Hocam CRF250 rally bu iş için uygun mudur? İlkbaharda R25'i satıp NC750X ya da versys düşünüyordum.Onların yerine rally alıp standart lastikleriyle hem ufaktan enduro yapıp hem de işe gidip gelebilir miyim?
Hocam CRF250 rally bu iş için uygun mudur? İlkbaharda R25'i satıp NC750X ya da versys düşünüyordum.Onların yerine rally alıp standart lastikleriyle hem ufaktan enduro yapıp hem de işe gidip gelebilir miyim?
Rally güzel bir makine gibi görünüyor hocam, yakından kurcalama fırsatım olmadı ama, kurcalayan bir dostum çok beğendiğini söyledi, dualsport olarak nefis gider, ülke şartlarında her türlü mutlu eder yüz güldürür diyor.
Bahsettiğim dostumun fikrine güvenir kefil olurum.
Ama tabi bi sürmek kullanmak gerek, crf rally bayağı yüz güldürecek gibi duruyor umarım yanılmayız.
Versy hakkında son versys 300 fiyatı yüzünden yorum yapmicam hocam.
Öyle bir makineye, öyle bir ücret vermek, kimse kusura bakmasın mallıktır.
Tam Kawasaki düşük CC enduro yaparak, Enduro klasmanına dikkat çekiyor diye sevindik, fiyatı ilk duyduğumda gülüp , tekrar gerçek fiyatı ney diye sormuştum.
Malesef şaka sandığım fiyat gerçekmiş.
Foruma bu aralar pek giremiyorum, hava şartları millete eziyet bize ziyafet bu aralar istanbul'da malum
Şehir ici kar sayesinde araziden farksız olunca bizde yardırıyoruz haliyle fırsat varken
Fiziksel yorgunluktan pestilim çıkıyor akşamları.
Evlada bakim felan derken cevaplar gecikmeli geliyor k.bakmayin
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Hocam valla bu aralar aklımda o var, yeni bi botmu yoksa kameramı diye muhasebe yapıyorum
Kamera almaya karar versem bile ne alacağımı marka felan olarak bilmiyorum.
Kameraya öyle dört haneli meblalar veresimde yok açıkçası, en kralı 1 saat aralıksız kayıt yapmıyor diyolar ne kadar doğru bilmiyorum.
Eğer söyle pilli milli olanı varsa, pil bitince tak diye yenisini koyup kayda devam edebileceksem iyi olurdu valla, varsa tavsiyeniz alırım bi dal.
Dostum selam tekrar. Bütçem KTM, Husky gibi modellere yetmediği için aklımda açıkcası (bütçe maks 10-12 arası malesef) 12-14 modellerinde Kawa veya Crf var. Hard enduro yapamadığım için beni gayet iyi oyalar diye düşünüyorum. Hatta mümkünse plakasız olacak çünkü hiç çıkmayacağım. Sen ne dersin? Başka bir önerin olur mu? Bir de eski cross'lar çok masraf çıkarır uzak dur derler. Fikrin nedir? Şimdiden teşekkürler
Hocam eğer endurodan "Harbi" anlayan bir tanıdığın yoksa çok eski modellere yaklaşma, 2010dan eskilere felan.
Eğer plakasız kullanıcam dersen Cr250 tavsiye ederim, Crf değil CR ikisini çok karıştırıyorlar.
Ama Cr piyasada yok denilecek kadar az. Muhtemelen bulamazsın ama yinede bi göz gezdir nasip kısmet.
Yok başka tavsiye et dersen, Crf al.
Parça bol servis bol, ikinci el bol.
Daha ne olsun
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
XR asfalt modeli, XC ise enduro ağırlıklı modeli oluyor. Zaten XR'Lar döküm jant, XC ise tel jant olarak (Ön 21 inç) satılıyor. Buna göre %80 ve üzeri kullanım ağırlığın asfalt ise XR almanı tavisye ederim. Bunun üzerinde toprak, yayla kullanımın varsa XC daha kullanıcı dostu olur.
Artıları
- 3 silindir olması itibariyle 2 silindir kadar titrememesi, 4 silindirden az tüketmesi. Buna mukabil çok enteresan bir motor yapısı var. Şöyle ki hem düşük devirde çekişi çok güzel hem de ani hızlanmaları tepkisi mükemmele yakın. Sana teker yapmak riski yaratmadan bas git diyor.
- Çok kolay hareket ettirebiliyorsun. Gözüktüğü kadar hantal değil ki bu mükemmel bir kolaylık sağlıyor.
- Sele inanılmaz konforlu. Benim konfor selem var özellikle alacağın motorda buna dikkat etmeni öneririm. İlk alışta XRT/XCT modelini almıyorsan ekstra para istiyorlar. Kesinlikle kriter olarak belirle derim.
- Her iki modelde de sürüş modları sayesinde ABS, Traction Contraol denilen sürüş yardım/kısıtlama özelliklerini kapatabiliyorsun. XC modeli alıp offroad yapacaksan çok işe yarar. XRX'de de hafif offroad için faydalı olabilir.
- Telsiz gaz kontrolü kesinlikle bileklerini inanılmaz rahatlatır. 2006 BMW R1200 süren arkadaşım aklaşık 25 km sürdü ve yol boyunca bu konuda konuştu
- Hız sabitleme bana kalırsa harika. Özellikle uzun yolda radarlı güzergahtan geçerken çok işe yarıyor. Gaz elciğini ters yöne ittiğin veya frene dokunduğun anda devreden çıkıyor. Ben kullanmam deme mutlaka kullanırsın
- Dijital göstergede anlık ve ortalama yakıt tüketimini görebiliyorsun. Böylece sürüş şeklini kontrol edebilir, motorun tüketiminden doğan bakım vs sorunu varsa takip edebilirsin.
Eksileri
Özellikle sıcak havada bir miktar ısı sorunu olabiliyor. Yarım saatten fazla şehir içinde 1.2.3 gibi düşük viteslerde gidersen fan açar ancak bu diğer markalarda da 15-20 dk fark ile olur olmaz diye biliyorum.
Ön camının kısa olması. Boyum 1.80 ve rüzgar nedeniyle değişiklik şart.
Eksi olarak sayılır mı bilmem ama ben SW Motech'in gidon yükseltme aparatını aldım. Daha takmadığım için yorum yapamıyorum ama güncellerim. Neden aldın dersen özellikle yeni enduroya başladığım için biraz alçak gelmeye başladı. Ancak genel anlamda da bu 200 TL'lik masrafı yapanların sayısı fazla.
Ben açıkcası çok memnunum. İyi ki bunu almışım ve öneririm diyorum çünkü;
!- İnanılmaz dengeli ve kullanımı çok kolay. O kadar ki biliyorsundur 3 farklı sürüş modu var. İlk zamanlar 500 cc den geçtiğim için yağmur modunda sürmüştüm. Ardından normal moda geçtiğimde ise sadece ani hızlanmalarda fark olduğunu gördüm. Spor modu ise daha torklu ve çılgın. Hissiyatım şöyle oldu; Yağmur:60-65bg, Şehir: 75-85bg, Sport: 94bg(full açık) gibi. Ama bu tabi benim hissiyatım gerçekte böyle midir bilemiyorum. Sonuçta her kafaya geliyor.
Kime önermem;
- Etrafında sürekli teker yapan insanlar varsa ve senden buna düşkünsen,
- Arkadaş çevrende Multistrada vb sayko makinası olan arkadaşların fazlaysa
- Her yıl mutlaka motor değiştiriyorsan. Malum Avrupa motorlarının satışı biraz daha zaman alabiliyor derler. Ben alır almaz ilan koymuştum ve 2 gün içinde aldığımın üzerine 2 bin tl koyarak satabiliyordum ama amacım bu olmadığından vermedim tabiki
Ben açıkcası alır 1-2 yıl biner satarım derken şuan minimum 4-5 yıl dyorum çünkü bir başka artı olarak model 2015'te yenilendi ve en az 2-3 yıl daha makyajlanması beklenmiyor.
Umarım subjektif te olsa bilgiler işe yarar. Facebook'ta bir grup var Triumph Tiger 800 XR/XC diye. Oraya girersen zaten kullanıcı yorumlarını görürsün. Ben şimdiye kadar kullanan veya satanlardan hiç kötü yorum görmedim. Sadece arada bir GS kullananlar eski motorum daha yakıyordu diyor ama iyi ki almışımla cümleyi kapıyorlar. Zaten sahibindene bakarsan maksimum 4-5 adet satılık görürsün. Satış rakamına oranla çok düşük bir sayı olarak düşünğyorum keza 600'den fazla satıldığı söyleniyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------
Peki bu motorların bakımlar vs ne kadar süre kullanımda ve ort ne kadar oluyor biliyor musunuz? Yani yılda ortalama 40 haftasonu ikişer günden ve günde 3 saat gibi binme potansiyelim var. Buna göre sizce bakım, onarım masrafı normal şartlar altında ne kadar olur? şimdiden teşekkürler
Teşekkürler hocam.Açıkçası önceden versys düşünüyordum ama fiyatı neredeyse sıfır kadar temiz olan(zaten tiger kullanıcıları iyi bakıyor motorlarına) 2. el tigerların seviyesine ulaştı, bu durumda tigerlara bakmaya başladım.Multistrada konusunda dediğine bizzat şahit oldum: Tiger 800 kullanan bir komşum var, o da motorundan son derece memnun ama sırf 150 beygirin merakı yüzünden satıp multi almayı düşünüyor.
Bu sizin kullanım tarzınızla ilgili. Arazide gazlamalık yerlerde mi dolaşacaksınız yoksa dere yatakları , düz duvar gibi rampalara mı vuracaksınız.Mesela ben çok yapışkan diz boyu çamura saplandım gazlayıp durdum kurtulmak için . Motora hararet yaptırdım , iki hafta sonra segman kırdı , piston silindir gitti.Önerdiğim wr250f 2005 modeliyle arkadaşım sea to sky a katıldı 2 defa. Hala orjinal pistonda . 2012 gasgas var hala orjinal piston. Bu yaşlarda ktm husk orjinal bulamazsınız garajda yatmadıysa. Ben Husky ve 2 ktm sahibi oldum. enduro yapması muhteşem motorlardır .Sıfır ktm 15 20 saatte yağını değiştirip , hava filtresi temizliğini yaparak 2 sene masrafsız kullanılır. Hard kullanıyorsanız manet plastik vs masraflar çıkar. ama 250 300 saat sonra masraflar çıkmaya başlar. benim gözlemlediğim yaşlı japonlar hala enduro yapıyor aynı yaşlarda ktm pek yok arazide. Bu sene yamaha gelecek deniyor gelirse yamaha almayı planlıyorum gelmezse yine 2 zamanlı husqvarna alıcam . Masraflı olduğunu biliyorum ama keyfi için katlanıcam .
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------
Ek olarak şöyle bi durumda var hocam, ben tam anlamıyla enduroya (yani ufak tefek çin endurolardan sonra) başladığımda 2t ile başladım, yaklaşık 1 sene boyunca farklı motorlar kullandım ama hiç bir tanesi bile 4t olmadı.Bu sene yamaha gelecek deniyor gelirse yamaha almayı planlıyorum gelmezse yine 2 zamanlı husqvarna alıcam . Masraflı olduğunu biliyorum ama keyfi için katlanıcam .
2t ile bu ise başlayıp, bide üstüne uzun süre hiç 4t kullanmayıp, sonra birden 4t geçemiyorsunuz.
Geçemiyorsunuz çünkü 2t'den sonra 4t o kadar hantal o kadar yavaş geliyoki anlatamam.
Ama hantalmı peki diye sorarsanız, kesinlikle değil, ama 2t'den sonra resmen sizi en kral 4t doyurmuyor.
Enduroya yeni başlayacak olanlara önerim, 4t ile başlayın.
Masrafı 2t'ye göre iki kat az.
Hiç 2t kullanmadığınız için, size her halükarda inanılmaz eğlenceli hızlı ve çevik gelecektir, "acaba yeterli olur mu?" düşünceniz kesinlikle olmasın, fazla bile gelecek.
4t ile başlayın ki tecrübe edindiğinizi düşündüğünüzde , ben bu işi çözdüm dediginizde, "artık 2t geçmek gerek" diyeceksiniz. Ve aslında olaya yeni başladığınızı öğreneceksiniz.
Trafik öldürür, Arazi güldürür.
Bol çamurlar
Hocam yurt dışını felan bilmem, ama burda kaza bela bi salyangoz egzoz almaya kalkarsan ocağını söndürüyorlar.
Piston segman değişmek felan nasıl bişey hayal edemiyorum artık.
Bizim yurt dışıyla alakasız olduğumuzu, kıçı kırık jersey denen penyenin 250 lira olmasından anlıyoruz zaten
Yurt disindami yasiyosunuz bilmiyorum ama, yurt içinde kıyamet kopuyor haberiniz olsun
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Bakimlari 2tlerin daha az. Yurtdisi ornek vermemin nedeni turkiyedeki forumlarda sadece ikimizin olmasi :D. Piston sekman 600tl. 2tde hava filtresi temizlenmesi ve sanziman yagi degismesi disinda bir bakim yok. 4tlerde ise sanziman yagi, yag filtresi, subab ayari bilmem nesi egzantrigi vs vs. 2t bakimini evde herseyini yapabilirken 4tlerde servise gitmeniz gerekir. 2tde piston sekman evinde degistir. 4tde bunu yapman cok zor. 4tlerin parcalari daha pahali ve daha fazla parcaya sahip. Salyangoz pahali peki headers ucuz mu
Merhabalar uzun süredir foruma bakamıyordum fakat konu dikkatimi çekti,
Öncelikle yazınız çok güzel olmuş.
Şuanda pcx150 kullanıyorum memnunum fakat hani motor küçük yapacakları sınırlı e bende sınırlıyım maddi olarak ama haftasonları yazlığa gidiyorum yazlıktan kastım yüksek rakımlı yayla gibi bir yer etrafı orman çamur ve su birikintisi uzun süredir aklıma düşen CRF250L yi araştırıyorum. Motorumu satsam şuan 8600 tl gibi bir mebla olacak çok bişey ekleyemem üstüne oyüzden de yüksek km düşük model CRF seçeneği düşündüm birde şu var pcx i satıp xtreme max almak üste kalan parayı biriktirmek gibi düşüncem var siz ne dersiniz? Para şuan lazım değil biriktirme işi keyfi gibi düşünüşebilir.
CRF 250l işinizi görecektir fakat 8600tl'ye bulabilirmisiniz bilmiyorum.Birde alacak olduğunuz motosikleti asfatta ne kadar kullanacaksınız veya sürekli arazidemi bineceksiniz.Eğer arazide kullanacaksanız o paralara Crf 250x alınabilir.Ama 250xlerde çok yaşlandı temizini bulmak zor.Antalyada saklıkent tsraflarına falan çıkıyorsunuz sanırım.O bölgede crf 250l yi zorlayacak araziler var. Fikir alışverişinde bulunmak isterseniz aylık toplantılarımıza katılabilirsiniz..
türkiyede sm jant lastik nereden temin edebiliriz? Bilen arkadaş varsa sevinirim. Acaba duke 125 250 jantları olur mu :D
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)