Neden eskiler Alınmaz gözüyle bakılıyor ?
Reklamlar
-
Arkadaşlar tamam motosikletler daha fazla devir çeviriyo vs. Ama neden 20 yaşında bi arabayı göz kırpmadan alabilirken 5-10 yaşında bi motosikletin konusu açıldığı anda alınmaz,çöp,elinde patlar,sanayiden çıkmaz deniliyor ben bunu anlamıyorum.Çok paranız var o yüzden mi bu konuda hassassınız yoksa cidden bu konu mu çok hassas ? Ya da araba alacak olsanız da mı bu şekilde düşünürsünüz ?
Reklamlar
-
Otomobil kullanıcıları çoğunlukla düzenli olarak kendi servislerine gidiyor ve ya bakımları atlamadan başka servislerde gerekeni yaptırıyorlar. Ancak motosiklette bakımlar atlanabiliyor. Alan kişi belki yetkili servise hiç götürmeden kendi bakımını yapıyor ve yapması gereken km'yi geçiriyor. Tabi bunun istisnası mutlaka vardır. Bence iyi bakıldıktan sonra motorda alınır.
-
Dostum bizim melketimizdeki yok aracın kapısı boyanmış alınmaz. yok cizik var alınmaz. yok tampon değişmiş alınmaz. bu zihniyetle olan tabiki 5 10 yaşındaki motoru almaz.
-
ustası, hastası olmalısın
tavsiye ile olmaz
-
Kimden aldığına göre değişir.yada önceki sahipleri çünkü o ömürdeki makina kaç el değiştirdi kim nasıl kullandı.
-
alınca anlarsın dostum
bunu yapmak için klasik seven bir insan olmak lazım. eski den kastın nedir? 5-10 sene mi? 26 yaşında motorum var hala çalışıyor. ama bu zaman kadar orjinal parçalarıyla kalması doğaya aykırı. her şeyin bir ömrü var.
eskiyince parçası bulunmuyor, daha sık arıza verebiliyor, en basiti yağmurda tekliyor gelip forumdan neden acaba diye bakıyorsun, karbüratör ayarıyla uğraşıyorsun bir sürü şey.
bir motorum var ki Türkiyede neredeyse kullanıcısı yok. ve eski bir motor. yurt dışı sitelerden bulabiliyorum parça desen yan kapak lazım mesela yok hiç bir yerde yok.
ama yeni alsan en az 10 sene parçasını getiriyor düzgün markalar. 2 sene garantisi var bir sıkıntı olsa götür yapsınlar. kafan rahat seni üzerinden düşürmedikten sonra.
sen uğraşmayı seviyorsan, elin anahtar tutabiliyorsa, ilgin varsa tabi ki alınır. ama sıkılan bir tipsen, uğraşamam ben dersen astarı yüzünden pahalıya gelir. işte o yüzden tavsiye etmez bir çok kişi.
-
-
'motorun yağını 2bin km de bir değiştirenler varmış! düşünsene. 20bin kmdeki motorun titreye titreye herbir vidası dağılmış. şadesi metal yorgunluğuna uğramıştır. arabada öyle mi? milyon km gık demez."
gibi bir algı oluştu sanki?
-
Eski şeyler ya imkansızlıktan yada hobi olarak alınır. Hobi harici hertürlü sıkıntı yaşatır. Adı üstünde eski.
-
07 Aralık 2016, 18:59
#10
Motorlara bakım yapılmıyor çünkü. Yılda bir kere bakımla yürüyen motorlar var piyasada. O zaman da 5-10 yaşında motorlar hurda oluyor tabiki.
-
07 Aralık 2016, 19:09
#11
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motorlara bakım yapılmıyor çünkü. Yılda bir kere bakımla yürüyen motorlar var piyasada. O zaman da 5-10 yaşında motorlar hurda oluyor tabiki.
Genelleme yanlış, ucuz motorlar için evet geçerli ancak pahalı, yol enduro , yol turing motorları için pek geçerli değildir. Bu motorlar hat safhada bakımlı olurlar..
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
07 Aralık 2016, 19:11
#12
Motor ömrü ile ilgili kardeşim. Eski araba motorları dahi 150 bin km giderken özellikle ss motor ömrü cok düşük. Yeni teknoloji motorlar daha uzun ömürlü tabiiki
Birde araba tamiri kolaydir ustasi çoktur. Ama motosikletler oyle degil
-
07 Aralık 2016, 19:14
#13
Bir ss motosikletin sürülüş tarzı ile arabanın sürülüş tarzı aynı değil. Biri sürekli limitlerde kullanılıyor biri 2500 deviri geçmiyor neredeyse.
-
07 Aralık 2016, 19:26
#14
sana basit bir karşılaştırma yapayım anlaman için; bir masaüstü bilgisayar düşün birde laptop ikisini de sıfır alıyorsun 5 sene kullanıyorsun arıza çıkartıyor ikisinin de ekran kartı yanıyor olarak düşün bakıyorsun birisi çok kolay değişiyor hemen yola devam ediyorsun laptobu ise tamirciye bırakıyorsun o yapamıyor ustasına gönderiyor o da bunlarda komple değişmesi lazım diyor bir anda çok masraf.Satacaksın laptop aldığın fiyatın 4 te biri etmiyor çünkü parçaları küçük yıllanmış taşınırken nasıl hor görülmüş kim bilir masaüstünü satıcaksın yarı fiyatına ilan koyuyorsun ertesi gün hemen geliyor iki özelliğine bakıyor alıyor.Diceksin ki alaka nedir ? Arabada parçaların hepsi bir yere sığmak için sıkıştırılmamış herşey yerli yerinde sen gidip herhangi bir ustaya yaptırıyorsun en fazla 1 günde yapılıp veriliyor arızaların. Sürekli tüm parçaları titreyen bir yapıya sahip olmadığından ustaya gösterip gönül rahatlığı ile alabiliyorsun. Motosiklet ise tam bir karakutu ufak bir motor arızası motorun açılmasını gerektiriyor direk şaseye bağlı titreşimden tüm vidaları titretiyor moleküler özelliklerini yitiriyor. Ustaları işgüzar para gelsinde nasıl gelirse gelsin kafasındalar. Zorlama konusu ise motosiklette yüksek devir kullanımından motor sürekli bir heyecan sürekli bir aksiyon içerisinde araba ise nadir olarak aksiyonda aksiyona girse bile rahatlıkla geri adapte olabilecek şekilde.
-
07 Aralık 2016, 20:20
#15
Mersin İl Temsilcisi
Her yerde yazıyorum.
Avrupa da bizdeki kadar yeni motor yok.
Himalayalarda çekilmiş bir foto gormustum.
Pek çok ülkeden motorcu vardı.
Xt600, gs650 vs ve bizim Türkler son model gs1200 ile..
Adamlar, her 100bin km de bir niterden tasdik ettirip bakımlarının kalitesiyle ovunuyorlar.
Biz, gösteriş ve cehalet meraklisiyiz.
Burada bile araştırmadan cvp yazanlar çok.
2000 li 5.35 virago kullandım. Antalya mersin arası
2004 gs 500 kullandım 30binden fazla
98 freewind kullandım şehirlerarası kilometrelerce
2000 magna 750 kullandı arkadaşım..
Ve hiç biri tık demedi.
Bakımını yaptırın, ustanizi bulun ve marsa basın..
1950 li gibi modellerden bahsediyorsaniz, o klasik severlige girer. Merak ve sevgi ile ilgilidir ve doğru bakımlarla mutlu eder. Pazar gezmelik gibi. Sahip olunup yorulmamasi gerekebilir ve zaten gündelik değiller.
91 model Yamaha tenere ile ülke turu yaptı benim ustam. Anahtar kurulmamış motorla..
Önyargılı olmayin
Sevgiyle kalın..
-
07 Aralık 2016, 20:20
#16
alınmaz diye bir şey yok fiyatına göre alınabilir. tabi bu uygun fiyat avantajı bir çok riski ve eksiyi baştan kabul etmek demektir.yaşanılan şehire göre de araçlar zamanından önce yıpranabiliyor. mesela bir istanbullunun bir haftada yaptığı dur kalkı, vityes değişimini ve freni bir yozgatlı bir senede yapmaz :D
bende eski , piyasası olan bir motor var. 132 binde. o km ye kadar balata zincir dişli akü hariç masraf yapmadan yıllarca bindim. 6 bin km önce motor yaptırdım.tabi motosiklet sadece motor kısmından ibaret değil.geçen haftalarda elektrik tesisatı elden geçti. statör konjektör değişti. ileride fren diski isteyecek. arka jantın içi oyuk oyuk oldu zamanla jant da ister. tüm bunları orijinal olarak almak motorun gerçek değerini aşacağı için yan sanayi değişiyor. zamanla tamirata harcanan zaman ve para eskidikçe satıp yeni model alma ile eş değer oluyor.
özet geçecek olursam imkanı olan alabildiği en yeni en temiz motoru alırsa kar eder. imkanı yoksa da eski bir motor alır peyder pey yaptırır kendi yapar bir şekilde tekerini döndürür.
-
07 Aralık 2016, 20:39
#17
Markalar arası ciddi fark var. Ducati'yi ölsem ikinci el almam. Aynısı kısmen BMW ve KTM için de geçerli. Onların birinci ellerine bile güvenim sınırlı Ancak Honda'yı mümkünse ikinci el almaya çalışırım. Nasıl olsa uzun süre çalışır, az çok ihmal etseniz bile. Hatta genelde Japonlar için izlenimim o yönde.
-
07 Aralık 2016, 20:46
#18
Usta faktörünü de düşünün..
Biraz hallice her kasabanın bir oto sanayi sitesi ve onlarca oto tamircisi vardır. Kimi motor, kimi şamzıman, kimi elektrik işinde uzmanlaşmıştır. Yedek parçanın orijinali, yan sanayisi, çıkması gibi çeşitli alternatifler mevcut. A marka otoyla B markası birbirine benzer, birinin ustası iyi-kötü diğerini de yapar.
Motosiklet öyle mi..? Piyasadaki motorların ezici çoğunluğu kurye ve paket serviste kullanılan modeller. Ustanın bildiği sadece bunlar. Servis kitapçığı okumayı bilen kaç usta var? 20 sene önce üç-beşyüz tane satılmış bir modeli o meşhur usta belki ömründe ilk defa sökecek. subap boşluğunu kaça ayarlayacak, hangi vidasını kaç torkla sıkacak bunları ezbere mi biliyor ki yapsın.
-
07 Aralık 2016, 21:16
#19
bu başlıkta gördüğümüz gibi birçok kullanıcı ölü gözüyle yaklaşır bu denli eski modellere
halbuki şöyle 15 yaşında transalp 600
klr 650
veya afrika twin 750 mis gibi motorlar hemde nerdeyse 150 cc motsiklet parasına
komple boyalı olsa ne olur 100000 km olsa ne olur
lan 10000 tl 50 hp motosiklet gibi motosiklet
bastın mı gider sarf malzemeleri bulunur eğer mekanikte anlamda sıkıntısı yoksa alınır
birde km takıntısı var sadece model değil
bizde ki mantık şu sıfır km olsunda isterse 10 hp olsun
ya şöyle 70 hp bi motor alsan gaza yokladığın zaman yürüsen gitsen ağzın kulaklarına gelse
ama yokk cafeteryanın önüne çekince kimse bakmaz değil mi bizde para çok amk çek krediyi ver 300000 tl yi al sıfır km motoru
halbuki cebimizdeki paraya göre motor alsak hiç borçumuz olmasa milletin lafına bakarak iş yapmasak çok daha mutlu oluruz
-
07 Aralık 2016, 21:33
#20
40.000 km yaptım makinayla. Gittiği yere kadar gitmeyi planlıyorum. Piyasada km duyan sat hemen elde kalır diyor. Mantık bu oldukça 2 yıllık motora cop muamelesi yapan çok olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)