2006 CBR1000RR Alınır mı?
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar
Öncelikle 2011 CBR1000RR - 2013 R1 gibi motosikletlerden tecrübeli olduğumu ve artık değişik şeyler aradığımı belirtmek isterim. Yani TCS ıvır zıvır kaydırmalı debriyaj istemiyorum artık. Gerçi 1000RR SP de bile bu teknolojilerin olmadığını düşünürsek honda nın ucuz olmasının sebebi tamamen belli. Tamamen benim kontrol edebildiğim bir şey istiyorum. 2006 CBR1000RR gerek oturuş gerek ızgaraları gerek tasarımı ile en çok beğendiğim motor olmuştur ancak hiçbir zaman kullanamadım.
Hayatımda bir kez bile şu motoru kullanamadım. Çevremdeki kişilerde hep en yeni kasalar elektronikle dolup taşmış modeller var. Beni en çok korkutan metal yorgunluğu 299 kilit giderken birşey olması ne kadar güvenebilirim ki? Ama heyecanda daha dorukta olacaktır ya olursa diye.Sağlam 2006 1000RR gelsin 2010 parası dahi veririm. Metalurji ve malzeme mühendisliği okumuş yada okuyan yada tanıdığı olan kişiler bana yardımcı olabilir mi? Beni en çok ilgilendiren bu konu.
Bilenler bilir youtuber ünlü MEDDES e de mail attım ondada 2007 varmış. Ama o adamlar çok iyi bakıyor motorlara herhangi bir dönüş alamadım daha MESAJIMA. Resimlerinde 2007 diye belirtmiş oradan biliyorum.
Reklamlar
-
10 senelik motor ne kesicilere girmiştir ne tek teker görmüştür canını almışlardır bence bulaşma
-
IRau adlı üyeden alıntı
10 senelik motor ne kesicilere girmiştir ne tek teker görmüştür canını almışlardır bence bulaşma
Tüm racingler girmiştir. Amortisör vs değiştiririm. Özel dökme grenajda alacağım.
-
299 ile gitmek metal yorgunluğundan olulabilecek risklerden daha tehlikeli. Bu bağlamda sorun olmaz diye düşünüyorum, yağ yakmayan, şakırtılı şukurtulu çalışmayan düzgün motosiklet alın.
Buradan bi şey olmaz denmesi veya olur denmesi hiç bi şeyin garantisini veremez. Sıfır motosiklette dahi bu hızlarda motorun kilitlenmesi yaşanabilir ve bu %99 ölüm demektir. O riski alan bu riski hayli hayli alır, bana sorulursa alınmaması gerekir.
-
Cloumb adlı üyeden alıntı
Tüm racingler girmiştir. Amortisör vs değiştiririm. Özel dökme grenajda alacağım.
yapma güzel kardeşim bulaşmaz 10 yaşındaki motora biraz daha fazla ver yeni model al başın ağrımasın
tabi sen bilirsin yinede
-
tahmin edeyim cbf 150 fiyatına cbr 1000rr buldun.
-
Moderatör
Merhaba
Ben böyle bir yola girecek olsam;
motorun bloğunu indirip, içini baştan aşağı revize eder,
akabinde bütün yakıt ve elektrik sistemini elden geçirir,
fren sistemini komple yeniler,(Buna diskler dahil)
aktarım organlarını (debriyaj) revizyona sokar ve zincir dişli değiştirir,
Amortisör keçe ve yağlarını değiştirir, gerekirse komple amortisör değiştirir ve
ihtiyaç hasıl ise jantları bile değiştirmeyi düşünürüm.
Sonra da özel bir renge boyatırım.
Ondan sonra neye bindiğimi bilirim.
Bunun haricinde hiç bir güç beni 10 yaşında 2 veya 22.el 1000'lik bir yarış motosikletine
oturtamaz..
Bu işin şakası yok, hiç bir şeyi riske etme lüksünüz yok.
Çok para var ise hobi olarak girilir.
Ayrıca elektronikten yakınmışsınız, fakat cadde için son derece güvenli hale geldiler,
bunu göz ardı etmek doğru olmaz. Biz pist yarışçısı değiliz, asfaltımız asfalt değil,
bütün olumsuzluklara rağmen babadan kalma bir motosiklet üzerinde (Eski sistem)riske
girmek çok da mantıklı değil.
Kaldı ki bu elektroniklerin hepsi istenildiğinde devre dışı bırakılabilirken,
eski teknolojiye yatırım yapmak ne kadar doğru olur?
Ha bu iş zevk işidir dersen, o halde ilk satırları ciddiye almanı öneririm.
-
exhell adlı üyeden alıntı
tahmin edeyim cbf 150 fiyatına cbr 1000rr buldun.
Fiyatta sıkıntı yok. Tasarımı hoşuma gidiyor. 30 a kadar bakıyorum 2006 1000RR. En olmadı 10 daha ekler 2014 CBR lara bakarım. Fiyatları şu piyasa döneminde rakiplerine kıyasla uygun.
-
Hocam bi şeyin eskisi iyi olsaydı yenisi çıkmazdı zaten. Bu kadar teknolojik gelişim motoru daha iyi hale getirmek için, 10 daha koyup 2014unu almanızı rica ediyorum.
-
07 Aralık 2016, 13:45
#10
2014 ünü al edirneye kadar redline git, öküz gibi kullan birşey olmaz. 2006 alırsan basmaya korkarsın, tamirhaneden çıkmazsın bence.
-
07 Aralık 2016, 13:53
#11
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Merhaba
Ben böyle bir yola girecek olsam;
motorun bloğunu indirip, içini baştan aşağı revize eder,
akabinde bütün yakıt ve elektrik sistemini elden geçirir,
fren sistemini komple yeniler,(Buna diskler dahil)
aktarım organlarını (debriyaj) revizyona sokar ve zincir dişli değiştirir,
Amortisör keçe ve yağlarını değiştirir, gerekirse komple amortisör değiştirir ve
ihtiyaç hasıl ise jantları bile değiştirmeyi düşünürüm.
Sonra da özel bir renge boyatırım.
Ondan sonra neye bindiğimi bilirim.
Bunun haricinde hiç bir güç beni 10 yaşında 2 veya 22.el 1000'lik bir yarış motosikletine
oturtamaz..
Bu işin şakası yok, hiç bir şeyi riske etme lüksünüz yok.
Çok para var ise hobi olarak girilir.
Ayrıca elektronikten yakınmışsınız, fakat cadde için son derece güvenli hale geldiler,
bunu göz ardı etmek doğru olmaz. Biz pist yarışçısı değiliz, asfaltımız asfalt değil,
bütün olumsuzluklara rağmen babadan kalma bir motosiklet üzerinde (Eski sistem)riske
girmek çok da mantıklı değil.
Kaldı ki bu elektroniklerin hepsi istenildiğinde devre dışı bırakılabilirken,
eski teknolojiye yatırım yapmak ne kadar doğru olur?
Ha bu iş zevk işidir dersen, o halde ilk satırları ciddiye almanı öneririm.
3 ustam var. Arkadaşlarımın çoğu TMF de yarışan arkadaşlar onlar içini bile sökeriz diyor da hala muammadalar. Bende motoru söküp indirecek kadar yetenekli değilim teknik anlamda. Belki bilrisiniz yazılımcı MEHMET YILMAZ var Erbil abinin motorunu falan yapan abimiz. H2 yi yaptılardı en son. O na bile özel custom yazılım yaptırmak için sorular sordum kimse yanaşmıyor uğraşmıyor buda canımı sıkıyor. Ayrıca kuyruk altı egzoz ve ses mükemmel 2006 da. R1 den tek soğuma nedenim SES. Apaçilik ruhumda var Abi zevk için biniyoruz bunlara elbette orası böyle burası böyle istediğim gibi yapmak istiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Hocam bi şeyin eskisi iyi olsaydı yenisi çıkmazdı zaten. Bu kadar teknolojik gelişim motoru daha iyi hale getirmek için, 10 daha koyup 2014unu almanızı rica ediyorum.
Yeni bir şeyin daha kötü olduğunu bir hondanın motorlarında, 2 Suzukinin Vitara jeeplerinde gördüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------
berkay3212 adlı üyeden alıntı
2014 ünü al edirneye kadar redline git, öküz gibi kullan birşey olmaz. 2006 alırsan basmaya korkarsın, tamirhaneden çıkmazsın bence.
Berkaycım bende 2015 600RR bakıyordum rahat olsun artık diyede. Emre600rr diye bir arkadaşın videolarında 1000rr ile 600rr kapışması vardı. 600RR hem yavaş kalıyor tüm rakiplerine göre hemde sanki 1000rr öyle bir geçiyorki 250cbr sanırsın 600rr ı. O yüzden bu güzel motordan da vazgeçtim. Bizzat R6 ile 600rr la kapıştığım zamanlarda da geçtiğim için üzülmüştüm. Yoksa 2006 model bakmazdım 1000RR ı Kurbağ kafalı 1000rr lar en nefret ettiğim bide şu 2009 a kadar olan r1 tasarımları.
-
07 Aralık 2016, 14:15
#12
-
07 Aralık 2016, 14:16
#13
Madem eski hondanın daha iyi olduğunu düşünüyorsun niye buraya soruyorsun alınır mı diye ?
-
07 Aralık 2016, 14:40
#14
SS en hor kullanılan, en çok düşülen; ani gaz ani fren redline gibi yapılmaması gereken ne varsa yapılmış bir motor türüdür. Ben olsam 1 haftalık ss'i bile almam.
-
07 Aralık 2016, 14:44
#15
2016 ya kadar olan suzukılere bakmanı tavsıye ederım, gsxr 1000 de durum nasıldı emın olamıyorum ama gsxr600 ve 750 de elektronık destek sıstemlerı yok , abs de yok. Bence gsxr 1000 bır kontrol et.Suzukı Tr sıtesınde artık yer almıyor fakat nette bulabılırsın.Senın ıstedıgın sekılde 0 elektronık destek.
-
07 Aralık 2016, 15:28
#16
-
07 Aralık 2016, 15:38
#17
TamGazDevam adlı üyeden alıntı
Madem eski hondanın daha iyi olduğunu düşünüyorsun niye buraya soruyorsun alınır mı diye ?
Metal yoğunluğu
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------
kurubuz adlı üyeden alıntı
SS en hor kullanılan, en çok düşülen; ani gaz ani fren redline gibi yapılmaması gereken ne varsa yapılmış bir motor türüdür. Ben olsam 1 haftalık ss'i bile almam.
Sizin iş pahalıya patlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
Salurbey adlı üyeden alıntı
2016 ya kadar olan suzukılere bakmanı tavsıye ederım, gsxr 1000 de durum nasıldı emın olamıyorum ama gsxr600 ve 750 de elektronık destek sıstemlerı yok , abs de yok. Bence gsxr 1000 bır kontrol et.Suzukı Tr sıtesınde artık yer almıyor fakat nette bulabılırsın.Senın ıstedıgın sekılde 0 elektronık destek.
GSXR 1000 in egzozları soba borusu gibi ve çok pahalı. Ayrıca tasarımını da beğenmiyorum. En son bakacağım motordur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
Jemand adlı üyeden alıntı
karabükten kız alınır mı
Bir konuda da ciddileşin yahu. Her şeyi makaraya almayın.
-
07 Aralık 2016, 15:58
#18
ben farklı düşünüyorum ama yukarda ki arkadaşlarında haklı olduğu noktalar var.
2006kasa 1000rr hondanın ürettiği en sağlam motorlardan biridir,temizi bulunursa her türlü iş yapar hiçte öyle komple motor indirmeye gerek olmaz sadece gerekli bakımlarını yaparsınız ki temizinden bahsediyoruz sahibi mutlaka yapmıştır bakımlarını,araştırın çok temiz motorlar denk gelir ama bu size 5-6 bin normal piyasasından fazlaya malolur ki bence kesinlikle değer.
diğer bir durum bu 2006 kasanın viraj performansı kurbağa kasa diye geçen 2008 kasaların viraj performansında daha düşüktür.
-
07 Aralık 2016, 16:07
#19
gursus adlı üyeden alıntı
ben farklı düşünüyorum ama yukarda ki arkadaşlarında haklı olduğu noktalar var.
2006kasa 1000rr hondanın ürettiği en sağlam motorlardan biridir,temizi bulunursa her türlü iş yapar hiçte öyle komple motor indirmeye gerek olmaz sadece gerekli bakımlarını yaparsınız ki temizinden bahsediyoruz sahibi mutlaka yapmıştır bakımlarını,araştırın çok temiz motorlar denk gelir ama bu size 5-6 bin normal piyasasından fazlaya malolur ki bence kesinlikle değer.
diğer bir durum bu 2006 kasanın viraj performansı kurbağa kasa diye geçen 2008 kasaların viraj performansında daha düşüktür.
Kimse teknik cevap veremesede mantıken cevap vermiş. Mantıken banada aykırı geliyor ama alıpta 1 ay sonra satmakta istemem beğenmezsem. Hiç kullanmadım. Viraj konusuna yorum yapamayacağım elbette yeniliği biz tasarımsal olarak görüyoruz. Honda mühendisleri elbet onuda değiştirmiştir. Ancak bu anlayacak kadar yol durumumuz ve tecrübelerimiz var mı? bilemiyorum... Özellikle güçlü motorlarda Super Corsa kullanmama rağmen tereddüt ettiğim zamanlar oluyor. Meddesin videolarında adamların ve motorlarındaki lastikler o kadar iyi ki her virajda slider değdirecekler neredeyse.
-
07 Aralık 2016, 16:22
#20
Cloumb adlı üyeden alıntı
Kimse teknik cevap veremesede mantıken cevap vermiş. Mantıken banada aykırı geliyor ama alıpta 1 ay sonra satmakta istemem beğenmezsem. Hiç kullanmadım. Viraj konusuna yorum yapamayacağım elbette yeniliği biz tasarımsal olarak görüyoruz. Honda mühendisleri elbet onuda değiştirmiştir. Ancak bu anlayacak kadar yol durumumuz ve tecrübelerimiz var mı? bilemiyorum... Özellikle güçlü motorlarda Super Corsa kullanmama rağmen tereddüt ettiğim zamanlar oluyor. Meddesin videolarında adamların ve motorlarındaki lastikler o kadar iyi ki her virajda slider değdirecekler neredeyse.
bence hiç bulaşma derim.
motosiklet çok iyi evet. 2006 2007 modeli 2004 2005 model ile görünüşü aynı ama sıkıştırma oranları farklı.
düzgün bir makina çıkar ama bulana kadar çok arayabilirsin. veya 0'ından daha fazla masraf yaparak 0'dan revize edebilirsin motorunu. Bu biraz sana kalmış bir karar.
ama elektronik destek sistemleri pek yadırgama derim. bazen yaşam ile ölümü belirleyen ince bir çizgi yapabiliyorlar çünkü.
viraj konusunda daha zayıf olmasının sebebi ön arka tekerlek arasındaki mesafe. uzadıkça viraj performansı düşer
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)