Apartmanların çatısından atlayacak halimiz yok mecburen asfalttan gidiyoruz. Bizimkisi müebbet
Ya bana çoçukken bisikletten aldığım kadar keyif versin yeter kaldırımlara çıkıp atlıyım yoldaki tümseklerden uçayım yüzümde bi tebessüm oluşur zaten 😊
Biri Fox V2 serisi, ki sadece yazın kullandım 3-4 ay, manevi değeri var zarar görmesini istemiyorum, aktif kullandığım Acerbis profile 3.0 var.
Vizörlü kasların arazideki en büyük belası , buhar yapması, arazide soluğu burundan almadığın için :D
Hava soğuksa fena çile çekiyorsun .
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Hocam neden olmasın, cati olayını bi denemek lazım
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------
Tümsek bi zaman sonra sıradan geliyor
Kaldırımdan frensiz pat diye atlamak zaten gündelik olaylar
Öncelikle yazı güzel, teşekkürler. Boy konusuna değinmek istiyorum. Bende cross-enduro çizgisinde 1.68 boy ile sıkıntı yaşayan biriydim, ta ki CRF250L ile tanışana kadar.
Arkadaşlar zaten bahsetmiş yokuşta sol ayağım tam taban yere basıyorken sağ ayağım freni rahatça sıkabiliyor. Bunun dışında selede oturur pozisyonda iken iki ayağımda parmak uçlarında basıyor(balerin misali) ve dur-kalklarda (trafikte) kolay denge sağlayabiliyorum . cross sürüşlerde zaten düşük hızlarda denge çok önemli olduğu için, olabildiğince durma hızında ayaklarımı yere koymak yerine tam tersi ayakta (yarı oturur) denge pratiği yapıyorum.
Kısacası motosikleti kullanırken zaten ayaklarınızın yere değmemesi beklenir Asıl problem, motosiklet üzerinde iken kendimi geri çekerken yaşıyorum (hafif rampada varsa. bu durumlarda da motosikletin sağına inip iki elimle gidondan motoru geri çekiyorum.
Benzer durumu her cross/enduro motosiklet için genelleyemem, mesela Yamaha WR250 ye binmem ile inmem bir oldu. Zorlasam kullanırım ama alçaltma alternatiflerini düşünürüm.
CRF250L den daha alçak cross/enduro alternatifleri de mevcut bildiğim kadarıyla (örneğin Beta motor).
Kendinize güveniyorsanız 1.70 boy CRF250L için gayet yeterli, benden 2 cm daha uzunsunuz :D
Bonus: 1.68 boyla CRF250L nasıl yağlanır
https://www.youtube.com/watch?v=hqwYHhBgnvI
Eyvallah cihan seninde eline sağlık, bu arada az önce fark ettim yağmur yavaş yavaş metal akşamlarda kendi pas olarak göstermeye başlamış, hazır yazarken konuyu okuyanlara hatırlatma olsun..
Konu altında bakım bile hatırlatıyorum abi karanlık tarafa geçmeniz için daha ne yapım
Motor
Başlangıç için çinli iyidir. kırılıp dökülecek sonuçta. 2.el alınacaksa bildiğiniz makine olsun.
imkan varsa sintyal ve aynalarını sök. masraf olmasın.
Motoron XF 250 alçak ve debriyajı vitesi rahat motordur. yolsa bırakmaz
Mondial 250 Enduro Japon aratmaz iyi iş çıkarır.
2T lerden yi bi ustanız yoksa uzak durun.
Ekipman
çok para harcadım. işi garantiye almak için sonra giymeyip bacağımı kırdım.
3 kask var, cross, uzun yol , şehir içi
full body armor,
dizlik
boyunluk
chest protect
uzun bot, kısa bot, pantol vs.
Sade yazın sürerim derseniz en uygun ekipman şu,
cross kask(Airoh)+goggle
bi bol forma, içine chest protector
korumalı eldiven
cross pantol, dainese dizlik (pantol içine giyilecek)
Bot yarım olabilir. çünkü dizlik zaten gerisini kapatıyor. cross uzun botlar var, tabanı çok serttir, gerek yok. rahat touring tarzı alın.
Tecrübe
Dik rampada motorun bayılması sonucu kalıp geri uçtuğumu bilirim. Hızlanıp vurun Dik rampaya.
ön fren kullanmamaya alışın. zemin genelde kaygan zaten. ön teker az kaysa hemen yerle temas.
burda trabzonda tura çıkıp da çamur olmadan döndüğümü hatırlamıyorum. tur bitiyor motoru yıka, bakım yap. üst baş yıka. zahmetli olmaya başlıyr. depo tarzı yer olsa 10 numara olur. tüm ekipman kıyafet orda olur, start finish sonra eve.
Yapıyorum, ama arazide kullandığım kaskla, şehir içinde kullandığım kask arasında kalite farkı dışında sadece çene yapısı farkı var, şehir içinde kullandığım kaskın çenesi diğerine göre daha kısa.
Çene uzun olunca arazide rahat oluyor ama şehir içinde özellikle kışın yüzünüzde balaklava felan yoksa burnunuzdan aşağısı soğuktan uyuşuyor.
Yani
Arazi=Uzun çene
Şehir ici=Kısa çene
HE1SENBERG Hocam dur korkutma milleti :D
Bu temizlik pislik işleri zamanla keyifli oluyor ya, özellikle yazın araziden geldiğinizde hortumu bi motora bi kendinize tutuyorsunuz , toplu temizlik. Eline sağlık on numara bilgilendirme.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
Hayır kazada sağlam kalacak kadar sert bi parça değil, yere dokunduğu an kopar gider emin olun, neredeyse bütün kasklarda iki vida tutuyor o terek dediğimiz kısmı
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Hocam şahane bir yazı olmuş. Baştan sona sıkılmadan keyifle okudum.
Ben de XT 660Z ile toprağa ilk girdiğimde hihihihi diye gülme tutmuştu. Ayakta sürdüm falan off çok kısa ama güzeldi. Fakat o gülücükler, iş asfalta çıkıp virajları almaya gelince yerini korku ve büyük bir dehşete bıraktı. Çok keskin bir virajı hızım düşük olmasına rağmen (cbde aldığım viraj hızına oranla) alamadım. (Bunun sebebi yeteneksizlik de olabilir.) Motora güvenemedim, bütünleşemedim. Kefken yolunda CB ile çok tatlı aldığım o virajı tenereyle almaya kalktığımda karşı şeritteki arabayla burun buruna geldim, ölecektim!
CB500'den inip tenereye binince evet bi acayip hissediyorsun. Sonra tenereden inip cbye binince de acayip hissediyorsun. Tenereye binip toprağa sürünce özgüven patlaması ve hırçınlık geliyor ama cbye binince cbnin asfaltta ne kadar konforlu, atik ve zevkli olduğunu anlıyorsun. Uzun yol için bence tabiki de cb...
Velhasıl o gün asfaltı topraktan daha çok sevdiğimi ve enduro motosikletin (tek silindirli, titreşimli, toprak makineleri) bana aslında pek hitap etmediğini anladım.
Tenerenin sahibi motoruna çok alıştığı için hızını ona göre ayarlayıp güzel dönüyordu ama ben beceremedim. Becersem bu sefer de indiğimde elciklerdeki titreşimin yarattığı kol uyuşukluğum yüzünden sevmezdim sanırım. Benim için enduro/cross bir makineyle asfaltta azcık yatık vaziyette viraj almaya çalışmak da elm sokağı kabusu, testere, siccin, dabbe vb korku filmlerini izlemekten daha çok s.çırtıcıydı. (Beceriksizliğimden de olabilir)
Ben de sana güçlü bir naked kullanmanı tavsiye ederim. Yanlış anlaşılmasın benim cb 35 kw çok güçlü bir makine değildi. MT07-09'u falan hayal edemiyorum zaten
Sağlıcakla kal
Hocam bende senin tam tersinim mesela, bu gün arkadaşla şehir içinde beraber bi yere gittik o kendi motorunda ben kendi motorumda.
Vardığımızda , "Oğlum arazide gibi niye davranıyorsun asfaltta viraj alırken bacak uzatıyorsun farkındamısın dedi.
Farkında değildim cidden, belki alışkanlıktan belki kendimi daha güvende hissediyorum..
Bazıları acemiysen ayak uzatman normaldir diyor, acemi olduğumu düşünmüyorum 15-16 yaşlarından beri motosiklet üstündeyim, toplam kac kilometre tecrübe olduğunu unutalı yıllar oldu, viraj korkum yok çok şükür.
Demek istediğim bende Naked/SS tarzı asfalt makinalarında kendimi güvende hissetmiyorum.
Motorda trafik içinde önümü görmem gerek , arabaların tavanlarını önümdeki aracın önünü görmem gerek
Kardeşim sen benim kafamı çok karıştırdın ilk defa motor alıcam senin mondialden düşünüyorum tavsiye eder misin?
Güzel bi yazı, katılıp bilgi veren arkadaşların da eline sağlık.
Enduro güzeldir
Biraz daha renklendirelim ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
Bende agv ax8 var. Hafif, güzel bir kask, karşılaştırma yapamıycam başka kask kullanmadım. Malesef vizörü çizmesi gibi bir kusuru var. Yeni vizör aldım onu da mundar etti.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/
O fiyatlara , o motoru tavsiye edermiyim, sonuna kadar ederim
Kullanıyorum aktif iş güç gel felan ,en ufak teebiyesizligini görmedim
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:02 ----------
Sizinde elinize sağlık hocam sağolun paylaşım için, tam huzur deposu benim için patika gezisi muhabbetleri, heleki son baharda..
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Selamlar @MrMud bütçeye göre bir enduro-cross skalası çıkarabilir misin? 5, 10, 20 ve 40 bin liraya hangilerini tercih ederdin?
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)