Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sağ iki parmak ÖN frende olmali mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Eylül 2016
    Motosikleti
    Mondial 150 mash--> Kawasaki ninja 300
    Soru baslikta. Yoksa el direk pedaldami olacak?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Pedal ayakla bastığın yer oluyor. Orayı elle tutmuyoruz...
    Freni 4 parmakla sıkman daha iyi ama sadece fren yapacağın zaman.
    EmreKocyigit bunu beğendi.

  3. #3

  4. #4

    Üyelik
    12 Eylül 2016
    Motosikleti
    Mondial 150 mash--> Kawasaki ninja 300
    Alıntı gungenir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pedal ayakla bastýðýn yer oluyor. Orayý elle tutmuyoruz...
    Freni 4 parmakla sýkman daha iyi ama sadece fren yapacaðýn zaman.
    Gaz pedali diye gecmiyor mu hocam yanlis mi biliyorum

  5. #5

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    Bu biraz tercih meselesi gibi çünkü 4 parmak ya da 2 parmak frenin kesin olarak birbirine üstün olduğu söylenemez. Şöyle ki 2 parmakla fren yapma işinde 2 parmağın hep manet üzerinde hazır olduğu için ani fren gerektiğinde daha hızlı tepki verme konusunda avantajlıdır. Ancak 4 parmak frende olduğu gibi maneti sonuna kadar sıkamayacağınız için (çünkü kalan 2 parmak manetle gidon arasında sıkışacak) freni tüm performansı ile kullanamazsınız. Yani 4 parmak fren uygulanacak fren gücü bakımından öndedir. Ama 4 parmağı sürekli manet üzerinde tutamazsınız bu nedenle frene başlama daha geç olur. Ben 2 parmak tercih edenlerdenim. Çünkü tehlike anında motorla durmayı değil yavaşlayıp bir yerden sıyrılıp kaçmayı hedeflerim. Bunun nedeni durmayı başarsam bile benim arkamdan duramayacak araçların bana çarpmasını istememem. Yani ani durumlarda durmayı hedeflersen 4 parmağa alıştır kendini aksi halde 2 parmak yeterli olacaktır ve hatta hızlı tepki verebileceğin için avantajlı olacaktır.

    Ama kendini ani durumda nasıl yapmak istiyorsan normalde de öyle alıştır. Yani normalde 2 parmak kullanırım ani fren gerekirse 4 parmak yaparım deme yapamazsın. Ani durumda nasıl alışırsan onu yaparsın. Bu çok önemli.

    Bir de şöyle bir şey diyeyim ön çift disk olan güçlü ve daha hassas frenlere sahip olan büyük hacimli motorlarda trafik içi hızlarda 2 parmak gayet yeterlidir. Ama mesela YBR kullanırken 4 parmak daha mantıklı olacaktır.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Hayır .
    killingroad bunu beğendi.

  7. #7
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı Emremash adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaz pedali diye gecmiyor mu hocam yanlis mi biliyorum
    Fren maneti
    Gaz kolu
    Gidonun üzerindedir..
    Yolda sag el iki parmagin sağ fren maneti üzerinde olması, yavaslamalarda zaman kazandıracaktır.
    Lakin tam frenajlarda gaz kolunu tutmayan 4 parmak da fren maneti ni çıkmalıdır.
    Fren sıkma teknikleri ayrı konudur..

  8. #8

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    shruikan, selsa, Merdo ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    istanbulda yaşıyorsan olacak. hatta 3 parmak olsa daha iyi olur. az gaz, çok fren. no women no cry gibi

  10. #10
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    O iş motora ve fren tertibatına göre değişiyor aslında.
    Tek ortak nokta tepki süreni kısaltması.

    600cc ye kadar olan makinalarda 2 parmak yeterli oluyor.
    Ama büyük makinalarda özellikle yüxek süratlerde 2 parmak durmak için yeterli olmuyor.

    Ben genelde 2 parmak kullanırım ama ani ve panik durumlar 4 parmak kavrar o maneti..

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Manetin ucuna doğru iki parmağınla tekerlegi kilitleyecek kadar bile basınç uygulabilirsin. İki parmak fren cok yüksek hızlarda (160 dan sonra) yetersiz kalabilir. O hızlara çıkıp sık sık ani fren yapma ihtiyacı duyan adam zaten fazla yaşamaz. Sehir içi yogun trafikte düşük hizlarda iki parmak fren manetinde durması şarttır.

  12. #12
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Daha az önce sağdaki aracın arkasından atlayan kişiye eğer parmagım frende olmasaydı vurmuştum.

  13. #13
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Birazdan teoriciler basar burayı söylemedi demeyin ;) Tarih tekerrür ediyor. Yine kitaplarda yazanları anlatacaklar, 2 parmak fren olmaz bilmem ne fln ;)
    E5'de emniyette süren adamlar yorum yazsın ;)

  14. #14
    S3cond - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2016
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda
    Levent bey geldim. ;D

    İşaret parmağı ve uzun parmak kullanmak,4 parmak kullanmak cok büyük yanlışlıklar.

    Kendinizi serce +yüsük parmağı devamlı manet üstünde en uçta olacak şekilde alıştırın dogru yöntem budur.(fren tamamı bu sekilde kullanıla bilir bilek yorulmaz panik freni riski en aza indirilir)

    Kısaca masaya eliniz koyun sol işaret+2.parmak 10 kere masaya/klavyeye tıklayın sonra yüsük parmağı+serce parmağınızla aynı işlevi tekrarlayın (not;bilek sabit sekilde) sonucu kendiniz gözleyin.

    İşaret+uzun parmak kombinasyonu tamamen yarışlarda kısa manet kullanılmasından kaynaklıdır.Egitmenlerin en büyük yanlış ögretilerinden biridir bizler gibi pistte hiç girmeyecek kişiler için.

  15. #15
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj - United States
    Motosikleti
    Searching.
    Bu işin olması gerekeni,

    En güçlü parmak olan serçe parmaktan başlanarak, işaret parmağında bitmesidir,bu yöntem motosikleti durdurmak için en doğru ve güvenli yöntem. Tamam bunu hepimiz biliyoruz. Öğrendik.
    Ama istanbul ve benzeri şehir içi trafik saatlerinde o iki parmak manette olmaz ise, herkes herkesi biçer. Burasi İngiltere değil şunu bi anlamak lazım.

    Bunun dışında gerektiğinde, 4 parmak da fren yapın sevgili müritler

    2x2 = 4.... saygılar,sevgiler.. ;) MT RULEZ...

  16. #16
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı S3cond adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levent bey geldim. ;D

    İşaret parmağı ve uzun parmak kullanmak,4 parmak kullanmak cok büyük yanlışlıklar.

    Kendinizi serce +yüsük parmağı devamlı manet üstünde en uçta olacak şekilde alıştırın dogru yöntem budur.(fren tamamı bu sekilde kullanıla bilir bilek yorulmaz panik freni riski en aza indirilir)

    Kısaca masaya eliniz koyun sol işaret+2.parmak 10 kere masaya/klavyeye tıklayın sonra yüsük parmağı+serce parmağınızla aynı işlevi tekrarlayın (not;bilek sabit sekilde) sonucu kendiniz gözleyin.

    İşaret+uzun parmak kombinasyonu tamamen yarışlarda kısa manet kullanılmasından kaynaklıdır.Egitmenlerin en büyük yanlış ögretilerinden biridir bizler gibi pistte hiç girmeyecek kişiler için.
    hocam ben anlamadım. benim serçe parmak işaret parmağından kısa. manetin serçe parmağa gelen kısmı da işaret parmağına gelen kısımdan daha uzakta. gaz açınca serçe parmak daha da geriye geliyor. maneti nasıl sıkacağız serçe parmakla? umarım yanlış anlamışımdır çünkü şu an elimle o hareketi yapmaya çalışıyorum kendime bile gülüyorum

  17. #17
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Şehir içinde faydalı, uzun yolda gerek yok.

  18. #18
    ARçİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha crypton/Honda cbf150
    https://www.youtube.com/watch?v=ewzCXs7_CWE

    videoyu düzenleyenlerede bu arada teşekkürler

  19. #19
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Alıntı ARçİL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=ewzCXs7_CWE

    videoyu düzenleyenlerede bu arada teşekkürler
    Vay be! 3 Temmuz 2016'da Honda'ya gittiğimde GS2 ve GS3 eğitmenim Aydın Hoca için çıkartıldı demişlerdi. Meğerse adam kendi eğitim şirketini kurmuş. Fiyatlar iyi ise denemek lazım.

  20. #20
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    2 parmak pratik, 4 parmak güvenlidir. Trafik yoğunluğu ve hızınıza bağlı olarak tercih yapabilirsiniz.
    Biraz da motoruna göre değişir, mesela bazılarında 2 parmak yeterken, bazılarında iki elinde bile sıksan durmaz
    Geçen Cumartesi ve Pazar baya bi MT07 sürdüm, ABS li, hani bırak maneti sıkmayı, senin fren yapacağını sezdiği an bile zınk diye duruyor. Bu motorda en beğendiğim olay gerçekten frenleri oldu.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)