Allah Rızası için yardım. Bunca 250cc içinde ne alalım???
Reklamlar
-
Arkadaşlar öncelikle kolay gelsin. A sınıfı ehliyetimi yeni aldım ve motor bakmaya başladım. Fakat o kadar çok çeşit var ki hangisini alayım karıştırdım. Satıcılara kalsa hepsi kendi motorları kusursuz ve yedek parçası bol. Fakat gerçek öyle değil. Aklımda birkaç seçenek var. Sırasıyla yazmak istiyorum.
1. Yamaha mt25: Çift silindir,36 bg 14750tl + 1000lira lastik masrafı var
2. Ktm 250 duke abs: tek silindir 31 bg +ABS , mzf lastik, wp süspansiyon, kaydırmalı vites kutusu vs. 16.000TL
3. Kawasaki Z250sl: tek silindir 28 Bg nispeten güzl lastik fakat servis vs sıkıntısı olduğu söyleniyor. Abs 16000 tl ye geliyor.
4. Honda cbr250r: tek silindir 27 bg. Hondanın servisi ucuz fakat rahat 1000 tl lastik masrafı var. ayrıca ss olduğundan grenaj sıkıntı olabilir benim için. 14.700 tl
5. Hyousung gd250n: Nispeten daha kalitesiz, fakat güzel lastikler, çelik fren hortumları, alüminyum şase ve çok daha ucuz: 10 ile 12 bin lira arası çok fiyat var. Birde servis sıkıntısı olduğu söyleniyor.
6. Pulsar 200ns: çok çok ucuz. 200 cc fakat malzeme kalitesi vs çok vasat. sanki elde kalacak gibi. Fakat servisi ve yedek parçası çok bol. Zaten herkese oradan gol atıyor. 24.5 bg ve 8000 tl fiyatı var.
Sizce bu seçenekler arasından hangisini almak daha mantıklı? Gönlüm ktm'ye kayıyor fakat 500 tl periyodik bakım adamın zoruna gidiyor. Görüşleriniz için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
ben de uzun arayışlar içindeydim bi ara şimdi KTMde karar kıldım. duke ün yeni kasasını bekliyorum çıkınca hemen alıcam. naked mı istiyon racing mi anlamadım ama listeye r25 i ve rc250 yi de ekleyebilirsin...
suzukinin yeni gtx 250r ı var. çok şekil makina , o da 2017de gelicek ona bakabilirsin...
ama sadece yukarıdaki listeye bakarsak , duke veya mt derim.
-
Ktm duke 250 pişman olmazsın.Her geçen gün hayatta kalmak zorlaşıyor abs şart.
-
Hocam gölünüzde ne varsa gidin onu alın.İçiniz de ukte kalmasın.En azından denemedim demezsiniz.Zaten ktm'nin verdiği kalite performanstan sonra bakımına veririm dersiniz.Mt şekil şemal açısından güzel ama parça fiyatları olsun yapacağınız masraf olsun içtiği benzin olsun bezdirebilir.Onuda geçtin çoğu kişi yamahanın servisinde olsun çalışanlarından ve ilgisizliğinden dolayı bela okuyor.
-
Bir seçenek de ben ekleyeyim.
Tnt25 ABS 2017 model. Fuara doğru getirirler herhalde. ABS ve düzgün lastikle gelecekmiş. Fiyatı da 12-13 olur herhalde.
-
İlk dört motor için konuşalım z250 sl ktm nin yanında bi artısı yok sadece abs aynı fiyata ktm daha fazla özellik sunuyor z250 yi eledim. Mt 25 güzel motor ama 2017 model gelmeyecek diyorlar emin değilim cbr de güzel motor yıllardır piyasa da pişman olacağını zannetmiyorum sana diyeceğim benim fikrim alacak gücün varsa ktm al artıları diğerlerine göre daha fazla. Bakım masraflarını da 500 çokmuş o kadar olmaz ben Kadıköy deki ktm bayisinde motorları incelerken sormuştum bakım konusunu sorduğum kişinin adı Münir bey dediği ilk 1000 km rodaj bakımı olur ondan sonra 7500 km de bir bakımı olur yani ikinci bakım 8500 km de olacak ilk bakım maliyeti emin değilim sanırım 170 tl demişti 200 bile değil . Diğer motorlar 8500 gelene kadar üç kere bakıma giriyor yani çoğu motor öyle bakım aralıkları uzun olduğu için maddi sıkıntı çıkarmaz kolay gelsin
-
Hocam benelli forumunu baya okudum araştırdım sizin yorumlarınızıda gördüm çok güzel bir motor ama parça kalitesi korkutuyor.Biraz anlatabilir misiniz sıkıntı durmu nedir kronik sorunları var mı varsa nelerdir
-
150 cc sonrası biraz cc yükseltmek için geçen yazdan beri araştırıyorum... araya düğün iş değişikliği falan girdi biraz gecikti ama yaza kadar halledeceğim inş... sizinle aynı durumda birisi olarak fikirlerimi belirteyim...
öncelikle iki konu var... birincisi hangi amaçla motosiklet almak istiyorsunuz buna karar verin... ikincisi de hangi şehirde yaşıyorsunuz ve alacağınız markanın servisi ustası vs varmı... ben çok gezen birisiyim ve benim için rahatlık önemli konuların başında geliyor... o nedenle hyosung ve mt-25 'i kafadan sildim... inazuma ile birlikte kawasaki z250sl, sym wolf 250, hyosung gd250 ve mt-25 'i aynı anda inceledim... emin ol içlerinde en rahatı inazuma ve sym wolf... boyum 185 cm ve kilom 80 kg civarı... buna bağlı olarak kawasaki de sıkıntı yaratacak gibi geldi... birkaç kullanıcı ile görüştüm onlar da uzun boylu arkadaşların sıkıntı çekebileceğini belirttiler... bajaj konusunda ise pulsar süper yakışıklı bir motor olmasına rağmen stop etme sorununa kesin çözüm bulmadan benim gözümde değeri çöptür... pulsarcı arkadaşlar yazılımla sorun çözüldü falan deseler de kendi servisleri dahi sorunun azaldığını ama çözülmediğini belirtiyolar... özetlemem gerekirse bana göre
1) en rahat 250 cc suzuki inazumadır... ancak servis ağı, parça fiyatı düşünülmesi gerekir...
2) sizin listedeki en rahat motosiklet honda cbr 250 'dir...
3) araya SYM 250 wolf girebilir...
3) KTM 250 hakkında hiç incelemediğim için yorum yapmıyorum... servis ve parça fiyatlarındaki pahalılık nedeniyle hiç incelemedim ama maddi sıkıntınız yoksa en iyi seçenek olabilir...
4) MT-25 'in üzerine oturunca bile kaliteli bir motosiklete bindiğinizi anlıyorsunuz ama selesi falan sanki sert gibi geldi...
5) kawasaki ve hyosung hakkındaki görüşlerim yukarıda
6) bajaj stop etme sorununa kesin çözüm bulamadığı sürece çöp, pimi çekilmiş ve nerede patlayacağı belli olmayan bir bomba ya da f/p olarak çok iyi olduğu halde iş güvenliği açısından riskli bir cihaz...
eğer yaşadığınız yerde servisi olmayan motosiklet alırsanız hangi marka olursa olsun sıkıntı yaşama ihtimaliniz var...
bütün motosikletler için en az +700 TL ekipman parası olacağını da unutmayın... bunun yanında +1500 TL yakın sigorta vergi alım satım vs....
hayırlısı olsun şimdiden...
-
tmsn adlı üyeden alıntı
ben de uzun arayışlar içindeydim bi ara şimdi KTMde karar kıldım. duke ün yeni kasasını bekliyorum çıkınca hemen alıcam. naked mı istiyon racing mi anlamadım ama listeye r25 i ve rc250 yi de ekleyebilirsin...
suzukinin yeni gtx 250r ı var. çok şekil makina , o da 2017de gelicek ona bakabilirsin...
ama sadece yukarıdaki listeye bakarsak , duke veya mt derim.
Hocam grenajlı motorlar beni hep korkutmuştur. Altı üstü plastik bir yan grenaja 400-500 lira para istiyorlar. Naked en güzeli diye düşünüyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:05 ----------
serkanyamac adlı üyeden alıntı
İlk dört motor için konuşalım z250 sl ktm nin yanında bi artısı yok sadece abs aynı fiyata ktm daha fazla özellik sunuyor z250 yi eledim. Mt 25 güzel motor ama 2017 model gelmeyecek diyorlar emin değilim cbr de güzel motor yıllardır piyasa da pişman olacağını zannetmiyorum sana diyeceğim benim fikrim alacak gücün varsa ktm al artıları diğerlerine göre daha fazla. Bakım masraflarını da 500 çokmuş o kadar olmaz ben Kadıköy deki ktm bayisinde motorları incelerken sormuştum bakım konusunu sorduğum kişinin adı Münir bey dediği ilk 1000 km rodaj bakımı olur ondan sonra 7500 km de bir bakımı olur yani ikinci bakım 8500 km de olacak ilk bakım maliyeti emin değilim sanırım 170 tl demişti 200 bile değil . Diğer motorlar 8500 gelene kadar üç kere bakıma giriyor yani çoğu motor öyle bakım aralıkları uzun olduğu için maddi sıkıntı çıkarmaz kolay gelsin
Ankara da spormoto ktmye sordum bakımını 500 tl dedi. Eğer sizin değiniz gibi 200lira felansa zaten golü atmış durumda benim gözümde. Hafifliği, lastiği, abs si, wp süspansiyonlar vs özellikleri ile galiba sınıfında lider.
-
Ktm alın keyfinize bakın derim
-
Bende alacağım hayırlısıyla. Uzun zamandır araştırıyorum. MT25 ve KTM duke 250 arasında gidip geldim. Sonra çanta manta taktırcam fiyatlarına bir baktım uçuk. Hem 250 lik motorlar almış başını gidiyor. 15 bin lira civarına gelmiş. Bu kadar paraya değmez bunlar dedim. Bajaj Pulsar NS 200 de karar kıldım. 2017 modelini bekliyorum galiba ABS ' li opsiyonuda gelecekmiş. Eğer 2017 de stop etme sorununu çözebilirlerse veya servis yazılımları ile düzeltilirse kesinlikle alırım.
-
KTM bakımlarında sadece işçilik o kadar. Sarf malzemelerinden de güzelce para alıyorlar. Yıkama bedeli filan da giriyor işin içine. Arkadaşta Duke 200 var, her bakımda 350TL, 380TL. Her gittiğinde buji değiştiriyor adamlar 60TL'ye. Kadıköy(Hasanpaşa) servisinde yaptırıyor bakımı.
Bir de tok satıcı durumu var. "Doluyuz, bugün git, randevu al da gel" diyorlar.
@whitedeamon
Öncelikle şunu söyleyeyim, bütçeniz varsa, motoru düşürmeyecekseniz ya da düşse bile masrafları çok koymaz derseniz Japonlar'a ya da KTM'ye yönelin. Kendini kanıtlamış, yılların modelleri sonuçta. 15 bin TL verip de ABS'siz almayın derim.
Benelli'ye gelirsek, en büyük sıkıntı servis. Profilinizde de Kuşadası'nda olduğunuz yazıyor. En yakın servis İzmir'de, bu yüzden Benelli size uymaz derim.
Bence parça kalitesi güzel. Özellikle TNT250'nin kalitesi çok iyi.
TNT25'in selesi ince kumaşla kaplanmış, kediler hemen haşat edebiliyor.
Peg'ler ve manetler de çok kaliteli değil. Motoru düşürünce, kaza yapınca direkt kırılıyorlar. Bir de debriyaj maneti 35TL, peg 65TL. Benelli biraz saçmalamış bu konuda.
Ben motoru sokakta bırakıyorum, brandayla uğraşmıyorum. Disklerde ve arka salıncakta ufak paslanmalar var. Diskler fren yapınca temizleniyor. Salıncak da çok belli olmuyor, düzgün temizlik yapıp koruyucu sprey kullansam sorun kalmaz herhalde.
3 kere motor durduğu yerde düştü. 1 kere yağmurda 20km/h civarında kayıp düştüm. 1 kere de kumda kayıp düşük hızda öndeki tampona girdim. Manet ve peg'ler dışında sorun yaşamadım.
Kronik olmasa da statöründe sorun yaşayanlar oldu(ben dahil), garantiden değiştiriyorlar. Yeni modellerde bu sorunu da düzelteceklerini düşünüyorum.
Bir de naked olmasına rağmen bakımı zahmetli. Buji ve valf ayarı depo sökülmeden yapılmıyor. Yağ değişimi için de sakalın sökülmesi gerekiyor.
-
Tnt25 abs bekle diyorum ve beynimle kosarak uzaklasiyorum.
-
pea adlı üyeden alıntı
KTM bakımlarında sadece işçilik o kadar. Sarf malzemelerinden de güzelce para alıyorlar. Yıkama bedeli filan da giriyor işin içine. Arkadaşta Duke 200 var, her bakımda 350TL, 380TL. Her gittiğinde buji değiştiriyor adamlar 60TL'ye. Kadıköy(Hasanpaşa) servisinde yaptırıyor bakımı.
Bir de tok satıcı durumu var. "Doluyuz, bugün git, randevu al da gel" diyorlar.
@whitedeamon
Öncelikle şunu söyleyeyim, bütçeniz varsa, motoru düşürmeyecekseniz ya da düşse bile masrafları çok koymaz derseniz Japonlar'a ya da KTM'ye yönelin. Kendini kanıtlamış, yılların modelleri sonuçta. 15 bin TL verip de ABS'siz almayın derim.
Benelli'ye gelirsek, en büyük sıkıntı servis. Profilinizde de Kuşadası'nda olduğunuz yazıyor. En yakın servis İzmir'de, bu yüzden Benelli size uymaz derim.
Bence parça kalitesi güzel. Özellikle TNT250'nin kalitesi çok iyi.
TNT25'in selesi ince kumaşla kaplanmış, kediler hemen haşat edebiliyor.
Peg'ler ve manetler de çok kaliteli değil. Motoru düşürünce, kaza yapınca direkt kırılıyorlar. Bir de debriyaj maneti 35TL, peg 65TL. Benelli biraz saçmalamış bu konuda.
Ben motoru sokakta bırakıyorum, brandayla uğraşmıyorum. Disklerde ve arka salıncakta ufak paslanmalar var. Diskler fren yapınca temizleniyor. Salıncak da çok belli olmuyor, düzgün temizlik yapıp koruyucu sprey kullansam sorun kalmaz herhalde.
3 kere motor durduğu yerde düştü. 1 kere yağmurda 20km/h civarında kayıp düştüm. 1 kere de kumda kayıp düşük hızda öndeki tampona girdim. Manet ve peg'ler dışında sorun yaşamadım.
Kronik olmasa da statöründe sorun yaşayanlar oldu(ben dahil), garantiden değiştiriyorlar. Yeni modellerde bu sorunu da düzelteceklerini düşünüyorum.
Bir de naked olmasına rağmen bakımı zahmetli. Buji ve valf ayarı depo sökülmeden yapılmıyor. Yağ değişimi için de sakalın sökülmesi gerekiyor.
@Pea ya katılıyorum. Bende TNT 25 sahibiyim. Büyük Şehirlerde servisler iyi diğer illerdekiler eğitimsiz. Yurt genelinde servislerin 1 yılı daha var.
KTM Duke te sanıyorum. Buji Depo sökülmeden değişiyordu. Motoruma kıyasla en sevdiğim özellik . Diğer arkadaşlara da katılıyorum. Ne istiyorsan, neyi beğeniyorsan onu al. Benim daha çok param olsa DUKE 250 veya Hyosung GD250N alırdım. İkisini tasarımını TNT 25 ten daha çok seviyorum. Ama Kendi motorumu da beğenerek aldım. şükür 11.000 km oldu neredeyse sorunsuz.
-
Dayi tnt25 yerine daha cok param olsa gd250n alirdim diosun da gd250n ne kadar ki zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Tnt25 9750 tl iken gd250n 2015 0 model 9300
-
Forum üyelerinin de satıcılardan farkı yoktur. Herkesin para verip bindiği motor en iyi motordur.
-
Benim motorum yok guzel arkadasim ama bazi kriterleri goz onune alinca secim yapma sansin kolaylasiyor. Ben ilk kez motor sahibi olacagim ve tnt25 olarak sectim, ne baslangic icin ve sonrasinda cok yeterli ne de cok yetersiz tam ortada fiyatina gore en guzel 250 cc naked motor. 22 nm tork ve 26 beygir civari. Paran yoksa ve 250 naked almak istiosam tnt25 paran var ise mt25 alabilirsin, dusuk maliyet istiyorsan ss olarak cbr250 butcen yoksa cbr125, dusup kalkinca masraf sirub degil kaliteyi hissedeyim dersen duke 250 abs veya rc serisi, tifil birseysen z250sl. 250 ccler arasinda muazzam bir fark yok hepso cok benzer kriterlere gore eleme yap estetigi goz onune alarak son karari ver.
-
babaj al düştüğünde motora değil düştüğüne ağlarsın sadece
ben kawasaki almıştım her seferinde motora ağladım
yapma kardeşim yapma
-
Bunca 250 içinde Buccaneer 250. Başlığı görünce aklıma ilk gelen bu oldu.
-
188likAdam adlı üyeden alıntı
Dayi tnt25 yerine daha cok param olsa gd250n alirdim diosun da gd250n ne kadar ki zaten
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Tnt25 9750 tl iken gd250n 2015 0 model 9300
Dayısı ben motoru aldığımda TNT 25 9.300 Hyosung GD250N 12.750 idi. Bunun sigortası plakası ruhsatı + 2k ediyor. Ben motoru kendi üstüme aldım. Sigorta 1300 çıktı. Ne yapacaktık. GD250 alıp plakasız, ruhsatsız ve sigortasız apaçiyi saldım çayıra diye gezecek miydik ortalarda ?
Sezon sonu Hyo GD250N hala 11.999 Gönül isterdi ki Duke olsun güzel lastik olsun. Ama hayat şartlar böyle işte.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)