Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2006 CBR1000RR Alınır mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Haziran 2016
    Merhaba arkadaşlar

    Öncelikle 2011 CBR1000RR - 2013 R1 gibi motosikletlerden tecrübeli olduğumu ve artık değişik şeyler aradığımı belirtmek isterim. Yani TCS ıvır zıvır kaydırmalı debriyaj istemiyorum artık. Gerçi 1000RR SP de bile bu teknolojilerin olmadığını düşünürsek honda nın ucuz olmasının sebebi tamamen belli. Tamamen benim kontrol edebildiğim bir şey istiyorum. 2006 CBR1000RR gerek oturuş gerek ızgaraları gerek tasarımı ile en çok beğendiğim motor olmuştur ancak hiçbir zaman kullanamadım.

    Hayatımda bir kez bile şu motoru kullanamadım. Çevremdeki kişilerde hep en yeni kasalar elektronikle dolup taşmış modeller var. Beni en çok korkutan metal yorgunluğu 299 kilit giderken birşey olması ne kadar güvenebilirim ki? Ama heyecanda daha dorukta olacaktır ya olursa diye.Sağlam 2006 1000RR gelsin 2010 parası dahi veririm. Metalurji ve malzeme mühendisliği okumuş yada okuyan yada tanıdığı olan kişiler bana yardımcı olabilir mi? Beni en çok ilgilendiren bu konu.

    Bilenler bilir youtuber ünlü MEDDES e de mail attım ondada 2007 varmış. Ama o adamlar çok iyi bakıyor motorlara herhangi bir dönüş alamadım daha MESAJIMA. Resimlerinde 2007 diye belirtmiş oradan biliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    10 senelik motor ne kesicilere girmiştir ne tek teker görmüştür canını almışlardır bence bulaşma

  3. #3

    Üyelik
    25 Haziran 2016
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10 senelik motor ne kesicilere girmiştir ne tek teker görmüştür canını almışlardır bence bulaşma
    Tüm racingler girmiştir. Amortisör vs değiştiririm. Özel dökme grenajda alacağım.

  4. #4
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    299 ile gitmek metal yorgunluğundan olulabilecek risklerden daha tehlikeli. Bu bağlamda sorun olmaz diye düşünüyorum, yağ yakmayan, şakırtılı şukurtulu çalışmayan düzgün motosiklet alın.
    Buradan bi şey olmaz denmesi veya olur denmesi hiç bi şeyin garantisini veremez. Sıfır motosiklette dahi bu hızlarda motorun kilitlenmesi yaşanabilir ve bu %99 ölüm demektir. O riski alan bu riski hayli hayli alır, bana sorulursa alınmaması gerekir.

  5. #5
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı Cloumb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm racingler girmiştir. Amortisör vs değiştiririm. Özel dökme grenajda alacağım.
    yapma güzel kardeşim bulaşmaz 10 yaşındaki motora biraz daha fazla ver yeni model al başın ağrımasın

    tabi sen bilirsin yinede

  6. #6

    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Rks cruiser 250
    tahmin edeyim cbf 150 fiyatına cbr 1000rr buldun.

  7. #7
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Merhaba
    Ben böyle bir yola girecek olsam;
    motorun bloğunu indirip, içini baştan aşağı revize eder,
    akabinde bütün yakıt ve elektrik sistemini elden geçirir,
    fren sistemini komple yeniler,(Buna diskler dahil)
    aktarım organlarını (debriyaj) revizyona sokar ve zincir dişli değiştirir,
    Amortisör keçe ve yağlarını değiştirir, gerekirse komple amortisör değiştirir ve
    ihtiyaç hasıl ise jantları bile değiştirmeyi düşünürüm.

    Sonra da özel bir renge boyatırım.
    Ondan sonra neye bindiğimi bilirim.
    Bunun haricinde hiç bir güç beni 10 yaşında 2 veya 22.el 1000'lik bir yarış motosikletine
    oturtamaz..

    Bu işin şakası yok, hiç bir şeyi riske etme lüksünüz yok.
    Çok para var ise hobi olarak girilir.

    Ayrıca elektronikten yakınmışsınız, fakat cadde için son derece güvenli hale geldiler,
    bunu göz ardı etmek doğru olmaz. Biz pist yarışçısı değiliz, asfaltımız asfalt değil,
    bütün olumsuzluklara rağmen babadan kalma bir motosiklet üzerinde (Eski sistem)riske
    girmek çok da mantıklı değil.

    Kaldı ki bu elektroniklerin hepsi istenildiğinde devre dışı bırakılabilirken,
    eski teknolojiye yatırım yapmak ne kadar doğru olur?

    Ha bu iş zevk işidir dersen, o halde ilk satırları ciddiye almanı öneririm.
    mavellen ve Cloumb bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    25 Haziran 2016
    Alıntı exhell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tahmin edeyim cbf 150 fiyatına cbr 1000rr buldun.
    Fiyatta sıkıntı yok. Tasarımı hoşuma gidiyor. 30 a kadar bakıyorum 2006 1000RR. En olmadı 10 daha ekler 2014 CBR lara bakarım. Fiyatları şu piyasa döneminde rakiplerine kıyasla uygun.

  9. #9
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Hocam bi şeyin eskisi iyi olsaydı yenisi çıkmazdı zaten. Bu kadar teknolojik gelişim motoru daha iyi hale getirmek için, 10 daha koyup 2014unu almanızı rica ediyorum.

  10. #10
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    2014 ünü al edirneye kadar redline git, öküz gibi kullan birşey olmaz. 2006 alırsan basmaya korkarsın, tamirhaneden çıkmazsın bence.

  11. #11

    Üyelik
    25 Haziran 2016
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Ben böyle bir yola girecek olsam;
    motorun bloğunu indirip, içini baştan aşağı revize eder,
    akabinde bütün yakıt ve elektrik sistemini elden geçirir,
    fren sistemini komple yeniler,(Buna diskler dahil)
    aktarım organlarını (debriyaj) revizyona sokar ve zincir dişli değiştirir,
    Amortisör keçe ve yağlarını değiştirir, gerekirse komple amortisör değiştirir ve
    ihtiyaç hasıl ise jantları bile değiştirmeyi düşünürüm.

    Sonra da özel bir renge boyatırım.
    Ondan sonra neye bindiğimi bilirim.
    Bunun haricinde hiç bir güç beni 10 yaşında 2 veya 22.el 1000'lik bir yarış motosikletine
    oturtamaz..

    Bu işin şakası yok, hiç bir şeyi riske etme lüksünüz yok.
    Çok para var ise hobi olarak girilir.

    Ayrıca elektronikten yakınmışsınız, fakat cadde için son derece güvenli hale geldiler,
    bunu göz ardı etmek doğru olmaz. Biz pist yarışçısı değiliz, asfaltımız asfalt değil,
    bütün olumsuzluklara rağmen babadan kalma bir motosiklet üzerinde (Eski sistem)riske
    girmek çok da mantıklı değil.

    Kaldı ki bu elektroniklerin hepsi istenildiğinde devre dışı bırakılabilirken,
    eski teknolojiye yatırım yapmak ne kadar doğru olur?

    Ha bu iş zevk işidir dersen, o halde ilk satırları ciddiye almanı öneririm.
    3 ustam var. Arkadaşlarımın çoğu TMF de yarışan arkadaşlar onlar içini bile sökeriz diyor da hala muammadalar. Bende motoru söküp indirecek kadar yetenekli değilim teknik anlamda. Belki bilrisiniz yazılımcı MEHMET YILMAZ var Erbil abinin motorunu falan yapan abimiz. H2 yi yaptılardı en son. O na bile özel custom yazılım yaptırmak için sorular sordum kimse yanaşmıyor uğraşmıyor buda canımı sıkıyor. Ayrıca kuyruk altı egzoz ve ses mükemmel 2006 da. R1 den tek soğuma nedenim SES. Apaçilik ruhumda var Abi zevk için biniyoruz bunlara elbette orası böyle burası böyle istediğim gibi yapmak istiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------

    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bi şeyin eskisi iyi olsaydı yenisi çıkmazdı zaten. Bu kadar teknolojik gelişim motoru daha iyi hale getirmek için, 10 daha koyup 2014unu almanızı rica ediyorum.
    Yeni bir şeyin daha kötü olduğunu bir hondanın motorlarında, 2 Suzukinin Vitara jeeplerinde gördüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Alıntı berkay3212 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2014 ünü al edirneye kadar redline git, öküz gibi kullan birşey olmaz. 2006 alırsan basmaya korkarsın, tamirhaneden çıkmazsın bence.
    Berkaycım bende 2015 600RR bakıyordum rahat olsun artık diyede. Emre600rr diye bir arkadaşın videolarında 1000rr ile 600rr kapışması vardı. 600RR hem yavaş kalıyor tüm rakiplerine göre hemde sanki 1000rr öyle bir geçiyorki 250cbr sanırsın 600rr ı. O yüzden bu güzel motordan da vazgeçtim. Bizzat R6 ile 600rr la kapıştığım zamanlarda da geçtiğim için üzülmüştüm. Yoksa 2006 model bakmazdım 1000RR ı Kurbağ kafalı 1000rr lar en nefret ettiğim bide şu 2009 a kadar olan r1 tasarımları.

  12. #12
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    başgan az daha koy ybr al bence

    konu baya hararetli böyle gireyim dedim

    91 ve 98 model 2 adet hondam var. eskinin sıkıntısı bol hocam. sürekli uğraştırır. bitmez derdi.

    ha deyince istediğin parçayı bulamayabilirsin. sipariş edersin beklersin. yan sanayi takmak istemezsen servisi elinde olmayan parçayı 2 ayda getirir, çinli sukutır parası ister bir debriyaj kovanına mesela -işçilik hariç-

    metal yorgunluğu çok ama çok değişik bir olay. kısmet işi diyebiliriz. özel elektron testleri ile anlaşılamayabiliyor. bir çok uçak kazası bu metal yorgunluğu yüzünden olmuş.

    250 cc - 500 cc bir makina alsanız zevkine toplar biner uğraşır canınız acımaz birşey olsa derim ama siz 299 km/h tan bahsediyorsunuz. benim şahsi fikrim de daha yeni birşeyler bakmanız.

    düşünün motorun içinde bir şey -10 senelik motor bu- 5 sene önce kılcal bir çatlak yarattı. 5 sene çok ta büyümeden kaldı orada. ve siz 299 la 10 dk yol aldınız. işte o noktadan sonra sizi koruyan tek bir şey kalır.

    km yapmış olsa bir dert, yatmış olsa daha bir dert.

  13. #13
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Madem eski hondanın daha iyi olduğunu düşünüyorsun niye buraya soruyorsun alınır mı diye ?

  14. #14
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    SS en hor kullanılan, en çok düşülen; ani gaz ani fren redline gibi yapılmaması gereken ne varsa yapılmış bir motor türüdür. Ben olsam 1 haftalık ss'i bile almam.

  15. #15
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    2016 ya kadar olan suzukılere bakmanı tavsıye ederım, gsxr 1000 de durum nasıldı emın olamıyorum ama gsxr600 ve 750 de elektronık destek sıstemlerı yok , abs de yok. Bence gsxr 1000 bır kontrol et.Suzukı Tr sıtesınde artık yer almıyor fakat nette bulabılırsın.Senın ıstedıgın sekılde 0 elektronık destek.

  16. #16
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    karabükten kız alınır mı

  17. #17

    Üyelik
    25 Haziran 2016
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem eski hondanın daha iyi olduğunu düşünüyorsun niye buraya soruyorsun alınır mı diye ?
    Metal yoğunluğu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SS en hor kullanılan, en çok düşülen; ani gaz ani fren redline gibi yapılmaması gereken ne varsa yapılmış bir motor türüdür. Ben olsam 1 haftalık ss'i bile almam.
    Sizin iş pahalıya patlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------

    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 ya kadar olan suzukılere bakmanı tavsıye ederım, gsxr 1000 de durum nasıldı emın olamıyorum ama gsxr600 ve 750 de elektronık destek sıstemlerı yok , abs de yok. Bence gsxr 1000 bır kontrol et.Suzukı Tr sıtesınde artık yer almıyor fakat nette bulabılırsın.Senın ıstedıgın sekılde 0 elektronık destek.
    GSXR 1000 in egzozları soba borusu gibi ve çok pahalı. Ayrıca tasarımını da beğenmiyorum. En son bakacağım motordur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Alıntı Jemand adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karabükten kız alınır mı
    Bir konuda da ciddileşin yahu. Her şeyi makaraya almayın.

  18. #18
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    ben farklı düşünüyorum ama yukarda ki arkadaşlarında haklı olduğu noktalar var.

    2006kasa 1000rr hondanın ürettiği en sağlam motorlardan biridir,temizi bulunursa her türlü iş yapar hiçte öyle komple motor indirmeye gerek olmaz sadece gerekli bakımlarını yaparsınız ki temizinden bahsediyoruz sahibi mutlaka yapmıştır bakımlarını,araştırın çok temiz motorlar denk gelir ama bu size 5-6 bin normal piyasasından fazlaya malolur ki bence kesinlikle değer.

    diğer bir durum bu 2006 kasanın viraj performansı kurbağa kasa diye geçen 2008 kasaların viraj performansında daha düşüktür.

  19. #19

    Üyelik
    25 Haziran 2016
    Alıntı gursus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben farklı düşünüyorum ama yukarda ki arkadaşlarında haklı olduğu noktalar var.

    2006kasa 1000rr hondanın ürettiği en sağlam motorlardan biridir,temizi bulunursa her türlü iş yapar hiçte öyle komple motor indirmeye gerek olmaz sadece gerekli bakımlarını yaparsınız ki temizinden bahsediyoruz sahibi mutlaka yapmıştır bakımlarını,araştırın çok temiz motorlar denk gelir ama bu size 5-6 bin normal piyasasından fazlaya malolur ki bence kesinlikle değer.

    diğer bir durum bu 2006 kasanın viraj performansı kurbağa kasa diye geçen 2008 kasaların viraj performansında daha düşüktür.
    Kimse teknik cevap veremesede mantıken cevap vermiş. Mantıken banada aykırı geliyor ama alıpta 1 ay sonra satmakta istemem beğenmezsem. Hiç kullanmadım. Viraj konusuna yorum yapamayacağım elbette yeniliği biz tasarımsal olarak görüyoruz. Honda mühendisleri elbet onuda değiştirmiştir. Ancak bu anlayacak kadar yol durumumuz ve tecrübelerimiz var mı? bilemiyorum... Özellikle güçlü motorlarda Super Corsa kullanmama rağmen tereddüt ettiğim zamanlar oluyor. Meddesin videolarında adamların ve motorlarındaki lastikler o kadar iyi ki her virajda slider değdirecekler neredeyse.

  20. #20
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Cloumb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimse teknik cevap veremesede mantıken cevap vermiş. Mantıken banada aykırı geliyor ama alıpta 1 ay sonra satmakta istemem beğenmezsem. Hiç kullanmadım. Viraj konusuna yorum yapamayacağım elbette yeniliği biz tasarımsal olarak görüyoruz. Honda mühendisleri elbet onuda değiştirmiştir. Ancak bu anlayacak kadar yol durumumuz ve tecrübelerimiz var mı? bilemiyorum... Özellikle güçlü motorlarda Super Corsa kullanmama rağmen tereddüt ettiğim zamanlar oluyor. Meddesin videolarında adamların ve motorlarındaki lastikler o kadar iyi ki her virajda slider değdirecekler neredeyse.
    bence hiç bulaşma derim.
    motosiklet çok iyi evet. 2006 2007 modeli 2004 2005 model ile görünüşü aynı ama sıkıştırma oranları farklı.
    düzgün bir makina çıkar ama bulana kadar çok arayabilirsin. veya 0'ından daha fazla masraf yaparak 0'dan revize edebilirsin motorunu. Bu biraz sana kalmış bir karar.

    ama elektronik destek sistemleri pek yadırgama derim. bazen yaşam ile ölümü belirleyen ince bir çizgi yapabiliyorlar çünkü.
    viraj konusunda daha zayıf olmasının sebebi ön arka tekerlek arasındaki mesafe. uzadıkça viraj performansı düşer
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)