Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Enduro-Cross nedir ? Nedir bu çamur sevdamız ? Nedir bu asfalt sevdanız ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Merhaba herkese, motorumu bu gün hava şartlarından dolayı, zaten hava kötü, fırsattan istifade işe otobüsle gideyim, motorda bi yağ ıvır zıvır değiştirsin, bi bakıma girsin kendine gelsin deyip ustama emanet ettim.
    Yazıyı yazdıktan sonra fark ettim ki, motor yerine otobüs kullansam, belkide kitap yazabilirmişim.
    Motorun zararları +1 ekleyin bunu.
    Can sıkıntısından nacizane, aşkımı tutkumu sizede aşılamak için, abandım harflere.

    Umarım bir nebze merak uyandırır.

    Önce şu MX (Motocross) ve Enduro olayını bi ayıralım , bunları aynı sanan arkadaşlar çok kalbimi kırıyor.

    MX (MotoCross): Pistte parkurda yapılan bir spor. Piste rampa, yaslama denilen neredeyse 180 derece yatay girilen duvarda gidiyormuş misali alınan virajlar, arka arkaya dizilmiş kasis misali üzerinden geçmesi en kolay görünen ama pilotun bütün dengesini psikolojisini alt üst edebilen ondulalar ve hadi bi kaç saniye dinlenme molası niyetine verilen düzlüklerden oluşur.
    Toprağın cinsine göre kum pist yada sert zemin pist olarak adlandırılırlar. MX te kullanılan motor tipi enduro motorlarla alakasızdır, tıpkı sport touring ve super sport gibiler.(Bana gore ayrı gezegenler)

    Yani yapı-tasarım olarak farkları nedir dersek : amortisörler, tork-beygir çizgisi, vites oranlar ve görsel olarak far-stop, plakalık, ayna vs…

    Enduro: Orman, arazi vs.. gibi yerlerde yapılır.
    Ülkemizde bireysel genel olarak, "lan ne güzel hava var haydi bi belgrad atalım" şeklinde icra edilir, profesyonel yarışları tur üzerine değil, belli bir noktaya yardırma şeklindedir
    Belli rotanız olsa dahi spontane takılıp yeri gelince kaybolup gezer-gazlarsınız, kafanızın dikine gidebilirsiniz (Cıvıtmadan).
    Rota üzerinde sırasıyla çamur, kum, bayır, su geçişi, çakıl , kaya, kum , çöp , ot , b*k, hepsi olabilir. Hatta kış aylarında güzergah ve iklime göre kar ve buzda olur..

    Enduro kavramı biraz karışık ve genelde yanlış bilinir.
    Çoğumuz F650, Transalp, XT, KLR hatta DL gibi motoları enduro sanarız. Enduro denilen motorlar genelde tek silindir dehşet amortisörlere sahip max 110kg civarında makinalardır.
    Ön lastikler 21 arkalar ise 18 olur. Üzerlerinde düşünce yuvarlanınca, yan yatınca kırılabilecek birşey yoktur (bu işte düşmek, yürürken adım atmak kadar olağan desek abartı olurmu).

    Kilo inanılmaz önemlidir, saplandığınız kum yada çamurdan kuru ağırlığı 170kg olan motorunuzu 2 kişi çıkaramazken, bu aletlerde gazla bile tek başınıza çıkarabilirsiniz. Gene süper amortisörü olduğunu sandığımız 170 kiloluk motorlarımızda içler acısı amortisörler vardır. (Bu işe göre içler acısı , Bu iş için yapılmadılar çünki)

    BMW F650 için Funduro tabirini kullanmış yıllar evvel. yakın geçmişte, tour endurosu denilmeye başlandı GS'lere. Bence konforlu yüksek touring motorlar bunlar.

    Bu istatistik ve temel öğrenim konuları üzerine cilt cilt kitap yazılır, size burda sadece, katılmak çocukluk hayalim efsanevi "Dakar Rallisi" hakkında bile, abartısız 30 A4 kağıdı yazı yazabilirim inanın. Sayfalarca Redbull Freestyle turnuvalarından bahsedebilirim. Hayatımın hatunu Livia Lancelot hakkında şiirler yazabilirim. Ama şuan hedefim hiç cross denememiş kişileri gıdıklamak Onun için duygulara hitap edip, sinir sisteminize Hişt! Demek istiyorum.

    Buraya kadar temel kısmı, çoğu alıntıları birleştirip kendi dilimde size nacizane açıklamaya çalıştığım kısımlardır.
    Şimdi gelelim asıl meseleyee.

    Birader neden cross ?
    SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...

    Bi kere cross güzel şeyler fısıldamaz, Cross makina ne kadar güçlenirse, sesi elektrikli testereye o kadar daha yaklaşır.
    Şahsen elektrikli testere sesi benim için Bir anne şevkati, bir Zeki Müren, bir Drowning Pool - let the bodies hit the floor .(Bu şarkıyı dinleyin efsanedir. Ama kiracıysanız sesi kısın)

    Şimdi ülkemiz geneli çalışma ve yaşama standartlarına bakarsak bir çoğumuz işten güçten haftanın kaç günü araziye gitme fırsatı bulabiliyor kardeşim diyenleri göz önüne alalım.

    Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
    Cevap: Şehri nikahına bile alırsın.

    Şehir içinde cross kullanmak kesinlikle ama kesinlikle neredeyse arazide kullanmak kadar keyifli (Bana göre).
    Hemen kafamızda gündelik bir sahne yaratalım.

    Mevsim yaz şehir İstanbul, semt lanet trafiği olan ümraniye olsun.
    Hava cayır cayır yanıyor , günlerden hafta sonu.

    (Bu kısım tamamen hayal ürünüdür, gerçek kişi ve kuruluşlarla kesinlikle alakası yoktur)

    Trafikte arabaların kıpırdamasını geç yayalar bile aralardan zor geçiyor.
    Kaskın içinde nefes almaktan bunaldın, kaslı grenajlı SS canavarın aralardan geçemiyor kaldırıma çıkman bi bela inmen bi bela..Uzun gidonlu, manevra kabiliyeti neredeyse sıfır olan O muhteşem nikelaj cruiserin bu kaldırıma çıkma aradan geçme fikrini düşünmüyor bile, hatta kontak kapatmayı düşünüyor.
    Canımız ciğerimiz scooter bi çıksammı çıkmasam mı diyor, sonra kaldırım demirlerine grenajim sürter aksiyon bizim neyimize sittir et diyor.

    Sonra arkadan sevmeyenler için iğrenç , ama sevenler için ninni gibi bi feryat kopuyor, Caaar. caaarrr ! Geliyor.
    Kafayı ceviriyoruz agresif görüntülü, renkli gözlüklü, anteresan kasklı, kıyafeti festivali andıran birisi , cılııız , çirkiiin, uzun, acayip,bisikletten bozma, eşşek tipli, kiyafeti gibi rengarenk motoruyla, pençe gibi lastikleri asfaltta yanlaya yanlaya , bi kaldırıma bi yola girip girip çıkıyor, iki ayağı aynı anda peglere hiç basmıyor manevra yaparken, hep bi ayağı ilerde, acayip acayip kabile dansı yapar gibi çırpınıyor....

    Çırpınıyor ama, sen sıcaktan mayışmış trafik beklerken, o yardırıp gidiyor, en kötüsüde ne kadar eğlendiğini hiç bilmiyorsun

    Evet kaldırıma çıkmak kural çiğnemek demek, yayaları korkutmak demek, bayağı tepki görmek, hatta sağlam küfür yemek demek.
    Ama hiç birimizde melek değiliz
    Bazen hayatın bizim kurallarımıza uyması da fena değil..
    Bunu hemen herkes en az bir defa yapmıştır..

    Cennet vatanımızın , otobanlarında bile dünya kadar asfalt yaması , çukur delik varken, caddelerini sokaklarını, ara mahallelerini konuya katmıyorum bile.
    Böyle yollara sahip bir ülkede, "ya şehir içi cross tehlikeli be, lastik yola uyumlu değil" demek ne kadar doğru siz karar verin.
    Hatta ben işe gidip gelmek için kullandığım Extreme max'ıma, çakma Husaberg'ime, günlük gidip geldiğim ortalama 30km yolda, biraz daha güvenli gideyim diyip, asfalt lastiği taktım.
    Markası bilindik bisey değildi ama orta hamurlu normal şartlarda gayet güzel idare edecek bi kalitede olmasına rağmen o gün işe nasıl gidip geldiğimi ben bilirim.
    Dişli lastiklere alışkanlıktan mıdır bilemedim, ama ilk fırsatta dişli lastiklerimi geri taktım.

    Size göre ne kadar doğrudur bilemem tabi ama benim söyle bi düşüncemde var, dişli lastik iyi kötü asfalta dayanır, ama bi SS lastiği orta derece mıcırlı yola bile dayanamaz

    Cross motorlar sokakta caddede (SuperMoto'ya cevrilmedigi halde, ki SM çevirirseniz, caddeyi katleder bile) dişli lastiklerle her türlü hayatını sürdürebilirken, bide doğal ortamına salmak var.

    Cross motoru toprak zemine sokmak, sanki hayvanat bahçesine tutsak edilmiş bi kaplanı, yağmur ormanlarına salmak gibidir.
    Hatta yıllarca şehir içinde fıtı fıtı kullandığınız o gariban sessiz sakin Cross'unuz.
    Toprağa girdiğinde öyle acayip davranırki, "Bu makina canlı kanlıymış, bu güne kadar ölü taklidi yapmış" dersiniz.

    Toprağın kokusu, yeşillik , doğa, insanlardan, trafikten uzak, huzura yakın...

    Çamur olmak sizin için kötü can sıkıcı birşey değil , tam tersine "Oh be kendime geldim" deme sebebiniz olur.
    Yoğruldunuz zaman yoldaşınıza "Gel şu cafede bi 'Vayt çaklıt moka' içelim" demez, "La dur iki dakka, nefesim kesildi... Su yokmu sende su ?" Der çayır çimen uzanır, gebe manda gibi yatıp iç huzurunuzu bulursunuz...
    Börtü böcek sever, hayvanlarla aranızı sıcak tutar, farkında olmadan çok sağlam bi hayvan sever olursunuz...

    Söz meclisten dışarı ; "Güçlü makinalara meraklı, ilgili olan hanım kızlarımız" Cross görünce, SS motorlara baktıkları gibi bakmazlar, genel olarak özellikle kıyafet kask sebebiyle "Ay bu ne ayol" benzeri bakışlar atarlar.
    Kimse size gelip kolay kolay "Ağbi kaç basıyo bu ?" demez... Gerçi "Ağbi hiç dağa çıktın mı ?" versiyonunu sorarlar ama olsun, hiç değilse alışılmışın dışında ...

    Motorumun şurasına toz konmuşmu korkunuz olmaz, "ulan bu çamur nasıl temizlenir şimdi" derdiniz olur.
    Arazide , "Ya yavaş giderim bi kask yeter." diyemezsiniz. Bot, dizlik, dirseklik, sizin için kasktan daha önemli olur hatta.
    Arazide max. 50 km/h gidersiniz genel olarak.
    Hız tehlikelidir, cesaret ister.
    Cross ise tehlikeden çok yorucudur, güç ister.
    Diğerleri hızlı yol müsait ise sizden hızlı gider ama sizin için müsait olmayan yol olmaz.

    Enduro=Endurance.
    Endurance=Dayanıklılık.

    Neden bu kadar şeymi anlattım, canım sıkıldı, yazmayı severim, Cross kültürüne aşığım.
    Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
    Aldığım nefes Cross..

    Anlatıyorum, çünkü herkesin sabit bi yöne gitmesi üzücü, herkesin bir birini takip etmesi üzücü.
    SS, cruiser, naked düşmanımıyım tabiki hayır, iki tekerli ise bizdendir.
    Hatta bu efsane karizma Cruiserlar çocukluğumdan beri ilgimi çeker, nerde güzel parlak bir cruiser görsem, vaay çocuk yakışıklı derim.
    Ama Cruiser geçmem için , tahminimce bi 15 yılım daha var

    Abiler ablalar kardeşler , Cross deneyin, çevrenizde varsa 1 gün emanet alın hiç değilse bi toprakta sürün. İmkânınız varsa Enduro-Cross eğitimi veren kurslara 1 gün gidin devamı zaten gelecek.
    Bir defa bu zehiri aldığınızda, ya bu zamana kadar niye hiç bakmamışım ben buna diyeceksiniz muhtemelen.

    Bu kadar yazıyı yazdım çünkü sevdiğim tutkunu olduğum şeyleri başkalarıyla paylaşmayı seviyorum...

    "Lan neymiş bu cross" diyecek kadar merak uyandıysa içinizde, benim için yeterli.

    Mobilden yazdım imlâ hataları için özür dilerim..
    Malesef biraz ağzı bozuk biriyim, farkında olmadan bir densizlik ettiysemde gençliğimize verin
    Zevkler ve renkler tartışılmaz (600rr'ını pavyon turuncusuna boyayıp, göz tacevüzü yapan dayı hariç, onunki tartışılır.)
    Her iki tekere saygım sonsuz.
    Branş ayırt etmeden, "Motosiklet kültürünü" yaşamanız dileğiyle.

    Tekerinize taş değmesin, hep düz bassın.

    Motosikletinizle sağlıklı yaşlanmanızı dilerim.

    Kontrollü gazlamalar.
    T3Z, Akhunturk, mostro ve 43 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    T3Z - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2016
    Şehir
    🇹🇷🇷🇺
    Motosikleti
    '16 Yamaha YZF-R6
    Eline sağlık, güzel yazmışsın. 👍
    MrMud bunu beğendi.

  3. #3
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı T3Z adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık, güzel yazmışsın. ��
    Eyvallah hocam, üşenmeden okuduğun için seninde yüreğine sağlık
    T3Z bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  4. #4
    Bashwarp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Güzel bir açıklama olmuş. Teşekkür ediyorum. Şimdi madem konuşmayı seviyorsun bu konuda, vallahi bırakmam. Gel hele gel

    Şimdi öncelikle cross-enduro motosikletler neden hep yüksek arkadaş? 1.70 boyum var. Ayaklarım yere değmiyor? E ben nasıl süreceğim bunu şehir içinde günlük ihtiyaçlarda? (Evet cross sevgim var ve boy sıkıntı)

    Ayrıca " alçaltma kitleri " nedir, işe yarar mı? Motorun bilmem nesini bozuyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor.. Sen o boyla hiç karışma be abicim! diyen bayilerden tiksinti geldi.

    Bir diğeri, biraz değinmişsin, cross tarzı motosikletleri ülkemizin tatlı, müthiş kaliteli(!) asfaltında şehir içinde kullanmak için nasıl bir lastik takmak gerekiyor?

    Sanırım, son olarak, 250cc endurolar gelecek biliyorsun. Vstorm 250, Versy 300, CRF250R, GS310 ... Bunlar 20 bin TL üzerinde olacak gibi gözüküyor. Bunlara bu paraları dökmek ne kadar mantıklı?

    Biraz fazla oldu sanırım ama işte birini bulmuşken

  5. #5
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Bashwarp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir açıklama olmuş. Teşekkür ediyorum. Şimdi madem konuşmayı seviyorsun bu konuda, vallahi bırakmam. Gel hele gel

    Şimdi öncelikle cross-enduro motosikletler neden hep yüksek arkadaş? 1.70 boyum var. Ayaklarım yere değmiyor? E ben nasıl süreceğim bunu şehir içinde günlük ihtiyaçlarda? (Evet cross sevgim var ve boy sıkıntı)

    Ayrıca " alçaltma kitleri " nedir, işe yarar mı? Motorun bilmem nesini bozuyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor.. Sen o boyla hiç karışma be abicim! diyen bayilerden tiksinti geldi.

    Bir diğeri, biraz değinmişsin, cross tarzı motosikletleri ülkemizin tatlı, müthiş kaliteli(!) asfaltında şehir içinde kullanmak için nasıl bir lastik takmak gerekiyor?

    Sanırım, son olarak, 250cc endurolar gelecek biliyorsun. Vstorm 250, Versy 300, CRF250R, GS310 ... Bunlar 20 bin TL üzerinde olacak gibi gözüküyor. Bunlara bu paraları dökmek ne kadar mantıklı?

    Biraz fazla oldu sanırım ama işte birini bulmuşken
    Hocam sor ne biliyorsam saçarım önüne seve seve.

    Neden hep yüksek, e hocam malum yaptığı iş belli yeri geldiğinde 90 derecelik sık yokuşa, kayaya ön tekeri attığında motor bloğu kayaya engele oturmasın askıda kalmasın mantığı.
    Ayaklarınız yere mutlaka değer ama nasıl değer.
    Şöyle açıklamaya çalışayım, motora bindiğinizde kalçanızı selenin solundan sarkıtıp sol ayağı yere tam bastınız, buraya kadar tamam.
    Şimdi sağ ayağımız arka frene köküne kadar basabiliyor mu bu haldeyken önemli olan bu.
    Eğer basıyorsa sizinde azminizle o motoru her türlü kullanırsınız, ama yok sağ ayak frene köküne kadar basmıyorsa çok üzgünüm
    Alçaltma kitleri hakkında pek bilgim yok ihtiyacım olmadı çok şükür, ama yanlış bilmiyorsam amortisör ile ilgili bir işlem yapıyorlar ve bana sorarsanız amortisör Cross-Enduro motorların şah damarıdır oynamaya gelmez, en azından ben karşıyım diyeyim.

    Lastik konusuna gelirsek, ben yıllardır asfaltta dişli cross lastik kullanıyorum, ama en yumuşak viraja bile 30km den yukarı hızla girmem.
    Otobanda da maksimum hızım 100-110 olur.
    Hız yapılmasını da şiddetle tavsiye etmem, sonuçları Allah korusun çok kötü olabilir.
    Ben asfalt lastiği taktım fakat dişli lastige olan alışkanlığım yüzünden inanılmaz zorladı beni, dişli lastiğe geri döndüm. Asfalt lastiği ile virajlara daha rahat giren arkadaşlarım, daha rahat olduğunu söyleyen bir sürü kişi var, muhtemelen sizde daha rahat edersiniz diye tahmin ediyorum.
    Yanlız asfalt lastiği ile arazide yarım saat gidemezsiniz bilginiz olsun.

    Japon endurolar pahalı evet, ki pahalılık kişiye gore değişir, Cross olayı çok masraflı bakim çok istiyor olayına ben katılmıyorum , hesap yapılsa bence en düşük maliyetli olan sınıf neredeyse cross çıkar.
    Olayın pahalı olan kısmı profesyonel kismi, ki o prof. Pilotların motorları, 10m yükseklikten yere düzenli çarpıp yarışan motorlar, bi zahmet bakimida tuzlu olsun
    O kadar para verilir mi ?
    İmkanım varsa veririm gözümü kirpmam
    crxforever bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  6. #6
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Bashwarp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir açıklama olmuş. Teşekkür ediyorum. Şimdi madem konuşmayı seviyorsun bu konuda, vallahi bırakmam. Gel hele gel

    Şimdi öncelikle cross-enduro motosikletler neden hep yüksek arkadaş? 1.70 boyum var. Ayaklarım yere değmiyor? E ben nasıl süreceğim bunu şehir içinde günlük ihtiyaçlarda? (Evet cross sevgim var ve boy sıkıntı)

    Ayrıca " alçaltma kitleri " nedir, işe yarar mı? Motorun bilmem nesini bozuyor, şöyle yapıyor, böyle yapıyor.. Sen o boyla hiç karışma be abicim! diyen bayilerden tiksinti geldi.

    Bir diğeri, biraz değinmişsin, cross tarzı motosikletleri ülkemizin tatlı, müthiş kaliteli(!) asfaltında şehir içinde kullanmak için nasıl bir lastik takmak gerekiyor?

    Sanırım, son olarak, 250cc endurolar gelecek biliyorsun. Vstorm 250, Versy 300, CRF250R, GS310 ... Bunlar 20 bin TL üzerinde olacak gibi gözüküyor. Bunlara bu paraları dökmek ne kadar mantıklı?

    Biraz fazla oldu sanırım ama işte birini bulmuşken
    Öncelikle mud kardeşin yazısına bayıldım. Kalbimi okumuş.

    Bashwarp kardeşimin sorularına gelince,
    Yüksek çünkü engelleri aşmak için zart zurt sürtmemesi gerekiyor. Lastik çaplarının büyük olması gerekiyor. Ön 21inç mesela. Rake açısı daha büyük engellerde takılmamak için.
    Alçaltma kitleri motosikletin ayrodinamiği ve aürüş dinamiğini tamamiyle değiştirir. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
    170 boyla da sürülür. 172 arkadaşım var bu zamana kadar aldığım bütün motorları sürdü alışırsan boy sıkıntı olmaz.
    Lastik için şiddetle michelin ac10 tavsiye ederim. Toprak çamur tutuşundan hiç bahsetmeyeceğim gerek yok. Asfalt için de; kuru asfaltta peg sürtene kadar yatırdım tutmicam demedi. Fakat dişlerden dolayı biraz zarar verdi. Tutma limitleri efsane. İlk yağan yağmurda gerçekten berbat. Fakat yağmur yağmış yolu ve lastikleri yıkamışsa ıslak asfaltta bile gayet de güzel parinajsız tekere alabiliyordum.
    Son olarak. Mrmud arkadaşın yazısını güzel okumanı tavsiye ederim bahsettiğin vstrom 250 versys300 gibi motosikletler enduro değil touringtir.

    En basit yolu olarak google görsellerde enduro diye aratırsanız enduro motosikletlerin neye benzediğini görürsünüz. Küçük cc touring motorlara para dökmek kişisel tercihtir. Bana sorarsanız bi 450exc sm jant lastik yardır babam yardır
    MrMud, atreyu, Selçuk Keleş ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  7. #7
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle mud kardeşin yazısına bayıldım. Kalbimi okumuş.

    Bashwarp kardeşimin sorularına gelince,
    Yüksek çünkü engelleri aşmak için zart zurt sürtmemesi gerekiyor. Lastik çaplarının büyük olması gerekiyor. Ön 21inç mesela. Rake açısı daha büyük engellerde takılmamak için.
    Alçaltma kitleri motosikletin ayrodinamiği ve aürüş dinamiğini tamamiyle değiştirir. Kesinlikle tavsiye etmiyorum.
    170 boyla da sürülür. 172 arkadaşım var bu zamana kadar aldığım bütün motorları sürdü alışırsan boy sıkıntı olmaz.
    Lastik için şiddetle michelin ac10 tavsiye ederim. Toprak çamur tutuşundan hiç bahsetmeyeceğim gerek yok. Asfalt için de; kuru asfaltta peg sürtene kadar yatırdım tutmicam demedi. Fakat dişlerden dolayı biraz zarar verdi. Tutma limitleri efsane. İlk yağan yağmurda gerçekten berbat. Fakat yağmur yağmış yolu ve lastikleri yıkamışsa ıslak asfaltta bile gayet de güzel parinajsız tekere alabiliyordum.
    Son olarak. Mrmud arkadaşın yazısını güzel okumanı tavsiye ederim bahsettiğin vstrom 250 versys300 gibi motosikletler enduro değil touringtir.

    En basit yolu olarak google görsellerde enduro diye aratırsanız enduro motosikletlerin neye benzediğini görürsünüz. Küçük cc touring motorlara para dökmek kişisel tercihtir. Bana sorarsanız bi 450exc sm jant lastik yardır babam yardır
    Eyvallah hocam sağolasın, hem okuduğun, hem bilgini paylaştığın için
    telike bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  8. #8
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Eline sağlık güzel yazı
    MrMud bunu beğendi.

  9. #9
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık güzel yazı
    Eksik olma sağolasın
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  10. #10
    mostro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2016
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 evo sp
    Sizin motorlarınız enduro (xtreme max ve husqvarna te250 yazdığı için profilinzde) Fakat soru cevap kısımlarında

    "Birader neden cross ?
    SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...?",

    "Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
    Cevap: Şehri nikahına bile alırsın."

    "Cross kültürüne aşığım.
    Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
    Aldığım nefes Cross.."

    gibi yazılara yer vermişsiniz bunlar kafama takıldı.

    Aslında siz endurocusunuz

    Edit: Yoksa enduro motorlarla cross mu yapıyorsunuz :D

  11. #11
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı mostro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motorlarınız enduro (xtreme max ve husqvarna te250 yazdığı için profilinzde) Fakat soru cevap kısımlarında

    "Birader neden cross ?
    SuperSport, Cruiser, Scooter, Naked vs Bırakıp Cross geçmem için beni ikna et, hadi bana güzel şeyler fısılda...?",

    "Soru : Şehir içinde cross kullanılır mı ?
    Cevap: Şehri nikahına bile alırsın."

    "Cross kültürüne aşığım.
    Günlük yaşantımda nerde olursa olsun gördüğüm konuştuğum herşeyin ucunu Cross'a bağlarım.
    Aldığım nefes Cross.."

    gibi yazılara yer vermişsiniz bunlar kafama takıldı.

    Aslında siz endurocusunuz

    Edit: Yoksa enduro motorlarla cross mu yapıyorsunuz :D
    Cross tabiri dilimde kendimi bildim bileli pelesenk halinde.
    Bazen farkediyorum bu durumu ama duzeltmekte içimden gelmiyor.
    Enduro kelimesine alıştıramadım kendimi bi türlü, orman gezisi bile Cross olarak çıkıyor ağzımdan otomatikmen
    Bu sınıfla pek ilgilenmeyenlerde fark etmiyor zaten hatayı
    Bide SportTouring'lere enduro denildiği için ülkemizde, endurocuyum dediğinde Husqvarna muadilleri değil de , GS canlaniyor karşı tarafın gözünde, onun icin Cross demek daha ayirt edici oluyor
    mostro bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  12. #12

    Üyelik
    03 Nisan 2014
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    250 X-Treme Enduro
    O motor düşecek, devrilecek, takla atacak. ve yoluna devam edecek.
    MrMud ve Selçuk Keleş bunu beğendiler.

  13. #13
    S3cond - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda
    Bu yaz deniyecegim hep istedigim bir seydi aslında fakat bu yazı perçinledi azda olsa.

    Simdi madem böle bir konu açtın heveslendirdin kimse yazmadan ben yazıyım.

    Başlangıç için cross motosiklet ve ekipman ucuz yollu (max;5bin) ne alabiliriz ve aldıktan sonra lastik Vs ne gibi modifikasyonlar yapılmalı dag,bayır,orman için.

    Teşekkürler
    MrMud bunu beğendi.

  14. #14
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Keyifle okudum. Ellerine sağlık.

    10 yıl önce bir arkadaşımın, satmak üzere aldığı bir hafif enduroyu aşırı ısrar etmesi sonucu test etmiştim. O zamanlar benim için motosiklet deyince sıralamaya bile girmeyen bu motosikletin test sürüşünü bitirdiğimde, ilk iş fiyatını sormuş, sonrasında satın almıştım.

    O gün bu gündür yol motosikletimin yanında mutlaka bir hafif enduro durur. (Motocross için yaş geçti )
    MrMud ve Selçuk Keleş bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Üstad güzel yazmışsın hadi gel bu pazar çatalca ya çamura her hafta fix ama ben sahalardan uzak kalıcam 2 ay :( Günlerden bir gün bir abimiz sıfır crf250l aldı kadıköyden fazla tecrübe vakti olmadığından benden motoru getirmemi istedi.Neyse gittik satışı yaptık o arabayla ben motorla. Çoğu ss motorları sürmüsümdür test etmişliğim vardır az çok ama kadıköyden beylikdüzüne gelene kadar ortalama 52 km hayatımda keyif aldığım, zevk aldığım tek motordu ben böyle aşık olucağımı hiç düşünmemiştim kerataya. ama crf250l arazide olmuyor oda bir gerçek
    MrMud bunu beğendi.

  16. #16
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı S3cond adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu yaz deniyecegim hep istedigim bir seydi aslında fakat bu yazı perçinledi azda olsa.

    Simdi madem böle bir konu açtın heveslendirdin kimse yazmadan ben yazıyım.

    Başlangıç için cross motosiklet ve ekipman ucuz yollu (max;5bin) ne alabiliriz ve aldıktan sonra lastik Vs ne gibi modifikasyonlar yapılmalı dag,bayır,orman için.

    Teşekkürler
    Hocam 5bin'e motor alacaksan direk git Sıfır Extreme bak derim, ama yok ekipmanda dahil dersen, zorlayıp ararsan 3 bin liraya ikinci ek extreme alırsın 2 bin liraya da gayet güzel ekipman dizersin, hatta ekipmanın içinde Acerbis Bot bile olur. Sahibinden de ikinci el extremeseçeneği hatri sayılır derecede fazlaydı, suan nasıl durumu bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

    Alıntı guven61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keyifle okudum. Ellerine sağlık.

    10 yıl önce bir arkadaşımın, satmak üzere aldığı bir hafif enduroyu aşırı ısrar etmesi sonucu test etmiştim. O zamanlar benim için motosiklet deyince sıralamaya bile girmeyen bu motosikletin test sürüşünü bitirdiğimde, ilk iş fiyatını sormuş, sonrasında satın almıştım.

    O gün bu gündür yol motosikletimin yanında mutlaka bir hafif enduro durur. (Motocross için yaş geçti )
    Eyvallah hocam sağolun

    Hocam maşallahınız var, çok zorlamadan Cross degilsede enduro yaparsınız her türlü, yaş pek geçmemiş ya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------

    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstad güzel yazmışsın hadi gel bu pazar çatalca ya çamura her hafta fix ama ben sahalardan uzak kalıcam 2 ay :( Günlerden bir gün bir abimiz sıfır crf250l aldı kadıköyden fazla tecrübe vakti olmadığından benden motoru getirmemi istedi.Neyse gittik satışı yaptık o arabayla ben motorla. Çoğu ss motorları sürmüsümdür test etmişliğim vardır az çok ama kadıköyden beylikdüzüne gelene kadar ortalama 52 km hayatımda keyif aldığım, zevk aldığım tek motordu ben böyle aşık olucağımı hiç düşünmemiştim kerataya. ama crf250l arazide olmuyor oda bir gerçek
    Crf250L artık nedense banada Enduro olarak görünmüyor, bildiğin Touring oldu
    Arkasında olmazsa olmaz haline gelen topcase görmemiz yüzünden sanirim
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  17. #17

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 5bin'e motor alacaksan direk git Sıfır Extreme bak derim, ama yok ekipmanda dahil dersen, zorlayıp ararsan 3 bin liraya ikinci ek extreme alırsın 2 bin liraya da gayet güzel ekipman dizersin, hatta ekipmanın içinde Acerbis Bot bile olur. Sahibinden de ikinci el extremeseçeneği hatri sayılır derecede fazlaydı, suan nasıl durumu bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------



    Eyvallah hocam sağolun

    Hocam maşallahınız var, çok zorlamadan Cross degilsede enduro yaparsınız her türlü, yaş pek geçmemiş ya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------



    Crf250L artık nedense banada Enduro olarak görünmüyor, bildiğin Touring oldu
    Arkasında olmazsa olmaz haline gelen topcase görmemiz yüzünden sanirim
    Aslında 2 amaçlı motor gibi. Ağırlık sıkıntı arazide belli bir süre sonra tutucak hali kalmıyor insanın 2 zamanlılar kafamıza kafamıza torpak atıyo)

  18. #18
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Güzel konu olmuş ellerine sağlık. 10 yıl önce cruisera geçerken Mz sx 125 im vardı. Hiç toprağa falan gitmedim ama şehir içinde çok keyifliydi, o zamanları hatırladım Kaç zamandır benimkinin yanına bir tane de ufak makine alayım diye düşünüyorum, z 250 sl bakıyorum (tabii evlen, arabayı değiştir vs derken para yetişmiyor bir türlü o ayrı, bi de zincir yağlama şeysinden tembellik ediyom o da var ). Bu kadar hevesle yazmışsın, içime düşürdün gene bu aletleri şimdi olmadı yahu
    MrMud bunu beğendi.

  19. #19
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında 2 amaçlı motor gibi. Ağırlık sıkıntı arazide belli bir süre sonra tutucak hali kalmıyor insanın 2 zamanlılar kafamıza kafamıza torpak atıyo)
    Hocam arazide temel kural 1 : Asla 2T'nin arkasına geçmeyin, özellikle 2T süren arkadaşınız patinaj meraklisiysa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:05 ----------

    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel konu olmuş ellerine sağlık. 10 yıl önce cruisera geçerken Mz sx 125 im vardı. Hiç toprağa falan gitmedim ama şehir içinde çok keyifliydi, o zamanları hatırladım Kaç zamandır benimkinin yanına bir tane de ufak makine alayım diye düşünüyorum, z 250 sl bakıyorum (tabii evlen, arabayı değiştir vs derken para yetişmiyor bir türlü o ayrı, bi de zincir yağlama şeysinden tembellik ediyom o da var ). Bu kadar hevesle yazmışsın, içime düşürdün gene bu aletleri şimdi olmadı yahu
    Gıdıkladıysak amacımıza ulaşıyoruz demekki
    capozzz ve bursalıali bunu beğendiler.

  20. #20
    alasehirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Şehir
    Manisa Alaşehir - Denizli
    Motosikleti
    ARORA AR-125/43
    Gerçekten çok güzel bi yazı olmuş bende şuan SS düşünüyordum az daha araştırsam mı diye düşünmedim değil ama malum babam BMX bisikletine izin vermezken Cross a izin verir mi emin değilim 😔


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler