AYSEL Hanım (Motosikletin günlük kontrolleri)
Reklamlar
-
OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...
AYSEL Hanım.
Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.
Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.
Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.
Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.
Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.
Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.
Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABS’yi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABS’nin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABS’si olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABS’siz motorlar bu işten muaf.
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
Hocam artan hırsızlık olayları nedeniyle
MAYSEL
Olarak güncellendi o.
M motosiklet oluyor.
M o t o s i k l e t: yerinde duruyor mu? Eğer hala koyduğunuz yerdeyse diğer aşamalara geçebilirsiniz.
-
Disk kilidi ve kilitli zincir kontrolünü de unutmamak gerek çalıştırmadan önce.
-
Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma
yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
-
Akhunturk adlı üyeden alıntı
Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma
yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
Hasan 2 Salak Osman 4 akü değil miydi ?
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Hasan 2 Salak Osman 4 akü değil miydi ?
aynen akü asidi derler..
-
Haminlarin anlattigi herseye sempati duyuyorum ya.. ne guzel anlatmis bak kibarca nice nice oh miss..
Yaziyi okuduk bir bilgi daha ogrendik ve süper oldu.. dolayisiyla 10 sn
Bilginin guvenli bir şekilde yola cikmamizi saglamasi, ölculemez paha bicilemez saniye
-
Yuhh Konunun içeriğini okumadan mesaj attım konu sahibine Aysel konu sahibinin adı sandım youtubede kanalınız var mı? diye sordum
Kusura bakma abi
-
Burasi kasiyordur. Msn vereyim ben.
-
11 Aralık 2016, 19:51
#10
Yiğit_ adlı üyeden alıntı
Yuhh
Konunun içeriğini okumadan mesaj attım konu sahibine Aysel konu sahibinin adı sandım youtubede kanalınız var mı? diye sordum
Kusura bakma abi
Yuh konu sahibi kadin diye msj mi attin zaferceye )
-
11 Aralık 2016, 20:28
#11
zaferce adlı üyeden alıntı
Burasi kasiyordur. Msn vereyim ben.
isterseniz bu konuyu özelden tartışalım
Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...
-
11 Aralık 2016, 21:00
#12
Mersin İl Temsilcisi
Yokluk ve dereceleri...
Ama kimisi nirvana'da..
-
11 Aralık 2016, 21:18
#13
Mertcan39 adlı üyeden alıntı
isterseniz bu konuyu özelden tartışalım
Sesli güldüm
-
11 Aralık 2016, 21:31
#14
Akhunturk adlı üyeden alıntı
Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma
yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
P*V=n*R*T (p***venk Nurettin)
-
12 Aralık 2016, 10:11
#15
zaferce adlı üyeden alıntı
OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...
AYSEL Hanım.
Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.
Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.
Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.
Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.
Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.
Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.
Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABS’yi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABS’nin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABS’si olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABS’siz motorlar bu işten muaf.
Açılın müyendiz geldi.
Şimdi efenim bu gontroller eksiktir. Şöyle ki her daim elimizde multimetre ile gezmeli marş öncesinde voltajı ölçmeliyiz. Voltaj 12.6volt ise orun yok, altında ise akümüzün şarjı %100'den aşağı demektir. Dahası da var aslında emme, japonlar anlatmışlar oraya yönlendirelim sizleri:
Yuasa akülerinden: akü voltaj kontrol rehberi
http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)