250CC Baslangic tartismalari
Reklamlar
-
08 Aralık 2016, 17:57
#21
Bence ilk motosiklet icin en onemli konular lokasyonunuza uygun servis secenegi, uygun yedek parca ve iyi ekipmanlardir.
Bunlari dusunmeden motor fazla gelir mi, yetersiz gelir mi vs performans odakli dusunmek ikinci planda olmalidir.
Ulkemize ozel bir durum olan kaliteli japonlardaki 125 ve 250 arasindaki fiyat farkinin az olmasi, vergi diliminin 250 den sonra yukselmesi falan cogu kisiyi 250 ile baslamaya iten faktorler.
Bence tecrbesiz bir surucunun ilk motoru kesinlikle sifir, guvenilir bir marka olmalidir. Yukarida bahsettigim konular da karsilandigi takdirde gerisi sizin karakteriniz, yeteneginiz ve agirbasli hareket etmenizle ilintili.
Reklamlar
-
08 Aralık 2016, 18:13
#22
250 cc başlangıç tartışması yok, yanlış duymuşsunuz sanırım. 250 cc zaten başlangıç motor sınırıdır. 250 cc dahil 250 cc'ye kadar her motorla başlayabilirsin. Maddi imkanın varsa daha uzun binebilmen için 250 cc altını pek tavsiye etmem. Başlangıç tartışması 650 cc'de var. (Ki bence 650 cc ile başlanmayacağından tartışmasını yapmak da gereksizdir)
-
08 Aralık 2016, 18:21
#23
250 cc ile başlamayıp neyle başlayacaksın ki bisitkletle mi? sen kimseyi dinleme git al motosikletini zaten aldıktan 1 hafta sonra ulan bu gitmiyor demeye başlayacaksın. ancak şehir içi için ivmelenmesi falan yeterli gayet. tam şehir içi motosikletleri bence 250likler. ağır diyen kontrol etmesi zor diyen ve güçlü diyenlere bir kahkaha basıp geç sadece. ama eğitimi al eğitim yararlı bir şey
-
08 Aralık 2016, 18:38
#24
evural adlı üyeden alıntı
250 cc başlangıç tartışması yok, yanlış duymuşsunuz sanırım. 250 cc zaten başlangıç motor sınırıdır. 250 cc dahil 250 cc'ye kadar her motorla başlayabilirsin. Maddi imkanın varsa daha uzun binebilmen için 250 cc altını pek tavsiye etmem. Başlangıç tartışması 650 cc'de var. (Ki bence 650 cc ile başlanmayacağından tartışmasını yapmak da gereksizdir)
Hocam siz denk gelmemişssiz demekki.
-
08 Aralık 2016, 21:37
#25
piyasada yer alan 250 cc'lerden honda, yamaha, suzuki, ktm, kawasaki herhangi birini alıp, honda ve yamaha için stok lastikleri kesinlikle değiştirmek suretiyle ve eğitim alarak çok da rahat başlarsınız. hatta bu dediklerimi yaparsanız şuan türkiye'de bulunan tüm motor kullanıcılarının yüzde 86,74'ünden (küsüratlı rakam vereyim de salladığım anlaşılmasın) daha iyi bir sürücü olabileceğinizi düşünüyorum.
Yamaha hiç çok agresif falan demeyin. drag yarışlarında honda'ya 1 sn fark atıyor diye abartacak değilim. tamam, okey, 36 bg, 7000 devirden sonra güzel hızlanıyor, ama bu motosiklete çok agresif diyen insanların çoğu hayatında hiç yüksek cc'ye binmemiş ya da artçı olmamış kişiler. mt 09'a binin ya da artçı olun bakalım, o zaman agresif tanımını baştan öğrenebilirsiniz
-
08 Aralık 2016, 21:52
#26
Trafikte tecrüben varsa ve boyun posun yerindeyse, aklında bir eksiklik yoksa (zeka olarak) kullanabilirsin bence sorun olmaz.
Boyun kuvvetin yoksa motoru bi anlık dalgınlıkla durduğun yere yatırabilirsin veya yokuşta falan durduğunda dengen bozulup kayabilirsin. Tecrübe varsa boy pos sorun olmaz da yeni başlayana lazım oluyor.
-
08 Aralık 2016, 22:24
#27
Trafik tecrübem hiç yoktu, taşıt tecrübem hiç yoktu sadece Honda nın 2. seviye kursuna gidip motor hakimiyetini öğrendim. 10 aydır sapasağlam sürüyorum. 200cc 250cc motorla çok güzel başlanır. Hatta daha aşağısını da pek önermem imkanı olmayana. 2 ay sonra sat değiştir işi zor. Arada o kadar paran gidecek değmez yani.
-
08 Aralık 2016, 22:32
#28
Kendini bilen biri tabiki kullanır ama biz kimleri gördük burada laf salatası yapıp ilk virajda aşırı hızdan patlayan
-
09 Aralık 2016, 00:05
#29
Zamaniniz var yas 18 ne guzel su isi sindire sindire yapin 125 ile baslayin derim.. soyleki zaten motor piyasasi 10 bini gecince km aaa motor elimde patlicak diyen bir piyasaya donustu her gun is vs icin kullanicak birisi 1 yilda 8 9 bin yapar yaklasik olarak eger maddiyatta varsa yukselte yukselte hem degisik motorlar da kullanarak markalarin keyiflerini cikararak devam edersinuz.. ilk motorum pcx sonra rc 200 simdi kawa 300 bir sonraki nasipse xj6 f her markayi denemekte istiyorum cc de yukseltiyorum isin keyfi bole.. yoksa gidelim 600 rr alalim 2 viteste takilalim oyle olmuyor bu isler... yavas yavas motor bir hobi ve keyif isi..
-
09 Aralık 2016, 00:09
#30
Hocam bu nekadar doğru olur ne kadar yanlış olur bilemem ama bende 250cc bir motorla başladım. Hyosung GT250R. Riskli hareketler yapmıyorum gayet sakin kullanıyorum. Bir sıkıntısını görmedim şuana kadar. Tabi ki bu deneyimle viraja yatıp tapa gaz gidip değişik değişik hareketler içine girersem ozaman işin rengi değişir Ama dediğiniz gibi ekipman çok çok önemli.
-
09 Aralık 2016, 00:21
#31
Ben 125CC ile başladım, hayatımda yaptığım en büyük hatalardan biriydi. Boy ve kilomdan korktuğum için böyle bir seçim yaptım (1.65 52kg). 1 hafta sonra yetersiz gelmeye başladı. Motosiklet kullanmanın boyla/kiloyla/güçle hiç bir alakası yok.
Gidip bir MT-07 aldım 400KM yolu sürerek getirdim, hayli mutluyum.
-
09 Aralık 2016, 02:09
#32
125 cc uzun yolda daha ölümcül.
çünkü otobüsler kamyonlar seni sollarken rüzgarıyla devrilmene neden olabilirler.
arkandan sıkıştıran araç çok olur.
250 cc başlangıç için iyi bir seçim diye düşünüyorum.
gönül ister ki herkes 50 cc ile başlayıp 1000 cc lere gelebilecek kadar zengin olsun, ama maalesef ki öyle olmuyor.
motoru alınca en az bikaç sene binmek zorunda kalıyoruz.
-
09 Aralık 2016, 10:34
#33
250 cc maxi scooter ile başlayan bir acemi olarak en büyük sıkıntım motorun dururken ki ağırlığı olmuştu.
İlk gün dahil, motoru dururken 3-5 defa da düşürdüm.
İlk aylar bu duruma çok canım sıkılmıştı. Hatta keşke PCX alaymışım filan dedim ama sonra Motto Akademi'de
hakimiyet eğitimi aldım ve neyi yanlış yaptığımı çok iyi anladım.
O günden sonrada motoru daha hiç düşürmedim. Ağır olmadığını da fark ettim.
Bir acemi için bence motorda en önemli şey (denge kısmını yazmıyorum, o kısım bisiklet
sürerek öğrenilmeli zaten) gaz kontrolü.
Sonra da motorun ağırlığına, daha doğrusu durduğunda ki dengesine alışma durumu.
250 cc ile başlamak konusuna gelince. Kendi adıma iyi ki 250 cc ile başlamışım diyorum.
Çünkü motorumdan çok memnunum ve 250 cc bana İstanbul'da hayli hayli yetiyor, yakıtı da az. E daha nolsun?
Bir Aceminin Günlüğü başlığında ilk acemilik dönemlerim de dahil bugüne kadar yaşadıklarımı forumda anlatıyorum.
Merak edenler okuyabilir
-
09 Aralık 2016, 11:17
#34
Ben bütçemin kısıtlı olmasından ve borçlanmak istemediğimden 150cc ile başladım. Bir çok görüş yazılmış ama bence en kritik nokta 18 yaş ile 25 yaşın çok farklı olduğu. Bence yaş ile gelen eğitim motosiklet eğitimi kadar önemli.
-
09 Aralık 2016, 11:20
#35
-
09 Aralık 2016, 15:07
#36
Hocam işin aslı şuki bu alet öyle birşey ki üstüne oturdunmu birazcıkda vakit geçirdinmi insanı gaza getirir basarsın, yok sakinim deme bende öyleyim
ama dedim ya farklı bişey
Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)