Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Hava soğutma sistemi kullanışsız mıdır?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kimileri böyle geçmişte takılıp kalıyor işte...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    makina yüksek devir çeviriyosa su da soğutmuyor. üstüne kartopu falan atmak gerek.

  3. #43

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Masaüstü bilgisayarda şöyle bir söylem var ya: Hız aşırtma yapmıyorsan hava soğutma yeter ama hız aşırtacaksan su soğutma lazım. Bu söylem motosiklet için de geçerli mi?

    Bu arada çok severek izlemiştim: https://www.youtube.com/watch?v=LkuFTS-sBYY

  4. #44

    Üyelik
    19 Kasım 2016
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Ufak bi kaza yaşadım ondan sonra foruma bakamadım ne olmuş burda böyle?

  5. #45

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Sana şöyle söyleyeyim. Benim motorum da hava soğutmalı. Günlük normal koşullarda 30 km kadar kullanıyorum tabi değişiyor. Çok sık trafiktede kullandım uzun yolda da kullandım hiçbi sıkıntı yapmadı.
    700 km yol gittim 1 günde, onada gitti. Hava soğutma olmasının hiçbir dezavantajını görmedim.
    Tabi uzun yola gideceksen motoru bi 60-70 km de bir dinlendir. Hemde kendin dinlenirsin. Onun harici hava soğutmada sıkıntı olmaz.

    Tek derdi kışın soğuk havalarda zor çalışması oda hava soğutmalılar için demiyorum karbüratörlüler diyelim yani yanlış anlaşılmasın hava soğutmalı olduğundan değil.
    Havalar soğumaya başladı geçen sabah bi yere gittim soğuk dışarısı 9-10 derece felan olması lazım, motoru dışarıya koydum 2-3 saat sonra geldim zaten motoru pek kullanmamıştım çok sıcakta değildi bıraktığımda. Dolayısıyla hemen soğumuş. Normalde uzun sürüşlerden sonra garaja koyduğumda 3-4 saat sonra bile gelsem motor bloğunun ılık olduğunu anlayabiliyordum.
    Neyse baktım motor buz gibi normal çalıştıramadım jikle açıp çalıştırdım. Yani karbüratörlü olunca biraz soğuk havada problem oluyor ama oda çok değil yani jikle açıp çalıştırırsın az müsade edersin motora ısınır yoluna devam edersin.

  6. #46

    Üyelik
    19 Kasım 2016
    Şehir
    Afyonkarahisar
    hocam ben motoru aldım cbr çoktan da konu çok sapmış ya :D

  7. #47

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Mondial mc150 ye büyük silindir takıp, 25 km tapa gaz gitmişliğim var defalarca...
    Motorun tepkisi ise , ısınınca motorun sesi değişiyor .Dur kalkda, yağ çok ısındığı için debriyaj balatası kaçırma yapabiliyor.130'a rahat çıkarken, ısındıktan sonra biraz zor çıkıyor.Ama 100,110 ile gidersem motorda hiç bir sıkıntı olmuyor.Tapa gaz gidersem 30 dakika gölgede bekletmek motora iyi geliyor.Ayrıca 15-40 ,15-50 daha kalın yağ koyarsam,balatalar sıkıntı vermiyor, motor daha geç ısınıyor.Motoru limitlerde kullandığım halde blok taş gibiydi.

  8. #48
    rasitkoksal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2007 BMW 1200GS
    tüplü televizyon - led tv

    İnsanlar yıllarca kullandığı sağlam tüplü televizyonları çöpe atıp,devasa led tvlere büyük paralar ile sahip oldu, oluyor.Tamiri çoğunlukla çok zor olan bir teknoloji olduğunu bilerek veya ergeç öğrenerek.

    2007den beri hava soğutmalı motorumla mutluyum.

    Yeni nesil su soğutmalılar birçok elektronik detaylarla çok keyifli sürüş vaat etse de, benim için üç beş senede bir yeni model almakhayal olduğu için, ampülü patladığında 2 dakikada değiştirebildiğim (yeni nesil led farlar ucuz motor fiyatına),beni dere tepe gezdirebilen motorcuğum hep gözbebeğim olacak uzun zaman.

    1996 dan beri makina mühendisliği diplomamın ekmeğini yiyorum ama insanlar hep ben haklıyım dedikçe hala çok şaşırıyorum teknik konularda.

    Avantaj-dezavantaj tüm sistemlerde mevcuttur ve herkese göre görecelidir.

    Saygılar.

  9. #49

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Hava soğutmalı motor kullanıcısıyım ve motorum 4 zamanlı dır. Motul yag kullanıyorum. Önceleri ise casrol kullanıyordum ve 145 cc bir motorum var. Diyarbakırdan-Antalya gidiş geliş yaptım. Mola sürelerim en fazla 10 dakika. Bir defa yemek yedim 30 dakika.
    Benzin almak icin bile belirttiğim 10 dakika mola'lar icinde yer alıyor. Şehir içi hariç sabit hız 90-100-110 dur. Toplam 17 saat yol sürdü hava soğutmalı olması kötü bişey değil! Ben hava soğutmalı olmasından dolayı bir sıkıntı yaşamadım. Ben denedim uzun yol ve şehir içi.
    Şehir içi biraz fazla ısındığı doğrudur ama hiç sıkıntı yaşamadım yine.
    Şuan 19 bin km oldu ve 1 yıl 3 aylık bir motorum var.

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sahip olduğum 6 Araba ve 4 motosikletin hepsi su soğutmalıydı, hiç birinde su soğutma aksamıyla ilgili zerre sorun yaşamadım.

    Düzgün dizayn edilen hava soğutma da belli sınırlar içinde işini yapar tabii ki.

    Ama hava soğutmalı motosiklet kullanan bazı arkadaşların su soğutma ile ilgili yazdığı korku hikayelerine itibar etmek de mümkün değil.

  11. #51
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı rasitkoksal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tüplü televizyon - led tv

    İnsanlar yıllarca kullandığı sağlam tüplü televizyonları çöpe atıp,devasa led tvlere büyük paralar ile sahip oldu, oluyor.Tamiri çoğunlukla çok zor olan bir teknoloji olduğunu bilerek veya ergeç öğrenerek.

    ...
    Yalnız şunu gözden kaçırmışsınız. Elektrik tüketimi?

    Eski tüplü tv.lerin elektrik tüketimi, 61 ekran dediğimiz, 24 inch tüplü tv yaklaşık yılına, modeline göre 150W ile 220W elektrik tüketirdi.

    Aynı boyutlardaki bir LCD TV 25W güç tüketmektedir.
    rasitkoksal bunu beğendi.

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hava sogutmanin en buyuk sorunu yuksek isi farkindan mutevellit tolerans sorunu. Motor yuksek isi farkina maruz kaldigi icin dusuk toleransli uretim yapilamiyor. Neden?

    Motor sicakligina gore genlesen ve kuculen parcalar arasindaki mesafe farki, yag tuketimini arttiriyor. Nispeten daha kalin yag isteyebiliyor. Bu da yakit tasarrufunu azaltiyor. Yuksek isiya maruz kalan yag zamanla daha cabuk bozuluyor.

    Su sogutmada motor sicakligi cok sinirli degerler arasinda oynuyor, naparsaniz yapin. Oyle olunca daha yuksek toleransli parcalar kullanilabiliyor, daha ince yag kullanilabiliyor, yag harcanmiyor da, bozulmuyor da. Motor daha serbest donuyor, yag yakilmadigi icin emisyon degerleri iyi oluyor, vs.

  13. #53
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    şimdi arkadaş için en önemli olan mesajı atacağım ama diğer mesajların arasında kaynayacak.

    hava soğutma olduğunu farketmeyeceksin bile.
    asıl problem enjeksiyon olmaması. cbf motoru karbüratör sistemi çok iyi olan bir motor değil. yazın bile jikle ile motoru ısıtmak gerekiyor sürüş başlangıcında , yoksa istop ediyor hemen.
    yakın yerlere gideceğin zaman (5-10dk mesafe) sabah çıktın jikleyi açtın motor ısınana kadar varıyorsun zaten. bu durumda jikle açık olduğu için hayvan gibi benzin yakıyor.
    tabi bu süreden sonra motor ısınıyor jikleyi kapatınca istop etmiyor.

    benim en çok canımı sıkan konu bu oldu cbf kullanırken.
    ybr de kullandım bir sene , ybr de böyle istop etme olayları yoktu. jikle bile yoktu eski 2008 ybrmde.

    hava soğutma işini kafaya takmana gerek yok. anlamazsın bile farkını (izmirde yaşıyorum)


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)