Soru baslikta. Yoksa el direk pedaldami olacak?
Soru baslikta. Yoksa el direk pedaldami olacak?
Pedal ayakla bastığın yer oluyor. Orayı elle tutmuyoruz...
Freni 4 parmakla sıkman daha iyi ama sadece fren yapacağın zaman.
Bu biraz tercih meselesi gibi çünkü 4 parmak ya da 2 parmak frenin kesin olarak birbirine üstün olduğu söylenemez. Şöyle ki 2 parmakla fren yapma işinde 2 parmağın hep manet üzerinde hazır olduğu için ani fren gerektiğinde daha hızlı tepki verme konusunda avantajlıdır. Ancak 4 parmak frende olduğu gibi maneti sonuna kadar sıkamayacağınız için (çünkü kalan 2 parmak manetle gidon arasında sıkışacak) freni tüm performansı ile kullanamazsınız. Yani 4 parmak fren uygulanacak fren gücü bakımından öndedir. Ama 4 parmağı sürekli manet üzerinde tutamazsınız bu nedenle frene başlama daha geç olur. Ben 2 parmak tercih edenlerdenim. Çünkü tehlike anında motorla durmayı değil yavaşlayıp bir yerden sıyrılıp kaçmayı hedeflerim. Bunun nedeni durmayı başarsam bile benim arkamdan duramayacak araçların bana çarpmasını istememem. Yani ani durumlarda durmayı hedeflersen 4 parmağa alıştır kendini aksi halde 2 parmak yeterli olacaktır ve hatta hızlı tepki verebileceğin için avantajlı olacaktır.
Ama kendini ani durumda nasıl yapmak istiyorsan normalde de öyle alıştır. Yani normalde 2 parmak kullanırım ani fren gerekirse 4 parmak yaparım deme yapamazsın. Ani durumda nasıl alışırsan onu yaparsın. Bu çok önemli.
Bir de şöyle bir şey diyeyim ön çift disk olan güçlü ve daha hassas frenlere sahip olan büyük hacimli motorlarda trafik içi hızlarda 2 parmak gayet yeterlidir. Ama mesela YBR kullanırken 4 parmak daha mantıklı olacaktır.
istanbulda yaşıyorsan olacak. hatta 3 parmak olsa daha iyi olur. az gaz, çok fren. no women no cry gibi
O iş motora ve fren tertibatına göre değişiyor aslında.
Tek ortak nokta tepki süreni kısaltması.
600cc ye kadar olan makinalarda 2 parmak yeterli oluyor.
Ama büyük makinalarda özellikle yüxek süratlerde 2 parmak durmak için yeterli olmuyor.
Ben genelde 2 parmak kullanırım ama ani ve panik durumlar 4 parmak kavrar o maneti..
Manetin ucuna doğru iki parmağınla tekerlegi kilitleyecek kadar bile basınç uygulabilirsin. İki parmak fren cok yüksek hızlarda (160 dan sonra) yetersiz kalabilir. O hızlara çıkıp sık sık ani fren yapma ihtiyacı duyan adam zaten fazla yaşamaz. Sehir içi yogun trafikte düşük hizlarda iki parmak fren manetinde durması şarttır.
Daha az önce sağdaki aracın arkasından atlayan kişiye eğer parmagım frende olmasaydı vurmuştum.
Birazdan teoriciler basar burayı söylemedi demeyin ;) Tarih tekerrür ediyor. Yine kitaplarda yazanları anlatacaklar, 2 parmak fren olmaz bilmem ne fln ;)
E5'de emniyette süren adamlar yorum yazsın ;)
Levent bey geldim. ;D
İşaret parmağı ve uzun parmak kullanmak,4 parmak kullanmak cok büyük yanlışlıklar.
Kendinizi serce +yüsük parmağı devamlı manet üstünde en uçta olacak şekilde alıştırın dogru yöntem budur.(fren tamamı bu sekilde kullanıla bilir bilek yorulmaz panik freni riski en aza indirilir)
Kısaca masaya eliniz koyun sol işaret+2.parmak 10 kere masaya/klavyeye tıklayın sonra yüsük parmağı+serce parmağınızla aynı işlevi tekrarlayın (not;bilek sabit sekilde) sonucu kendiniz gözleyin.
İşaret+uzun parmak kombinasyonu tamamen yarışlarda kısa manet kullanılmasından kaynaklıdır.Egitmenlerin en büyük yanlış ögretilerinden biridir bizler gibi pistte hiç girmeyecek kişiler için.
Bu işin olması gerekeni,
En güçlü parmak olan serçe parmaktan başlanarak, işaret parmağında bitmesidir,bu yöntem motosikleti durdurmak için en doğru ve güvenli yöntem. Tamam bunu hepimiz biliyoruz. Öğrendik.
Ama istanbul ve benzeri şehir içi trafik saatlerinde o iki parmak manette olmaz ise, herkes herkesi biçer. Burasi İngiltere değil şunu bi anlamak lazım.
Bunun dışında gerektiğinde, 4 parmak da fren yapın sevgili müritler
2x2 = 4.... saygılar,sevgiler.. ;) MT RULEZ...
hocam ben anlamadım. benim serçe parmak işaret parmağından kısa. manetin serçe parmağa gelen kısmı da işaret parmağına gelen kısımdan daha uzakta. gaz açınca serçe parmak daha da geriye geliyor. maneti nasıl sıkacağız serçe parmakla? umarım yanlış anlamışımdır çünkü şu an elimle o hareketi yapmaya çalışıyorum kendime bile gülüyorum
Şehir içinde faydalı, uzun yolda gerek yok.
https://www.youtube.com/watch?v=ewzCXs7_CWE
videoyu düzenleyenlerede bu arada teşekkürler
2 parmak pratik, 4 parmak güvenlidir. Trafik yoğunluğu ve hızınıza bağlı olarak tercih yapabilirsiniz.
Biraz da motoruna göre değişir, mesela bazılarında 2 parmak yeterken, bazılarında iki elinde bile sıksan durmaz
Geçen Cumartesi ve Pazar baya bi MT07 sürdüm, ABS li, hani bırak maneti sıkmayı, senin fren yapacağını sezdiği an bile zınk diye duruyor. Bu motorda en beğendiğim olay gerçekten frenleri oldu.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)