Rodajı daha bitmemiş 212 km'de motor alınır mı ? (2016 Model r25)
-
Arkadaşlar sıfırı lastik takoz ve plaka masrafıyla birlikte 17.300 e geliyor.Bu motor 212 km daha rodajı bitmemiş 15.500 e anlaştık fakat kafamda milyonlarca soru çok tecrübeli değilim.Heleki ilk defa rodajlı bi motora bineceğim.Yardımlarınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
Alınmaz kardeşim elinde patlar benden söylemesi. Biz 100 km olmadan satıyoruz motorlarimızı.
-
Alınır. Neden alınmasın? Rodaj dönemi ile ilgili aklına takılanları forumda arama yaparak bulabilirsin. Hem için daha rahat olur. Hani derler ya " Sıfır ayarında" aynen o hesap. Ama km saatinin değişmemiş olmamasına dikkat et
-
sen bu motorun rodajını yapmamışsın bi 1000 lira daha indirim yap de.
-
Duz 15 de vermessen gibip simdi sifir alicam de
-
İpi kesmeye kıyamayıp ömür vermeyin bir düğüme..
-
Uğur Gündüz adlı üyeden alıntı
yok almasın :D adam zaten verir kış sezonunda satamaz o motoru
biraz gider yapsın diye öyle yazdım
-
Neeeee..!!!
200 KM mi ?
Hacı o motor bitik, adam hiç inmemiş üzerinden ağır bakım gelmiş.
Alma elinde patlar..
-
Takozları aliexpress'ten alırsın. Plaka masrafı zaten 50tl bir şey.
Bayide de pazarlık yapıp 15500e indirirsin.
Ben olsam birkaç yüz TL için riske girmem.
Daha 200km'de motor satıyorsa kaza yapmış olma olasılığı yüksek.
-
08 Aralık 2016, 13:25
#10
Motorun sahibinin tipine gore degisir bu isler.
Mesela herhangi bir motoru, sogukken calistirip, isinmasini beklemeden, motorun sesini duymak icin 10.000 devire cikarip 5-10 saniye o devirde tutsaniz, motorun omrunun yarisi gidebilir. 10 saniyelik hatadan sonra, motor omrunun geri kalanini yag yakarak gecirecektir.
(Tip dedigim dis gorunus degil tabi)
Bir kullanicinin, motoruyla ne kadar ilgilendigini anlamanin en basit yolu da, kullanici kitapcigini okuyup okumadigini anlamaktan gecer tabi ki.
-
08 Aralık 2016, 13:51
#11
Bence bu kadar para vermisken ucun besini yapip ikinci el motor riskine girilmez. Daha 200km de satmasi da supheci. Mutlaka dusmustur o motorla bence.
-
08 Aralık 2016, 13:53
#12
Bir animi anlatayim bu konuyla ilgili, bundan yaklasik 10 yil kadar once Kiziltoprak Esengül Honda'ya bir isim dusmustu, orada beklerken, disarida servise gelmis motorlar park halinde duruyordu anahtarlari uzerinde. O arada musterilerden biri Ali ustayla sohbet ederken R1'in birini calistirdi, bir sesini duyayim diye, ve soguk soguk gaza asildi. Ali usta iceriden kostu geldi, dur napiyorsun diye, ama o arada motor 10.000 deviri coktan gecmisti. Yani motorunuzu ustaya bile birakmayin, usta iyi olsa bile, etraf cahil ve umursamaz insan dolu.
-
08 Aralık 2016, 17:38
#13
Honda yetkili servisteki x isimli bir çalışanın dediğini aynen söyliyeyim.
Rodaj sürekli 5-6 bin devir bandı ile gidilerek şu kilometreyi aşma, bunu yapma,zorlama diyerek yapılmaz. Önemli olan rodajda sabit devirde gitmemek. Motosiklet devir bantlarının hepsini görsün. 1000 km ye geldiğinde yağı zaten değişecek. Asıl risk sen 1000 km ye kadar çıkmadığın devirlerde olacak. 6000 km ye kadar motorda olası bir üst devirlerde oluşacak partekül kopması, birikimi durumunda 5000 km o şekil bineceksin bu motora. İlerisi için risk yaratabilir.
Bende max 7.000 görmüştüm rodajda sonra kafamda deli sorular oldu. Ama motorum gayet sağlıklı şu an.
Saygılar.
-
08 Aralık 2016, 18:03
#14
Belli olmaz belki adam aldı rodaj felen dinlemeden bastı gaza. Sonra satışa koydu
-
09 Aralık 2016, 11:11
#15
15500 + ruhsat, noter derken 16 ya gelecek sigortada 17-17.5 olur bence sifir al
-
09 Aralık 2016, 12:58
#16
Al geç. Dünyadaki en bitik motor olsa aradaki fiyat farkına sıfır motor yaptırırsın zaten. Amma abartmışsınız yok gaz verdiyae bilmemne yaptıysa.
Adamın motora zarar verme gibi bi amacı yoksa hiç bi şey olmaz
-
09 Aralık 2016, 13:00
#17
Extraları varsa olabilir (lastikler , koruma takozu) cıbılsa git sıfır al
-
09 Aralık 2016, 13:02
#18
serhat207 adlı üyeden alıntı
Honda yetkili servisteki x isimli bir çalışanın dediğini aynen söyliyeyim.
Rodaj sürekli 5-6 bin devir bandı ile gidilerek şu kilometreyi aşma, bunu yapma,zorlama diyerek yapılmaz. Önemli olan rodajda sabit devirde gitmemek. Motosiklet devir bantlarının hepsini görsün. 1000 km ye geldiğinde yağı zaten değişecek. Asıl risk sen 1000 km ye kadar çıkmadığın devirlerde olacak. 6000 km ye kadar motorda olası bir üst devirlerde oluşacak partekül kopması, birikimi durumunda 5000 km o şekil bineceksin bu motora. İlerisi için risk yaratabilir.
Bende max 7.000 görmüştüm rodajda sonra kafamda deli sorular oldu. Ama motorum gayet sağlıklı şu an.
Saygılar.
-
09 Aralık 2016, 13:08
#19
takintili adlı üyeden alıntı
15500 + ruhsat, noter derken 16 ya gelecek sigortada 17-17.5 olur bence sifir al
Sıfır alırsa ruhsatsız, sigortasız mı kullanacak?
-
09 Aralık 2016, 14:10
#20
Rodaj için Kawasaki ve Triumph kılavuzlarında bu şekilde yazıyordu.
0-800km 4.000rpm'e kadar
800-1600km 6.000rpm'e kadar
Triumph
0-160km 3.500rpm
160-480km 5.000rpm
480-960km 6.000rpm
960-1280km 7.000rpm
1280-1600km 8.000rpm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)