Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Neden eskiler Alınmaz gözüyle bakılıyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Arkadaşlar tamam motosikletler daha fazla devir çeviriyo vs. Ama neden 20 yaşında bi arabayı göz kırpmadan alabilirken 5-10 yaşında bi motosikletin konusu açıldığı anda alınmaz,çöp,elinde patlar,sanayiden çıkmaz deniliyor ben bunu anlamıyorum.Çok paranız var o yüzden mi bu konuda hassassınız yoksa cidden bu konu mu çok hassas ? Ya da araba alacak olsanız da mı bu şekilde düşünürsünüz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150 >> Suzuki Inazuma
    Otomobil kullanıcıları çoğunlukla düzenli olarak kendi servislerine gidiyor ve ya bakımları atlamadan başka servislerde gerekeni yaptırıyorlar. Ancak motosiklette bakımlar atlanabiliyor. Alan kişi belki yetkili servise hiç götürmeden kendi bakımını yapıyor ve yapması gereken km'yi geçiriyor. Tabi bunun istisnası mutlaka vardır. Bence iyi bakıldıktan sonra motorda alınır.

  3. #3
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Dostum bizim melketimizdeki yok aracın kapısı boyanmış alınmaz. yok cizik var alınmaz. yok tampon değişmiş alınmaz. bu zihniyetle olan tabiki 5 10 yaşındaki motoru almaz.
    mavellen, Erwin, antilop_skul ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    ustası, hastası olmalısın
    tavsiye ile olmaz

  5. #5
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Kimden aldığına göre değişir.yada önceki sahipleri çünkü o ömürdeki makina kaç el değiştirdi kim nasıl kullandı.

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    alınca anlarsın dostum

    bunu yapmak için klasik seven bir insan olmak lazım. eski den kastın nedir? 5-10 sene mi? 26 yaşında motorum var hala çalışıyor. ama bu zaman kadar orjinal parçalarıyla kalması doğaya aykırı. her şeyin bir ömrü var.

    eskiyince parçası bulunmuyor, daha sık arıza verebiliyor, en basiti yağmurda tekliyor gelip forumdan neden acaba diye bakıyorsun, karbüratör ayarıyla uğraşıyorsun bir sürü şey.

    bir motorum var ki Türkiyede neredeyse kullanıcısı yok. ve eski bir motor. yurt dışı sitelerden bulabiliyorum parça desen yan kapak lazım mesela yok hiç bir yerde yok.

    ama yeni alsan en az 10 sene parçasını getiriyor düzgün markalar. 2 sene garantisi var bir sıkıntı olsa götür yapsınlar. kafan rahat seni üzerinden düşürmedikten sonra.

    sen uğraşmayı seviyorsan, elin anahtar tutabiliyorsa, ilgin varsa tabi ki alınır. ama sıkılan bir tipsen, uğraşamam ben dersen astarı yüzünden pahalıya gelir. işte o yüzden tavsiye etmez bir çok kişi.
    quattromeb ve essegesse bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    istanbul
    eskide o yüzden alınmaz.

  8. #8
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    'motorun yağını 2bin km de bir değiştirenler varmış! düşünsene. 20bin kmdeki motorun titreye titreye herbir vidası dağılmış. şadesi metal yorgunluğuna uğramıştır. arabada öyle mi? milyon km gık demez."
    gibi bir algı oluştu sanki?

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Eski şeyler ya imkansızlıktan yada hobi olarak alınır. Hobi harici hertürlü sıkıntı yaşatır. Adı üstünde eski.

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motorlara bakım yapılmıyor çünkü. Yılda bir kere bakımla yürüyen motorlar var piyasada. O zaman da 5-10 yaşında motorlar hurda oluyor tabiki.

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorlara bakım yapılmıyor çünkü. Yılda bir kere bakımla yürüyen motorlar var piyasada. O zaman da 5-10 yaşında motorlar hurda oluyor tabiki.
    Genelleme yanlış, ucuz motorlar için evet geçerli ancak pahalı, yol enduro , yol turing motorları için pek geçerli değildir. Bu motorlar hat safhada bakımlı olurlar..
    essegesse bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  12. #12
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Motor ömrü ile ilgili kardeşim. Eski araba motorları dahi 150 bin km giderken özellikle ss motor ömrü cok düşük. Yeni teknoloji motorlar daha uzun ömürlü tabiiki
    Birde araba tamiri kolaydir ustasi çoktur. Ama motosikletler oyle degil

  13. #13
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Bir ss motosikletin sürülüş tarzı ile arabanın sürülüş tarzı aynı değil. Biri sürekli limitlerde kullanılıyor biri 2500 deviri geçmiyor neredeyse.

  14. #14

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Lifan Tay 100 / Pulsar 200 NS
    sana basit bir karşılaştırma yapayım anlaman için; bir masaüstü bilgisayar düşün birde laptop ikisini de sıfır alıyorsun 5 sene kullanıyorsun arıza çıkartıyor ikisinin de ekran kartı yanıyor olarak düşün bakıyorsun birisi çok kolay değişiyor hemen yola devam ediyorsun laptobu ise tamirciye bırakıyorsun o yapamıyor ustasına gönderiyor o da bunlarda komple değişmesi lazım diyor bir anda çok masraf.Satacaksın laptop aldığın fiyatın 4 te biri etmiyor çünkü parçaları küçük yıllanmış taşınırken nasıl hor görülmüş kim bilir masaüstünü satıcaksın yarı fiyatına ilan koyuyorsun ertesi gün hemen geliyor iki özelliğine bakıyor alıyor.Diceksin ki alaka nedir ? Arabada parçaların hepsi bir yere sığmak için sıkıştırılmamış herşey yerli yerinde sen gidip herhangi bir ustaya yaptırıyorsun en fazla 1 günde yapılıp veriliyor arızaların. Sürekli tüm parçaları titreyen bir yapıya sahip olmadığından ustaya gösterip gönül rahatlığı ile alabiliyorsun. Motosiklet ise tam bir karakutu ufak bir motor arızası motorun açılmasını gerektiriyor direk şaseye bağlı titreşimden tüm vidaları titretiyor moleküler özelliklerini yitiriyor. Ustaları işgüzar para gelsinde nasıl gelirse gelsin kafasındalar. Zorlama konusu ise motosiklette yüksek devir kullanımından motor sürekli bir heyecan sürekli bir aksiyon içerisinde araba ise nadir olarak aksiyonda aksiyona girse bile rahatlıkla geri adapte olabilecek şekilde.
    essegesse bunu beğendi.

  15. #15
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Her yerde yazıyorum.
    Avrupa da bizdeki kadar yeni motor yok.
    Himalayalarda çekilmiş bir foto gormustum.
    Pek çok ülkeden motorcu vardı.
    Xt600, gs650 vs ve bizim Türkler son model gs1200 ile..
    Adamlar, her 100bin km de bir niterden tasdik ettirip bakımlarının kalitesiyle ovunuyorlar.
    Biz, gösteriş ve cehalet meraklisiyiz.
    Burada bile araştırmadan cvp yazanlar çok.
    2000 li 5.35 virago kullandım. Antalya mersin arası
    2004 gs 500 kullandım 30binden fazla
    98 freewind kullandım şehirlerarası kilometrelerce
    2000 magna 750 kullandı arkadaşım..
    Ve hiç biri tık demedi.
    Bakımını yaptırın, ustanizi bulun ve marsa basın..
    1950 li gibi modellerden bahsediyorsaniz, o klasik severlige girer. Merak ve sevgi ile ilgilidir ve doğru bakımlarla mutlu eder. Pazar gezmelik gibi. Sahip olunup yorulmamasi gerekebilir ve zaten gündelik değiller.
    91 model Yamaha tenere ile ülke turu yaptı benim ustam. Anahtar kurulmamış motorla..

    Önyargılı olmayin
    Sevgiyle kalın..
    rebirth, ogzcngdk ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  16. #16
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    alınmaz diye bir şey yok fiyatına göre alınabilir. tabi bu uygun fiyat avantajı bir çok riski ve eksiyi baştan kabul etmek demektir.yaşanılan şehire göre de araçlar zamanından önce yıpranabiliyor. mesela bir istanbullunun bir haftada yaptığı dur kalkı, vityes değişimini ve freni bir yozgatlı bir senede yapmaz :D
    bende eski , piyasası olan bir motor var. 132 binde. o km ye kadar balata zincir dişli akü hariç masraf yapmadan yıllarca bindim. 6 bin km önce motor yaptırdım.tabi motosiklet sadece motor kısmından ibaret değil.geçen haftalarda elektrik tesisatı elden geçti. statör konjektör değişti. ileride fren diski isteyecek. arka jantın içi oyuk oyuk oldu zamanla jant da ister. tüm bunları orijinal olarak almak motorun gerçek değerini aşacağı için yan sanayi değişiyor. zamanla tamirata harcanan zaman ve para eskidikçe satıp yeni model alma ile eş değer oluyor.

    özet geçecek olursam imkanı olan alabildiği en yeni en temiz motoru alırsa kar eder. imkanı yoksa da eski bir motor alır peyder pey yaptırır kendi yapar bir şekilde tekerini döndürür.
    MoRFy bunu beğendi.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Markalar arası ciddi fark var. Ducati'yi ölsem ikinci el almam. Aynısı kısmen BMW ve KTM için de geçerli. Onların birinci ellerine bile güvenim sınırlı Ancak Honda'yı mümkünse ikinci el almaya çalışırım. Nasıl olsa uzun süre çalışır, az çok ihmal etseniz bile. Hatta genelde Japonlar için izlenimim o yönde.
    Shamy bunu beğendi.

  18. #18
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Usta faktörünü de düşünün..

    Biraz hallice her kasabanın bir oto sanayi sitesi ve onlarca oto tamircisi vardır. Kimi motor, kimi şamzıman, kimi elektrik işinde uzmanlaşmıştır. Yedek parçanın orijinali, yan sanayisi, çıkması gibi çeşitli alternatifler mevcut. A marka otoyla B markası birbirine benzer, birinin ustası iyi-kötü diğerini de yapar.

    Motosiklet öyle mi..? Piyasadaki motorların ezici çoğunluğu kurye ve paket serviste kullanılan modeller. Ustanın bildiği sadece bunlar. Servis kitapçığı okumayı bilen kaç usta var? 20 sene önce üç-beşyüz tane satılmış bir modeli o meşhur usta belki ömründe ilk defa sökecek. subap boşluğunu kaça ayarlayacak, hangi vidasını kaç torkla sıkacak bunları ezbere mi biliyor ki yapsın.

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bu başlıkta gördüğümüz gibi birçok kullanıcı ölü gözüyle yaklaşır bu denli eski modellere
    halbuki şöyle 15 yaşında transalp 600
    klr 650
    veya afrika twin 750 mis gibi motorlar hemde nerdeyse 150 cc motsiklet parasına
    komple boyalı olsa ne olur 100000 km olsa ne olur
    lan 10000 tl 50 hp motosiklet gibi motosiklet
    bastın mı gider sarf malzemeleri bulunur eğer mekanikte anlamda sıkıntısı yoksa alınır
    birde km takıntısı var sadece model değil
    bizde ki mantık şu sıfır km olsunda isterse 10 hp olsun
    ya şöyle 70 hp bi motor alsan gaza yokladığın zaman yürüsen gitsen ağzın kulaklarına gelse
    ama yokk cafeteryanın önüne çekince kimse bakmaz değil mi bizde para çok amk çek krediyi ver 300000 tl yi al sıfır km motoru
    halbuki cebimizdeki paraya göre motor alsak hiç borçumuz olmasa milletin lafına bakarak iş yapmasak çok daha mutlu oluruz
    Bisnev99 bunu beğendi.

  20. #20
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    40.000 km yaptım makinayla. Gittiği yere kadar gitmeyi planlıyorum. Piyasada km duyan sat hemen elde kalır diyor. Mantık bu oldukça 2 yıllık motora cop muamelesi yapan çok olur.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)