Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Sehir ici 50km/saat asamamayi saglayan bir sistem olsa ne olur?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Motosikleti
    Duke 250 17
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu sorunun TEK VE EN ETKİLİ çözümü cezalarımızı minimum 10 kat artırmak ve etkili denetimlerle bunu herkese uygulamaktır.

    Din, ahlak, fetva, saygı, eğitim, kuran veya dayak. Bu yolla 30 senedir çözülemedi işte sorunumuz. Bir yerde ceza varsa ihlal yok, ceza yoksa ihlal vardır. Yap bakalım kırmızıda geçmenin cezasını 2.000 TL Kim geçer? Sabancı olsa yine geçmez arkadaşlar. Hiçbir trilyoner adam dahi durduk yere ceza yemek istemez.

    Amerika'da da Corvette ler Mustang ler 3.5 litre V8 motorlu adamlar, hız sınırı 75 mil (120 falan) ise en çok 10 fazlası 85 ile gidiyor. Bir Allah'ın kulu da, ya bu arabanın şanzımanına zarar, dümdüz yolda 120 mi gidilir v.s. demiyor. Ümüğünü sıkarlar. Polis veya helikopter radarı tepene biner, eller direksiyonda mum gibi polisi beklersin. Ceza var, korkarsın.

    Ben emniyetten de gidiyorum, gelen yoksa kırmızıda da geçiyorum. Niye geçmiim? Beni durduran ne?

    Ennnn ama ennn önemli ispatı benim de sahip olduğum "Almancı" akrabalarımız. (Hollanda, İsviçre veya Avusturya v.s.) Bu adamlarda eğitim aynı eğitim, din aynı din, beceri aynı beceri. Yahu aynı adam işte. Türkiye' ye gelmeden önce robot olan adam, Kapıkule' den girdi mi laçkalaşıyor, cıvıyor, kuralları sallamıyor. Eee, hani eğitim, ahlak, küçük yaştan başlamak çözerdi? Çözmüyor işte çözecek şey de ceza. Gayet basit yaa.

    Saçma sapan güzergah ve fiyatlardan dolayı kimsenin kullanmak istemediği, ülkemizin yüz karası, İstanbul' a trafik laneti çökerten rezil yapı olan, yol ve/veya zaman tasarrufu sağlaması beklenirken yanlış hesapla yolu uzattırıp, zaman kaybettiren planlama faciası 3. köprümüze, haklı olarak girmek istemeyen tırcı arkadaşlar, devlet-polis zoruyla bu köprüye yöneltildiler. Niye? Çünkü 3. köprüden geçmek, geçmeme halinde yenecek cezadan daha azdı. (92 tl olması lazım) Sonra, aslında ışık hızıyla kanun çıkartabilen devletimiz, bu cezayı 500 lira yaptı ve yollara yazdı. Şimdi tırcı arkadaşlar paşa paşa yeni köprüye yöneliyorlar. Yani ceza kesersen, polise gerek yok.

    Ama bizim memlekette hak yiyiciler, daima yolunda gidenlerden daha fazladır. Onların işine gelmeyeceği, kırmızıda geçmelerine, hızlı gitmelerine taş konabileceği için bu tip düzenlemelere de karşılar. Yani ben burda hızlı gidenden 2.000 tl ceza alınsın desem, çoğu kişi beni topa tutar. Niye? yavaş gitmek, kurallara uygun gitmek işine gelmez de ondan. 2.000 lira cezayı kesin yiyeceği için istemezüüüük diye bağırırlar. Bunlar çoğunlukta olduğundan ve oylarla iktidarı yerinde tuttukları için de devletler bu çözüme sıcak bakmazlar.

    Ne denirse densin, ne yazılırsa yazılsın. Ne elektronik sistemlere, ne eğitime, ne ateist, ne de dindar olmaya ihtiyacımız var. Yalnızca "okkalı ve acıtıcı" cezalar yememiz lazım ki adam olalım. Kaldı ki emniyet şeridine girdi diye 3.000 lira ceza yiyen arkadaş, hem torunlarına kadar tüm aileyi eğitir, hem kural ihlalinin ahlak bakımından kötü olduğunu anlayıp imana gelir, hem de trafik daha akıcı olur.

    Çözüm budur, başka çözümü de yoktur. Tarihte caydırıcı ceza geldiği zaman suçun azaldığı çok görülmüştür ama "önce" eğitimle ve anlatma-uyarıyla suç ve ihlallerin azaldığı görülmemiştir.

    Konuyu açan arkadaş, konuyu kapatabilir, diyecek başka söz yoktur, teşekkürler.
    Söylediklerinize harfiyen katılıyorum lakin sizin emniyetten gitmenizi veya kırmızıda geçmenizi meşru kılmaz bu durum bu yaptığınızı kınadım. Savunduğunuz şeyin bir anlamı kalmıyor siz böyle yapınca.

    Büyük cezaların kesin çözüm olduğuna katılıyorum. İngiltere'de araç preslemeye varan cezalar var, trafik çiçek çiçek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En önemli sistem, sorumluluk bilincinin yerleşmesini sağlayan sistemdir.
    Makam sahibine sözüm yok, ama makam şoförleri hep makam sahiplerinden daha egolular..
    Önce eğitim, sonra kişilik..
    Yazık, hele bir de vicdan sahibiyse, ömrünün geri kalanında mengene arasındadır...
    Rahmetli ve toprağım Erdal TOSUN gibi o yolda Darüşşafaka lisesini Maslak yönünde geçtikten sonraki ışıklarda durdum arkamdan gelip sağ arka çamurluğa patlattı bir makam arabası. Sebebi aşırı hız tabi, emniyet şeridinden giden servisle kapışıp onun önünden uzamaya çalışırken kırmızı ışıkta duran bana girdi. Sene 2009 siyah plaka resmi araç polisi bayağı beklemiştik. O sırada muhabbet ettik, şoför gayet mütevazi aklı başında biriydi. Acele etmesinin sebebi Üniversite Doçenti miydi Prof muydu çabuk gel demesiydi. Çok fazla makam aracı var, bunlar sürekli keyfi-gerekli trafikte deli gibi koşturtuluyorlar. Asıl buna bir çare bulunmalı.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece bir fikir, sehir icinde hiz sinirini kimsenin asamayacagi gibi bir sistem gelistirilse, nasil olurdu sizce?

    Bugun Besiktas'tan gecerken, Erdal Tosun'un cenaze toreniyle karsilasinca bunu dusundum. Kazayi yapan sofor, "hizimin farkinda degildim" demis.

    Boyle bir sey daha once herhangi bir yerde yapilmis midir acaba?
    Yapilmadiysa da iyi bir proje olmaz miydi sizce? Bana kalsa 50 degil 20 yeterlidir sehir icinde.

    Aceleden ölecek olan insanliga yavaslamak icin bir sans vermek bu ayni zamanda.
    avrupada bazı yollarda kamyonlarda 20 senedir var bu sistem ama özel sektörün işine gelmeyeceği için , bakanalrda onaylamaz


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)