Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

AYSEL Hanım (Motosikletin günlük kontrolleri)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...

    AYSEL Hanım.

    Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.

    Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.

    Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.

    Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.

    Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.

    Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.

    Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABS’yi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABS’nin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABS’si olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABS’siz motorlar bu işten muaf.
    emc2, IRau, crxforever ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Hocam artan hırsızlık olayları nedeniyle
    MAYSEL
    Olarak güncellendi o.
    M motosiklet oluyor.

    M o t o s i k l e t: yerinde duruyor mu? Eğer hala koyduğunuz yerdeyse diğer aşamalara geçebilirsiniz.
    bektanist, MoKo777, Levent ve 10 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Disk kilidi ve kilitli zincir kontrolünü de unutmamak gerek çalıştırmadan önce.
    zaferce, bektanist ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma

    yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
    fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
    hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
    bektanist ve Kokusmusadam bunu beğendiler.

  5. #5
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma

    yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
    fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
    hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
    Hasan 2 Salak Osman 4 akü değil miydi ?

  6. #6
    Akhunturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hasan 2 Salak Osman 4 akü değil miydi ?
    aynen akü asidi derler..

  7. #7
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Haminlarin anlattigi herseye sempati duyuyorum ya.. ne guzel anlatmis bak kibarca nice nice oh miss..
    Yaziyi okuduk bir bilgi daha ogrendik ve süper oldu.. dolayisiyla 10 sn
    Bilginin guvenli bir şekilde yola cikmamizi saglamasi, ölculemez paha bicilemez saniye

  8. #8
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Yuhh Konunun içeriğini okumadan mesaj attım konu sahibine Aysel konu sahibinin adı sandım youtubede kanalınız var mı? diye sordum
    Kusura bakma abi
    Mertcan39 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Burasi kasiyordur. Msn vereyim ben.

  10. #10
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Yiğit_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yuhh Konunun içeriğini okumadan mesaj attım konu sahibine Aysel konu sahibinin adı sandım youtubede kanalınız var mı? diye sordum
    Kusura bakma abi
    Yuh konu sahibi kadin diye msj mi attin zaferceye )
    Mertcan39 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burasi kasiyordur. Msn vereyim ben.
    isterseniz bu konuyu özelden tartışalım
    Yiğit_ bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  12. #12
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Yokluk ve dereceleri...
    Ama kimisi nirvana'da..

  13. #13
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    isterseniz bu konuyu özelden tartışalım
    Sesli güldüm

  14. #14
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Akhunturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neredeyse 40 a merdiven dayamaya yaklaşırken hala aklımda kalmasını sağlayan kısaltmalar geldi aklıma

    yaşasın (yşsn) = kaynaştırma harfleri
    fıstıkçı şahap (fstkçşhp) = sert ünsüzler
    hasan 2 salak osman 4(H2SO4) = sülfirik asit formülü
    P*V=n*R*T (p***venk Nurettin)

  15. #15
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    OMM, ART ve benzeri yol sanatı ekolüne bağlı yerlerdeki eğitimlerden...

    AYSEL Hanım.

    Akaryakıt. Benzin var mı? Zaten en son park etmeden önce benzin göstergesine bakmıştık. En son ne zaman aldığımızı da hatırlıyoruz. Dolayısıyla 1 sn.

    Yağlar. Motor yağı yerinde mi? Eğer motor orta sehpadaysa zaten motora doğru yürürken de bunu gözle kontrol ederiz. 1 sn.

    Sıvılar. Fren sıvıları varsa debriyaj sıvısı yerinde mi? 3 sn.

    Elektrik. Kontağı çevirince elektrik geliyor mu? Gelmese zaten çalıştıramayız. Farlar, fren lambası ve sinyaller çalışıyor mu? 5 sn.

    Lastikler. Hava basınçları yerinde mi? Bunu her gün kontrol etmeye gerek yok. Zaten sen durduk yerde nasıl kontrol edeceksin ki? Var gerçi basınçölçer aletler de taşımaya üşeniyor insan. Bir de eksik çıksa da zaten benzinciye gideceksin. En iyisi haftada bir lastik basıncını kontrol et. Hava bas, olsun bitsin. Zaten sadece hafta sonu motor süren hobi motorcusuysan her sürüş öncesi benzin filan da alacaksın. En yakın benzinciye git orda havayı bas geç.

    Hasar. Lastiklerde, motorun orasında burasında bir hasar var mı, dökülen saçılan bir şeyler var mı? Motoru çalıştırdık, içinde yağın biraz dolaşması ve ısınması için biraz bekliyoruz ya. İşte çalıştırma işini henüz giyinmemişken yaparsak o esnada giyinmeye başlarız. Eldivendi, kasktı derken zaten motor da ısınır biraz. Bu esnada motorun etrafında da bir tur atarsak orasında burasında bir hasar var mı kontrol ederiz. 10 sn.

    Üstüne bindik yola çıkıyoruz. Hemen bir arka freni kilitleme ABS’yi kontrol etme olayı yapıyoruz. ABS’nin çalışıyor olduğundan emin olmak isteriz. Ön frenle denemeye gerek yok ABS merkezi zaten tek. Sadece ön tekerde ABS’si olan motorlar nasıl yapar bilmiyorum. ABS’siz motorlar bu işten muaf.
    Açılın müyendiz geldi.

    Şimdi efenim bu gontroller eksiktir. Şöyle ki her daim elimizde multimetre ile gezmeli marş öncesinde voltajı ölçmeliyiz. Voltaj 12.6volt ise orun yok, altında ise akümüzün şarjı %100'den aşağı demektir. Dahası da var aslında emme, japonlar anlatmışlar oraya yönlendirelim sizleri:

    Yuasa akülerinden: akü voltaj kontrol rehberi
    http://www.yuasabatteries.com/faqs.php?action=1&id=30


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)