R25 fabrika çıkış lastiği
-
7000 km dir o yerden yere vurduğunuz irclerle sürüyorum motoru büyük bi sıkıntısını görmedik çok şükür ama mordağanda orda burda rossosu olanlardan daha fazla yatırdım yaz kış aktif olarak kullanıyorum hatta 1 2 gündür yağmur var dışardayım önemli olan senin nasıl sürdüğün en önemli unsur pilotaj frenlemeyi bilmeyen adama süper corsa versen ne fayda anlıcagın su ki kendini biliyosan ircler de normal standartlarda bi lastik
Reklamlar
-
sonuçta her lastik bir çok arge çalışması sonucu en iyi olacak şekilde üretiliyor, ancak şu var ki,
irc lastikler çok iyi olabilir, fakat bi pirelli, irc den daha iyidir diye düşünüyorum.
iki lastiği de kullandım, kendi tecrübem bunu gösteriyor.
-
Bende kendı yorumum dısında piyasanın lastiğe biçtiği değer üzerinden yani FİYAT üzeinden bakarak yorum yaptım
-
İRC'yi savunan dostlarım.
R25 nedir ? Başlangıç ve başlangıç ötesi bir makine. Dolayısıyla bu makineyi kullanan arkadaşlarımız 50 bın-100 bın km yapmıs ınsanlar olmayacak cogunlukla.Yani , yeterli tecrübeye sahip olmayan insanlar. Bu durumda inanılmaz doğru hareketler , doğru zamanlamalar , doğru frenlemeler bekleyemeyiz haklı olarak.
Öte yandan IRC lastikler ülkemiz için üretilmiyor , Dünya çapında standart üretiliyorlar.Bunun mantıgını kurmak ıcın fabrikasına girip , 'abicim bu bızım turkıyedekı kaliteli(!) yollarda tutar mı ?' sormamıza gerek yok herhalde. Ülkemizin asfaltı ortada. Cukursuz bir yol bulduğumuzda şükrediyoruz ki artık yok denecek kadar az.
Bu durumda IRC lastikli bir R25 düşünelim. Belki kaliteli yollara sahip bir avrupa ülkesinde bu lastiklerin Rosso gibi bir lastikle değişmesine gerek yoktur.Haklısınız, zira zaten yolda sürücüleri zora sokacak bir şey yok.Lastiği ısıtıp , ıslak bir asfaltta(ve kaliteli) rahatlıkla rosso'nun yapabileceğini yaparsın.
Ancak realist yaklaşıp , ülkemize dönersek , bırakın IRC'leri , Rosso ile bile dikkatli olmak gerekir. Ne desek boş , eğitmen arkadaşımız bile gelip , IRC ile Türkiye şartlarında asfalta sahip ülkelerde IRC'yi savunuyorsa , biz sıradan sürücüler için söylenecek pek de bir şey kalmıyor.
IRC ile sürecekseniz , mümkünse güçlü bir motor almayın. Zira gücünü göremeyeceksiniz.Görseniz bile , bir gün durmayacak.
IRC'leriniz düz bassın dostlarım.
-
Çok çok dikkatli olmak lazım ve frenlemede sıkıntı yaşayıp düşebilirsiniz. Kasis için panik fren yaptım ve nerdeyse yerdeydim hemen frenleri bıraktım ve motor topladı kendini.
-
İrc lerle kışın çok dikkatli olun. Yatmayı kalkmayı geçtim düz yolda bile gazlamayın. Herkesin tavsiye ettiği gibi kaliteli lastik alın.
-
Motosiklet Eğitmeni
Neden üzerinde IRC var motorun ben anlamadım.
Yamaha motorlarını Michelin ile satıyor.
Türkiye'de olunca ne değişiyor da başka marka takıyorlar?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Lastik mi ne lastiği. Sana motorun lastik görünümlü naylon ile geldiğini söylemediler mi ? Şaka değil bildiğin naylon. İçinde 1 gram dahii kauçuk bulunmayan naylon teker. Niye böyle birşey yapıyorlar ? Lastik maaliyetini kısıp motor fiyatını uygun tutmaya çalışıp milleti kandırmak için. Yamaha pişmanlıkdır bunu daha sonra servisde yaşayarak anlayacaksın.
-
COQ adlı üyeden alıntı
Neden üzerinde IRC var motorun ben anlamadım.
Yamaha motorlarını Michelin ile satıyor.
Türkiye'de olunca ne değişiyor da başka marka takıyorlar?
Araba alırken bir bayiye gidip "şu bayi 100TL daha ucuz fiyat verdi, o fiyatı ver senden alayım" pazarlığının olduğuu bir ülke burası :(
30-35bin TL'ye araba alırken yapılıyor bunlar.. 13-14bin TL'lik motorda 50TL pazarlığı bile yapılıyordur.
-
Çok iyi bir lastik olduğunu bende düşünmüyorum hatta arkadaşın dediği gibi zaten naylon. Isınana kadar şehir içinde güven vermiyor, ancak yeni bir asfalt olurda ısınırsa o şekilde tutuyor. Fakat iyi bir lastik fiyatı cidden yüksek acaba pirelliye 800 verene kadar mitaşa 450 vermek mantıklı mı sizce ?
-
bu konuyu bizzat test ettim ve yanıtlayayım.
çok yakın arkadaşım r25 aldı. 3-4 bin ircler ile kullandı ve bende en az 400-500 km kullandım. kaliteli asfaltta kullandım ircleri pek sıkıntı yaşamadım. ama bu çok kaliteli olmayan kaygan asfaltta falan inanılmaz korkunç oluyordu. frenleme falan. zaten kaliteli asfalt bir kıstas değil. dandik asfaltta anlaşılır bu.
sonra 4 bin kmdeyken lastik koptu. bildiğin lastiğin ortası açılmaya başladı ve kopmaya başladı içindeki maddeler. acilinden rosso 2 aldık.
çok açık söyleyeyim, ben irclerle de lastiği ısıtıp deli gibi yatıyordum kuşadası/söke virajlarına falan. lâkin bu rosso'ları taktıktan sonra irclerle yaptığımın tehlikeli olduğunu fark ettim. çünkü ircler ile ufak ufak kayıyormuşum, bunu sonradan fark ettim. rosso hem psikolojik olarakta insanı çok rahatlatıyor.
-
RookieWest adlı üyeden alıntı
İRC'yi savunan dostlarım.
R25 nedir ? Başlangıç ve başlangıç ötesi bir makine. Dolayısıyla bu makineyi kullanan arkadaşlarımız 50 bın-100 bın km yapmıs ınsanlar olmayacak cogunlukla.Yani , yeterli tecrübeye sahip olmayan insanlar. Bu durumda inanılmaz doğru hareketler , doğru zamanlamalar , doğru frenlemeler bekleyemeyiz haklı olarak.
Öte yandan IRC lastikler ülkemiz için üretilmiyor , Dünya çapında standart üretiliyorlar.Bunun mantıgını kurmak ıcın fabrikasına girip , 'abicim bu bızım turkıyedekı kaliteli(!) yollarda tutar mı ?' sormamıza gerek yok herhalde. Ülkemizin asfaltı ortada. Cukursuz bir yol bulduğumuzda şükrediyoruz ki artık yok denecek kadar az.
Bu durumda IRC lastikli bir R25 düşünelim. Belki kaliteli yollara sahip bir avrupa ülkesinde bu lastiklerin Rosso gibi bir lastikle değişmesine gerek yoktur.Haklısınız, zira zaten yolda sürücüleri zora sokacak bir şey yok.Lastiği ısıtıp , ıslak bir asfaltta(ve kaliteli) rahatlıkla rosso'nun yapabileceğini yaparsın.
Ancak realist yaklaşıp , ülkemize dönersek , bırakın IRC'leri , Rosso ile bile dikkatli olmak gerekir. Ne desek boş , eğitmen arkadaşımız bile gelip , IRC ile Türkiye şartlarında asfalta sahip ülkelerde IRC'yi savunuyorsa , biz sıradan sürücüler için söylenecek pek de bir şey kalmıyor.
IRC ile sürecekseniz , mümkünse güçlü bir motor almayın. Zira gücünü göremeyeceksiniz.Görseniz bile , bir gün durmayacak.
IRC'leriniz düz bassın dostlarım.
Sevgili Dostum,
Bu Rosso fanatizmi öyle bir boyuta ulaştıki bırakın IRC leri , millet Dunlop lara çöp muamelesi yapıp Rossoya saldırıyor.
Başından beri anlatmaya çalışılan şudur;
Hiçbir lastik sizin sürüşünüzü düzeltmez, düzeltemez. Virajın içinde limitlerin dışında frene asılıyorsanız bunu ne Rosso ne de IRC tolere edebilir.
Aynen yazdığınız gibi R25 gibi bir başlangıç motorunu alan ve daha yolun başındaki adama "Tak Rossoyu gazla kaymaz" tavsiyesini vermek ,kafasına kurşun sıkmakla aynı derecede tehlikelidir.
Önce sürüş gelişmelidir ondan sonra teknik avantajlar gerçek avantaj haline gelecektir.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
01 Aralık 2016, 07:52
#53
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Dostum,
Bu Rosso fanatizmi öyle bir boyuta ulaştıki bırakın IRC leri , millet Dunlop lara çöp muamelesi yapıp Rossoya saldırıyor.
Başından beri anlatmaya çalışılan şudur;
Hiçbir lastik sizin sürüşünüzü düzeltmez, düzeltemez. Virajın içinde limitlerin dışında frene asılıyorsanız bunu ne Rosso ne de IRC tolere edebilir.
Aynen yazdığınız gibi R25 gibi bir başlangıç motorunu alan ve daha yolun başındaki adama "Tak Rossoyu gazla kaymaz" tavsiyesini vermek ,kafasına kurşun sıkmakla aynı derecede tehlikelidir.
Önce sürüş gelişmelidir ondan sonra teknik avantajlar gerçek avantaj haline gelecektir.
Sevgilerimle
şu Rosso'ya verilen paraları eğitimlere versek, daha güvenli sürüşler yaparız diye düşünüyorum, şahsen ben öyle yaptım, saygılar...
-
01 Aralık 2016, 08:39
#54
Eski mt25 kullanıcısı olarak bende hiç memnun değildim.
Rahmi Hocanın eğitimine gidip r25de irc ile diz değdirdiğini görünce şaşırdım doğrusu
İlk bakışta aşık oldun oldun adamım, yoksa ikinci bakışta kimin ne mal olduğunu anlarsın.
- BOB MARLEY
-
01 Aralık 2016, 09:38
#55
-
01 Aralık 2016, 09:48
#56
motoru yeni almışsın rodajı itina ile kendince yapmaya çalışacaksın yani düşük devir düşük-normal sürat tarzı kullanacaksın, hadi bi 1000 km daha alışma sürecin olsa desek 2000-2500 km kullan derdim eğer havalar bozuk olmasaydı. çoğunluğun değiştirmek gerekli diye söylendiği lastik, sağlığını riske edeceğine değiştir kurtul bence.
-
01 Aralık 2016, 09:50
#57
Lastik seçimi mevcut bulunduğumuz ülkenin yol ve asfalt şartları , kalitesi ile son derece bağlantılıdır.Örnek vermek gerekirse Türkiye'de son derece tutulan rosso serisi yurtdışında çok daha geri plandadır. Bunun sebebi zaten asfalt güzel ve kaliteli. Bizim sözde "duble " yollarımızı keşke italya ya da almanya da bir otobans girdikten sonra tekrar değerlendirebilse herkes.Bu sebeple rosso serisi yumuşak hamurlu lastikler son derece kısa ömürlü olur yerine daha sert olanlar seçilir çünkü zaten asfalt kalitelidir çok yumuşak hamurlu lastiklerin ömrü çok daha kısa olmaktadır.Sonuç olarak maalesef berbat olan yol koşullarımızda asfalta güvenemeyeceğimiz için bende mümkün olduğunca nylondan uzak durulup yumuşak ve çift hamurlu lastik tercih edilmesinden yanayım kendim metzeller m7 kullanıyorum .
-
01 Aralık 2016, 10:14
#58
Irc çok kullandım, halen motorun üzerinde de Irc var, yazın pek bir sıkıntı yok, ama kışın ve ıslak yolda farkı hemen anlayabiliyorsunuz. Bence fiyatına göre güzel, ama her tür motora gitmez.
Evet ben de isterim her motoruma rosso,pilot street takmayı da, abi o fiyatlar nedir be, bence biraz abartılı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler