imkanın varsa değiştir, yoksa da virajlarda fazla zorlama.
ani ön fren asılma çok çabuk kayıyor.
imkanın varsa değiştir, yoksa da virajlarda fazla zorlama.
ani ön fren asılma çok çabuk kayıyor.
Ayrıca r25de abs olmadığınında altını çizelim yani çok çok temkinli olmakta fayda var
Durumun varsa tabiki degiştir yoksa lastiklerinin limitini bilmen gerekiyor ırc kötü bi marka değil herşey kullanıcıda bitiyor
Kawasaki ve Yamaha bu segmentte IRC kullanıyor, vardır bir bildikleri, Michelin veya Pirelli lastik kullanıp, 500 TL pahalı satsalar yine herkes alırdı bu motorları, demekki güveniyorlar bu lastiğe, yaklaşık 5000-6000 km'dir kullanıyorum fabrika çıkışı IRC lastikleri, çok şükür bugüne kadar kaymadım, düşmedim, herhangi bir sıkıntı yaşamadım, ülkemizde IRC lastiklerle ilgili bir algı var, herkes bu lastikleri değiştirmeye yönlendiriliyor, kullanıcı faktörü çok önemli bence bu konuda..
Fabrika lastiğine allerjisi olan arkadaşlar,
Nerede nasıl hangi bilimsel yöntemle yaptınız bu karşılaştırmaları ?
Tecrübeniz , bilginiz , motosiklet veya fizk üzerine akademik kariyeriniz. motosiklet üzerinde geçirdiğiniz süre ve yapmış olduğunuz kilometre nedir ????
İki sayfadır fabrika lastiklerini yerden yere vuran şu kitle içerisinde bu lastiği test edebilecek yeterliliğe sahip bir tane arkadaşımız varsa şaşırırım.
O lastiği YAMAHA mühendisleri her koşulda test ettiler ve R25 in sınırları dahilinde yeterli olduğuna karar verdiler.
Hanginiz o mühendislerin onda biri kadar bilgiye sahipsiniz ????
Ben iddia ediyorum IRC ile R25 i ıslak asfaltta pegler yere değene kadar yatırabiliyorum.
Yine IRC ler ile Rosso nun durduğu mesafede her koşulda durdurabiliyorum.
Şimdi dönüp IRC kötü lastik ROSSO alın diyen büyük motorcu arkadaşa bir sorun bakalım üzerine ROSSO takılmış R25 ile yukarıda saydıklarımı yapabiliyormu ????
Yoksa kıçı kırık bir viraja ön frenle dalıp motoru yatırınca "Hata fabrika lastiklerinde bende kusur yok" diye ağlıyormu
Sevgilerimle
Yanlış anlama ama, ben denedim bir problem göremedim derken; ne bekliyordun? ilk girdiğin virajda motor kayıp gidecek değildi heralde.
IRC berbat bir lastik. Kuruda da kötü, ıslakta berbat ötesi. Yüzlerce kullanıcı, onlarca test gün ışığı gibi ortada.
Ne kadar zorladın motoru satın almak için ne kadar paran kaldı vs bilemiyorum elbette. Ancak lastik es geçilecek bir konu değil.
Yeniyken iyi, bitince kötü oluyor da yalan bu arada. IRC bayağı kötü.
Açıklamalarınız yeterli olmuş bence Ben de bir ek yapayım; Yamaha'da eğitim alırken, IRC lastikleri neden tercih ettiklerini sorduğumda, Yamaha Sürüş Akademisindeki eğitimci (ismini vermeyim) IRC'li R25'le İstanbul Park pistinde 600cc-1000 cc lik motorları virajlarda yediğini söylemişti...
0 km cbr 250r aldım. Fabrika çıkışı İRC lastiklerle 3000 km ye yaklaştım. Yağmur çamur dağ tepe gezdim. Herhangi bir sorun yaşamadım. Sadece 1 kere çok hafif kaydı, onda da benim hatam vardı. Sağanak yağışta, emniyet şeridi çizgisinin üzerinde ön frene ani bastım. 1 saniye kaydı sonra kendini topladı. Diğer yazılan lastikleri hiç denemedim ama İRC çok kötü bir lastik değil. Sen sınırlarını bilirsen hiçbir sorun yaşamazsın diye düşünüyorum.
Yamaha Akademi'deki eğitmenin Japonya'nın yaptığı lastik tercihinden motor gelmeden önce haberi olmuş mu acaba? Onun tercihi yok neden ona soruyorsunuz.
Verdiği örnek de yani.. Ne diyeyim şimdi.. O zaman IRC sayesinde R25 600'lük bir racingden daha iyi oluyor. Şahane? Hiç bir bilgi içermeyen, çok ama çok da tehlikeli bir laf. Eğitmenim diyen kişi bu cümleyi kurdu ise pes, tam cümlesi bu ise tabi.
Elbette sürüş becerileri önemlidir. Rosso aldım diye abuk subuk süren, IRC ile doğru düzgün süreden çok daha tehlikededir. Bu gerçek bambaşka bir şey, lastiklerin kalitesinin arasındaki fark bambaaşka bir şey. Sınırları zorlamazsan bişey heralde olmaz, sınır bu adı üstünde. Ben aklı evvel bir arkadaşımın kabak yaz lastikleri ile karda kilometrelerce yol yaptım, arkadan itiş bir araba ile. Hiç bir tehkile de yaşamadım.
Şimdi kabak yaz lastiği ile karda gidilebilir mi diyeyim ben de? Diyeyim o zaman.
bende mayısta sıfır cbr 250r aldım inatla irc leri değiştirmedim nerdeyse 1000 lira lastiğe montajına para verilir mi la dedim kendi kendime valla belki güleceksiniz şaka yapıyorum sanacaksomoz ama o 1000 liranın üstüne 3200 daha koyup 1 yasında 10 bn km de üzerinde kış lastiği olana YAMAHA YBR aldım cok mutluyum çok büyük sıkıntı yaşamadım irc lerde..
Motoru biraz zorladıgında lastiğin ne kadar berbat oldğunu anlıyorsun hocam. İlk zamanlar bende çokda kötü değilmiş diyordum ama özellikle rodaj bittikten sonra biraz limitlere yakın kullanmaya başladıgımda virajlarda kalkışlarda frrenlemede ani gazlamalarda çok sırıtıyor. En ufak frenlemede kızaklıyor, vites geçişlerinde ve virajlarda fit fit kayıyor vs. Bende daha değiştirmedim imkanım olunca değiştireceğim.
100 tl ye zar zor 3 sy bekledıkten sonra let go uzerınden bır arkadasa satabılmıstım ırc leri. 0 km idi. Birçok arkadasım servise bıraktı lastıklerı ucret almadan pilotları 800 tl ye almıştım , bu durum bana epey fikir vermişti lastıkleri kullanmadan bile
Ayrıca 1-2 magazaya alır mısınıx dıye sordum,50 tl bile demiştim fakat cvp aynıydı , abi isersen getir satılırsa parasını verırız ama alan eden olmuyor kusura bakma.
ırc kaliteli diyen arkadaşlar acaba motorlarında şuanda hangi lastiği kullanıyor
hay kaydım ha düşecem yok bu lastiğe güven olmaz böyle sürmiyim diyip motor sürmek isteyen varsa
fabrika çıkışlı dandik lastikle sürsün
düştüğünüzde burdaki hocalarınıza söylersiniz ama hocam normal sürdük kaydı düştük bakalım nedicekler
bende bu tiribi bi türlü anlamıyorum şimdi hocam rosso takılan r25 ler 250r cbr ler hacıyatmaz moduna mı geciyor fazla kıçını basını oynatırsan rosso ile de düşersein ben 4000 km oldu irc kullanıyorum evet rosso ya gore daha kolay kayabiliyor ama bana kalırsa 1000 lira vermeye değmez hadi verdin 1000 lira aldın rosso ları 8000 km sonra nerde rosso çöpe gitti 1000 lira neye verdim ben çöpe lastikler pahalı arkadasım pahalı.
Benım 12.500 km oldu pılot street le , resmı cekıp yollıyım, 10.000 daha çıkartır.
10 centlik duğmeyi hesaplayan Yamaha mühendisleri eminim üretilmiş en iyi lastiği r25'e takmıştır.Evet lastik iyi bir asfaltta tutmakta ama iş ülkemizin asfaltına gelince vasat bir lastik elde rüştünü ispatlamış lastikler varken heyecan aramak neden...
Lastiğin iyi tutunduğunu da buradan anlarsınız zaten.
Lastikler, tüm compound malzemeler kendilerini "yok ederek" tutunurlar, zira tutunma dediğimiz şey sürtünme kuvvetinden başka "hiç bir şey" değildir.
Bu yüzden "dişli" asfalt iyi tutar, zira lastiğe sürtünür, lastiği tabiri mazur görün "parçalar" ve bu sürtünme sayesinde "kaymaz".
Bunun daha bilimsel açıklamasıı isteyen varsa, oturup güzel bir malzeme metalürji ve fizik sohbeti yapabiliriz.
Daha hayatın içinden bir örnek isterseniz, motorsporlarında fiziğin en iyi kullanıldığı ve tutunamanı en yüksek gerçekleştiği olan Formula 1'e dikkat edebiliriz - bu diğer asfalt sporlarında da geçerli elbette ama en üst seviyede gözlem şansı daha yüksek. Yarış bittiğinde pistin kenarında lastik parçaları biriktiğini görürsünüz değil mi? Yumuşacık lastikler dağılıp gittikleri için. Bunu dayanıksız bir dağılıp parçalanma olarak algılamayın. Bir başka gözlem noktası da super soft denilen en yumuşak lastiklerin verdiği tutunma seviyesi. Bu lastikler de diğerlerine göre daha erken biterler, araçlar daha erken pite girmek zorunda kalır. İyi tutunan lastik iyi biter.
Otomobilden örneklerle devam edebiliriz. En rezil lastikler Michelin Energy serisi lastiklerdir, 50-60bin km gider insanlar, zira tutunamadıkları için erimezler.
Kışın yazlık / 4 mevsimlik lastikler neden tutunamazlar? Karda değil asfaltta da tutunamazlar zira soğuyan hava artık compound'un yeterince yumuşamasına ve tutunmasına engeldir.
Konunun bilimsel ve bilime dayalı hayattan çıkarım yapılabilecek yönleri bu derece açık.
IRC'nin üzerinde dev harflerle yazan nylonluğu ile Rosso'nun compound'u arasındaki fark da açık, ki Rosso 2'de yanılmıyorsam arka lastikte dışta daha yumuşak içte daha sert malzeme kullanma gibi optimizasyonlara da gittiler.
Böyle gün gibi ortada gerçekler varken, eğitmenin biri Allah affetsin pistte bu lastikle 1000'liklerin etrafında dönüyorum falan demiş, bunlar çok talihsiz söylemler. Sürücünün etkisi falan filan diye girmek mi lazım yani? O zaman eğitim de alınmasın sürücü etmeni yok demek ki işte? bu söylediğim kadar saçma bu ifadeler.
Herkese lastiğin kabiliyetlerine gereksinim duyulmayan sürüşler.
IRC savunucuları, virajcılar, 600-1000 cc geçenler 15 bin kilometreye yaklaştım IRC'ler ile.. Hayatımda bu kadar dandik lastik görmedim. Bana bir ciddi kaza ve 1.800 lira masrafa neden oldu. Bu da kullanıcı yorumudur, teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)