Hava ve su soğutmalı aynı hacimdeki, aynı silindir sayısındaki motorların güçlerini karşılaştırın.
Cevabı bulursunuz.
Hava ve su soğutmalı aynı hacimdeki, aynı silindir sayısındaki motorların güçlerini karşılaştırın.
Cevabı bulursunuz.
Mümkün olsa tüm yanmalidan mekaniğe transferli sistemler hava soğutmalı olabilse , , celigin ve turevlerinin islevsel oldugu her yerde mekanik için ömür demek havalı sogutma.
Haşmet hocam,
bu gözler karbüratörlü motor daha iyi enjeksiyon da neymiş diyen gördü . Yazana oha çüş diyesin geliyor , diyeceksin oha öküze denir evet o da zaten öküz bilgisi yok fikri çok olan bir öküz..
GS boxer motor olduğu için , Boxeru soğutma maliyetli digerlerine göre daha zor olduğu için zaten motor eşek ölüsü gibi üzerine onunda agırlıgını eklemek için yapılmadığı esas ısının da üst kapakta olduğu ve onun içinde bir SIVI OLAN yag sagutma yaptıgı birmezler ....teknik olarak açıklarında gerek yok sende boş ver , bizim millet üfürmeyi sever bilgisi olsun olmasın boş boş konuşmak maharettir
Esas sıkıntı su sogut ma hava soğutma degıl esas sıkıntı bilgisi yok ama fikri çok . Bizim ülkenin hastalığı cahil cesareti cahil bilginçliği işte
Neden bu kadar kabasınız yahu? Yazdığınızı foruma göndermeden bir defa olsun okumuyormusunuz? Varsın insan yanlış bilsin, birşey öğreteceksen kabalıklamı, küfürlemi öğreteceksin?
Oha öküz, o çüş öküze vs. nedir bu konuşmalar anlamıyorum. Üfürmek, boş konuşmak... Kimse boş konuşmuyor, herkes bildiğini konuşuyor.
Bilmediğim bir şeyi öğretecek olana saygı duyar, elini sıkarım. Ama küfürle, hor görerek değil.
Küfürbazlıkla, kabalıkla değil bilgiyle etkile çevreni. İnan bana o zaman karşındakini kendine hayran birakacaksın.
Ama böyle kabalıkla ancak kendinden nefret ettiriyorsun.
Kimseye bir şey öğretmek için derdim yok.
Bir konuda bir şey biliyorsan konuşursun bilmiyorsan susarsın ."""" Ne demişler biliyorsan konuştu ibret alsınlar bilmiyorsan susta adam sansınlar. """
Hem bilmeyip zerece bilmisel bir yazı vs okumadan mahallede ki ancak bisiklet tamir edecek ustanın lafı ile yazı yazmak ...o saçma lafları dogru kabul ettirmeye çalışmak ,
Başkası bana hayran kalsın gibi derdim yok ,öyle bir egom da yok,
Ama şöyle bir derdim var topluma yanlış bilgi verilmesi bunun da dogruymuş gibi gösterilmesi .
Toplumun araştırma yapma ya teşvik etmek gibi bir derdim var .
Kaba mı konuştum evet neden kaba konuşuyorum ? Adam bana kızsın sinirlensin nefret etsin ve SIRF BENİ BOZMAK İÇİN ARAŞTIRMA YAPSIN. Araştırmaya teşvik için ..
Dostum ben bu ülkedeki binlerce sıradan mühendisten sadece biriyim, tam 9 yılımı Türkiye ve yurtdışındaki üniversitelerde gecirdim, bilmediğim yokmu, tabiki var, kesinlikle var ve bu çok çok normal. Üniversitenin gerçekte vermesi gereken bu işte; nasıl öğrenileceğini öğrenmek, mantıklı şekilde yolunu açabilmek, kendini nasıl geliştireceğini bilmek. Senin bana bilmediğim birşeyi öğretemeyeceğinin zaten farkındaydım ama en azından sana yaptığın hatayı (kabalığı) göstermek istemiştim.
Onuda beceremeyeceğim ortada.
Peki şu söylediğini kendin duyuyormusun? Millete kaba davranıyorsunki, sırf seni bozmak için insanlar oturup öğrenecekler öylemi? Sırf seni bozmak için? Öğrenmiş olmak veya doğruyu biliyor olmak için değilde, sırf seni bozmak için öğrenecekler öylemi? Bu ne egoymuş böyle, helal olsun.
Bu, daha önce kimsenin düşünememiş olduğu dahice öğrenme tekniğini bulan insan olarak tarihe geçmemi diliyorum. Bu teknikden başta TC Milli Eğitim Bakanlığının ve sonrasında bütün insanlığın nasiplenmesi lazım.
Herneyse... Uzak dur benden, yolun açık olsun.
hava soğutma ile günde 200km ortalama yol yapıyorum.şehir içi dur kalk vs.bir sıkıntı çıkmıyor. yapı olarak basit motorları tercih ederim. ne kadar az parça o kadar az arıza ihtimali... tabi ne kadar az teknoloji o kadar az kapasite bir yerde.
ah keşke su soğutmalı olsa dediğim anlar da oluyor. genelde cuma akşamları kaçarcasına istanbuldan uzaklaşıp bir yerlerde cuma cumartesi pazar kamp yapıp pazartesi sabahı tapagaz dönüş yolu sonunda 9 da işbaşı yapıp da tekrar 200km yapmak su soğutmalı ve daha güçlü bir motor ile mümkün.
Harley su soğutmalı v-rod motorların üretimini durdurmuş.2018'de sadece hava soğutmalı olacakmış.
Hava soğutmalı iyi diyorsun sana diploma veren hocalarına saygılar , kuvvet ile muhtemel Kıbrıs'ta para ile almışsın o diplomayı , ya da uydur kaydır taşra ünilerinden birini . Göz var izan var hava soğutmalı yıl met edersen ne diyeyim.
Üniversite ne demek olduğunu ögrenmişsin ama ona diyecek lafım yok ama teknik konudan bi habersin
Senin benden öğrenecek bir şeyin bence de yok , senin hocalarına ders veririm.
Sende benden uzak dur seninde yolun açık olsun
Yeni motor Milwaukee-Eight cesitlerinin cogu "twin-cooled" denilen sistemde, yani hem su hem hava sogutmali. Yani antifriz ve radyator iceriyor. Sadece hava sogutmali motorlar kucuk ve gucsuz modellere konacak.
http://www.cycleworld.com/harley-davidson-motorcycles-new-milwaukee-eight-big-twin-engine#page-4
http://www.hotbikeweb.com/10-key-differences-between-harleys-milwaukee-8-twin-cam
Motordaki performans olayı büyüdükçe hava yetmiyor burada su devreye giriyor. Buda demek oluyor ki su soğutma hava soğutmadan 1 gömlek daha üstün. İşin içine performans girdiği için , hava soğutmalı düşük cc motoru performanslı kullanırda ısıtırsan illaki şişer. ( ybr125 ile şehir içi 37 derecede 25 km dur kalk daha sonra Ankara lılar bilir kepekli yokuşunu çıktıktan sonra motor kendinden geçti) Velhasıl kelam Hava soğutma basit motordur , iyidir hoşdur ama bi yere kadardır o yerden sonra suya geçmek şarttır.
Hakkatten mi bilmezler bak sen
BMW nin 4.90- 5.90- R69- R65- r1100- r1150- 1200 makinelerini 35 sene kullandım - kullanmaktayım bilmiyorum sen bende iyi biliyorsun
ben cahilim sen doçentsin 😁
Önemli olan ultra ileriyi görüp ne olduğunu anlayıp onu teknik ile birleştirip peşinden kendi yorumunu da tecrübelerinle getirebilmektir. Gerisi boş laf
Karbüratör evet iyidir
Ama tüm derdin sadece ve sadece yakıt ekonomisi ise karbüratör iyi değildir diyebilirdim belki 10 sene önce ama gerek otomobil gerek motor enjeksiyon sistemi ve ona bağlı yakıt elektroniği arızalarının maliyetini gördükçe yakıt olarakta karbüratörün uzun sürede daha ekonomik olduğunu görünce işler değişti...
Enjektör, turbo vs bunlar da zaten teknolojinin olağan getirileri değil dünya egzos normlarının daytması sonucu imalatçıların karbüratörden enjektöre, atmosferikten turboya dönmek zorunda kalmaları ile sonuçlnmıştır
bazi ultra ileri arkadaşlar bunları yanlış yorumlayarak teknolojinin modernizasyondan dolayı getirileri sanmıyorlarmı
imalatçı firmanın satış elemanı gibiler maaşallah onları dinlemek çook keyifli oluyo çok 😁😁😁
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
Su soğutmaymış 😁
Scooter ve su soğutma 😁
Görende racing sanacak su soğutmalı istiyorlarmış bir kaç beygir daha kuvvetliymiş bak sen 😁
Scooter da birkaç beygir daha kuvvetli olsan ne olur yahu
Kuvvet istiyorsan git racing e bin scooter da ne işin var
Bak şimdi
imalatçı o scooterları sen birkaç beygir daha güçlü scooter a bin diye yapmadı
hava soğutmalıda en yeni egzos normlarına inmek zor olduğu için bir sürü ek maliyet ve bir o kadarda fazla arıza ihtimaline karşın mecburen su soğutmaya geçti
Sen de buna teknolojinin gereği dedin
Yanlış 😁
Teknolojinin gereği değil
egzost normlarının mecburiyetinden dolayı bu iş böyle oldu...
Sen gidip o fabrikanın mühendisine bana en problemsiz en sorunsuz makineyi üret desen
Kucağına bırakacağı makine kesinlikle hava soğutmalı ve karbüratörlü olurdu
Sen bunu adın ne ise onun kadar iyi bil ultra ileri motorcu kardeş
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------
He kurban onun nedeni güçlü makineleri hava soğutmalıyken güncel egzost normundan geçirebilmek iyice imkansızlaştı da ondan
Daha küçük makinelerde gücü biraz kısıp hava soğutmalı yaparak normu karşılayabiliyorlar o yüzden su soğutmaya gerek duymuyorlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Ne bulursun bir bakalım
Birim hacimde su soğutmalının daha çok güç ürettiğini....
Ee ne oldu şimdi su soğutmalı sırf bu nedenle daha mı iyi oldu ?
1000 cc makinen var diyelim hava soğutmalı 250 falan görür o mesela hızı mı yetmiyor ?
Yetmeyebilir o zaman sulu 1000 alırsın 300 görürsün
E ne oldu ?
Herkes motora racing olsun diye mi biniyor ?
Neye göre ne buluyoruz önce onu netleştirmekte fayda var
Güç suluda ise sorunsuzlukta havalıda al sana iki kriter keşke iki kriter kadar basit olsaydı herşey
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------
Bak ne güzel
Birşeyleri bilen bir yorum
İlk yorumdaki arkadaş güzel konuya değindi.
Benim motorumda hava soğutmalı, uzun yolada gittim şehir içide çok dur kalk dur kalk sürdüm. Bana bi sıkıntı çıkarmadı şimdiye kadar.
Ama uzun yola gittiğimde 70-80 km de bir durup 5-10 dakika dinlenmesinede müsade ettim.
Elindeki şeyin ne olduğunu ve sınırlarını bildiğin sürece sorun yaşamazsın.
Herhangi bir dezavantaj yok bence. Zaten hava soğutmalı adı üstünde hava ile soğuyor yani dışardaki hava akımı sayesinde. Sen ne kadar hızlı gidersen o motor o kadar zorlanacağı için ısınacak ama gittiğin hızlada oluşturduğun rüzgar sayesinde o oranda soğuyacak. Aynı şekilde ne kadar az zorlarsan o kadar az ısınır ona oranlada rüzgar oluşturup soğur.
İyiymiş.
18 yerine 25Hp, 40 yerine 48Hp benim tercihim olurdu.
Hava-Su soğutmalı ben de birden çok motor kullandım.
Şehir içi ve dışı yol yaparken hava soğutmada performans düşüklüğünü yaşadım.
Sıvı soğutmada motor sıcaklığı küçük bir aralıkta kalırken, havada aralık büyüyor.
Verimli bir motor için sabit bir sıcaklıkta çalışma, yakıt ekonomisi ve güç demektir.
Bu arada yarışla, 200-300 lerle işim olmaz. bknz. kullandığım motor.
enolaguy hocam doğru demiş. Bende özetle şöyle anlatayım, hava soğutmalı dertsizdir huyuna gidersen performansı tam verir, gazı düzgün ayarlarsan bas bırak yapmazsan ısınmaz vs. ama sen bunların tam tersini uygulayıp motoru sürekli limitlerde bile kullansan kolay kolay arıza yapmaz yapsa bile arıza kolay tespit edilir. Ve genel olarak maliyeti su soğutmalıya göre ucuz olur.
Su soğutmalı motorda sürekli limitlerde kullanırsan hava soğutmalıya göre daha kolay şekilde kendini bozar, motor belki performanslı çalışır ama ömrü kısalır. Bi arıza yaptı mı maliyeti yüksek olur vs.
Ayrıca tutupta 150 lik touring motorda su soğutma aramak çok mantıklı olmaz. Bayırda çok zorlarsanız şişer belki ama en kötüsü iki dakika bekler bi soluklanır devam edersiniz. Misal vereyim; şuanki motosikletim olan Motoran Crazy 125 ile 2 saate yakın kesintisiz giderek dağa çıktım, piknik yapmak için. Ve çoğunlukla yokuş tırmanmak zorunda kaldım ve sürekli 1-2-3(vites) arasında gezindim performans düşmesi de hissetmedim. Motoran bile böyleyse Honda da hiç sorun olmaz. Şimdi benim Ybr de 15 dk gittim şişti uydurma falan diyenler çıkar. Yolun maksimum hakkı 30-40 olan yerde 80-90 ile gitmeye çalışırsan su sogutmalı da hararet yapar ybr de yapar cbf de yapar. Aklın yolu birdir.
Sıkı emisyon kuralları yokken de su soğutma ve karburatör vardı. Uydurduğunuz mantık geçersiz olduğuna göre acaba gerçek sebep ne?
Bu arada motoru güvenilir yapan dizaynıdır, su veya hava soğutmalı, karburatörlü veya enjeksiyonlu olması değil.
Sadece ilk motosikletim karburatörlüydü. Sonrakilerin hepsi enjeksiyonluydu ve her şart altında çok daha çabuk ve iyi çalışıyorlar. Tüm motosikletlerim su soğutmalıydı ve zerre sorun yaşamadım şimdiye kadar.
Bu arada ek yapayım.
Bir çok motorda motor yağı ile şanzıman aynı yağı kullanır. Hatta debriyaj da aynı yağın içinde.
Hava soğutmada sıcaklık değişimi büyük olduğu için 2000-3000 de yağ bozulurken, su soğutmada yağ temiz kalır.
Afrika Twin de (sıvı-yağ soğutma) 8000 de yağ temiz çıkıyordu.
Dominator de 3000km de yağ kötüleşiyordu. GN250-YBR de öyle.
E işte yeterli süre karbüratör ve hava soğutma kullanmayınca
Enjektör ve su soğutmayı uçak sanabiliyor insan ben sana kabahat bulmuyorum aslında
Sadece şunu söyleyeyim bak ben 35 sene kullandım istediğim anda hayabusa yı da son vidasına kadar dağıtıp toplarım yani sadece kullanmadım fotoğrafın arka tarafına da baktım el ile avans ayarı yaptığın rus motorundan en son modeline kadar yaşam gibi yaşadım
4 zamanlı hava soğutmalı makineyi şişiren adam motor kullanmayı bilmeyen adamdır ya da motoru bozuktur. Bak 2 zamanlı demedim 4 diyorum
Karbüratörlü makine her halikarda ama her halikarda enjektörlüden güvenilirdir bunun tartışması yok
Hava soğutmalı makine de su soğutmadan epeyce daha problemsizdir
Bunlar altın kurallar...
Ha şimdi gelelim hangisi daha fazla güç verir hangisi güncel gaz normlarını karşılar onlar ayrı konular
Ben ise
1-)Su soğutmalı güçlüdür ve hava soğutmalı şişer (yanlış)
2-)Su soğutmalı daha güçlüdür ama sorunsuz bir hava soğutmalı şişmez (doğru)
1-) enjektörlü daha iyidir karbüratörlü daha kötüdür
2-) enjektörlü neye göre daha iyidir ? Karbüratörlü neye göre daha kötüdür
Enjektörlü stalling denen sorunları sürekli yaşar gaza bastığın kadar gitmez o kendisi de sürekli yorum katar
Enjektörlü bir sürü sensör ve engine management devresi içermek zorundadır bu ise arızaya davetiye demektir
Karbüratörlü birim zamanda daha fazla yakıt yakar bu doğru ama senin bir enjektörün tıkanır bir sensorun bozulur bir servis kucağına oturursun beş defa enjektörün az yakıt kazancından kazanacağını o servise ve parçaya ödersin
Enjektörle Bir göle düşersim motoru orada bırakır gidersin
Karbüratörde bir iki üfler devam edersin
Şimdi böyle bakacaksın
Direk su soğutma iyidir hava soğutma şişer
Enjektör iyidir karbüratör ilkel
Dedinmi olmaz bu işler
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)