18 yaşında 500r ile başlamak..
Reklamlar
-
Herkese iyi forumlar başlıkta da belirttiğim gibi cbr 500r ile başlamak istiyorum çok fazla yere baktım ama bu motor ile ilgili pek bir şey bulamadım yaşım şuan 17 üniversiteye hazırlanıyorum sınavdan sonra almayı planlıyorum biliyorum çoğunuz haklı bir şekilde karşı çıkıcaksınız bana hemen karşı çıkmadan önce neden bu motoru seçtiğimi maddeler halinde yazayım size ona göre helva yiyip yemiyeceğimizi tartışalım
+180'de redline'a giriyor 250 cc liklerin çoğundan düşük bir hız
+100kmde 5,5L yakıyor ortalama çoğu 250liğe yakın hatta düşük bile öğrenci adamız
+18 yaşımın ehliyet şartlarının hepsine uyuyor
+ABS'si var
+bi yerlerde alarmlı veirldiğini duymuştum doğrumudur bilmiyorum
+diğer racinglere göre çok daha rahat
-Çok pahalı
her türden düşünceye veya görüşe açığım tekeriniz düz bassın abilerim
Reklamlar
-
Çok komikmiş troll özentisi kardeş.
-
-
Hayatımdan 1 dk bosa gitti :(
-
Gaza gelmeyip hız yapmaz apaçiliğe özenmessen kullanırsın tabi ben ne zaman ulan şu motoru amma güzel kullanıyorum tekim anasını satayım diye düşünsem ya biri kapıyı açar da vururum yada kayar düşerim ben bu işi beceriyorum işte bukadar deme her zaman dikkatli ol birşey olmaz
-
tr100a adlı üyeden alıntı
Gaza gelmeyip hız yapmaz apaçiliğe özenmessen kullanırsın tabi ben ne zaman ulan şu motoru amma güzel kullanıyorum tekim anasını satayım diye düşünsem ya biri kapıyı açar da vururum yada kayar düşerim ben bu işi beceriyorum işte bukadar deme her zaman dikkatli ol birşey olmaz
çok teşekkür ederim sonunda beklediğim türden bir cevap geçen sene araba kullandığımda hız konusunda cesaretsiz olduğumu fark ettim yavaş gitmeyi seviyorum benim için en iyi tercih 500r sanırım
-
her koyun kendi bacağından asılır. normal şartlarda 20'li yaşları tek parça görememen lazım.
güvenli sürüş eğitiminde cc geçişlerinde 20bin km tecrübe şartı aranıyordu.
100-150 cc başlangıç
250-500 cc orta
500+ yüksek cc
yani en az 40bin sonra
-
Gayet mantıklı bir tercih, güzel düşünmüş kararını vermişsin.Hadi bakalım güle güle bin.
-
bindiregandi adlı üyeden alıntı
her koyun kendi bacağından asılır. normal şartlarda 20'li yaşları tek parça görememen lazım.
güvenli sürüş eğitiminde cc geçişlerinde 20bin km tecrübe şartı aranıyordu.
100-150 cc başlangıç
250-500 cc orta
500+ yüksek cc
yani en az 40bin sonra
yani alamaz mıyım ? 500r'ı bazıları başlangıç olarak kullanmış ama :(
-
18 Aralık 2016, 14:54
#10
Seninle yaşıtız benim önerim daha küçük cc ile başlaman olacak. Hızdan ziyade motor ağır,dengesi trafikte durup kalkması vb vb tonla şey var. 6ya giderken peugeot 103 ile kullanmayı öğrendim ardından 100cup şuan suzuki gn125 replikası 150cc var. Allah kısmet ederse bütçe olursa daha büyük cc geçeceğim he geçemezsem tork vb için 210cc yükselteceğim.
125 150cc ideal bence. Bizim evde peugeot 103 var diye bide yaşım ufak diye onla başlamıştım
-
18 Aralık 2016, 14:59
#11
unoturbo adlı üyeden alıntı
Seninle yaşıtız benim önerim daha küçük cc ile başlaman olacak. Hızdan ziyade motor ağır,dengesi trafikte durup kalkması vb vb tonla şey var. 6ya giderken peugeot 103 ile kullanmayı öğrendim ardından 100cup şuan suzuki gn125 replikası 150cc var. Allah kısmet ederse bütçe olursa daha büyük cc geçeceğim he geçemezsem tork vb için 210cc yükselteceğim.
125 150cc ideal bence. Bizim evde peugeot 103 var diye bide yaşım ufak diye onla başlamıştım
küçüklükten gelen motorsiklet isteği var bende sen şanslıymışsın 100cc 150cc denemişsin şimdi kocaman adam oldum 90 kilo 185 boy olunca 150 cc motorsiklet pek uygun durmuyor bende 250 cclere baktığımda ise 500r kadar güvenli olanı az yakanı torku iyi olanı yok 500r top speedi düşük kolay hızlanan kolay yavaşlayan oturması kolay bi motorsiklet artı benim gibi bir ayıyı üzerinde kötü göstermez sanırım kilosuda 190 kilo civarı zamanla alışabiliceğimi düşünüyorum yorumun için çok teşekkür ederim
-
18 Aralık 2016, 15:03
#12
Yanlış hatırlamıyor isem o yaşta zaten 500 cc motoru kullanamıyorsun yeni ehliyet kanununa göre. Yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum?
-
18 Aralık 2016, 15:06
#13
http://www.mototurkiye.net/2016da-ehliyetler-ne-olacak-yeni-yasa/ burada 35KW'a kadar yazıyor 500r 35KW zaten bi sınırlama konmamış 125 cc ve üstü denmiş
-
18 Aralık 2016, 15:07
#14
500R 250CC'lerden yavaş motor değil top speed'i görene kadar deli gibi ivmeleniyor. Yani 250CC'ler ile o hızı görene kadar çoktan 500R farkı açmış oluyor.
Yeni başlayacak isen en fazla cbr 250 yada pulsar rs200 ile falan başla rs200'de abs'de mevcut.
-
18 Aralık 2016, 15:11
#15
rs200 altımda küçük durmaz mı ? 185boy 90 kilo
-
18 Aralık 2016, 15:17
#16
Paukopat adlı üyeden alıntı
küçüklükten gelen motorsiklet isteği var bende sen şanslıymışsın 100cc 150cc denemişsin şimdi kocaman adam oldum 90 kilo 185 boy olunca 150 cc motorsiklet pek uygun durmuyor bende 250 cclere baktığımda ise 500r kadar güvenli olanı az yakanı torku iyi olanı yok 500r top speedi düşük kolay hızlanan kolay yavaşlayan oturması kolay bi motorsiklet artı benim gibi bir ayıyı üzerinde kötü göstermez sanırım kilosuda 190 kilo civarı zamanla alışabiliceğimi düşünüyorum yorumun için çok teşekkür ederim
hiç dıştan nasıl durduğumu düşünmedim belkide dediğiniz gibidir ama cılız motor almadıktan sonra ufak durmaz bence(sanki :D) bende 180im 103 kiloyum.Geçsem pulsar 200ns düşünürüm veya dediğim gibi 210cc yükseltmek.Bi cc den sonra bakım ve benzin masrafları artıyor.Nc700ü olan tanıdığımız zincir ve yanında bikaç bişey değişti 1000tl tuttu mesela.500r havalı ama (eğer güzel de dursun derseniz) bakım vb masraflarınıda düşünmek lazım
-
18 Aralık 2016, 15:22
#17
unoturbo adlı üyeden alıntı
hiç dıştan nasıl durduğumu düşünmedim belkide dediğiniz gibidir ama cılız motor almadıktan sonra ufak durmaz bence(sanki :D) bende 180im 103 kiloyum.Geçsem pulsar 200ns düşünürüm veya dediğim gibi 210cc yükseltmek.Bi cc den sonra bakım ve benzin masrafları artıyor.Nc700ü olan tanıdığımız zincir ve yanında bikaç bişey değişti 1000tl tuttu mesela.500r havalı ama (eğer güzel de dursun derseniz) bakım vb masraflarınıda düşünmek lazım
hondanın servislerini sürekli övüyorlar başlıktada belirttiğim gibi zaten çoğu 250likten az yakıyor bakım masraflarınında çok olucağını sanmıyorum pulsar jant kırıyor diyorlardı ondan korkuyorum baya bi
-
18 Aralık 2016, 15:25
#18
Aynı yastayiz. Bende r125 ile başladım .8500 km surdum desenki alalim sana 250 lik verelim kabul etmem. Hala alisamadigimi dusunuyorum . ufak ufak hatalarimi farkediyorum trafikte . 2 kez ufak capli kaza yaptim altimda 250 lik ya da senin istedigin gibi 500 luk bir motor olsaydi belki bu sayi 5 e 10 a cikicakti.Bu yuzden baslama derim.Ilerde pisman olacagina al bi 125 lik bin 1 -2 sene sonra al istedigin motoru
-
18 Aralık 2016, 15:25
#19
Neden olmasın, 26.000 tl gibi bir fiyatı var sanırım biraz fazla gibi geldi 30.000 tl civarına nc serisi, 660 tenere gibi motorlar var. Onlar yerine maxiscooterlarada bakabilirsiniz
bkz. Xmax 250
1.300 tl fazla vererek 16.100 tl ye ABS li versiyonunu alabilirsiniz(ABS'siz 14.800 tl) hem koltuk altı bagajı var, topcase sırıtmıyor, daha konforlu ve dik oturuş pozisyonu var falan filan aradaki 10.000 tl yede çok ayrı şeyler yapılabilir ne biliyim motora egzoz takarsın, çakarlı lamba takarsın konfor sele takarsın... Takarda takarsın veya motosikletin için güvenlik önlemleri alabilirsin abusun kilitlerinden alırsın yada kasko yaptırırsın hatta gider ulan birde spor motosikletim olsun dersen üstüne az daha koyup cbr bile alırsın.
Edit: Türkçenin biraz içine ettim kusura bakmayın.
-
18 Aralık 2016, 15:25
#20
Yaş 19. Geçen cb500f makinanın üstüne oturdum. Sadece oturdum. Bak ayaklık açık. Hafif iki ayağımla doğrulttum. Ne kadar ağır geldi. Zayıf bişey de değilim 185 80 kg falanım. Sen o makinaya oturunca anlarsın ne demek istediğimi.
Ha şunu da bil. Üniversitede 30 arkadaşımın racing makinaları var. Daha hiçbirine motor için bir kız yanaşmadı, hatta kız yanaşmadı. Sap sap geziyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)