Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafik Kanunları (a.k.a Orman Kanunları)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    Herkese merhaba.

    Bu konuyu açmaktaki amacım kimseye ahkam kesmek değil. Motosiklet eğitmeni değilim, çok fazla km tecrübem de yok. Ancak yazmak istediklerim kontra şöyle yapılır, panik fren şudur gibi birşey değil. Aktif olarak 20 yıldır araba kullanan, iş gereği sürekli trafikte olan, 2 yıldır da motorsiklet kullanan biri olarak gerçek trafik kanunlarına, yani orman kanunlarına dikkat çekmek. Trafiğe yeni çıkacak, çıkmış (motora yeni başlayan demiyorum) arkadaşlara yol göstermek. Faydalı olacağını düşünüyorsanız siz de bildiklerinizi yazın, sonra toparlayıp teknik bilgi başlığına koyalım. Yanlış veya eksik bilgim varsa ben de öğrenmiş olurum. Başlayalım;

    1. Deniz feneri gibi dolaşıyor olmanız farkediliyor olmanız demek değildir. Motosikleti farkedin hayalperest bir mottodur. Siz hiç farkedilmiyormuş gibi araç kullanın.

    2. Bir motorlu taşıt kullandığınızı unutmayın. Yolun kenarından, pısırık gibi giderseniz ona göre muamele görürsünüz. Yolda en az 4 tekerler kadar hakkınız var.

    3. En soldan veya emniyet şeridinden çok hızlı gitmeyin. Her an birisi üzerinize kırabilir.

    4. Uzun farlarınız gündüz yanık olsun, ama gece lütfen söndürün. Bunun yerine gece DRL, sis lambası vs. kullanın. Gece uzunları yakmak, hem araç sürücülerini rahatsız ve tahrik eder, hem de başka bir motorcunun gözünü alarak tehlikeye sokabilir.

    5. İç şeritlerden en sola veya emniyet şeridine yolda tek motorlu sizmişsiniz gibi birden girmeyin. Arkadan başka bir motorcu geliyor olabilir.

    6. Lambalar, korna sizi her zaman görünür kılmayabilir. Cep telefonu, radyo ile oynayan, yüksek sesle müzik dinleyen, kafası bozuk çok sürücü var.

    7. Gereksiz yere korna çalarak araç sürücülerini tahrik etmeyin ve motorculara düşman etmeyin. Özellikle en sol ve emniyet şeridinin sizin şeridiniz olmadığını unutmayın. Normalde orada olmamanız gerekiyor.

    8. Kırmızı ışık yeşile döndüğünde yola ilk çıkan siz olmayın. Renk körü çok sürücü var

    9. Kavşaklarda mutlaka durabilecek kadar yavaşlayın.

    10. Her iki tarafında araç parkedilmiş tek yönlü yolda önünüzde bir araç durduysa asla geçmeyin. Her an kapı açılabilir; hem sürücü hem de yolcu kapısı. Örn. çocuğunu indirmek için çıkan sürücü ve arkadan çıkan yolcu.

    11. Taksi, dolmuş ve minübüslerin sağında kalmamaya çalışın. Her an bir yolcu el kaldırabilir.

    12. Otobüslerin sağından gidecekseniz duraklara dikkat edin. Aslında büyük araçların sağında kalmamaya çalışmak en iyisi.

    13. Trafikte kapısı açık giden minübüsün sağından gitmeyin. Her an bir yolcu yola atlayabilir.

    14. Duran trafik hariç (ki o da tehlikeli aslında) makas atmayın. Sinyal vermeden aniden bir araç şerit değiştirebilir.

    15. Sağ tarafta dizi dizi park etmiş araçların solundan gidiyorsanız mümkünse araçların içinde biri var mı görmeye çalışın. 10 yıldır park halindeymiş gibi olan bir araçtan aniden biri çıkabilir.

    16. Kaldırımdan giderken yayalara dikkat edin. Orası onlar için yapılmıştır.

    17. Sinyalinizi açık unutmayın. Arkadanızdaki araca yanlış izlenim vermeyin.

    18. Bir araç sizi çok sıkıştırıyorsa bırakın geçsin. Ölü olmak haklı olmaktan daha iyi değildir.

    19. Trafikte seyrederken mümkünse araçların dikiz aynalarını hatta ön tekerlerini kontrol etmeyi öğrenin. Bir sonraki hareketlerini az çok kestirebilirsiniz.

    20. İyi bir sürücü sadece kendi aracını değil, 3 aracı sürendir. Öndeki araç, kendi aracı ve arkadaki araç.

    21. Başka bir araç için asla olmaz, bu hareketi yapmaz demeyin. Olur.
    Apices, mete_han, Kübra006 ve 21 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Eğer önünüz güvenli ise ! 1 saniye sürecek kadar hızlı bir şekilde omuz üstü bakış ile şerit değiştirmeye alışın, dikiz aynalarına güvenmeyin.

    Kırmızı ışıkta dururken şeritin ortasını hizalamayın, hafif sağa veya sola çekip bekleyin, arkanızdan gelen boz ayı motorun mesafeyi ayarlamayıp en ufak bi dokunuşta sizi düşürebilir.

    Reflektör kıyafet giymek uran verici birşey değildir ! Farkedilir olmanızı saglamakla beraber, aklı selim diğer motorcular tarafından takdir edilirsiniz.(Tecrübe ile sabit)
    lac1vert bunu beğendi.

  3. #3
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Güzel, tek katıl(a)madığım madde 8, böyle bir huyum var, kavşakta genelde ilk çıkarım, fakat şunu asla ihmal etmem; sık kullandığım yollarda ki ışıkların zamanlamasını hep bilirim, kalkarken ışıktan ziyade diğer yönlerden gelen araçlara bakarım, durmuşlar mı diye?

    Bir de ben şu görünür olma olayını çokta etkili bulmuyorum, geçenlerde sağ şeritten biri beni silme geçerek sol şeride kırdı, ışıkta yakalayıp fırçayı basınca, görmedim diyor. Ulan motor kırmızı, far hep açık, üstünde de 180 e- 90 bir adam, kafada da kocaman bir kask (xxl) nasıl görmedim oluyor, görmek değil bence mesele, görmek istememek.

  4. #4
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de ben şu görünür olma olayını çokta etkili bulmuyorum, geçenlerde sağ şeritten biri beni silme geçerek sol şeride kırdı, ışıkta yakalayıp fırçayı basınca, görmedim diyor. Ulan motor kırmızı, far hep açık, üstünde de 180 e- 90 bir adam, kafada da kocaman bir kask (xxl) nasıl görmedim oluyor, görmek değil bence mesele, görmek istememek.
    Bazı durumlarda katılıyorum ancak gerçekten kafa dağınık, telefon-radyo vb. ile ilgileniyorsa görmemiş olabilir. Aynaya bakmadan şerit değiştirmiş olabilir. Bunlar bir bahane veya özür değil tabiki.

    EK: İleride yol ayrımı varsa mümkünse en sağdan gitmeyin. Orta şeritteki biri her an kararını değiştirip sapağa girmeye karar verebilir. Benzer durum emniyet şeridinden gidiyorken yol ayrımı varsa daha öncesinde şeride, hatta orta şeride dönün. Yol ayrımında açıkta kalmayın.
    GB79 bunu beğendi.
    "Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi

  5. #5
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görmek değil bence mesele, görmek istememek.
    Orası öyle tabi hocam, amaç biz elimizden geleni yapalımda, ayı ayılığını zaten yapar.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  6. #6
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    MT de hergün 100 konu açılır ama malesef bu açılan konulardan sadece 1-2 tanesi eğitici ve faydalıdır. Siteden ümidimi kesmeye başlamışken böyle iş görür ve faydalı bir konu görmek açıkcası beni mutlu etti
    Elinize sağlık. Bilmeyenler öğrensin, unutanlar da bu ufak ama hayati ayrıntıları hatırlasın.
    aonal ve ...garip... bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    24 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Alıntı lac1vert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba.


    1. Deniz feneri gibi dolaşıyor olmanız farkediliyor olmanız demek değildir. Motosikleti farkedin hayalperest bir mottodur. Siz hiç farkedilmiyormuş gibi araç kullanın.
    Uzun zamandır bu şekilde sürüyorum. Nedense daha hiç sıkıştıran olmadı. Ustume kıran olmadı. Sanslımıyım nedir????

  8. #8
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    EK: Hangi şeritte olduğunuza bağlı olarak yanınızdaki aracın sağındaki/solundaki aracı kontrol etmeyi öğrenin. Yanınızdaki aracın sağındaki/solundaki araç aniden yanındaki aracın üzerine kırdığında yanınızdaki aracında sizin üzerinize refleks olarak kırması çok büyük olasılıktır.

  9. #9

    Üyelik
    17 Ekim 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Şu anlık yok
    a.k.a orman kanunları başlığı gördükçe gülesim geliyor nedense Yararlı bir konu teşekkürler
    lac1vert bunu beğendi.

  10. #10
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    21. Madde yi 3 kez zor yoldan tecrübe ettim, böyle bir salaklık yapmaz diye düşünürken kendimi havada süzülürken buldum.
    Mstkdrglu, ...garip..., lac1vert ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    MrMud'ın verdiği tavsiyeden hatırladım.

    EK: Sağa/sola dönüşü olan bir ışıkta bekliyorsanız ve düz gidecekseniz en sağda veya en solda durmayın. Sinyal vermeden sağa/sola bir araç dönebilir. Mümkünse ortada bekleyin.

    DÜZELTME: Orta derken orta şeridi kastettim. MrMud'ın tavsiyesine katılıyorum. Önünüzdeki aracı ortalamayın.

  12. #12

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Beş senedir trafikteyim.Yaklaşık 200.000 km yakın araç sürmüşlüğüm vardır.Ama asla biliyorum,çözdüm,ustayım diyemem.
    Benim dışımda trafikte binlerce araç var.
    Bu araçları süren binlerce insan.
    Yayalar,hava şartları,yollar,afetler,hayvanlar,arıza,araç durumu,o anki kontrol halim.
    Bunların hiç birinin garantisi yok.
    Yanımızdan bizi sollayan aracı kimin kullandığını Bilmiyoruz(yaşlı,acemi,genç,alkollü,hasta,dedikodu ya dalanlar vesaire.)olabilir.
    Kaza olma ihtimali her zaman var.
    Yola acil durumlar dışında hazırlıklı çıkmak lazım.
    On dk markete gitmekte olsa,şehirlerarasıda yolda olsa,yemek yemiş,su içmiş,wc vesaire tedbirli çıkmak gerek.
    Maddi hasarlı kaza mı oldu,tutanaktı,karşı tarafla diyalogtu bir buçuk saat rahat geçiyor (çabuk çözülen görmedim.)
    Karda yağmurda kaldınız arıza yaptı rahat bikaç saat kalıyorsunuz.
    Plaka ezberleme hafızası edinin.
    Işıklara güvenmemek gerek.Yeşil Işık yanmış,geçicem sağdan son sürat tırın geçtiğini biliyorum yada ters yönden gelen araç ana yolda,çok tanık oldum.
    En kötü durumlarda bile kurtarmaya çalışın.Olmazsa Takdir-i ilahi.
    Nasıl olsa çift şerit diye görüşünüzü engellicek kamyon,tır,çimento araçlarını sollarken onların önündeki yolu görmeden geçmeyin,yol çalışması koyuyorlar pat diye önünüze kırabiliyor sinyalsiz.
    Kimseye akıl vermiyorum.Başlıktaki gibi orman kanunları cidden. Trafikte her gününüz ilk gününüz gibi tehlikeli olucaktır.
    lac1vert bunu beğendi.

  13. #13
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    bır eklemede ben yapayım , trafık ısıklarının kırmızı oldugu ve uzun bır arac sırasının oldugu bır yolda sagdan veya ortalardan cok dıkkatlı gıdın cunku yayalar ısıklara kadar gıtmeden aralardan gecmeye calısabılıyor ve duran ısıgı fırsat bılıp ısıklara cok uzak olsa bıle aracların ıcınden yolcular ınebılıyor.
    lac1vert, espresso ve crxforever bunu beğendiler.

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    3. Emniyet şeridinde değil hızlı gitmek, yavaş gitmek bile yasaktır.
    7. En sol şerit sollama içindir, ne kadar araçlarınsa o kadar da motosikletlerin hakkıdır. Emniyet şeridi ise kimsenin hakkı değildir.
    11. Duran araçların sağından geçilmez zaten.
    12. Otobüsler en sağ şeritteyse zaten sağından geçilmez. Orta şeritte yolcu indirmeye kalkan odunları kastediyorsanız makul bir açıklama.
    14. Makas atmak zaten kuraldışıdır.
    16. Motosikletin kaldırımdan gitmesi kurallara uygun değildir (Aslında bu maddeyi yazmanızı kınıyorum. Zira ikinci madde de yolun sağından pısırık gitmeyin, pısırık giderseniz öyle muamele görürsünüz demişsiniz. Motosiklet de kaldırımda giden bisiklet gibi hafif bir araç değildir, ciddi bir araçtır. Motosiklet kaldırımda gidiyorsa sürücülerin onlara ciddiye almaması normaldir).

    Diğer maddelere sonuna kadar katılıyorum ve ikinci maddenin tüm motosiklet sürücüleri tarafından idrak edilmesi gerektiğine inanıyorum.

  15. #15

    Üyelik
    22 Kasım 2015
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    16. Motosikletin kaldırımdan gitmesi kurallara uygun değildir (Aslında bu maddeyi yazmanızı kınıyorum. Zira ikinci madde de yolun sağından pısırık gitmeyin, pısırık giderseniz öyle muamele görürsünüz demişsiniz. Motosiklet de kaldırımda giden bisiklet gibi hafif bir araç değildir, ciddi bir araçtır. Motosiklet kaldırımda gidiyorsa sürücülerin onlara ciddiye almaması normaldir).
    Görüşlerine aynen katılıyorum. Bir motorcu olarak en tasvip etmediğim olaydır kaldırımdan gidenler.
    Yarın öbür gün bir insana çarparsınız. Keşke arabaya çarpsaydım da insana çarpmasaydım dersiniz.

  16. #16
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bence en başa koyulması gereken madde 'HIZ YAPMAYIN.YOLLAR MOTOR PİSTİ DEĞİL.HAREKET DENEME YERİ DEĞİL.HIZ BERABERİNDE ÖLÜMÜ GETİRİR.BİR YERE 5 DAKİKA ÖNCE GİDECEĞİNİZİ DÜŞÜNÜRKEN ASLA GİTMEMEK İÇİN GAZA YÜKLENMEYİN'
    lac1vert bunu beğendi.

  17. #17
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Kaldırıma çıkmak olayını Cross'cu cross tutkunu biri olarak otomatikmen üzerime alınıyorum, çünkü çok yapıyorum.

    Bu olayın kesinlikle yanlış birşey olduğunun farkındayım ama, o kadar kusur kadı kizindada olur.
    Ama ben boş kaldırıma çıkıyorum, kesinlikle insan yokken eğer olurda kaldırımda önüme yaya gelirse "Özür dilerim" cümlesi eksik olmaz, asla kornaya dokunma yayanin gitmesini beklerim.

    Neden yapıyorum?
    Seviyorum abi.Ben otobanlarda asfaltlarda 250-300 yapmayı değil, taşlarda topraklarda diğer araçların çıkamadığı giremediği yerlerde 30-40km ile gitmeyi seviyorum.
    Unutmayın; Supersport öldürür, Cross güldürür.:bounce

  18. #18
    lac1vert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Z300
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3. Emniyet şeridinde değil hızlı gitmek, yavaş gitmek bile yasaktır.
    7. En sol şerit sollama içindir, ne kadar araçlarınsa o kadar da motosikletlerin hakkıdır. Emniyet şeridi ise kimsenin hakkı değildir.
    11. Duran araçların sağından geçilmez zaten.
    12. Otobüsler en sağ şeritteyse zaten sağından geçilmez. Orta şeritte yolcu indirmeye kalkan odunları kastediyorsanız makul bir açıklama.
    14. Makas atmak zaten kuraldışıdır.
    16. Motosikletin kaldırımdan gitmesi kurallara uygun değildir (Aslında bu maddeyi yazmanızı kınıyorum. Zira ikinci madde de yolun sağından pısırık gitmeyin, pısırık giderseniz öyle muamele görürsünüz demişsiniz. Motosiklet de kaldırımda giden bisiklet gibi hafif bir araç değildir, ciddi bir araçtır. Motosiklet kaldırımda gidiyorsa sürücülerin onlara ciddiye almaması normaldir).

    Diğer maddelere sonuna kadar katılıyorum ve ikinci maddenin tüm motosiklet sürücüleri tarafından idrak edilmesi gerektiğine inanıyorum.
    Kınamanı yersiz buldum. Başlıktan veya maddelerdeki bazı ifadelerden maksadım anlaşılır diye düşünmüştüm ancak demekki yanılmışım. Kural dışı yapılan hareketleri tabiki doğru bulmuyorum. Ancak birde realite var. En azından bunu yapacakların dikkat etmesi gereken noktalara dikkat çekmeye çalıştım.

    EK: Kamu aracına yol verdiyseniz (özellikle emniyet şeridinde) hemen aynı yere dönmek için acele etmeyin. Acelesi olan ve hırslı çok sürücü var.
    "Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi

  19. #19
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Her kural yer ve zamanına göre tartışılabilir.
    Yasamayan anlamlandiramayabilir.
    Lakin, suruste dikkat edileceklere şunu ekleyeyim, 4 teker araçlar çukur ve tümseği ortalar. O yüzden yakından ve ortalayarak değil, mümkünse sol teker izinden takip etmek gerekir.
    Arkadaşlar, araç kullanmak sadece trafiği okumak değil, herkes gider ama yerinde ve zamanında duramayan kaza yapar.
    Kazalarda ana unsur hiz'dir.
    Jiroskopiyi de bilmeli, trafiği de okumali, halkla ilişkilerde de bulunabildiğini için kontrolü elde tutmalıyız.
    Ayrıca 2 saniye kuralı da var.
    İnsan 2 saniyeden sonra baktığı noktaya doğru ilerler. O yüzden kaza anlarında bakışlarla boşluk aramak ve oraya ilerlemek gerek.
    Doğru oturuş pozisyonu, viraja giriş çıkış vs..
    Bu öyle tek bakış acisiyla hallolacak şey değil..
    lac1vert bunu beğendi.

  20. #20
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Bir de ben ekleyeyim; Hiçbir zaman ben oldum artık demeyin. Dediğiniz andan itibaren hata yapmaya başlarsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Arkadaşlar hem otomobil hem motosiklet kullanıyorum gerçkten o kadar hızlı geçiveriyorki yanımdan aynada görünmesiyle yok olması bir oluyor

    motosikletli arkadaşlar . HIZ HIZ HIZ en büyük yanlışımız sanırım bu, gerçekten arabamın camına motosiklileri farkedin yazısı varya TÜV ün yaptığı

    sticker yapıştırcam fakat kendim korkuyorum bi motorcuyu görememde hem milleti uyarıp hem zarar veririm diye yapıştırmıyorum..
    lac1vert bunu beğendi.
    Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)