs. yani motor büyüdükçe kullanılan malzeme ve teknolojiside çoğalıyor

    125cc bir motorda yumruk kadar bir motor,2 teker bir zincir basit bir gösterge,hava soğutma,dayan gitsin,,ama 500-600cc veya 1000 cc de durum farklı,soğutma sistemlerinden tutun fren mekanizmaları,motor sistemi,aktarma,gösterge,ateşleme vs sistemine kadar her şeyi yüksek tekneloji ve ve üstün,,haliyle bunlar bir maliyet tutuyor,dışardan göründüğü gibi değil
    teşekkür ederim. Dediğiniz gibi sadece ötv farkı bile baya bir meblağ tutuyor. ben avrupada cc farklarında bu kadar fiyat farkı olduğunu zannetmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------

    Alıntı seglopsi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendimce mantıklı bişeyler ben yazayım bari, alay eden arkadaşların aksine..

    bir motosiklet kolay üretilmiyor, motosiklet dediğimiz araç motorlu bisikletin şuandaki teknoloji ile son ürünü. adı üzerinde ürün. test aşamaları, yapımı, yapımı için yapılacak makinaları (özel parçası vs varsa), yeni modellerde yazılımı, elektronik aksamı vs, vs...

    motosiklet üretilirken en çok üretim maliyeti test ve arge aşamasında olur, olmalı. motosiklet üretiliyor 299+ hızlarda kardeşlerimiz, abilerimiz, arkadaşlarımız kullanıyorlar bu hızda giderken arıza vermemesi için gereken önlemlerin hepsi ekstra maliyet oluyor. şöyle ki 299+ ile giderken motor bloğunun hasar almaması için hangi malzemeden yapılması, hangi metalin yüzde kaç oranla kullanılacak olması, o metalin hangi aşamalardan geçtikten sonra üretilmesi vs vs vs.. bunların hepsi önce "hesaplanarak" sonra "deneyerek" oluyor. bu "denemeler" ekstra maliyet oluyor.

    şuandaki büyük motosiklet firmaları zaten geçmişte çıkardıkları yüksek cc li ürünleri ile düşük cc lerde arge yapmış haldeler. 10 yıl önceki motosikletler ile şuandaki motosikler arasındaki fark çok fazla, tamam motoru, şasesi vs.. bazı özellikleri aynı olabilir ama birçok teknolojik özellik o zaman yoktu, peki 10 yıl sonrası? bunu şunun için belirtmek istedim; bugün alacağın 125cc lik bir motosiklet genelde 5-10 yıl önceki, 1000cc motosikletin teknolojisine yakın olacaktır. bu sebepten zaten elde olan bir teknolojinin ucuza satılması normaldir.

    şuanda;

    125 cc lik üretilirken toplam maliyet; üretim maliyeti + tasarım maliyeti iken,
    1000 cc lik motosikletin üretim maliyeti; üretim maliyeti + tasarım maliyeti + arge maliyeti + olası olumsuz koşullardaki sigorta maliyeti + yeni eklenecek özellik maliyeti + ....

    diyerek eklenebilir.

    zaten giriş seviyesi için üretilen motosikletler denilmekte 125cc ve 250cc lik motosikletlere. yani motosikleti satacak fabrika bu segmente yatırım yapmak yerine, 1000cc lik motosiklete yatırım yapacağı için arasındaki fiyat farkı bundan kaynaklıdır.

    "diyeceksin ki peki 125cc liği anladım, 250cc lik 500cc lik 700cc lik neden pahalı?"

    onlarında her birinin özellikleri neticede kendince, kendi hacmine göre eklendiği için buna; pazarlama diyebilirsin, insanların kullanımını tecrübe/cc 'ye göre sınıflandırarak kazaları olabildiğince azaltmak istemeleri (?) diyebilirsin vs..

    neticede aldığımız şey "ürün"dür. ürünün donanımı ve argesi ne kadar yüksekse satış fiyatı da o kadar yüksektir.

    birde her sene üretilen aynı ürüne, seneden seneye fazla para verip almakta var tabiki. buradaki sorun bence satıcıda değil "alıcıda"dır.

    uygun fiyat arıyorsak milli üretime ve milli tüketime önem vermemiz gerekmekte. bugünkü gibi "fason milli" söylemlerin aksine gerçek elde tutulacak birşeyler gerekli.

    gelgelelim;
    üretim var mı? -hayır.
    tüketim var mı? -evet.

    hani nerede "milli"lik? bu kadar basit.

    1000cc lik motosikleti adam 90bine satıyor demek saçma biraz. satar tabiki adam bu işi neticede kâr amaçlı yapıyor. sen burada motosiklete bin diye üretim maliyetine hayrına satmayacak, dünyanın öteki ucundan getirtip. sen almazsan o da satamaz. bu kadar basit.

    birde her yerden vergi fışkırtma konusunda uzman bi devletimiz de var. bakalım ne zaman uyanacağız.
    EyvALLAH abi. Uzun uzadıya yazmışsın eline sağlık.Baya bilgi sahibi olduk. Burda bazı arkadaşlar işin komedisinde ama teknolojide sadece kullanıcı durumundayız. Ağlanacak halimize gülüyoruz.Teknolojide atılım yapan ülkelerde bize bir tarafları ile gülüyordur.
    Rüyaları gercekleştirmenin en iyi yolu UYANMAKTIR

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı trapmania adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuçta çeşitliliğin korunması lazım ki herkese hitap edebilsin satabilsin reklam yapsın yani anlatmak istediğim şu eğer sen 1000 cc'lik bir motorla 125 cc'yi aynı fiyata satarsan 125 cc'yi satamazsın bariz bu da tekele dönmeye başlar tüketici değil üretici yönünden bi artısı olabilir. Biraz kapitalist biraz da gerekli olan bir durum herkes kolay erişiyor olsaydı neler olurdu bi düşün. Ama 125 vs 1000 maliyet yönünde ki fark resmi fiyattan çok çok az olduğunu bende düşünüyorum. Garip bir durum tabi.
    O mantik luks tuketimde calisir. Internette "veblen goods" yazip arastirin, tipik arz talep egrisine uymayan urunler icin.

    Ancak 1000cc hacimli bir motosiklet luks degildir. Bu Turkiye icin gecerli olmayabilir, ancak 1000cc motosikletlerin satildigi ulkeler icin oyle. Dolayisiyla neyin luks olup olmadigini pazar belirler, Turkiye ise bu pazarda yok gibi birsey.

    "Aslina yaparlar ama bilerek yapmiyorlar" turu komplo teorilerinin cogunu serbest piyasa mantigi bitiriyor aslinda, ama biz meyilli olduktan sonra, boyle sacmaliklarin alicisi cok oluyor haliyle.

    Peki neden pahali? Cunku artan sadece motor hacmi degil. Artan gucu nakledecek sanziman ve debriyaj, durduracak fren, yere aktaracak lastik, jant ve en onemlisi suspansiyon. Kaliteli yuksek hacimli motosiklerin kullandigi bir cift brembo M50 kaliper $830. Sadece kaliper. Pad yok. Manet yok. Master cylinder yok. Boru yok. Arka fren yok. Parca fiyati bu. Sadece bir markaya ait bir tekel de degil. Honda, Kawasaki, KTM dahil hemen hemen tum bilinen markalarin motosikletlerinde kullandigi bir parca. Daha ucuza daha iyisini yapan olsa onu kullanirlar. Oradan hesabinizi yapin.

  17. #37
    bankimuun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 250R Repsol
    CBR 250 de aslında 3 bin TL. Kemiksiz tabi.
    oxus bunu beğendi.

  18. #38
    Grumpy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Tamam kardes, ben teknolojı harıkası motosıkletler ureteyım, 250 600 1000cc'dekı fıyat farkınıda kullandıgım demırın kg fıyatına gore fıyatlandırayım. Ne dusuncesız adammısım ben ya, bende uretır "600cc, 1000cc OLM BU" dıye ınsanlara fahıs fıyattan ITERIM dıye kuruyordum kendımı.

  19. #39
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Fiyatlandırmanın motor blok boyutu ile alakası olmadığını özetlersek;

    CBR 600RR = 43.300 TL
    NC 750X = 31.600 TL
    zaferce bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #40

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bence son derece doğru açılmış bir başlık. Aralarında teknoloji farkı olmayan motorlarda maliyet farkları inanılmaz düşüktür ve fiyat farkları gerçekten anlamsızdır. Örneğin PCX 125 ile 150 arasındaki maliyet farkı 50 $ bile değildir. Benzer örnekleri bir çok Çin motorunda görebilirsiniz. Sadece piston çapının 5 mm büyümesi, krank vs değişmese bile fiyatı katlıyor. Tamamen pazarlama kazığıdır.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)