Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

1 silindir 2 silindir ve 4 silindir motorsikletlerin kıyaslaması

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Stunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O değil de sd niye çok titriyor
    SDR cok titremiyor ki... 4000 civarinda peglerde biraz hissediliyor. Elciklerde ise hic bir devirde yok. Ancak 8500 devir ve otesinde titresim oluyor, ancak o durumda zaten titresim son akliniza gelen sey oluyor dogal olarak

    Buna karsin bazi 4 silindirli 1000cc motorlar 5000-7000 civarinda elciklerde yuksek frekansli tiresim yapar. Ipek gibi yumusak fireblade motorlu CB1000R'da bile vardi, ki BMW'nin K1000'i dupeduz rezalet...

    Titresim, pistonlarin hareketi ve atesleme ile ilgilidir. Mesele cok basit degil. Duz 4 silindir ve 90 derece V2 birincil dengeye sahiptir, ama ozellikle 4 silindir ciddi miktarda ikincil dengesizlik sonucu yuksek frekans titremeye sahiptir. Yumusak motor icin V8 veya V12 lazim. Daha fazla bilgi icin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance
    jimi_hendrix bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pratikte şöyle bir fark vardır;

    1 silindir motor titreme yapar (benimki yapmıyor demeyin yapar)
    2 silindir motor daha az titreme yapar, ama yine de az da olsa titreşim olur.
    4 silindir motorda titreşim arasanız da bulamazsınız.

    1 silindir motor çok az yakar
    2 silindir motor az yakar
    4 silindir motor çok yakar (1 silindirliye göre)

    1 silindir motor sakin sakin gider
    2 silindir motor orta hızlarda gider
    4 silindir motor yardırır

    daha fazla pratik bir bilgiye ihtiyaç var mı bilemiyorum
    Pistonlu olan her motor titreşim yapar, 4 silindirin aslında titreşimi felakettir ama frekans yüksek olduğu için rahatsız etmez. Motosiklet gibi silindir başına düşen hacim ufak oldu mu rahatsız edebilecek hiçbir etken kalmaz zaten. 1500-1600cc üzeri bir 4 silindir herhangi bir aşırı doldurma sistemiyle ve yüksek sıkıştırmayla zorlandı mı bu titreşim çok yüksek genliklere ulaşır ve aracı resmen silkeler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:59 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Buna karsin bazi 4 silindirli 1000cc motorlar 5000-7000 civarinda elciklerde yuksek frekansli tiresim yapar. Ipek gibi yumusak fireblade motorlu CB1000R'da bile vardi, ki BMW'nin K1000'i dupeduz rezalet...

    Titresim, pistonlarin hareketi ve atesleme ile ilgilidir. Mesele cok basit degil. Duz 4 silindir ve 90 derece V2 birincil dengeye sahiptir, ama ozellikle 4 silindir ciddi miktarda ikincil dengesizlik sonucu yuksek frekans titremeye sahiptir. Yumusak motor icin V8 veya V12 lazim. Daha fazla bilgi icin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance
    Haşmet abi insanı en çok rahatsız eden ve otomobil firmalarını en çok zorlayan frekans aralığı 50-90 hertz arasındadır. Motosikletdeki 4 silindir düşük stroğa ve yüksek devire sahip olduğu için yüksek frekansta ve düşük genlikte titrer ve insanı rahatsız etmez. Sıkıntı 50-90 hertz arasında...

    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  3. #23
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pratikte şöyle bir fark vardır;

    1 silindir motor titreme yapar (benimki yapmıyor demeyin yapar)
    2 silindir motor daha az titreme yapar, ama yine de az da olsa titreşim olur.
    4 silindir motorda titreşim arasanız da bulamazsınız.

    1 silindir motor çok az yakar
    2 silindir motor az yakar
    4 silindir motor çok yakar (1 silindirliye göre)

    1 silindir motor sakin sakin gider
    2 silindir motor orta hızlarda gider
    4 silindir motor yardırır

    daha fazla pratik bir bilgiye ihtiyaç var mı bilemiyorum
    Aynştayn naber? Yalan yanlış bilgiler varmişsiniz yine����

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------

    Burdaki arkadaşların bazıları tek silindir diyince kuba çita dan başka bişey düşünemiyor galiba :D
    Funkyou bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  4. #24
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynştayn naber? Yalan yanlış bilgiler varmişsiniz yine����

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:56 ----------

    Burdaki arkadaşların bazıları tek silindir diyince kuba çita dan başka bişey düşünemiyor galiba :D
    ben aynştay değilim başkan. sadece pratikte kullanıcının hissettiği şeyleri yazdım. motorla alakalı çevrilen devirdeki titreşim frekans aralığı, rezonansı, salınımı böyle teknik bilgilere sahip değilim.ayrıca kim motor alırken rahatsız edici rezonansına bakar?

    Biz Türklerin işine yarayacak 3 şey var. ne kadar yakıyor? ne kadar gidiyor? titreşim var mı? yazdığım 3 tespit Türklerin motorda aradığı 3 şey. esprili bir dille anlattım. yoksa uzman değilim benim yazdıklarıma gülüp geçebilirsin.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet abi insanı en çok rahatsız eden ve otomobil firmalarını en çok zorlayan frekans aralığı 50-90 hertz arasındadır. Motosikletdeki 4 silindir düşük stroğa ve yüksek devire sahip olduğu için yüksek frekansta ve düşük genlikte titrer ve insanı rahatsız etmez. Sıkıntı 50-90 hertz arasında...
    Benim CB1000R'da hissettigim, elciklerde yuksek frekansli titresim elleri uyusturuyor. Bayagi tehlikeli birsey, cunku bir sure sonra birsey hissetmiyor insan o eliyle...

    Mesele sadece motor da degil tabii ki, nasil monte edildigi vs. de onemli. SDR'da elciklerde hic titreme olmuyor, cunku tumden elastik malzeme ile izole etmis gidonu KTM.

  6. #26

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor ne kadar yüksek devir çeviriyorsa ömrü okadar kısa olur,,mesela 14-15 bin çeviren bir motorla 6-7 bin çeviren motorun ömrü bilimsel ve mantıksal olarakta yarı yarıya daha fazladır,örneğin,biri 100000 giderse diğeri 50000 de biter,,neticede supersport motorların yüksek devir çevirdiği ve motor ömürlerinin kısa olduğu gerçek
    Katilmiyorum, her defasinda isindiktan sonra kullanilirsa bir fark olmaz benim 4 silindir motorum 90bin e yaklasti hala cok guzel

  7. #27
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben aynştay değilim başkan. sadece pratikte kullanıcının hissettiği şeyleri yazdım. motorla alakalı çevrilen devirdeki titreşim frekans aralığı, rezonansı, salınımı böyle teknik bilgilere sahip değilim.ayrıca kim motor alırken rahatsız edici rezonansına bakar?

    Biz Türklerin işine yarayacak 3 şey var. ne kadar yakıyor? ne kadar gidiyor? titreşim var mı? yazdığım 3 tespit Türklerin motorda aradığı 3 şey. esprili bir dille anlattım. yoksa uzman değilim benim yazdıklarıma gülüp geçebilirsin.
    1- titremeyi hissetmeyeceğin tek ailindirler de var
    2- sslerle bir giden tek silindirler de var. Hatta kısa mesafede içinden geçiyor
    3- bir ss kadar yakan tek silindirler de var
    4- başka bir arkadaş bahsetmiş, tek silindir ses vermez 4silindir boru taksan ses verir demiş;
    Aslında tam tersidir, tek silindire boru taksan canavar gibi ses alırsın. Tak bakalım bi 450exc ye. Bi fmf gör nasıl par gür tok ses geliyor. Sıra4 lerde iseçok daha fazla incik cincik var.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  8. #28

    Üyelik
    10 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150, fzs600
    Tek ve İki silindir titreşimlidir. Özellikle tek silindirli büyük hacimli motorlar bu durumu her noktada belli ediyor. Pancar motoru gibi mt-03 buna en büyük örnek.

    Suzuki Gsr 600 ile ilk kendi sahip olduğum motorculuk deneyimimi elde etmiştim. 1 yada 1 saat 15 dakikalık bir uzun yol sonrası ellerimi hissetmiyordum. Yinede 4 silindir titreşim konusunda baya başarılı. Sonraki sürüşlerde asla böyle bir his olmamıştı.

    *Tek silindirli motorun devir aralığı daha kısa olmalı. Büyük vites ve yükselen hızlarda performansı kaybetmemesi için geçilen yeni viteste daha "sıkıyım" hissetirmek için böyle olmalı diye düşünüyorum. Yoksa yüksek devirli tek silindirli motorlarda 1-2-3. vitesten sonra yüksek devirlerde performans ile vedalaşmak gerekiyor. Ayrıca 5 vites olmaları önemli bir durum. İstisnai motosikletler elbette vardır.

    *İki silindir... Bence bir çok ihtiyacı karşılayan bir nokta. Çok kararlı bir tarz. Devir/Hız eğrisi tek silindire göre gayet iyi. Bir çok iki silindirli motorun 8500-9000 lerde kesiciye girdiğini görebiliriz. Ve gaz tepkisi diridir. En azından spor hissiyatı verir yüksek devirlerde.

    *Dört silindir kullanıcıları 1. vites dışında diğer viteslerin alt devirlerinin ölü olduğunu söyler. Hepsi için geçerli değil tabi. Ancak bu tarz duyumlar olabiliyor. Onun dışında diğer silindir tiplerine göre herzaman iyi tepkileri vardır. Devir saatinin düşmanı gibiler (: ivlemelendikten sonra her viteste redline a kadar soluksuz giderler. Buda çok geçerli bir haz noktası. He bide sesi baya iyi.

    Ama son dönem duyduğum en iyi sesler titanyum akrapoviç li mt-07, mt-09, komple leo vince li F800 Gs, tiger 800 (3 silindir)falan filunn. 2 silindirli motorların aynı silindir tarzlarına (v/twin - paralel - yada diğer farklı derecelerde konumlandırılmış) olmasına rağmen çok daha karakterli olduklarını düşünüyorum.

    Konu genel olarak güzel.

  9. #29

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    "4 silindirin aslında titreşimi felakettir ama frekans yüksek olduğu için rahatsız etmez"
    bateri ye kulak ver
    https://youtu.be/oEXUrO5wYcE?t=10

  10. #30
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    Üst devirlerdeki titreşim rahatsız etmez katılıyorum, çünkü en az seyahat ettiğimiz devir aralıkları üst devirler

  11. #31

    Üyelik
    14 Aralık 2016
    Silindir sayısı arttıkça çevirebileceği devir artar ve maksimum tork yüksek devirde gelir. Genelde spor motorlarda tercih edilir, yüksek devir ve yüksek hız sağlar. Yüksek devir kısa ömür demektir.
    Az silindir uzun ömür sağlar ve şehir içi düşük devirde sürüldüğü için şehir içi kullanımda maksimum torklara daha sık ulaşılır. Şehir içi yavaş hız ve dur kalkta daha keyifli sürüş sağlar. Genelde düşük devir sürüldüğü için yakıt tüketimi düşer. Titreşim daha çok hissedilir. Ancak son zamanda iyi motorlarda titreşim gayet kabul edilebilir noktadır.

  12. #32
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Mt-9 a hakaret var..
    3 silindir nerde ??
    Jemand bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    silindir sayısı arttıkca
    patlama sayısı, volan etkisi artar. titreşim azalır.
    yamahanın dışındaki 4 silindirler, aslında, ikiz iki silindir gibi dizayn edilmiştir.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı qıp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "4 silindirin aslında titreşimi felakettir ama frekans yüksek olduğu için rahatsız etmez"
    bateri ye kulak ver
    https://youtu.be/oEXUrO5wYcE?t=10
    Tabii ki bu motoru istisna tutmak lazim. Ancak normal 4 silindire gore daha titresimli bir motor.
    Hemen hemen tum diger 4 silindir motosiklet ve araba motorlarina gore (hem krank mili konfigurasyonu, hem de atesleme yonunden) daha dengesiz oldugu icin de titresimi almak icin "balans mili" koymak zorunda kalmis Yamaha.

    Balans mili: ekstra agirlik, ekstra surtunme,. ekstra komplikasyon, ekstra maliyet... karsiliginda daha az titresim. O yuzden kacinilmaz olmadigi muddetce kullanilmaz genelde.

  15. #35

    Üyelik
    13 Eylül 2016

  16. #36
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Daha büyük bi silindiri olan var mı?

  17. #37
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    3 silindir den niye bahsedilmemiş? küstüm.

  18. #38

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katilmiyorum, her defasinda isindiktan sonra kullanilirsa bir fark olmaz benim 4 silindir motorum 90bin e yaklasti hala cok guzel
    senin katılıp katılmaman gerçeği değiştirmez,,doğanın kanunu var,,mesela her iki motoru yarım saat kullandığımızı farzedelim,15 bin devir çevirenin pistonu bu yarım saatte 2 milyon kez inip çıkıyorsa 7 bin devir çevirenin pistonu 1 milyon kez bile inip çıkmıyor,,

    haliyle pistonun silindirde her iniş ve çıkışı silindirden ve segmanlardan yemesi ve aşınması anlamına geldiğine göre,,100000 km de yüksek devir çevirenin pistonu tahminen 2000000000000000 defa inip çıkıyorsa 100000 km de düşük devir çeviren motorun pistonu 1000000000000000 kez inip çıkacağı için hangisinin ömrünün diğerinin iki katı olacağını anlamak için uzman olmaya gerek yok

    siz anlasanızda anlamasanızda pistonun her iniş ve çıkışı motorun aşınması demektir,yağ bu aşınmayı en az seviyeye düşürür ama yinede aşınır

  19. #39
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Vay canına, tartışmayı başlatmışız da haberimiz yok.

    O zaman tartışmanın ikinci safhasına geçelim:

    İçten yanmalı motorlarda silindir sayısına göre motor balansı:

    https://www.youtube.com/watch?v=hvpFcSPtDV0


    Videoda da görülebileceği üzere kendinden balanslı yani balansöre ihtiyaç duymadan kuvvetleri dengeleyebilen motor 6 silindir motorlardır. (Haliyle bir de 12 silindir motorlar)

    Bunun haricindeki bütün motorlarda dengelenmemiş kuvvetler mevcut olduğu içün güzel miktarlarda kıpraşım olacaktır. Kıpraşımın en çok hissedileceğimotor tek silindirli motorlardır.

    Zaten KTM'ciler de kıpraşımı azaltmak için epeyce uğraştık demişlerdir:

    http://fitnhit.com/news/new-ktm-duke...n-india/98180/

    Tek silindirliler basitlik, ucuzluk, kolay üretilirlik ve en önemlisi dayanıklılık açısından tercih edilir.

    Ve arda4 tartışmanın fitilini ateşleyerek kaçar...

  20. #40
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay canına, tartışmayı başlatmışız da haberimiz yok.

    O zaman tartışmanın ikinci safhasına geçelim:

    İçten yanmalı motorlarda silindir sayısına göre motor balansı:

    https://www.youtube.com/watch?v=hvpFcSPtDV0
    https://www.youtube.com/watch?v=hvpFcSPtDV0

    Videoda da görülebileceği üzere kendinden balanslı yani balansöre ihtiyaç duymadan kuvvetleri dengeleyebilen motor 6 silindir motorlardır. (Haliyle bir de 12 silindir motorlar)

    Bunun haricindeki bütün motorlarda dengelenmemiş kuvvetler mevcut olduğu içün güzel miktarlarda kıpraşım olacaktır. Kıpraşımın en çok hissedileceğimotor tek silindirli motorlardır.

    Zaten KTM'ciler de kıpraşımı azaltmak için epeyce uğraştık demişlerdir:

    http://fitnhit.com/news/new-ktm-duke...n-india/98180/

    Tek silindirliler basitlik, ucuzluk, kolay üretilirlik ve en önemlisi dayanıklılık açısından tercih edilir.

    Ve arda4 tartışmanın fitilini ateşleyerek kaçar...
    Tam dogru degil bu. Bir defa tum titresim kaynaklari hic bir konfigurasyonda yok olmuyor. V12'de ciddi azaliyor. 60 derece acili V6 nispeten dengeli ama cross-plane crank'li V8 kadar degil. O yuzden eski Amerikan arabalari V8 kullanir. 90 derece acili V6 ise kendinden dengesiz. V12 en guzeli. Yukarida ekledigim Wikipedia makalesinde acikliyor cogunu.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)