kayda değer olmasa da çok az bir performans kaybı olacaktır.
kayda değer olmasa da çok az bir performans kaybı olacaktır.
Deneyim hocam bir aksilik olurda satmazsam yazarım Mitaş sport force plus düşünüyorum yada Mc 50 soft...
(YAPAN MÜHENDİSLERDEN DAHA İYİ BİLMİYORUM!)
jantı değiştirmekten kastın daha kalın bi jant takmak ise, arka maşaya bakmak lazım, çünkü onun ayarı janta göre yapılıyor, sonra sığmayabilir. ya da sürtünme olabilir, o zaman baya sıkıntılı durumlarla karşılaşabilirsin.
R25 te arkadaşım değiştirmişti. Lastiğin ortası dümdüz araba lastiği gibi oluyor ve güzel gözükür diye daha da kötü olmuştu. Arkadan bakınca cross motor gibi yüksek duruyordu motor.
Kuzey Kıbrıs'da Bir Motovlog Kanalı. Tek teker - Servis - Top Speed - Viraj - Yarışlar ve çok daha fazlası...
www.youtube.com/channel/UC_LM3TAaRp-ExXrzgUOrNGA
Bence bazı motosikletlerde Mühendislik işine karışılmaz ve Lastik değişimi görüntü dışı bi işe yaramaz. Ama çoğunda Endüstri standart uygulayıp, ebatlar standart takılıyor. Bazı Motosikletlerde onu bunu hesaplayan Mühendisleri bulursam....
Geçende konusu vardı, şöyle özet geçeyim. Jantın açıklığına göre lastiğin taban ölçüsü seçilir. Bir numara dar veya bir numara genişi takılabilir ama sürüş kalitesini etkiler.
Jantın yan tarafında jant ölçüsü yazar örneğin 2.15x18 diye bu şu demektir jantın açıklığı 2.15inç çapı 18inç
Aşağıdaki tabloya göre
http://www.hondatwins.net/forums/att...ire-size-1.jpg
Bu janta takılması gereken ideal ölçü 90-90-18,
80 veya 100tabalı lastikler de takılabilir ancak sürüşü etkiler. 110 120... çok geniş olurken 60, 70... tabanlı lastikler çok dar tabanlı olduğundan kesinlikle takılmamalıdır:
https://www.youtube.com/watch?v=cGjTvotb9Xo
Zaten ne işin var, kalın tabanlı lastiklerde fiyatlar acayip derecede yüksek.
Ya hepsini okuyamadım mesajların kusura bakmayın,
Daha kalın lastik talarsan evet düzde lastik daha geniş basar fakat virajlarda lastik yapısından kaynaklı, yere daha az basar. Tutuşa negatif etkisinin yanında kararsız bir viraj hissi verir, motosikleti çizgide tutmak zorlaşır.
Arka teker ağırlaşır ki , aslında motosiklet kullanıcıları olarak ağır jant ve lastiklerden kaçmamız lazım.
Motosikletin gerçek son hızı 3-5 km artar, seriliği ise azalır. Göstergen kilometreyi eksik gösterir
Ön teker 80 90 17, arka teker 110 80 17.. Önü 100 80 17, arkayı 130 70 17 olarak değıştireceğim bende.
Arkadasimin bi mondial mcx i vardi orjinal arka tekeri 90-90-18 motorda su an yanlis hatirlamiyorsam arkada 130 veya 140 lastik olmasi lazim ben kendim gordum yani motoru takmis adamlar jantida orjinaldi ama yanaklar biraz iceri gitmis o motor virajda nasildir bilemiyorum.
Lastigin olcusune bakmadim ama r25 in arka tekeri gibi duruyordu yaklasik.
Bu arada bunu deneme bunu yapan arkadas zaten kendi can guvenligine onem veren biri degil deyim dedim
Arkadaşımda r25 var. Kaliteli lastik alırken arkaya 160 taktırmıştı . Michelin taktırdığı için hem yol tutuşu arttı hem de makina daha bi güçlü gözükmeye başladı.
Benim de arkadaşım var ama o değiştirmedi . Onun başka bir arkadaşı var o da değiştirmemiş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)