kendimce mantıklı bişeyler ben yazayım bari, alay eden arkadaşların aksine..
bir motosiklet kolay üretilmiyor, motosiklet dediğimiz araç motorlu bisikletin şuandaki teknoloji ile son ürünü. adı üzerinde ürün. test aşamaları, yapımı, yapımı için yapılacak makinaları (özel parçası vs varsa), yeni modellerde yazılımı, elektronik aksamı vs, vs...
motosiklet üretilirken en çok üretim maliyeti test ve arge aşamasında olur, olmalı. motosiklet üretiliyor 299+ hızlarda kardeşlerimiz, abilerimiz, arkadaşlarımız kullanıyorlar bu hızda giderken arıza vermemesi için gereken önlemlerin hepsi ekstra maliyet oluyor. şöyle ki 299+ ile giderken motor bloğunun hasar almaması için hangi malzemeden yapılması, hangi metalin yüzde kaç oranla kullanılacak olması, o metalin hangi aşamalardan geçtikten sonra üretilmesi vs vs vs.. bunların hepsi önce "hesaplanarak" sonra "deneyerek" oluyor. bu "denemeler" ekstra maliyet oluyor.
şuandaki büyük motosiklet firmaları zaten geçmişte çıkardıkları yüksek cc li ürünleri ile düşük cc lerde arge yapmış haldeler. 10 yıl önceki motosikletler ile şuandaki motosikler arasındaki fark çok fazla, tamam motoru, şasesi vs.. bazı özellikleri aynı olabilir ama birçok teknolojik özellik o zaman yoktu, peki 10 yıl sonrası? bunu şunun için belirtmek istedim; bugün alacağın 125cc lik bir motosiklet genelde 5-10 yıl önceki, 1000cc motosikletin teknolojisine yakın olacaktır. bu sebepten zaten elde olan bir teknolojinin ucuza satılması normaldir.
şuanda;
125 cc lik üretilirken toplam maliyet; üretim maliyeti + tasarım maliyeti iken,
1000 cc lik motosikletin üretim maliyeti; üretim maliyeti + tasarım maliyeti + arge maliyeti + olası olumsuz koşullardaki sigorta maliyeti + yeni eklenecek özellik maliyeti + ....
diyerek eklenebilir.
zaten giriş seviyesi için üretilen motosikletler denilmekte 125cc ve 250cc lik motosikletlere. yani motosikleti satacak fabrika bu segmente yatırım yapmak yerine, 1000cc lik motosiklete yatırım yapacağı için arasındaki fiyat farkı bundan kaynaklıdır.
"diyeceksin ki peki 125cc liği anladım, 250cc lik 500cc lik 700cc lik neden pahalı?"
onlarında her birinin özellikleri neticede kendince, kendi hacmine göre eklendiği için buna; pazarlama diyebilirsin, insanların kullanımını tecrübe/cc 'ye göre sınıflandırarak kazaları olabildiğince azaltmak istemeleri (?) diyebilirsin vs..
neticede aldığımız şey "ürün"dür. ürünün donanımı ve argesi ne kadar yüksekse satış fiyatı da o kadar yüksektir.
birde her sene üretilen aynı ürüne, seneden seneye fazla para verip almakta var tabiki. buradaki sorun bence satıcıda değil "alıcıda"dır.
uygun fiyat arıyorsak milli üretime ve milli tüketime önem vermemiz gerekmekte. bugünkü gibi "fason milli" söylemlerin aksine gerçek elde tutulacak birşeyler gerekli.
gelgelelim;
üretim var mı? -hayır.
tüketim var mı? -evet.
hani nerede "milli"lik? bu kadar basit.
1000cc lik motosikleti adam 90bine satıyor demek saçma biraz. satar tabiki adam bu işi neticede kâr amaçlı yapıyor. sen burada motosiklete bin diye üretim maliyetine hayrına satmayacak, dünyanın öteki ucundan getirtip. sen almazsan o da satamaz. bu kadar basit.
birde her yerden vergi fışkırtma konusunda uzman bi devletimiz de var. bakalım ne zaman uyanacağız.
haklısın bugün motoru parçalayıp 4 tane 250'lik yapıcağım...
ArGe, metalürji vs. bunlar internette hazır var zaten (!)
Neden mi? Çünkü 125'lik motor 125 yapıyor. 250'lik motor 250 yapıyor. 400'lük motor 400, 600'lük motor da 600 yapıyor.
Bi de gümrük vergisinden tut ööteevee ve kaadeevee sine hepsini etkiliyor sebep biraz da bu galba
Şeytanlar çarpacak haberin yokDemirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.
Ortadoğuda motosiklet üretmek yerine,ÖTV+KDV+VERGİ+VERGİ+VERGİ+Kaçak bedeli+trt payı+çöp vergisi+aklımıza gelmeyen vergiler var
Ülkenin birinde görünmez uçak yapmışlar,gören yok ama yapmışlar
Avrupa bundan dolayı çatlayıp,bizi kıskanıyorDemirin kilosu kaç para. Motor hacmi artınca fiyatı neden iki Hatta Üç katına çıkar.
doğru söylüyor. gevur memleketlerinde sadece cc farkı varsa, fiyat farkı çok düşük.
teşekkür ederim. Dediğiniz gibi sadece ötv farkı bile baya bir meblağ tutuyor. ben avrupada cc farklarında bu kadar fiyat farkı olduğunu zannetmiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:58 ----------
EyvALLAH abi. Uzun uzadıya yazmışsın eline sağlık.Baya bilgi sahibi olduk. Burda bazı arkadaşlar işin komedisinde ama teknolojide sadece kullanıcı durumundayız. Ağlanacak halimize gülüyoruz.Teknolojide atılım yapan ülkelerde bize bir tarafları ile gülüyordur.
Rüyaları gercekleştirmenin en iyi yolu UYANMAKTIR
O mantik luks tuketimde calisir. Internette "veblen goods" yazip arastirin, tipik arz talep egrisine uymayan urunler icin.
Ancak 1000cc hacimli bir motosiklet luks degildir. Bu Turkiye icin gecerli olmayabilir, ancak 1000cc motosikletlerin satildigi ulkeler icin oyle. Dolayisiyla neyin luks olup olmadigini pazar belirler, Turkiye ise bu pazarda yok gibi birsey.
"Aslina yaparlar ama bilerek yapmiyorlar" turu komplo teorilerinin cogunu serbest piyasa mantigi bitiriyor aslinda, ama biz meyilli olduktan sonra, boyle sacmaliklarin alicisi cok oluyor haliyle.
Peki neden pahali? Cunku artan sadece motor hacmi degil. Artan gucu nakledecek sanziman ve debriyaj, durduracak fren, yere aktaracak lastik, jant ve en onemlisi suspansiyon. Kaliteli yuksek hacimli motosiklerin kullandigi bir cift brembo M50 kaliper $830. Sadece kaliper. Pad yok. Manet yok. Master cylinder yok. Boru yok. Arka fren yok. Parca fiyati bu. Sadece bir markaya ait bir tekel de degil. Honda, Kawasaki, KTM dahil hemen hemen tum bilinen markalarin motosikletlerinde kullandigi bir parca. Daha ucuza daha iyisini yapan olsa onu kullanirlar. Oradan hesabinizi yapin.
CBR 250 de aslında 3 bin TL. Kemiksiz tabi.
Tamam kardes, ben teknolojı harıkası motosıkletler ureteyım, 250 600 1000cc'dekı fıyat farkınıda kullandıgım demırın kg fıyatına gore fıyatlandırayım. Ne dusuncesız adammısım ben ya, bende uretır "600cc, 1000cc OLM BU" dıye ınsanlara fahıs fıyattan ITERIM dıye kuruyordum kendımı.
Fiyatlandırmanın motor blok boyutu ile alakası olmadığını özetlersek;
CBR 600RR = 43.300 TL
NC 750X = 31.600 TL
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Bence son derece doğru açılmış bir başlık. Aralarında teknoloji farkı olmayan motorlarda maliyet farkları inanılmaz düşüktür ve fiyat farkları gerçekten anlamsızdır. Örneğin PCX 125 ile 150 arasındaki maliyet farkı 50 $ bile değildir. Benzer örnekleri bir çok Çin motorunda görebilirsiniz. Sadece piston çapının 5 mm büyümesi, krank vs değişmese bile fiyatı katlıyor. Tamamen pazarlama kazığıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)