Yavaşlarken frenin yanında, motor frenini de etkin şekilde kullanmak istiyorsan rev-match yapman gerekir. Bunu da sadece iki parmağın fren manetinde olacak şekilde yapabilirsin, diğer parmakların vites düşürürken gaz vermene yarayacaktır.
Yavaşlarken frenin yanında, motor frenini de etkin şekilde kullanmak istiyorsan rev-match yapman gerekir. Bunu da sadece iki parmağın fren manetinde olacak şekilde yapabilirsin, diğer parmakların vites düşürürken gaz vermene yarayacaktır.
Motosiklet eğitimlerinde parmakların fren manetinin üzerinde bulunması - puan...
3 parmak en doğrusu, Rossi 3 parmakla fren yapıyor
Kışlık eldiven kullanırken 4 parmağımı, yazlık eldiven kullanırken işaret ve orta parmağımı manet üzerinde tutarım. Doğru mesafede durabildiğiniz sürece sıkıntı yok
Tehlikeyi hissettiğim zaman parmağımı firene koyarım. Araçların arasından kapı açma mesafesinde gidiyorsam elim frene gidiyor zaten. Yada duran trafikte otobüsü geçiyorsam elin frende olur. Olayı önceden kestiremiyorsam olayın içinde oluyorum buda istemediğim bir şey.
Aldığım eğitimlere göre ve kendi tecrübeme göre söyleyeyim:
Teorikte doğrusu kesinlikle el manette beklememeli. Eller ve kollar daha doğrusu vücudun üst kısmı her zaman rahat olmalı, gergin olmamalı. Ayrıca en doğrusu 4 parmakla sıkmaktır.
Diğer taraftan İstanbul trafiğinde özellikle sıkışık trafikte sürerken bazen parmaklar manette kalıyor.
Fakat uzun ve açık yolda kesinlikle manette beklememeli.
4 parmak sıkmayı bilmiyorum ama aea'da iki parmağın manette durmasının sakıncalı olduğunu biliyormuş, ta ki; bir yayınında yeni yapılan istatistikler sonrası tam tersi olduğunu öğrenip şaşırıncaya kadar.
Hangi yayın olduğunu hatırlayabilseydim koyacaktım linki. Yani yeni istatistiklere göre 2 parmağın manette durmasının sakıncasından çok yararının olduğu ortaya çıkmış. (ben söyleyenlerin yalancısıyım)
Bu arada ben de 2 parmak manet üstünde sürenlerdenim. Bisikletten kalma alışkanlık. Şimdiye kadar yaşattığı tek sorun; uzun süreli kullanımda elleri ağrıtması.
en az sürede nasıl durabiliyorsan o şekilde kullan freni, ister tek parmak ister beş parmak.
Bende iki parmak kullanıyorum. Bence en büyük artısı freni kitlememek zaten 4 parmakla frene abanacak kadar tehlikeli bir durumdaysan o kazayı yaptın demektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)