Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yavaş Manevra

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Kırmızı ışıklara yaklaşıyoruz. Arabaların aralarında müsait yerler var. Araya girdik ilerliyoruz. Işığın önüne kadar aralardan ilerleyeceğiz. Arabaların arasından geçerken diğer şeride geçmeye karar veriyoruz. Oraya manevra yapacağız. Dar bir yerden u dönüşü yapacağız.

    Bu gibi durumlarda motoru yatırarak yönlendirmek ilk olarak yer bakımından imkansızdır. Arabaların arasında zaten motoru yatırmaya yer yoktur. Dik olmak zorundayız. İkinci olarak yol tutuşun mükemmel olup olmadığını bilmediğimiz bir yerde yatırarak bir hamlede U dönüşünü tamamlamak hem yol tutuşun azizliğine hem de diğer yol kullanıcılarının azizliğine uğrayıp düşmemize sebep olabilir.

    Dolayısıyla yürüme hızında veya daha yavaş hızlarda, dar alanlarda gerçekleştirdiğimiz bu manevraları motoru yatırarak yapmayız. Sıfıra yakın hızlarda gerçekleştirdiğimiz bu manevraları, motor dik (tamamen sıfır derece dik) vaziyette tamamlıyoruz.

    ART, OMM ve diğer yol sanatı ekolüne bağlı yerlerde kapalı alan/hakimiyet/ADAC eğitimlerinde bu manevralar işleniyor. Bu yazıda bu manevraların nasıl öğretildiğine yer vermek istiyorum.

    Bir örnek: https://youtu.be/Q3zUoJEZ0vQ (Sürücü Serap “eneee”)

    Hocam bu işi yarım debriyaj-gaz-arka fren harmonisi ile gerçekleştiriyoruz. Debriyajın kavrama noktasını buluyoruz. Orada yarım debriyajı sabitliyoruz. Yani motosiklet gez vermeden de hareket edecek durumda, yarım debriyaj ile kavrama pozisyonunda.

    Bu arada oturuş pozisyonu konusuna girmiyorum. Onu başka başlıklarda ele almıştık. Oturuş pozisyonunun ve bakışın doğru olduğunu varsayıyoruz.

    Gazı da rölanti seviyesinin biraz üzerinde sabitliyoruz. Dolayısıyla motosikletin sesi bütün manevra boyunca hep aynı olacak. Gazın açılış kapanışı veya debriyajın çekilip bırakılması gibi sebeplerle ses değişikliği olmayacak. Motor hep aynı sesi üretiyor olacak. Yarım debriyaj ve gaz sabit. Motorun hızını nasıl ayarlayacağız? Arka frenle. Arka freni dozajlayarak motorun hızını azaltıp yükselteceğiz. Motoru dimdik tutabildiğimiz ölçüde yavaşlayabiliriz. Motoru ne kadar yavaşlatabilirsek o kadar dar bir dönüş yapabiliriz. Dolayısıyla amaç arka frenle motoru yavaşlatmak. Yapabildiğimiz en dik açıyla motoru tutarken arka fren ile hızı düşürebildiğimiz kadar düşüreceğiz. Eğer motor devrilecekmiş gibi hissettirirse debriyajı ve gazı hiç kıpırdatmadan, motorun sesini değiştirmeden, sadece arka frendeki baskıyı birazıcık azaltarak motorun hızını birazıcık artıracağız. Böylece motor kendini toparlayıp dengesini bulacak. Ayağımızı yere koymamız gerekmeyecek.

    Hadise bundan ibaret. Gerisi pratiğe kalıyor. Pratik ile bunu öğrenmek ve yapabiliyor hale gelmek kalabalık içinde manevra yaparken veya dar alanlarda dönüşler yaparken işimizi inanılmaz kolaylaştıracak. Ayrıca motorun üzerinde yavaş hızlardaki hakimiyetimizi de gayet şık görünecek.

    * Ön frene kesinlikle dokunmuyoruz. Hem gerek yok, hem motorun dengesini bozar.

    * Maharet, yavaş yapabilmek.

    * Maharet, motorun sesini sabit tutabilmek. Debriyajı ve gazı sabit tutabilmek.

    * Maharet, motoru en dar şekilde gidon tamamen dayalı vaziyette döndürebilmek.

    * Maharet, ayağı pegden indirmeden manevrayı yapabilmek.

    * Maharet, kafayı yere eğmemek. Zaten yere veya göstergeye bakarsan denge gider.

    * İki parmak ön frendeyken ön freni ufak ufak sıkıyorken bunu verimli bir şekilde yapmanın bir yolu yok. Ön frene dokunduğunuz anda motor gidonun dönük olduğu yöne düşme eğilimine girer.

    Nasıl yapılmayacağının demosunu AEA şu videosunda gösteriyor. AEA denerken gaz sürekli oynuyor, debriyaj sürekli oynuyor. Motorun sesi sürekli değişiyor. Motor her zaman tam dik değil. Doğrusunun nasıl yapılacağını ise Boğaç Hoca aynı videoda gösteriyor. Bu esnada İlkeleri Halil Hoca açıklıyor.

    Nasıl alıştırma yapılacak?

    1. Önce Motoru düz bir çizgide yarım debriyaj ve arka fren ile hiç gaz vermeden rölantide mümkün olan en düşük hızda yürütüyoruz. Ayağımız yerde değil. Bakışlar ileride.

    2. Yarım debriyaj ve arka fren ile yaptıktan sonra bir de biraz gaz vererek yapıyoruz. Yine hız mümkün olan en düşükte. Gaz verdiğimiz için arka frene daha çok basıyoruz. Rölanti ile inebildiğimiz hızın daha altına inebiliyoruz bu şekilde zira şasenin geometrisini gaz değiştiriyor.


    3. Düz bir şekilde tatminkar ölçüde yavaş gidebildiğimiz zaman (yavaş yürüme hızı diyelim) artık dönüşleri çalışmaya başlayabiliriz. Serbest bir biçimde sağa ve sola dönüşler yapıyoruz.

    4. Bu tamamlandıktan sonra Serap’ın videosundaki gibi bir manevrayı çalışıyoruz.

    5. Motoru hareket ettirdikten sonra motor tam dik, gidon tam kilit vaziyette sıfır çizmeye başlıyoruz. Gidon tam dayalı vaziyette 3 kere dola 3 kere sağa yapabiliyorsak makul başarıyı sağladık demektir.

    6. Son egzersizimizde motor duruyor, sol ayağımız yerde beklemedeyiz. (Motor duruyorken sağ ayağı yerde bekleyen sürücülere iyi bakın. Onlar eğitimsiz olanlardır. Çok kolay ayırt edersiniz. Kimin sürüş önerisini ciddiye alacağınıza, kimi kaale almayacağınıza kolayca bu şekilde karar verebilirsiniz.) Motor duruyorken gidonu tamamen dönebildiği kadar çeviriyoruz. Gidon kilit vaziyette kalkış yapıp bir sıfır çiziyoruz. 3 kere sola 3 kere sağa yapabiliyorsak bu iş bitmiştir.

    *** Uyarı***: Ara vermeden uzun süreler yarım debriyajda manevra yapmaya çalışmak debriyaja zarar verir. Ciddi ciddi bir yanık kokusu eşliğinde dumanların yükseldiğini görürsünüz. O sebeple, yarım debriyajdayken 5 tane sıfır çizdikten sonra (sıfır yapabilsek de yapamasak da) debriyajı bırakıp, alanda geniş bir tur atalım ki debriyajımızı bozmayalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Anlatım süper bilgilendirme süper. teşekkürler...

    Peki bu kadar dert tasa sırf ayağımızı yere koymayalım diye mi? Yani ayak yere değerse oyundan çıkıyor muyuz? Cidden soruyorum; Ayağımızı yere koymak "özellikle çok düşük hızlarda" günah falan mı? Yoksa sadece, çocukken bisiklette yaptığımız gibi, ayağımızı yere basmadan ne kadar sabit duracağız çabası mı? Yada "motoruma o kadar hakimim kiiii..." gibi bir ego için mi?

    Teknik ve uygulama kısmına lafım yok Zafer bey. Zaten bilgilendirici paylaşımlarınızı zevkle takip ediyoruz. Ama bu seferki sizce de biraz abartı değil mi?

    Saygılarımla...
    chetaq bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatım süper bilgilendirme süper. teşekkürler...

    Peki bu kadar dert tasa sırf ayağımızı yere koymayalım diye mi? Yani ayak yere değerse oyundan çıkıyor muyuz? Cidden soruyorum; Ayağımızı yere koymak "özellikle çok düşük hızlarda" günah falan mı? Yoksa sadece, çocukken bisiklette yaptığımız gibi, ayağımızı yere basmadan ne kadar sabit duracağız çabası mı? Yada "motoruma o kadar hakimim kiiii..." gibi bir ego için mi?

    Teknik ve uygulama kısmına lafım yok Zafer bey. Zaten bilgilendirici paylaşımlarınızı zevkle takip ediyoruz. Ama bu seferki sizce de biraz abartı değil mi?

    Saygılarımla...
    Aslinda aşikar olduğunu düşündüm ama.. Oyle oldugunu dusunseydim bunlari ogrenmek icin bu egitimlere para vermekle, pratik yapip bu becerilerde iyilesmek icin zaman harcamakla, burada yazmakla ugrasmazdim. Almanlar da ADAC egitim sistemi icine almazdi belki de. Diger okullarda islenmeyen bu becerilerin gercek surus kosullarinda cok gerekli oldugunu dusunuyorum. Her surusumde de bazen gerekli hallerde bazen de sadece pratik yapmak icin uyguluyorum. Bu surus becerilerini ogrenip uygulamanin çocukluk ve ego ile iliskilendirmek de, gereksiz ve abarti oldugunu dusunmek de bir gorus tabii. Her kisinin kendisine mantikli gelen yaklasimi benimsemek ve dile getirmek hakki var elbette.
    Ultraviolet bunu beğendi.

  4. #4
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Abi bence senin yazılar hiç ilgi görmüyor. Memlekette daha önemli olaylar var dayak atılan motorcu , yok vlogger olacam , yok kamera vs gibi

    iğneleyici şaka bir yana bu yazılarını seve seve okuyorum ellerine sağlık umarım bunlardan faydalanan insanlar oluyordur.
    Kızıl pars ve zaferce bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    @RAMİREZ
    Otobüs ile bariyer arasından geçmeye çalışıyorsun. Yerler çamurlu, kaygan. Solunda otobüs var, sağında bariyer ve yamuk yumuk asfalt.
    Sağ ayağınla denge sağlayıp ilerlemeye çalışsan, ayak boşluğa denk gelirse yersin. Sol ayağını koymaya çalışsan otobüs var, ezebilir, çarpabilir.
    İşte bu manevra egzersizi bu işe yarıyor. Ego tatmini değil.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  6. #6
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Sadece motorun hareket etmedigi pozisyonda ayağımızı yere koyarız veya geri gelmek istediğimizde. Ayağınızı yere koyduğunuz da manevra'yi tamamlayamazsiniz.
    Acemılık zamanlarımda yavaş dönüşlerde yerden destek almaya çalışıp ayağımı sikistirdigim çok olmustur(belki scootera ozeldir).
    Misal sola dönerken sol ayağınızı yere bastınız yavaş dönmeye çalışıyorsunuz, ayağınızi geç çektiğiniz de ayak sikisabiliyor.
    Veya ayağınız yerdeyken motor ustundeki yük azaldigi için, patinaja dusebiliyor.
    Bastığınız yer kaygan olabiliyor.
    Hiç birini saymasak bile ayağı yere koymak surus konforunu bozuyor.



    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatım süper bilgilendirme süper. teşekkürler...

    Peki bu kadar dert tasa sırf ayağımızı yere koymayalım diye mi? Yani ayak yere değerse oyundan çıkıyor muyuz? Cidden soruyorum; Ayağımızı yere koymak "özellikle çok düşük hızlarda" günah falan mı? Yoksa sadece, çocukken bisiklette yaptığımız gibi, ayağımızı yere basmadan ne kadar sabit duracağız çabası mı? Yada "motoruma o kadar hakimim kiiii..." gibi bir ego için mi?

    Teknik ve uygulama kısmına lafım yok Zafer bey. Zaten bilgilendirici paylaşımlarınızı zevkle takip ediyoruz. Ama bu seferki sizce de biraz abartı değil mi?

    Saygılarımla...
    zaferce bunu beğendi.

  7. #7
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @RAMİREZ
    Otobüs ile bariyer arasından geçmeye çalışıyorsun. Yerler çamurlu, kaygan. Solunda otobüs var, sağında bariyer ve yamuk yumuk asfalt.
    Sağ ayağınla denge sağlayıp ilerlemeye çalışsan, ayak boşluğa denk gelirse yersin. Sol ayağını koymaya çalışsan otobüs var, ezebilir, çarpabilir.
    İşte bu manevra egzersizi bu işe yarıyor. Ego tatmini değil.
    Eğer otobüs ve bariyer arasından geçmeye çalışırsan veya iki ayağını da motorda tutmanı gerektirecek kadar dar bir aralıktan geçmeye çalışıyorsan zaten bişeyleri yanlış yapıyorsun demektir. Ayrıca bahsettiğin o durumda "manevra" yapmazsın. içinde bulunduğun riskten en hızlı şekilde çıkman gerekir. Yani senin bahsettiğin farklı bir durum.

    @weirdo
    Ayağınız yerdeyken motoru patinaja düşürüyorsanız gaz kolunu kullanmanız ile ilgili bir sıkıntınız olabilir. Yanlış anlamayın. Ukalalık etmek için söylemiyorum. Birde merak ettim; sol ayağınızı motorun neresine sıkıştırdınız??
    ...ADAMLIK, CİNSİYETLE DEĞİL ŞAHSİYETLE ALAKALIDIR...

  8. #8
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Japon polislerin dar alanda u dönüşü yapabildiği videolar var. Onlar yatırarak dönüyor ama o ultra ileri sürüşe giriyor galiba.

  9. #9

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    AEA bu konuda yeni video çekmiş.

    https://www.youtube.com/watch?v=LBYaaW-RvzA (Hayati Bilgier-Yavaş Sürüş, Altın Elbiseli Adam)

  10. #10
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Bu konuyu nasıl görmemişim! En azından bazen gereksiz yaptığım ön frenleri engelleyecektir.Teşekkürler sn Zaferce
    zaferce bunu beğendi.

  11. #11
    Ergün Er. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Araştırıyor..
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızı ışıklara yaklaşıyoruz. Arabaların aralarında müsait yerler var. Araya girdik ilerliyoruz. Işığın önüne kadar aralardan ilerleyeceğiz. Arabaların arasından geçerken diğer şeride geçmeye karar veriyoruz. Oraya manevra yapacağız. Dar bir yerden u dönüşü yapacağız.

    Bu gibi durumlarda motoru yatırarak yönlendirmek ilk olarak yer bakımından imkansızdır. Arabaların arasında zaten motoru yatırmaya yer yoktur. Dik olmak zorundayız. İkinci olarak yol tutuşun mükemmel olup olmadığını bilmediğimiz bir yerde yatırarak bir hamlede U dönüşünü tamamlamak hem yol tutuşun azizliğine hem de diğer yol kullanıcılarının azizliğine uğrayıp düşmemize sebep olabilir.

    Dolayısıyla yürüme hızında veya daha yavaş hızlarda, dar alanlarda gerçekleştirdiğimiz bu manevraları motoru yatırarak yapmayız. Sıfıra yakın hızlarda gerçekleştirdiğimiz bu manevraları, motor dik (tamamen sıfır derece dik) vaziyette tamamlıyoruz.

    ART, OMM ve diğer yol sanatı ekolüne bağlı yerlerde kapalı alan/hakimiyet/ADAC eğitimlerinde bu manevralar işleniyor. Bu yazıda bu manevraların nasıl öğretildiğine yer vermek istiyorum.

    Bir örnek: https://youtu.be/Q3zUoJEZ0vQ (Sürücü Serap “eneee”)

    Hocam bu işi yarım debriyaj-gaz-arka fren harmonisi ile gerçekleştiriyoruz. Debriyajın kavrama noktasını buluyoruz. Orada yarım debriyajı sabitliyoruz. Yani motosiklet gez vermeden de hareket edecek durumda, yarım debriyaj ile kavrama pozisyonunda.

    Bu arada oturuş pozisyonu konusuna girmiyorum. Onu başka başlıklarda ele almıştık. Oturuş pozisyonunun ve bakışın doğru olduğunu varsayıyoruz.

    Gazı da rölanti seviyesinin biraz üzerinde sabitliyoruz. Dolayısıyla motosikletin sesi bütün manevra boyunca hep aynı olacak. Gazın açılış kapanışı veya debriyajın çekilip bırakılması gibi sebeplerle ses değişikliği olmayacak. Motor hep aynı sesi üretiyor olacak. Yarım debriyaj ve gaz sabit. Motorun hızını nasıl ayarlayacağız? Arka frenle. Arka freni dozajlayarak motorun hızını azaltıp yükselteceğiz. Motoru dimdik tutabildiğimiz ölçüde yavaşlayabiliriz. Motoru ne kadar yavaşlatabilirsek o kadar dar bir dönüş yapabiliriz. Dolayısıyla amaç arka frenle motoru yavaşlatmak. Yapabildiğimiz en dik açıyla motoru tutarken arka fren ile hızı düşürebildiğimiz kadar düşüreceğiz. Eğer motor devrilecekmiş gibi hissettirirse debriyajı ve gazı hiç kıpırdatmadan, motorun sesini değiştirmeden, sadece arka frendeki baskıyı birazıcık azaltarak motorun hızını birazıcık artıracağız. Böylece motor kendini toparlayıp dengesini bulacak. Ayağımızı yere koymamız gerekmeyecek.

    Hadise bundan ibaret. Gerisi pratiğe kalıyor. Pratik ile bunu öğrenmek ve yapabiliyor hale gelmek kalabalık içinde manevra yaparken veya dar alanlarda dönüşler yaparken işimizi inanılmaz kolaylaştıracak. Ayrıca motorun üzerinde yavaş hızlardaki hakimiyetimizi de gayet şık görünecek.

    * Ön frene kesinlikle dokunmuyoruz. Hem gerek yok, hem motorun dengesini bozar.

    * Maharet, yavaş yapabilmek.

    * Maharet, motorun sesini sabit tutabilmek. Debriyajı ve gazı sabit tutabilmek.

    * Maharet, motoru en dar şekilde gidon tamamen dayalı vaziyette döndürebilmek.

    * Maharet, ayağı pegden indirmeden manevrayı yapabilmek.

    * Maharet, kafayı yere eğmemek. Zaten yere veya göstergeye bakarsan denge gider.

    * İki parmak ön frendeyken ön freni ufak ufak sıkıyorken bunu verimli bir şekilde yapmanın bir yolu yok. Ön frene dokunduğunuz anda motor gidonun dönük olduğu yöne düşme eğilimine girer.

    Nasıl yapılmayacağının demosunu AEA şu videosunda gösteriyor. AEA denerken gaz sürekli oynuyor, debriyaj sürekli oynuyor. Motorun sesi sürekli değişiyor. Motor her zaman tam dik değil. Doğrusunun nasıl yapılacağını ise Boğaç Hoca aynı videoda gösteriyor. Bu esnada İlkeleri Halil Hoca açıklıyor.

    Nasıl alıştırma yapılacak?

    1. Önce Motoru düz bir çizgide yarım debriyaj ve arka fren ile hiç gaz vermeden rölantide mümkün olan en düşük hızda yürütüyoruz. Ayağımız yerde değil. Bakışlar ileride.

    2. Yarım debriyaj ve arka fren ile yaptıktan sonra bir de biraz gaz vererek yapıyoruz. Yine hız mümkün olan en düşükte. Gaz verdiğimiz için arka frene daha çok basıyoruz. Rölanti ile inebildiğimiz hızın daha altına inebiliyoruz bu şekilde zira şasenin geometrisini gaz değiştiriyor.


    3. Düz bir şekilde tatminkar ölçüde yavaş gidebildiğimiz zaman (yavaş yürüme hızı diyelim) artık dönüşleri çalışmaya başlayabiliriz. Serbest bir biçimde sağa ve sola dönüşler yapıyoruz.

    4. Bu tamamlandıktan sonra Serap’ın videosundaki gibi bir manevrayı çalışıyoruz.

    5. Motoru hareket ettirdikten sonra motor tam dik, gidon tam kilit vaziyette sıfır çizmeye başlıyoruz. Gidon tam dayalı vaziyette 3 kere dola 3 kere sağa yapabiliyorsak makul başarıyı sağladık demektir.

    6. Son egzersizimizde motor duruyor, sol ayağımız yerde beklemedeyiz. (Motor duruyorken sağ ayağı yerde bekleyen sürücülere iyi bakın. Onlar eğitimsiz olanlardır. Çok kolay ayırt edersiniz. Kimin sürüş önerisini ciddiye alacağınıza, kimi kaale almayacağınıza kolayca bu şekilde karar verebilirsiniz.) Motor duruyorken gidonu tamamen dönebildiği kadar çeviriyoruz. Gidon kilit vaziyette kalkış yapıp bir sıfır çiziyoruz. 3 kere sola 3 kere sağa yapabiliyorsak bu iş bitmiştir.

    *** Uyarı***: Ara vermeden uzun süreler yarım debriyajda manevra yapmaya çalışmak debriyaja zarar verir. Ciddi ciddi bir yanık kokusu eşliğinde dumanların yükseldiğini görürsünüz. O sebeple, yarım debriyajdayken 5 tane sıfır çizdikten sonra (sıfır yapabilsek de yapamasak da) debriyajı bırakıp, alanda geniş bir tur atalım ki debriyajımızı bozmayalım.
    Hocam elinize sağlık. Bu gibi bilgilere ihtiyac var , kendi kendimize trafige kapali bos alanlarda pratikler yaparak ilerleme kaydetme sansimiz oluyor.
    zaferce bunu beğendi.

  12. #12
    FCTokuri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda crf 250 rally>Yamaha MT-125
    Bence düşük hızlarda ayağı yere koymak kesinlikle daha dengesiz olmamıza yol açıyor ve ayağımızı yere koymuşsak bile, o pozisyonda dengeli manevra yapabilmek için bu alıştırmaları yapmak şart. Burada odaklanılan olayın ayağı yere koyup koymamak değil, düşük hızda motorun dengesini, stabilliğini sağlamak olduğunu düşünüyorum. Teşekkürler, elinize sağlık.

  13. #13
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Eğer motor cüsseli ve yerden yüksek,
    buna mukabil sürücü motora göre zayıf ve yeterince uzun değil ise (Bakınız NC750x - ben)

    Ayakları yere koymak mümkün olmuyor, velev ki yere koydunuz yeterli güç verip dengede tutmak mümkün olmuyor.
    Racing türü kullanan arkadaşlar bunu yaşamadıkları için anlam verememeleri normal olabilir.

    Ama bu tür sürüş becerisi enduro türü kullananlar için şart diyebilirim.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  14. #14

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Hondanin kombine abs li modellerinde arka frene basinca ön fren de devreye giriyor. Yavas manevrayi nasil etkiler?

  15. #15
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Motordan düşme tekniğinide anlat abi lütfen

  16. #16

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondanin kombine abs li modellerinde arka frene basinca ön fren de devreye giriyor. Yavas manevrayi nasil etkiler?
    Hangilerinde vardi hatirlamiyorum ama ben NC700X, CBF600 ve CB500F ile denedim sıkıntı olmadi.

  17. #17
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondanin kombine abs li modellerinde arka frene basinca ön fren de devreye giriyor. Yavas manevrayi nasil etkiler?
    Honda kombine abs sistemini (CBS) 2011-13 cbr 600f,vfr800 ki en meşhur olanıdır bana göre, cbf 1000, cbf600 (2008 ve sonrasında) gibi modellerinde kullanmıştır. ( hatırladıklarım şimdilik bu modeller)

    Evet kombine ABS de arka frene basınca ön frene de baskı yapıyor. Fakat ilk arka fren pedalına bastığınızda kumanda sistemi ile arka kaliper pistonlarına hidrolik yağı aktarılırken , ön frende bulunan gecikme valfi sayesinde ön fren hemen devreye girmiyor. Siz arka fren pedalına uyguladığınız basıncı artırırsanız, yüksek basınçla hidrolik yağı gecikme valfinin direncini kırarak ön fren devreye girer.
    Cbs hakkında aklımda kalanlar bunlar. Düşük süratteki frenlemelerde bir etki edeceğini düşünmüyorum. Çoğu abs sisteminde bildiğim kadarı ile 20 km den düşük süratlerde abs devreye girmiyor

  18. #18

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Zaferce, sailor33 tesekkurler.
    Gecen bir yerde cbs yuzunden manevra esnasinda yasanan dususten bahsedilmisti. Oradan aklima geldi.

  19. #19
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı sailor33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda kombine abs sistemini (CBS) 2011-13 cbr 600f,vfr800 ki en meşhur olanıdır bana göre, cbf 1000, cbf600 (2008 ve sonrasında) gibi modellerinde kullanmıştır. ( hatırladıklarım şimdilik bu modeller)

    Evet kombine ABS de arka frene basınca ön frene de baskı yapıyor. Fakat ilk arka fren pedalına bastığınızda kumanda sistemi ile arka kaliper pistonlarına hidrolik yağı aktarılırken , ön frende bulunan gecikme valfi sayesinde ön fren hemen devreye girmiyor. Siz arka fren pedalına uyguladığınız basıncı artırırsanız, yüksek basınçla hidrolik yağı gecikme valfinin direncini kırarak ön fren devreye girer.
    Cbs hakkında aklımda kalanlar bunlar. Düşük süratteki frenlemelerde bir etki edeceğini düşünmüyorum. Çoğu abs sisteminde bildiğim kadarı ile 20 km den düşük süratlerde abs devreye girmiyor
    Kombine ABS diye birşey mi var?
    Yani arkayı kaydırdığımızda arka ABS'le beraber ön tarafın kaliper baskısı kapanıp açılıyor. Saçmaymış.
    Kombine fren olmasın o.

  20. #20

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Evet kombine fren sistemi dogrusu. Combined abs diye de geciyor bir cok yerde. agzimdan oyle cikmis.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

    Konusu degil ama hondanin hem kombine fren, hem kombine abs, hem de elektronik kombine abs sistemleri mevcutmus. Ve kombine abs de arka teker abs devreye girdikten sonra on teker abs de devreye giriyor anladigim kadariyla. https://youtu.be/lbPB9LnwTnc


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)