Makinayla , Kadının eskisinden uzak duracaksın.
Sorun çıkarıyorlar.
Zengin değilim ondan almam yüksek beygirde gözüm yok param olursa olur o zamanda 2-3 yaşında motor alırım
Yaşım 21 kalkıp 10 yaşında motor almam
Araba alıcak olsam yine aynı şeyi yaparım gider dacia logan alırım gidipte 10 yaşında fıransız İtalyan almam
Biraz bizdeki ön yargı ve içimizdeki fesatlıktan kaynaklanıyor.kişi karşısındakini kendi gibi görür. Bizde yalan dolan çok olduğu için almak istemez kimse. Servis bakımlı ve kullanan adam gibi olduktan sonra neden alınmasın. Ben bu yaz sıfır motor aldım istemeye istemeye. Çünkü ikinci el olsun be fazla para bağlamıyayım diye düşündüm. Fakat gel gör ki adamlar ikinci ele sıfır parası istiyordu hem de Cash on the table yani peşin. Bende gittim 9 taksitle sıfır aldım. Arz ve talep meselesi biraz da. Bu arada 10-15 yaşında araba da alırsın paran yoksa. Almam diyeni görürüm parası olmadığında o eski arabalar gözüne nasıl görünüyor diye. Bende istemezdim ama maddi durum şu sıralar pek iyi olmayınca gittim 9 yaşında c3 dizel aldım 135000 km'de ve çoook da memnunum. Nice ikinci ellerden iyi. Ama düzenli servis bakımlı bir araba.
türkiyede fazla motor kullanılmadığı için haliyle ustası daha çok bişey becerebilen ustası olmadığı için genellikle halkında kullanmayı bilmemesinden bakım yapılmadığından işte böyle şeyler yüzünden
Eski model motorun vergisi de az oluyor bu arada.
Örnek olarak 1992 model Virago 250'nin yillik vergisi 20TL civari. 2005 Fz6'nin yillik vegisi 75 TL civari.
Bu arada, akp'den once motosikletler icin mtv yoktu, 2004 yılından itibaren vergi alinmaya baslandi, hatirlatayim dedim.
Motordan motora fark var. Şahsen eski model SS motor almam ama touring ve naked model alırım. Çünkü bunların sürücüleri ss kadar hırpalamıyorlar motorlarını.
zenginiz biz ondandır o
dolar , euro bir tarafımıza kaçmış çıkartmak için yer arıyoruz işte. napıyoruz gidip 2017 model motor alıyoruz
#Toplum içerisindeki statümüz bindiğimiz araçla ölçülüyor.
#Paramız değersiz. Bir çok insan elindeki parayı değerlendirebilecek kapasiteye sahip değil. Para değersiz olduğundan ve enflasyon belasından halk elindeki parayı ya da biriktirebileceğini düşündüğü parayı yukarıdaki sebeplerden dolayı yatırım aracı olarak gördüğü otomobile yatırıyor. Böylece hem parasal kaybı azaltıyor hem de ilk maddede yazdığım statü basamağına zıplıyor.
Bu yatırım aracı olayına kendimden bir örnek vereyim.
2002 yılında Türkiye'ye geldiğimizde lazım oluyor diye bir araba aldık. 91 model bir tempra.
1500€ bozdurup ödedim parasını. Bunu hiç unutmam çünkü aynı arabayı burda alsam en fazla 500€ öderdim. Bugün alsam hâla 500€
Fakat Türkiye'de işler değişiyor.
Şu an güncel fiyatını bilmiyorum ama 3-4 sene önce 8000 lira teklif eden oldu. Ordan hesap edin.
1500€ bugün 5500 - 6000 lira arası ediyor ve o arabayı alırmı alamaz mı hesaplayın.
#Bakım onarım derdi.
Bir çoğunuz aynısını yazmışsınız zaten. Bir otomobil yatırım aracı olarak görüldüğünden değerini kaybetmemesi için titizlikle bakılıyor. Oysa motosiklet zevk aracı ve kişisel. Çoğunlukla ailenin ortak parasıyla değil kişisel birikimle veya borçlanarak alınıyor. Üstelik ömrü otomobil kadar uzun değil.
Yani otomobilin yaşlısıyla motorun ki aynı değil.
#Forumda dikkatinizi çekmiştir. Motor soranın ilk lafı 3 ay sonra sıkılırmıyım? oluyor.
Oldukça sıkılgan milletiz
#Hırslı ve havalıyız. Bizim milletin altına anadol ver ona hız yaptırmaya çalışır. Hele bide egzoz takarsa ferrarilerle yarışmaya kalkar.
#Paramız değersiz demişmiydim?
#Evet paramız değersiz.
#Değersiz paramız
#Par-değ
#P-D
#.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Eski alman alırken hele ki bmw ise alırken eski Şahin, doğan, Renault vs almaktan çok çok daha fazla dikkat edin. O arabanın yarısı kadar bir parayı cebinizde bulundurun, başınıza her tip olay meydana gelebilir. Gene e34 neyse, e39'a mümkünse bulaşmayın veya her tip elektronik arıza için cebinizde para bulunsun.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
10 yaşında cbf600 aldım yenilere taş çıkarır hiç pişman değilim
Benı kessınler 2000 oncesı araba almam bır klasık alıp restore etmeyeceksem. 2000 sonrası da aracın ılk sahıbıne, kazasına degısenıne boyasına elektrık tesısatındakı kabloların durumuna kadar dıdıkler oyle alırım. Kımseye guven kalmadı arkadas. Kendın gıdıp bakıyorsun, bır ıkı ay sonra araba fıyatının nerdeyse dortte bırı masraf cıkıyor. Usta bulup gıdıyosun, ıkı haftaya motoru kucaklıyosun. Ustayla gıtmek bak bayılıyorum buna. Ulan o usta benden yarın para kazanamadıktan sonra nıye ıyılık yapsın bana? O derece paranoyak bırıyım. 6 ay 1 sene belkı 2 sene calısır, ıt gıbı calısır daha az yer daha az ıcer daha az harcar bırıktırır gıder sıfırını alırım.
Haa arabanın hastası olmusumdur, sıfırına cıddı cıddı elım varmıyordur, duzgununu de bulamam bır araba parası kadar daha ayırır (15-15) alırım arabayı, yatırırım bır kac ay sanayıde. Motorunu herseyını ındırtır ıskelette curuk carık pas bılmemne varsa yaptırır, motoru sıfırdan elden gecırtır, elektrık tesısatını yenıletır, koltukları herseyı yenıler rodajını yapar bıldıgım arabaya bınerım kafam rahat olur. Bır e36 alıp boyle restore ettırmeyı dusunmuyorda degılım. Omurluk bınerım ama benzın olmus 5 kusur, araba zaten ıcmenınde otesınde yakıyor. Nasıl olur bılmem.
Girişte şunu demişsin. 20 yaşında bir arabayı gözünü kırmadan alabiliyorken... Hımmm
Türkiyede kimse benzinli arabasını lpg siz kullanmazken özellikle 5 yaş ve üstü olanları, bakımı 2 yaşından sonra ahmet ustaya mehmet ustaya yan sanayi mallarla en ağır bakımlarını yaparken 20 değil araçlar 10 yaşında ekonomik ömrünü doldurmuş resmen ölmüş oluyor. şanzıman, yürür aksam bakımları yıllarca yapılmamaış saatli bomba gibi, motor adam gibi revizyon istiyor(4-8 bin arası).
Çıkış noktası bi kere elde kalıyor, motor gibi parçası ekstra pahalı, 1-2 düşmeyle haşatı çıkan bir araç nasıl alınsın?
Motoruna ve sahibine göre değişir. Mesela geçen noter de karşılaştım, 58 yaşında bir abimiz 1999 model, 50.yıl özel seri bir XL600 Transalp ile geldi. İlk sahibi, makina 53.000 de. Vatan caddesinde Jawa larla ilk tek-teker yapanlardan. Satar mısın dedim, hiç düşünmedim, ama zorda kalırsam bir 16-17 bin veren olursa düşünürüm dedi. Biraz maddi durum sıkıntılı olmasa 13-14 verir gözüm kapalı alırım. Daha motor bloğu bile, ne bileyim, gösterge panelinin camı bile parlıyor çünkü.
Ha bir R25 mesela, çok sevdiğim bir motor, fakat sahibini tanımıyorsam, bırak düşük km, yaşı, 2. el almam.
2004 900 hornet sahibiyim motorsikletimi alırken tamamen her yerine kendim baktım yurtdışı formlardan tüm teknik bilgilerini bakım periyodlarını vb özelliklerini araştırdım.Şuan 51000 km de ve son derece mutluyum .Bilinçsiz kullanılmamış ve bakımlı motorsiklet elbette alınabilir kanaatindeyim .
Litvanyaya giden çalışma arkadaşım müşterisinin arkadaşı ile tanışıyor, muhabbet sohbet derken yeni araba aldım sıfır gibi tertemiz demiş adam. Km ye bakıyor 110.000.. E diyor yeni dedin, km çok değil mi, olur mu ya demiş 100.000 km ne ki..
Biz de aman araba 120-130.000 görmeden elden çıkartalım anlayışı var.
Bu memlekette kafalar eski, eşyalar yeni olacak illa..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)