Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Hava soğutma sistemi kullanışsız mıdır?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Hava ve su soğutmalı aynı hacimdeki, aynı silindir sayısındaki motorların güçlerini karşılaştırın.
    Cevabı bulursunuz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    09 Temmuz 2017
    Şehir
    Bakırköy İstanbul
    Motosikleti
    HondaCRF250Ralli
    Mümkün olsa tüm yanmalidan mekaniğe transferli sistemler hava soğutmalı olabilse , , celigin ve turevlerinin islevsel oldugu her yerde mekanik için ömür demek havalı sogutma.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen öyle san

    Scooter da hava soğutmada motor şişmesi falan olmaz

    Uzun yolda da olmaz trafikte de olmaz. Sen yorulur motor kullanamaz hale gelirsin o yine şişmez.

    Şişiyorsa sorun hava soğutmada değildir aksine motorda arıza var demektir.

    Gelelim su soğutmaya

    Ay bu sene antifirizi değiştirsem mi geçen sene de değiştirmedim acaba donar mı ?

    Usta vallahi anlamadım giderken birden sular sağdan soldan akmaya başladı tam da yarın motosiklet turumuz vardı sabaha yetişir mi ?

    Abi fan peteği tıkanmış galiba ? Yoksa termostat tan mı dersin ? Şimdi bunu değiştirmek lazım daha düşük dereceli si var mıdır bunun ?

    Yahu biz termostat tan sanıyorduk boşuna değiştirmişiz sorun ayarı kaçan fan müşürüymüş 😅

    Usta tam şuradan kaçırıyor ama şimdi değil motorun daha da ısınması lazım ama soğukken de bak hortumu tam şöyle yana doğru çekersen kaçırıyor kelepçeden mi dersin yoksa hortum mu yarılmış dersin napcez şimdi 😭

    Hiç su soğutma kullanmadık hayatına eder yeri geldiğinde su soğutma adamın be nefret edersin ☺

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

    Devirdaim pompası dişli kırmış motor inecek
    Abi antifrizsiz kullanmışsın su kanalların çürümüş (moku yedin)

    Uzar gider ☺
    Ha ha

    Aynen oyle... Bazen gece soguk terlerle uyaniyorum, "radyator suyuuu" diye cigliklar atarak...

    Kullandiginiz motosiklet su sogutmaya gecti 5 sene once... Ama sizinki kesin daha iyidir, hava sogutma oldugu icin

    Isinize gelince uydurmayacaginiz sebep yok yahu...
    pea bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ha ha

    Aynen oyle... Bazen gece soguk terlerle uyaniyorum, "radyator suyuuu" diye cigliklar atarak...

    Kullandiginiz motosiklet su sogutmaya gecti 5 sene once... Ama sizinki kesin daha iyidir, hava sogutma oldugu icin

    Isinize gelince uydurmayacaginiz sebep yok yahu...
    Haşmet hocam,
    bu gözler karbüratörlü motor daha iyi enjeksiyon da neymiş diyen gördü . Yazana oha çüş diyesin geliyor , diyeceksin oha öküze denir evet o da zaten öküz bilgisi yok fikri çok olan bir öküz..


    GS boxer motor olduğu için , Boxeru soğutma maliyetli digerlerine göre daha zor olduğu için zaten motor eşek ölüsü gibi üzerine onunda agırlıgını eklemek için yapılmadığı esas ısının da üst kapakta olduğu ve onun içinde bir SIVI OLAN yag sagutma yaptıgı birmezler ....teknik olarak açıklarında gerek yok sende boş ver , bizim millet üfürmeyi sever bilgisi olsun olmasın boş boş konuşmak maharettir

    Esas sıkıntı su sogut ma hava soğutma degıl esas sıkıntı bilgisi yok ama fikri çok . Bizim ülkenin hastalığı cahil cesareti cahil bilginçliği işte

  5. #25
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    simson

  6. #26
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Neden bu kadar kabasınız yahu? Yazdığınızı foruma göndermeden bir defa olsun okumuyormusunuz? Varsın insan yanlış bilsin, birşey öğreteceksen kabalıklamı, küfürlemi öğreteceksin?
    Oha öküz, o çüş öküze vs. nedir bu konuşmalar anlamıyorum. Üfürmek, boş konuşmak... Kimse boş konuşmuyor, herkes bildiğini konuşuyor.
    Bilmediğim bir şeyi öğretecek olana saygı duyar, elini sıkarım. Ama küfürle, hor görerek değil.
    Küfürbazlıkla, kabalıkla değil bilgiyle etkile çevreni. İnan bana o zaman karşındakini kendine hayran birakacaksın.
    Ama böyle kabalıkla ancak kendinden nefret ettiriyorsun.

  7. #27

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Kimseye bir şey öğretmek için derdim yok.

    Bir konuda bir şey biliyorsan konuşursun bilmiyorsan susarsın ."""" Ne demişler biliyorsan konuştu ibret alsınlar bilmiyorsan susta adam sansınlar. """

    Hem bilmeyip zerece bilmisel bir yazı vs okumadan mahallede ki ancak bisiklet tamir edecek ustanın lafı ile yazı yazmak ...o saçma lafları dogru kabul ettirmeye çalışmak ,

    Başkası bana hayran kalsın gibi derdim yok ,öyle bir egom da yok,

    Ama şöyle bir derdim var topluma yanlış bilgi verilmesi bunun da dogruymuş gibi gösterilmesi .
    Toplumun araştırma yapma ya teşvik etmek gibi bir derdim var .

    Kaba mı konuştum evet neden kaba konuşuyorum ? Adam bana kızsın sinirlensin nefret etsin ve SIRF BENİ BOZMAK İÇİN ARAŞTIRMA YAPSIN. Araştırmaya teşvik için ..

  8. #28
    TUTITO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2017
    Motosikleti
    Enduro
    Dostum ben bu ülkedeki binlerce sıradan mühendisten sadece biriyim, tam 9 yılımı Türkiye ve yurtdışındaki üniversitelerde gecirdim, bilmediğim yokmu, tabiki var, kesinlikle var ve bu çok çok normal. Üniversitenin gerçekte vermesi gereken bu işte; nasıl öğrenileceğini öğrenmek, mantıklı şekilde yolunu açabilmek, kendini nasıl geliştireceğini bilmek. Senin bana bilmediğim birşeyi öğretemeyeceğinin zaten farkındaydım ama en azından sana yaptığın hatayı (kabalığı) göstermek istemiştim.
    Onuda beceremeyeceğim ortada.

    Peki şu söylediğini kendin duyuyormusun? Millete kaba davranıyorsunki, sırf seni bozmak için insanlar oturup öğrenecekler öylemi? Sırf seni bozmak için? Öğrenmiş olmak veya doğruyu biliyor olmak için değilde, sırf seni bozmak için öğrenecekler öylemi? Bu ne egoymuş böyle, helal olsun.
    Bu, daha önce kimsenin düşünememiş olduğu dahice öğrenme tekniğini bulan insan olarak tarihe geçmemi diliyorum. Bu teknikden başta TC Milli Eğitim Bakanlığının ve sonrasında bütün insanlığın nasiplenmesi lazım.
    Herneyse... Uzak dur benden, yolun açık olsun.

  9. #29
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    hava soğutma ile günde 200km ortalama yol yapıyorum.şehir içi dur kalk vs.bir sıkıntı çıkmıyor. yapı olarak basit motorları tercih ederim. ne kadar az parça o kadar az arıza ihtimali... tabi ne kadar az teknoloji o kadar az kapasite bir yerde.
    ah keşke su soğutmalı olsa dediğim anlar da oluyor. genelde cuma akşamları kaçarcasına istanbuldan uzaklaşıp bir yerlerde cuma cumartesi pazar kamp yapıp pazartesi sabahı tapagaz dönüş yolu sonunda 9 da işbaşı yapıp da tekrar 200km yapmak su soğutmalı ve daha güçlü bir motor ile mümkün.

  10. #30
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Harley su soğutmalı v-rod motorların üretimini durdurmuş.2018'de sadece hava soğutmalı olacakmış.

  11. #31

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Hava soğutmalı iyi diyorsun sana diploma veren hocalarına saygılar , kuvvet ile muhtemel Kıbrıs'ta para ile almışsın o diplomayı , ya da uydur kaydır taşra ünilerinden birini . Göz var izan var hava soğutmalı yıl met edersen ne diyeyim.

    Üniversite ne demek olduğunu ögrenmişsin ama ona diyecek lafım yok ama teknik konudan bi habersin

    Senin benden öğrenecek bir şeyin bence de yok , senin hocalarına ders veririm.

    Sende benden uzak dur seninde yolun açık olsun

  12. #32
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harley su soğutmalı v-rod motorların üretimini durdurmuş.2018'de sadece hava soğutmalı olacakmış.
    Yeni motor Milwaukee-Eight cesitlerinin cogu "twin-cooled" denilen sistemde, yani hem su hem hava sogutmali. Yani antifriz ve radyator iceriyor. Sadece hava sogutmali motorlar kucuk ve gucsuz modellere konacak.

    http://www.cycleworld.com/harley-davidson-motorcycles-new-milwaukee-eight-big-twin-engine#page-4

    http://www.hotbikeweb.com/10-key-differences-between-harleys-milwaukee-8-twin-cam

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Motordaki performans olayı büyüdükçe hava yetmiyor burada su devreye giriyor. Buda demek oluyor ki su soğutma hava soğutmadan 1 gömlek daha üstün. İşin içine performans girdiği için , hava soğutmalı düşük cc motoru performanslı kullanırda ısıtırsan illaki şişer. ( ybr125 ile şehir içi 37 derecede 25 km dur kalk daha sonra Ankara lılar bilir kepekli yokuşunu çıktıktan sonra motor kendinden geçti) Velhasıl kelam Hava soğutma basit motordur , iyidir hoşdur ama bi yere kadardır o yerden sonra suya geçmek şarttır.

  14. #34

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Hakkatten mi bilmezler bak sen

    BMW nin 4.90- 5.90- R69- R65- r1100- r1150- 1200 makinelerini 35 sene kullandım - kullanmaktayım bilmiyorum sen bende iyi biliyorsun
    ben cahilim sen doçentsin 😁

    Önemli olan ultra ileriyi görüp ne olduğunu anlayıp onu teknik ile birleştirip peşinden kendi yorumunu da tecrübelerinle getirebilmektir. Gerisi boş laf

    Karbüratör evet iyidir
    Ama tüm derdin sadece ve sadece yakıt ekonomisi ise karbüratör iyi değildir diyebilirdim belki 10 sene önce ama gerek otomobil gerek motor enjeksiyon sistemi ve ona bağlı yakıt elektroniği arızalarının maliyetini gördükçe yakıt olarakta karbüratörün uzun sürede daha ekonomik olduğunu görünce işler değişti...

    Enjektör, turbo vs bunlar da zaten teknolojinin olağan getirileri değil dünya egzos normlarının daytması sonucu imalatçıların karbüratörden enjektöre, atmosferikten turboya dönmek zorunda kalmaları ile sonuçlnmıştır

    bazi ultra ileri arkadaşlar bunları yanlış yorumlayarak teknolojinin modernizasyondan dolayı getirileri sanmıyorlarmı

    imalatçı firmanın satış elemanı gibiler maaşallah onları dinlemek çook keyifli oluyo çok 😁😁😁

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

    Su soğutmaymış 😁

    Scooter ve su soğutma 😁

    Görende racing sanacak su soğutmalı istiyorlarmış bir kaç beygir daha kuvvetliymiş bak sen 😁

    Scooter da birkaç beygir daha kuvvetli olsan ne olur yahu

    Kuvvet istiyorsan git racing e bin scooter da ne işin var

    Bak şimdi

    imalatçı o scooterları sen birkaç beygir daha güçlü scooter a bin diye yapmadı
    hava soğutmalıda en yeni egzos normlarına inmek zor olduğu için bir sürü ek maliyet ve bir o kadarda fazla arıza ihtimaline karşın mecburen su soğutmaya geçti

    Sen de buna teknolojinin gereği dedin

    Yanlış 😁

    Teknolojinin gereği değil
    egzost normlarının mecburiyetinden dolayı bu iş böyle oldu...

    Sen gidip o fabrikanın mühendisine bana en problemsiz en sorunsuz makineyi üret desen

    Kucağına bırakacağı makine kesinlikle hava soğutmalı ve karbüratörlü olurdu

    Sen bunu adın ne ise onun kadar iyi bil ultra ileri motorcu kardeş

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:46 ----------

    He kurban onun nedeni güçlü makineleri hava soğutmalıyken güncel egzost normundan geçirebilmek iyice imkansızlaştı da ondan

    Daha küçük makinelerde gücü biraz kısıp hava soğutmalı yaparak normu karşılayabiliyorlar o yüzden su soğutmaya gerek duymuyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------

    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ve su soğutmalı aynı hacimdeki, aynı silindir sayısındaki motorların güçlerini karşılaştırın.
    Cevabı bulursunuz.
    Ne bulursun bir bakalım

    Birim hacimde su soğutmalının daha çok güç ürettiğini....
    Ee ne oldu şimdi su soğutmalı sırf bu nedenle daha mı iyi oldu ?

    1000 cc makinen var diyelim hava soğutmalı 250 falan görür o mesela hızı mı yetmiyor ?
    Yetmeyebilir o zaman sulu 1000 alırsın 300 görürsün
    E ne oldu ?
    Herkes motora racing olsun diye mi biniyor ?

    Neye göre ne buluyoruz önce onu netleştirmekte fayda var

    Güç suluda ise sorunsuzlukta havalıda al sana iki kriter keşke iki kriter kadar basit olsaydı herşey

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------

    Alıntı TUTITO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelik sırası :
    1. Hava
    2. Hava+yağ
    3. Hava+su

    Her nedense su soğutmalı motorların aslında dizayn hatalarını gideremeyen muhendislerin kolay yolu seçip motorlarına su soğutma eklediklerini düşünmüşümdür.
    Muhtemelen hatalı düşünüyorum ama genede; hava ile yeterince soğuyan motor her zaman tercih edilmeli bence.
    Bak ne güzel

    Birşeyleri bilen bir yorum

  15. #35

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    İlk yorumdaki arkadaş güzel konuya değindi.

    Benim motorumda hava soğutmalı, uzun yolada gittim şehir içide çok dur kalk dur kalk sürdüm. Bana bi sıkıntı çıkarmadı şimdiye kadar.
    Ama uzun yola gittiğimde 70-80 km de bir durup 5-10 dakika dinlenmesinede müsade ettim.
    Elindeki şeyin ne olduğunu ve sınırlarını bildiğin sürece sorun yaşamazsın.

    Herhangi bir dezavantaj yok bence. Zaten hava soğutmalı adı üstünde hava ile soğuyor yani dışardaki hava akımı sayesinde. Sen ne kadar hızlı gidersen o motor o kadar zorlanacağı için ısınacak ama gittiğin hızlada oluşturduğun rüzgar sayesinde o oranda soğuyacak. Aynı şekilde ne kadar az zorlarsan o kadar az ısınır ona oranlada rüzgar oluşturup soğur.

  16. #36
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ne bulursun bir bakalım

    Birim hacimde su soğutmalının daha çok güç ürettiğini....
    Ee ne oldu şimdi su soğutmalı sırf bu nedenle daha mı iyi oldu ?

    1000 cc makinen var diyelim hava soğutmalı 250 falan görür o mesela hızı mı yetmiyor ?
    Yetmeyebilir o zaman sulu 1000 alırsın 300 görürsün
    E ne oldu ?
    Herkes motora racing olsun diye mi biniyor ?

    Neye göre ne buluyoruz önce onu netleştirmekte fayda var

    Güç suluda ise sorunsuzlukta havalıda al sana iki kriter keşke iki kriter kadar basit olsaydı herşey[COLOR="Silver"]
    İyiymiş.

    18 yerine 25Hp, 40 yerine 48Hp benim tercihim olurdu.

    Hava-Su soğutmalı ben de birden çok motor kullandım.
    Şehir içi ve dışı yol yaparken hava soğutmada performans düşüklüğünü yaşadım.

    Sıvı soğutmada motor sıcaklığı küçük bir aralıkta kalırken, havada aralık büyüyor.
    Verimli bir motor için sabit bir sıcaklıkta çalışma, yakıt ekonomisi ve güç demektir.

    Bu arada yarışla, 200-300 lerle işim olmaz. bknz. kullandığım motor.

  17. #37

    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Spada Anton 150
    enolaguy hocam doğru demiş. Bende özetle şöyle anlatayım, hava soğutmalı dertsizdir huyuna gidersen performansı tam verir, gazı düzgün ayarlarsan bas bırak yapmazsan ısınmaz vs. ama sen bunların tam tersini uygulayıp motoru sürekli limitlerde bile kullansan kolay kolay arıza yapmaz yapsa bile arıza kolay tespit edilir. Ve genel olarak maliyeti su soğutmalıya göre ucuz olur.

    Su soğutmalı motorda sürekli limitlerde kullanırsan hava soğutmalıya göre daha kolay şekilde kendini bozar, motor belki performanslı çalışır ama ömrü kısalır. Bi arıza yaptı mı maliyeti yüksek olur vs.

    Ayrıca tutupta 150 lik touring motorda su soğutma aramak çok mantıklı olmaz. Bayırda çok zorlarsanız şişer belki ama en kötüsü iki dakika bekler bi soluklanır devam edersiniz. Misal vereyim; şuanki motosikletim olan Motoran Crazy 125 ile 2 saate yakın kesintisiz giderek dağa çıktım, piknik yapmak için. Ve çoğunlukla yokuş tırmanmak zorunda kaldım ve sürekli 1-2-3(vites) arasında gezindim performans düşmesi de hissetmedim. Motoran bile böyleyse Honda da hiç sorun olmaz. Şimdi benim Ybr de 15 dk gittim şişti uydurma falan diyenler çıkar. Yolun maksimum hakkı 30-40 olan yerde 80-90 ile gitmeye çalışırsan su sogutmalı da hararet yapar ybr de yapar cbf de yapar. Aklın yolu birdir.

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    He kurban onun nedeni güçlü makineleri hava soğutmalıyken güncel egzost normundan geçirebilmek iyice imkansızlaştı da ondan

    Daha küçük makinelerde gücü biraz kısıp hava soğutmalı yaparak normu karşılayabiliyorlar o yüzden su soğutmaya gerek duymuyorlar.
    Sıkı emisyon kuralları yokken de su soğutma ve karburatör vardı. Uydurduğunuz mantık geçersiz olduğuna göre acaba gerçek sebep ne?

    Bu arada motoru güvenilir yapan dizaynıdır, su veya hava soğutmalı, karburatörlü veya enjeksiyonlu olması değil.

    Sadece ilk motosikletim karburatörlüydü. Sonrakilerin hepsi enjeksiyonluydu ve her şart altında çok daha çabuk ve iyi çalışıyorlar. Tüm motosikletlerim su soğutmalıydı ve zerre sorun yaşamadım şimdiye kadar.

  19. #39
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyiymiş.

    18 yerine 25Hp, 40 yerine 48Hp benim tercihim olurdu.

    Hava-Su soğutmalı ben de birden çok motor kullandım.
    Şehir içi ve dışı yol yaparken hava soğutmada performans düşüklüğünü yaşadım.

    Sıvı soğutmada motor sıcaklığı küçük bir aralıkta kalırken, havada aralık büyüyor.
    Verimli bir motor için sabit bir sıcaklıkta çalışma, yakıt ekonomisi ve güç demektir.

    Bu arada yarışla, 200-300 lerle işim olmaz. bknz. kullandığım motor.
    Bu arada ek yapayım.

    Bir çok motorda motor yağı ile şanzıman aynı yağı kullanır. Hatta debriyaj da aynı yağın içinde.
    Hava soğutmada sıcaklık değişimi büyük olduğu için 2000-3000 de yağ bozulurken, su soğutmada yağ temiz kalır.
    Afrika Twin de (sıvı-yağ soğutma) 8000 de yağ temiz çıkıyordu.
    Dominator de 3000km de yağ kötüleşiyordu. GN250-YBR de öyle.

  20. #40

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa Kymco
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sıkı emisyon kuralları yokken de su soğutma ve karburatör vardı. Uydurduğunuz mantık geçersiz olduğuna göre acaba gerçek sebep ne?

    Bu arada motoru güvenilir yapan dizaynıdır, su veya hava soğutmalı, karburatörlü veya enjeksiyonlu olması değil.

    Sadece ilk motosikletim karburatörlüydü. Sonrakilerin hepsi enjeksiyonluydu ve her şart altında çok daha çabuk ve iyi çalışıyorlar. Tüm motosikletlerim su soğutmalıydı ve zerre sorun yaşamadım şimdiye kadar.
    E işte yeterli süre karbüratör ve hava soğutma kullanmayınca

    Enjektör ve su soğutmayı uçak sanabiliyor insan ben sana kabahat bulmuyorum aslında

    Sadece şunu söyleyeyim bak ben 35 sene kullandım istediğim anda hayabusa yı da son vidasına kadar dağıtıp toplarım yani sadece kullanmadım fotoğrafın arka tarafına da baktım el ile avans ayarı yaptığın rus motorundan en son modeline kadar yaşam gibi yaşadım

    4 zamanlı hava soğutmalı makineyi şişiren adam motor kullanmayı bilmeyen adamdır ya da motoru bozuktur. Bak 2 zamanlı demedim 4 diyorum

    Karbüratörlü makine her halikarda ama her halikarda enjektörlüden güvenilirdir bunun tartışması yok
    Hava soğutmalı makine de su soğutmadan epeyce daha problemsizdir

    Bunlar altın kurallar...

    Ha şimdi gelelim hangisi daha fazla güç verir hangisi güncel gaz normlarını karşılar onlar ayrı konular

    Ben ise

    1-)Su soğutmalı güçlüdür ve hava soğutmalı şişer (yanlış)
    2-)Su soğutmalı daha güçlüdür ama sorunsuz bir hava soğutmalı şişmez (doğru)

    1-) enjektörlü daha iyidir karbüratörlü daha kötüdür
    2-) enjektörlü neye göre daha iyidir ? Karbüratörlü neye göre daha kötüdür

    Enjektörlü stalling denen sorunları sürekli yaşar gaza bastığın kadar gitmez o kendisi de sürekli yorum katar
    Enjektörlü bir sürü sensör ve engine management devresi içermek zorundadır bu ise arızaya davetiye demektir

    Karbüratörlü birim zamanda daha fazla yakıt yakar bu doğru ama senin bir enjektörün tıkanır bir sensorun bozulur bir servis kucağına oturursun beş defa enjektörün az yakıt kazancından kazanacağını o servise ve parçaya ödersin

    Enjektörle Bir göle düşersim motoru orada bırakır gidersin
    Karbüratörde bir iki üfler devam edersin

    Şimdi böyle bakacaksın

    Direk su soğutma iyidir hava soğutma şişer
    Enjektör iyidir karbüratör ilkel

    Dedinmi olmaz bu işler


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)