250CC Baslangic tartismalari
Reklamlar
-
Simdi taslanacagim belki defalarca bu konu acilmistir. 250CC ile baslamak istiyorum diyenlere baya bir saydiriyor birkesim. Kontrol edemezsin, cok agir, parcasi pahali vs diye. Bir kisim ise egitimini aldiktan sonra gayet baslanabilir diyor.
Simdi ben olaya su yonden bakmak istiyroum. 250CC sehirici kullanilacak ozellikle de istanbul gibi buyuk sehirler icin en ideali. Ne ucuk kacik ne de abi gitmiyo ya motor diye yakinacaginiz cinsden.
Dustugunde masrafini kafaya takmayacak, 250SL, 250 Duke ABS gibi 250CC klasmanina gore cok hafif sayilabilecek (Hatta Duke 139 kg yani ybr agirligi hemen hemen) motorlarla bilincli biri gercekten baslayamaz mi? Ben motoru alip sakin sakin surerim bir sure nispeten ustalasana kadar, trafikte apacilik yapmam diyen icin 250CC gercekten bahsedildigi gibi olumcul mu?
Reklamlar
-
Hocam ben yaklaşık 8 yıldır vitesli motosiklet sürüyorum, kullandığım en yüksek cc pulsar 200ns'ti belirli bi ccden sonra motosiklet zevk vermez oluyor çünkü derdi artıyor, alet büyük her yere giremiyorsun, yatırıyorsun hafif olduğu için kaldıramayıp düşürüyorsun, lastiği pahalı, bakımı pahalı, vergisi sigortası zartı zurtu pahalı. tabi bu yazdıklarım benim görüşüm. Motosiklet ferahlık olmalı bence, bizi zincirleyen bir şey değil.
Ölümcül mü diye sormuşsunuz, bilinçsiz olarak mobilet kullanmak bile ölümcül.
İlla 250cc ile başlayacağım diyorsanız honda cbr 250r 2014-2015 model kırmızısını öneriyorum
-
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Hocam ben yaklaşık 8 yıldır vitesli motosiklet sürüyorum, kullandığım en yüksek cc pulsar 200ns'ti
belirli bi ccden sonra motosiklet zevk vermez oluyor çünkü derdi artıyor, alet büyük her yere giremiyorsun, yatırıyorsun hafif olduğu için kaldıramayıp düşürüyorsun, lastiği pahalı, bakımı pahalı, vergisi sigortası zartı zurtu pahalı. tabi bu yazdıklarım
benim görüşüm. Motosiklet ferahlık olmalı bence, bizi zincirleyen bir şey değil.
Ölümcül mü diye sormuşsunuz, bilinçsiz olarak mobilet kullanmak bile ölümcül.
sadece
İlla 250cc ile başlayacağım diyorsanız honda cbr 250r 2014-2015 model kırmızısını öneriyorum
Hocam, oncelikle yorumunuz icin tsk ederim. Su an ve baya bir sure motosiklet alma planim yok. (Yas 18 birikimim filan yok )Esasen sadece motoeiklet hakkinda aklimdaki soru isaretlerini gidermek istiyorum.
-
orada hafif yazmışım, hafif değil ağır yazacaktım hata olmuş.
-
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
orada hafif yazmışım, hafif değil ağır yazacaktım hata olmuş.
Anladim hocam sikinto yok.
-
250cc ile başlanmaz diyenleri dikkate almamanızı öneriyorum çünkü 250cc zaten başlangıç seviyesidir. Hatta maddi imkanları elveren insanlar kesinlikle 250cc ile başlamalıdır ki trafikte sıkıştırmalara, yokuşta tıkanmalara maruz kalmamak için. 125-150-200-250 cc motosikletler arasında ağırlık bakımından çok da bir fark olmaz. Yine de cc'ye bakmazsızın ister 125 olsun ister 250 eğitim almanızı öneririm. Bunlara ek olarak alınacak ilk motosiklet için ABS ve kaliteli lastik hayat kurtarıcı olacaktır.
-
zabuzaretta adlı üyeden alıntı
250cc ile başlanmaz diyenleri dikkate almamanızı öneriyorum çünkü 250cc zaten başlangıç seviyesidir. Hatta maddi imkanları elveren insanlar kesinlikle 250cc ile başlamalıdır ki trafikte sıkıştırmalara, yokuşta tıkanmalara maruz kalmamak için. 125-150-200-250 cc motosikletler arasında ağırlık bakımından çok da bir fark olmaz. Yine de cc'ye bakmazsızın ister 125 olsun ister 250 eğitim almanızı öneririm. Bunlara ek olarak alınacak ilk motosiklet için ABS ve kaliteli lastik hayat kurtarıcı olacaktır.
Hocam 125CC'nin verdigi guc ortalama olarak modenden modele degisse de 11/12 HP. (Ust model Naked ve SS'ler ayri yerde tutarsak) CBR 250 ile kiyaslarsak o 27 HP bir motor. Bu HP farki kullanimi nasil etkiler olumsuz olarak? Ufak sehirlerde ne gibi dezavantaji olabilir?
-
Yaş 18'se 125'lik motor al. Olgunlaşana kadar bin, öğren. Büyüyünce büyütürsün.
18 ergen yaşıdır. Bilinç daha gelişmemiştir.
Ben de 26 yaşımda 250lik motor aldım. Ben kendimi biliyorum, rodaj bitene kadar otoyola çıkmam diyordum. 10km sonra otoyolda 80 yapıyordum. İlk birkaç ay heyecan ve mutlulukla güvensiz sürüşler yapmaya başlamıştım. Ufak kazalarım da oldu bu yüzden.
18 yaşında büyük risk olarak görüyorum.
Hayatı riski geçtim, bir de işin maddiyat yönü var. Bu 250lik motorun bakımını, kaza sonrası parça değişimini kim yapacak? Aileden istemek olmaz. O yaşta kazanç da olmaz. İlk kazadan sonra garaja kapanıp para bekleyecek alet.
-
Ben yeni başlıyorum. Hatta 250 Duke ile değil, 390 Duke ile başlıyorum.
Laf edenler oluyor, ama...
1. Önce eğitim alarak başlıyorum. Eğitim dediğim bir kursta 6 saat sağa sola dön çalışması değil, özel bir eğitmen ile kullanacağım motorda eğitim ile alarak başlıyorum.
2. Trafikte bisiklet tecrübem ile başlıyorum. Bisiklet tecrübesi derken de sahilde 7 km lik pedallama değil, şehir içi trafikte günlük 50-60 kmlik turlarla edindiğim deneyim ile başlıyorum.
3. Motosiklete verdiğim paradan ayrı, 8-10 bin TL ekipmanıma ayırarak başlıyorum.
4. Motor ile ilk 3 ay nispeten yoğun olmayan trafikte kendimi geliştirmek şartıyla başlıyorum.
Bir de 250cc alıp, "abi bunu son hızı az ya" diyerek tapagaz gitmeye çalışan arkadaşları görüyorum.
Diyeceğim o ki, sürücünün zihniyetinde hata varsa 125cc kullanırken de ölümcül hatalar yapabilir.
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
-
08 Aralık 2016, 13:28
#10
pea adlı üyeden alıntı
Yaş 18'se 125'lik motor al. Olgunlaşana kadar bin, öğren. Büyüyünce büyütürsün.
18 ergen yaşıdır. Bilinç daha gelişmemiştir.
Ben de 26 yaşımda 250lik motor aldım. Ben kendimi biliyorum, rodaj bitene kadar otoyola çıkmam diyordum. 10km sonra otoyolda 80 yapıyordum. İlk birkaç ay heyecan ve mutlulukla güvensiz sürüşler yapmaya başlamıştım. Ufak kazalarım da oldu bu yüzden.
18 yaşında büyük risk olarak görüyorum.
Hayatı riski geçtim, bir de işin maddiyat yönü var. Bu 250lik motorun bakımını, kaza sonrası parça değişimini kim yapacak? Aileden istemek olmaz. O yaşta kazanç da olmaz. İlk kazadan sonra garaja kapanıp para bekleyecek alet.
Yok hocam uzun bir sure motosiklet almak gibi bir dusuncem zaten yok sadece amacim burda bilinclenmek, neyin ne oldugunu ogrenmek. Degerli yorumunuz icin tsk ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
hknzrdm adlı üyeden alıntı
Ben yeni başlıyorum. Hatta 250 Duke ile değil, 390 Duke ile başlıyorum.
Laf edenler oluyor, ama...
1. Önce eğitim alarak başlıyorum. Eğitim dediğim bir kursta 6 saat sağa sola dön çalışması değil, özel bir eğitmen ile kullanacağım motorda eğitim ile alarak başlıyorum.
2. Trafikte bisiklet tecrübem ile başlıyorum. Bisiklet tecrübesi derken de sahilde 7 km lik pedallama değil, şehir içi trafikte günlük 50-60 kmlik turlarla edindiğim deneyim ile başlıyorum.
3. Motosiklete verdiğim paradan ayrı, 8-10 bin TL ekipmanıma ayırarak başlıyorum.
4. Motor ile ilk 3 ay nispeten yoğun olmayan trafikte kendimi geliştirmek şartıyla başlıyorum.
Bir de 250cc alıp, "abi bunu son hızı az ya" diyerek tapagaz gitmeye çalışan arkadaşları görüyorum.
Diyeceğim o ki, sürücünün zihniyetinde hata varsa 125cc kullanırken de ölümcül hatalar yapabilir.
Sizin durumunuz biraz farkliymis hocam. Trafikte hem de bisiklet tecrubesi cok farkli bir sey. Dediginiz gibi egitim sart. Kazasiz belasiz.
-
08 Aralık 2016, 13:30
#11
Benimde yaş 18 di 19 oldu bence o yaşlarda 100 ila 125 cc ideal mesela şu an benim zırnık param yok haliyle yüksek motorda alamıyorum ama alsam neler yaparım neler. İnsan önce bi kendini tanımalı ve olgunlaşana kadar da yüksek cc motor sürmemeli.
-
08 Aralık 2016, 13:31
#12
250cc gayet güçlü bir motordur, bundan fazlası heyecan aramaya girer, ben keyif için ve uzun yolda inazuma kullanıyorum, şehir içinde (bursa) ise crypton kullanıyorum, şehir içinde motor çabuk harcanıyor, hemde parçası ucuz bir motor insanı rahat ettiriyor, inazuma ile br kere arabaya carpmamak için yan yattım ön çamurluk kırıldı kaldırıma sürttü , gerçi önüme çıkan arabanın sigortasından yaptırdım 500 lira , ceptende çıkabilirdi, hemen kuba cup aldım ilk önce ama çok dandik çıktı hemen satıp crypton aldım çok süper bir motor , hafif ve çok az yakıyor (10tl ile 130km yol şehir içi) zevkle kullanıyorum, kalabalık trafikte her aradan geçiyor, kaldırım falan dere tepe düz gidiyor.
-
08 Aralık 2016, 13:35
#13
Felis Leo adlı üyeden alıntı
250cc gayet güçlü bir motordur, bundan fazlası heyecan aramaya girer, ben keyif için ve uzun yolda inazuma kullanıyorum, şehir içinde (bursa) ise crypton kullanıyorum, şehir içinde motor çabuk harcanıyor, hemde parçası ucuz bir motor insanı rahat ettiriyor, inazuma ile br kere arabaya carpmamak için yan yattım ön çamurluk kırıldı kaldırıma sürttü , gerçi önüme çıkan arabanın sigortasından yaptırdım 500 lira , ceptende çıkabilirdi, hemen kuba cup aldım ilk önce ama çok dandik çıktı hemen satıp crypton aldım çok süper bir motor , hafif ve çok az yakıyor (10tl ile 130km yol şehir içi) zevkle kullanıyorum, kalabalık trafikte her aradan geçiyor, kaldırım falan dere tepe düz gidiyor.
Hocam buyuk sehir sonucta, otoyolda sikinti olmuyor mu? Ya da sikistirma filan sehir icinde? Yetersiz geldigi yerler filan?
-
08 Aralık 2016, 13:35
#14
Ben az önce bahsettiğimin tam tersi bir örnekten bahsedeyim.
Bir arkadaşımız var, yaşı 40+, arabayı bile kullanması acemi, trafik bilgisi az, alkollü kullanmaktan çekinmez.
Motosiklet merakı varmış paşamın, illa chopper olacakmış, kendisi kilolu da, o yüzden illa 750cc veya üstü alacakmış.
Hiç kullanmamış, debriyajın yerini bilmez, ön frenle arka fren arasındaki farktan bihaber, ikinci el, sadece görünümüne bakarak alacağı motorla, ehliyeti alınca trafiğe açılma derdinde. Şimdi bu arkadaşa 50cc versen tehlike, zira kafa çakır keyif ben kullanırım diyecek, sinyal vermenin, trafiği okumanın önemini bilmeden gezmelere çıkacak. İnanın haberim olursa eşe dosta nereye gittiğini bildiresim var, yola çıkmasınlar tehlike olmasın diye.
Tabii ki cc önemli, ama en önemlisi zihniyet.
-
08 Aralık 2016, 13:51
#15
Babalar gibi de başlanır
Hatta hafifliği ve ABS'si göz önüne alındığında Duke ideal başlangıç motorlarından biri
Daha önce yüzlerce kez söylendi ama tekrar edeyim sokak arasından ana yola çıkınca 200 cc altı motor kullanması daha zordur
-
08 Aralık 2016, 14:05
#16
Bir motosiklet nasıl hızlandığı kadar durma mekanizmasına sahipse kullanıcıda sürebilceği kadar motosiklet sahibi olmalı. 250 cc olupta 45 beygir makina var mc22 cbr 500 de aynı beygir. Adamlar taa seksenlerde yapmış bu makineyi. Belkide daha yüksek beygirli olanları yapılacak. O zaman cbr500 olmaz ama 250 cc olur mu diyeceğiz?
-
08 Aralık 2016, 14:14
#17
Yukarida da sordum ama, 125CC'nin verdigi guc ortalama olarak modenden modele degisse de 11/12 HP. (Ust model Naked ve SS'ler ayri yerde tutarsak) CBR 250 ile kiyaslarsak o 27 HP bir motor. Bu HP farki kullanimi nasil etkiler olumsuz olarak? Ufak sehirlerde ne gibi dezavantaji olabilir?
-
08 Aralık 2016, 16:10
#18
Her insanın öğrenme seviyesi aynı değil. Her motoru deneyip görmek lazım. Ben eğitimimi MT 07 ile aldım. Sınava MT 07 ile girdim ve dedim ki 700cc motor benim için fazla tehlikeli. 125 cc motor çok düşük geldi sürekli vites değiştirmenin zulüm olacağını düşündüm ve birkaç yerde rampada tıkanabileceğini okudum ve 250 cc motor aldım. Gerçekten mantıklı düşünebilecek yaştaki insanlar hangisinin kendisi için en iyisi olduğunu zaten iyi bilmekte. O yüzden genellemeler bu işte pek bir şeye yaramıyor.
-
08 Aralık 2016, 17:07
#19
Fikirlerini beyan eden herkese tşk ederim.
-
08 Aralık 2016, 17:13
#20
ben "başlangıç motoru olsun, ama kurye motoru da olmasın" kafasıyla 35 yaşındayken 250'likle başladım.
kendisi pahalı, bakımı ve parçası pahalı diyen arkadaşlar doğru söylemiş. parçası, bakımı diğerinin en az 2 katı.
bu motoru 6 ay kullandıktan sonra honda'dan güvenli sürüş eğitimi aldım. eğitimde cbf 150 kullandım. yemin ediyorum, iki günlük eğitimde 6 ay fiilen kullanarak edindiğim bilgi, tecrübe ve beceriden kat kat fazlasını kazandım. o gün, en baştan cbf 150 almadığıma pişman oldum. o 6 ayı daha hafif bir motosikletle geçirmiş olsam en az 2 katı, belki 3 katı daha fazla tecrübe ve beceri kazanmış olacağıma inanıyorum.
150'likle 250'lik arasında ne fark var derseniz; (250'liğin) avantajı 20 km daha yüksek son sürat, iki kişi binince yokuşlarda biraz daha yüksek çekiş. buna karşılık acemi bedenle daha fazla ağırlıkla mücadele ediyor, trafikteki boşluklarda daha büyük bir cüsseyi kontrol etme zorluğu ile karşılaşıyorsun. aralarında ahım-şahım bir performans farkı yok. 250'lik motor gazı çevirince uçup-kaçmıyor.
artı, güncel piyasa koşullarında 250'lik modellerin hepsi bence abartılı fiyatlara satılıyorlar.
şekli, macerayı, karizmayı boşverip 125-150 cc.'lik bir modelde acemilik dönemini geçirmenizi tavsiye ederim. nitekim benim yaşlarımda iki arkadaşıma motosiklete yeni başladıklarında aynı tavsiyede bulundum. biri nmax ile başladı, diğeri iki kurumsal eğitimi tamamladıktan sonra uzunca bir süre bire-bir eğitim alıp nc750 ile başladı. ikisi de seçimlerinden son derece memnun ve bana teşekkür ediyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)