Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

MT-09 Tracer 296 kmh

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180-190dan sonra başı ayrı, götü ayrı oynayan bir alette bunu yapmak için ölümsüz olduğuna inanması lazım insanın.



    bu ayarları nasıl yaptığınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Çok yüksek sayılmayacak süratlerde, düz kalkışlarda bile yaşıyorum.

    Boy ve kilo bu ayarları ne yönde etkiliyor? 180cm/70kg için ayar ne yönde yapılmalı? Ayarın doğruluğunun sağlaması nasıl yapılır?

    teşekkürler.
    selam, 175 boy - 67kg. aramızda fazla fark yok o yüzden aynı ayarları uygulayabilirsin. sertliği 4 çizgiye kadar getir, reboundu da 10 tık yap (stok hali 7 tık.)arka amortisörü ise 180 derece H yönünde çevir, yani sertleştir. (yarım tur)
    bunların dışında bir önemli nokta daha var. motosikletin elcik korumaları fabrikadan demonte şekilde bayiye geliyor. bayi kendi takıyor. fakat yamuk yumuk takıyor itoğulları, elcikleri biraz aşağıya indir, ikiside birebir simetrik olsun. motora önden bakınca kafa ile geometrisinden anlarsın. wobble' a sebep olan şeyleri % olarak sıramak gerekirse;
    %50 amortisör ayarı
    %25 yanlış konumlandırılmış elcik korumanın yarattığı türbülans
    %15 ağırlık dağılımı (hızlanırken mutlaka öne ağırlık verin, ön tekerin yere tutunamaması da wobble ın başlıca sebeplerinden)
    %10 asfalt-lastik

    bunlar benim tecrübelerim. bu ayarlardan sonra asla wobble yaşamadım. yukarıda paylaştığım videoda yorum olarak ayarları soranlar oldu, onlarada size verdiğim ayarları tavsiye ettim. instagramdan beni bulup teşekkür etti çoğu, konfigrasyon gayet işe yaramış.
    umarım sizde de yarar.
    benim elcik korumaların konumu;
    önden:

    arkadan:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Km sayacı ile karıştırmış falan olmasın.
    killingroad bunu beğendi.

  3. #43
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı cemmoto41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Km sayacı ile karıştırmış falan olmasın.
    Hep bu postu bekledim
    killingroad bunu beğendi.

  4. #44
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Yalnız bunun bir akrapoviclisi gecmisti yanımdan, hic bi motora ben bu kadar hayran hayran arkadan baka kaldığımı hatırlamıyorum.

  5. #45
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Yıllar önce fz1 de 280 li hızlara çıkan bir video vardı, öğrendim kı dişli değişimi yapılmış. Mt09 da nasıl bilmiyorum ama fz gibi anzımandan hız ölçümü yapılıyor ise dişli değişimi yapılınca gösterge doğrultucu ünite kullanması gerekir. Yoksa 350 de yazabilir ibrede, önemi de yok.

    Demek istediğim şey kimseyi yalancı çıkarmak değildir, eğer agresif bir dişli oranı varsa yanılma payı daha çok oluyor.
    gursus bunu beğendi.

  6. #46
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    KM teli eskilerde olduğu gibi ön tekerde olaydı sıkıntı olmazdı.
    Zamanında inazuma da dişli değiştirdim, manyetik sensör vardı ön dişli milinde. Motorun hızı arttı ama kadran daha da az göstermeye başlamıştı.
    Düzeltmek için araştırdım sensör ve kadran arasına devre gerekiyormuş 60€ oda TR de yok.
    Uğraşmadım sipariş ettiğim 3 dişliyle birlikte motoru sattım.

    Kurtuldum

    Mt7 290 gören video mevcut hemde çok inandırıcı Yersen..


    Sayacın gösterdiğine değil GPS in ne gösterdiğine bakmak gerek..

  7. #47
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KM teli eskilerde olduğu gibi ön tekerde olaydı sıkıntı olmazdı.
    Zamanında inazuma da dişli değiştirdim, manyetik sensör vardı ön dişli milinde. Motorun hızı arttı ama kadran daha da az göstermeye başlamıştı.
    Düzeltmek için araştırdım sensör ve kadran arasına devre gerekiyormuş 60€ oda TR de yok.
    Uğraşmadım sipariş ettiğim 3 dişliyle birlikte motoru sattım.

    Kurtuldum

    Mt7 290 gören video mevcut hemde çok inandırıcı Yersen..
    https://www.youtube.com/watch?v=N0am0jnAuS4

    Sayacın gösterdiğine değil GPS in ne gösterdiğine bakmak gerek..
    hahahhaha bu ne len

  8. #48
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KM teli eskilerde olduğu gibi ön tekerde olaydı sıkıntı olmazdı.
    Zamanında inazuma da dişli değiştirdim, manyetik sensör vardı ön dişli milinde. Motorun hızı arttı ama kadran daha da az göstermeye başlamıştı.
    Düzeltmek için araştırdım sensör ve kadran arasına devre gerekiyormuş 60€ oda TR de yok.
    Uğraşmadım sipariş ettiğim 3 dişliyle birlikte motoru sattım.

    Kurtuldum

    Mt7 290 gören video mevcut hemde çok inandırıcı Yersen..
    https://www.youtube.com/watch?v=N0am0jnAuS4

    Sayacın gösterdiğine değil GPS in ne gösterdiğine bakmak gerek..
    Oooo bu süpermiş :D adam benim koşma hızımda gidiyor ama kadran 140larda
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  9. #49
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Benim anlamadığım olay şu.

    Diyelimki bahse konu kişi ecu flash ile birlikte dişli küçültmesi vs gibi olaylara girdi. Bu durumda eğer hız ölçme mekanizması orjinal dişli oranlarına göre hızı hesaplıyorsa km göstergesinde normalde gidilen hızdan daha düşük bir hız göstermesi gerekir. Fakat benim düşünceme göre dişli değişimine gidilmedi. Eğer gidildiyse muhtemelen ecu flash paketinde yeni dişli oranlarına göre gerekli hız ölçüm kalibrasyonları ecuda yapılmıştır.

    Ama en baştan veri söylüyorum. Motor stok hali ile 11500rpmde kesiciye giriyor. Bu limiti biraz daha arttırsan zaten o hızları görebilecek kapasiteye geliyor. Orjinal dişli oranlarıyla 12000rpmde 6. viteste motorun 300 yapması gerek.

  10. #50
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Naked motorla 300 yapsan ne değişecek ?
    Şah dın şahbaz mı olacan ?
    Zaten 200 den sonra üzerinde durabilmek için çaba sarfediyorsun naked larda.
    Aerodynamic uygun değil, ağırlık dağılımı desen keza, yerden yüksek..

    Bu işin aleti naked motor değil.

    Bu olay çiviyi tornavida ile sökmeye benzer.
    Kerpeten, keser varken ne diye tornavida ile sökecem diye uğraşırsın ?
    Neticede sökersin ama harcadığın enerji ve zamana değmez.
    2. ve 3. çiviyi ise sökmeye takatin kalmaz.

    Neyse herkesin kendi zevki hobisi vs..

  11. #51
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naked motorla 300 yapsan ne değişecek ?
    Şah dın şahbaz mı olacan ?
    Fakat konu o değil. İşin teknik tarafını konuşuyorum ben. Yoksa naked ile 270 veya 300 yapmış beni ne ilgilendirir
    www.arectron.com

  12. #52
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Günümüzde 150cc 200cc cg motorlarla 200km+ hızları yakalıyorlar
    Tracer 296km yapmış çok mu anlamadım
    iyi bir modifiye sonucu olamazmı
    bu motorun stok hız zaten 225 230 değilmi


  13. #53
    araltı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2006
    Şehir
    TAXİM
    şimdi bunlar haram beygir mi?

  14. #54
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    bende tracer sahibiyim, limitör iptal edildi mi standart hali rahat şekilde 260ları görebilir. bathunun motorda yok yok, şimdi ecu haritası da değişti limitör de iptal oldu, hatta quickshifter bile takılabiliyordu bu ecuyla beraber, fakat 296 çok çok iddalı bir rakam, standart dişiyle taş çatlasa 280 görür, dişli değişimi son hızı epey etkilemiş gözüküyor.

  15. #55
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Video gelince izleriz artık

  16. #56
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    @Jemand

    son derece açıklayıcı oldu teşekkürler. kısa vadede bir denemeye yapamayacağım fakat sonuçları mutlaka öm'den bildireceğim.

    kazasız belasız. tekrardan teşekkürler.

  17. #57
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı BAIIHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Jemand

    son derece açıklayıcı oldu teşekkürler. kısa vadede bir denemeye yapamayacağım fakat sonuçları mutlaka öm'den bildireceğim.

    kazasız belasız. tekrardan teşekkürler.
    ne demek, rica ederim. iyi haberlerini bekliyorum.

  18. #58

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    neden olmasın güç yeterince var ve grenajlı motor

  19. #59
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Teknik olarak yorum yapmicam fakat batu gerçekten motosiklet işine gönül vermiş emek vermiş olayı olabildiğince ciddiye alan cok titiz bir arkadaşımiz. Bende videolarını izlerim. Motoruna hakim ve çok ilgili. Teknik olarak en doğru ölçüm radarla veya gps le yapılır belki ama kadranda yazanı yapmıştır, eğer söylendiği gibi bir kadran düzeltmesi gerekiyorsa batu nun bunu biliyor olduğunu düşünüyorum. Bu derece ilgili birinin böyle bir detayı atlayacagini sanmıyorum. Bu arada sürüşlerini kapalı alanda yapma imkanı olsa keşke,gerçekten çok yüksek hızlarda köy yolu sayılabilecek yerlerde kullanıyor. Kazasız belasız devam eder umarım sevdigim biri.
    fstx bunu beğendi.

  20. #60
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    canı ne isterse yapar ama bende canımın dilediğince eksi puan verdim. şu anda "r1 turbo" videoları izliyorum, daha çok ilgimi çekti ve + puan verdim yapanlara benim açımdan bakarak.

    mt-09 ile hız yapmak r1 ile hız yapmaktan daha fazla riskli ve genelde bu forumda riskli şeyleri önermez iken şimdi ne olduda millet farklı yorumlar yapıyor anlayamadım.

    neyse, ben racing bir motor ile hız yapılmasının daha güvenli olduğu için böyle bir puanlama yaptım. benim puanlamam herhangi bir standart hükmünde değil, sadece benim düşüncem. bu yüzden gerilmenize gerek yok.

    tabi sonuçta benim gibi değersiz bir insanın yorumu sizin için önemli değil, bu yüzden kendinizi fazla yormayın. ben saçmalarım ara sıra, görmemezlikten gelin.

    "eksi puan desen ne olur" bu nedemek akılsız herif! bana tavır yapıyorsun. çıldırdın mı sen? durduk yere bu tavırlar ne böyle, yaşın genç olmasa antrapoza girmiş der geçerdim ama sendeki ne şimdi?

    böyle abuk subuk tavırların olacaksa hiç yorum yapma sen yada terbiyeni takın bir an evvel.
    Boş yere yapmadım yorumu, hangi konuda seni görsem ya birine ya da bir şeye boş yere sallıyorsun boş yere kimseye böyle yorum yapmam hak etmissindir bence geçmişteki yorumlarını gözden geçir dediğimi anlayıp bana hak verirsin(akılsız demeni üstüme bile alınmıyorum)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:37 ----------

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teknik olarak yorum yapmicam fakat batu gerçekten motosiklet işine gönül vermiş emek vermiş olayı olabildiğince ciddiye alan cok titiz bir arkadaşımiz. Bende videolarını izlerim. Motoruna hakim ve çok ilgili. Teknik olarak en doğru ölçüm radarla veya gps le yapılır belki ama kadranda yazanı yapmıştır, eğer söylendiği gibi bir kadran düzeltmesi gerekiyorsa batu nun bunu biliyor olduğunu düşünüyorum. Bu derece ilgili birinin böyle bir detayı atlayacagini sanmıyorum. Bu arada sürüşlerini kapalı alanda yapma imkanı olsa keşke,gerçekten çok yüksek hızlarda köy yolu sayılabilecek yerlerde kullanıyor. Kazasız belasız devam eder umarım sevdigim biri.
    Malesef trafiğe kapalı alanda bu şekilde sürüş yapamaz çünkü roll yapmayı seviyor pistte sürekli viraj yapmaktan hoslanmayacagini düşünüyorum ki yaşadığı yerde pistte yok bildiğim kadarıyla, batuyu havaalanına filan çıkarmak lazım 299 gitsin gelsin sürekli gazını alsın orda Bir de Erbil Kamba var belki biliyorsunuzdur o da yıllardır roll yapıyor şimdi H2 aldı, hep korkmuşumdur trafikte başlarına bir şey gelmesinden yazık olur gerçekten


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)