250 CC de Silindir Konusu
Reklamlar
-
250CC bir motosiklette silindir sayısı, yüksek cc motosikletlere göre ne kadar fark ettirir?
Şöyle ki,
KTM Duke 250 (tek silindir) / Yamaha MT 25(çift silindir)
yada
Ninja 250SL (tek silindir) / Yamaha R25 (çift silindir)
Bu örnekler üzerinden şunu sormak istiyorum: 250 cc sınıfında silindir farkı, ne kadar fark ettirir?
Klasik olarak tek silindir / çift silindir farkını sormuyorum. Düşük CC de durumlar nasıl, ne fark ettiriyor, bunu merak ediyorum.
Buna göre bir tercih de bulunacağım. Teşekkürler.
Reklamlar
-
Daha önce 250 ve/veya çok silindir kullanmamış arkadaşlar hep merak ediyor, 3-5 km farkı veya 1-2 saniye farkları gozlerinde dağ yapıp, her motosikletin baaambaşka güçlerde olduklarını düşünüyorlar. Şimdi verileri veriyorum.
250 cc bir motosiklet ile, 110-120 hp dizel veya benzinli bir arabayla ancak 80-100 km hızlara kadar baş edebilirsiniz. Daha sonra o da gaza basar siz de basarsanız muhtemelen 140-150 den sonra aradaki farkı kapatıp yanınızdan geçip giderler. Bu 250 cc bir motosikletün gücüdür. Bu kadar kısıtşı bi güç aralığındaki motosikletlerin arasında ne kadar fark olabilir? Kimi daha iyi gider kimi alt devirde torkludur, kimi hafiftir.
Her konuda daha iyi veya en iyi diye bir durum da yok.
Daha başka bi anlatımla, çift silindir 250cc bir motosiklet ile aynısının tek silindirlisi arasında şöyle bir fark var... Biri içi doluca bir yatım ekmel arası tavuk döner. Diğeri 3/4 ekmek tavuk döner. (çift için diyelim)
Yarım ekmekte 100 gram döner varsa, 3/4 ekmekte 150 gram et yok. 120 gram et var. Neticede daha çok doyuyosun, ama ısırıkların arası boş. Isırıkları sıklaştırmak ister
Bu yuzden bütçenizin el verdiği,tasarımını ve servisi yakınlarda bulunabilen bi motosikleti alın geçin. Düşünmeyle geçirdiğiniz zamanı motoaikletle geçirin. Beğenmezseniz değiştirin gitsin.
-
egsoz sesi ile tork eğrisi fark ediyor; başka da bi farkı yok.
-
-
Silindir sayısı arttıkça kol kısalır buda devir sayısını arttırır dolayısı ile alt devirlerde ile güç düşer, üst devirlere tırmanınca da yakıt artar.
Devirli dönen her şeyin bakımı çabuk gelir, sarf malzemesi çabuk tükenir.
Düşük cc lerde tek silindir çift silindir sadece yakıtı ve masrafı etkiler.
Güçte aman aman bir değişim olmaz.
-
Bashwarp adlı üyeden alıntı
[U]Klasik olarak tek silindir / çift silindir farkını sormuyorum.
derken ne demek istedin.Olan bir bilgi dışında neyi öğrenmek isteyebilirsin.
-
İşin güçle ve son süratle ilgili olan kısmını geçiyorum çünkü apaçi muhabbetinden başka bir şey değil. Aralarındaki en büyük birinci fark tek silindirlinin maksimum torkunu daha düşük devirde vermesidir. Bu sayede vitesle fazla oynamadan alt devirlerde gidilebilir ve tork erken geldiğinden bir noktaya kadar iki silindirliden daha çabuk hızlanabilir. Ayrıca düşük güç bölgesinde yüksek tork alındığından, normal kullanımda yakıt tüketimi de düşük olur. Diğer fark ise tek silindirlinin titreşiminin daha fazla olmasıdır. Mesela sorduğun motorlarda Duke 250'nin titreşimi bana göre kabul edilemeyecek seviyededir. Bu arada, ben yukarıda sıraladığın motorların hiçbirisini almam. Her biri için farklı bir sebebim var.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
derken ne demek istedin.Olan bir bilgi dışında neyi öğrenmek isteyebilirsin.
Silindir konusu açıldığı zaman hep yüksek cc motosikletler üzerinden örnekler veriyorlar ve burada devasa farklar oluyor. Aynı şey küçük cc aletlerde geçerli midir? Soru bu
Seko adlı üyeden alıntı
İşin güçle ve son süratle ilgili olan kısmını geçiyorum çünkü apaçi muhabbetinden başka bir şey değil. Aralarındaki en büyük birinci fark tek silindirlinin maksimum torkunu daha düşük devirde vermesidir. Bu sayede vitesle fazla oynamadan alt devirlerde gidilebilir ve tork erken geldiğinden bir noktaya kadar iki silindirliden daha çabuk hızlanabilir. Ayrıca düşük güç bölgesinde yüksek tork alındığından, normal kullanımda yakıt tüketimi de düşük olur. Diğer fark ise tek silindirlinin titreşiminin daha fazla olmasıdır. Mesela sorduğun motorlarda Duke 250'nin titreşimi bana göre kabul edilemeyecek seviyededir. Bu arada, ben yukarıda sıraladığın motorların hiçbirisini almam. Her biri için farklı bir sebebim var.
Son sürat belki de gücün "apaçi" muhabbeti olduğuna pek katılmıyorum.
Neden yukarıdaki motosikletlerin hiç birini almazsınız? Tek silindirliler için sorun titreşim mi?
-
tek silindir daha çok titrer ve maksimum beygiri düşük devirde verir, bu yüzden şehir içi sürüşlerinde ve ve manevralarda rahat edersin, çift silindire göre daha az yakar.
çift silindir motor tek silindire göre daha az titrer ve yüksek devirde güç üretir. ancak çift silindir olduğundan alt devirlerdede ihtiyacını karşılayacak gücü bulabilirsin.
karşılaştırmayı 250 cc motoruları düşünerek yaptım
-
16 Aralık 2016, 00:49
#10
Bu cc konusunu anlamaya çalışıyorum; anladığımı anlatmaya çalışayım.
Somut örnek üzerinde gideyim: Kawasaki Z300 ABS ile Kawasaki Z250 SL ABS modelleri arasında silindir farkı var; 300 çift silindir; 250 tek silindir.
Ama aradaki cc farkı çok yüksek değil... düşük cc'li motosikletler... öyle 600'lük 1000'lik değiller...
Son hız derdinde olmayan birisi için aradaki 50 cc'nin çok bi önemi olmayacaktır. Biri 140-160 km/h'larda kalırken, diğeri belki 180 km/h yapacaktır...
Titreşim tek silindirde çift silindire göre daha çok olacaktır, anladığım kadarıyla. Ama sonuçta marka/modele göre değişmekle birlikte, 1/5 fiyata alınabilen Kuba CR1 tek silindirin rahatsız etmeyen titreşiminden daha kötü de olmayacaktır tek silindirli bir 250 cc'lik Kawa...
Geriye ne kaldı? Çift silindirde daha çok benzin tüketimi...
Daha önceki okuduklarım ve yukarıdaki değerli arkadaşların yazdıklarından da anladığım kadarıyla:
daha çok şehir içi ani hızlanmalara önem veriyorsanız, yani 0-90 km/h bandında ve
otobanda azami hızınızın 140-160 km/h olması sizin için yeterliyse ve aynı zamanda
ekonomik de olsun diyorsanız, benzin olarak, bakım olarak,
tek silindirli işinizi hayli hayli görecektir...
Anladığım bu ...
-
16 Aralık 2016, 00:59
#11
Bende şöyle bir yorum yapayım r25/mt25 çift silindir ve diğer tek silindir 250cc lere göre sesi çok daha güzel.
-
16 Aralık 2016, 03:17
#12
düşük veya yüksek cc bir farkı yok ki aynı doğru orantı şeklinde aynı farklar mevcut...
yukarıda yazan bütün özelliklerin aynıları 690 cc , 660 cc tek silindirdede böyle , 700 cc çift silindirdede. kısaca bir fark yok 250 de
-
16 Aralık 2016, 08:22
#13
Bashwarp adlı üyeden alıntı
Silindir konusu açıldığı zaman hep yüksek cc motosikletler üzerinden örnekler veriyorlar ve burada devasa farklar oluyor. Aynı şey küçük cc aletlerde geçerli midir? Soru bu
Son sürat belki de gücün "apaçi" muhabbeti olduğuna pek katılmıyorum.
Neden yukarıdaki motosikletlerin hiç birini almazsınız? Tek silindirliler için sorun titreşim mi?
Duke 250'yi (ayrıca 200 ve 390'ı da) titreşimleri ve son derece rahatsız oturuş pozisyonları nedeniyle almam. O motorlarda bana göre ciddi ergonomi sorunu var. Acaba yanılıyor muyum diye 4 - 5 kere test ettim hep alamam deyip indim, inince "oh be" dedim. MT-25 ve R25'i anormal yüksek devirlerde çalıştıkları için almam. Bunlar maksimum torklarını 10 bin devirde veriyorlar. İnsanı sürekli yüksek devirde gitmeye zorlayıp çok yaktıracaklardır. Ama R25 bu sebepten bana göre kendi sınıfında gerçek bir SS motordur. Ninja ise resmen oyuncak gibi küçük bir motor. Bayide üzerine binmemle inmem bir oldu. Kaç para olursa olsun asla almam. Bunlara gelene kadar başta Inazuma var, TNT250 var, TNT25 var (ki benim muhtemelen bir sonraki motorum olacak), Bajaj Dominar 400 var (fiyatına bağlı). 2017'de TNT302 Tornado da gelecek sanırım. Yeni yılda Duke'ların kasalarını yenilerlerse tekrar bakarım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)