Sinyal vermesi bir sonuç doğurmaz, sinyal verdikten sonra kontrol etmesi lazım ve yol uygunsa manevra yapması lazım.
Kaçması zaten tam bir şerefsizlik, o yolda u yapılmaz yasaktır.
Motosikletin araca çarpıp çarpmaması da şart değil kazaya sebebiyet vermek de suç. Kamera kaydı olmasa şerefsiz yol almış gitmiş hak mak arayamıcak belki de
Keşke işler öyle işlese.. Kaza tespit tutanağına bakan eksperler maaleef böyle düşünmüyorlar.
https://www.youtube.com/channel/UCG8V2OFsRDyxuCrAklq8aBg
Hocam anlatamıyorum galiba. İki taraf tutanak tutsa. Araç sürücüsü "U dönüşü olan yolda sola sinyalimi vererek sola dönüşe başladım ve motosiklet sürücüsü bana arkadan temas olmadan düştü" dese hangi trafik kanunu kurtaracak arkadaşı ? Nerede takip mesafesi demezler mi ?
Bakın ben geçen ay buna benzer kaza yaptım. Park halindeki araç sinyal vermeden kalktı, temas olmadan aradan geçtim ancak frenlere fazla asılmamdan dolayı 6-7 metre ileride düştüm. Bu kazada karşı tarafın tek suçlu olduğu nokta sinyal vermemesi oldu. Ben bu kaza için ihtimalleri sıralıyorum zaten olacak sonuçlar bunlar.
u dönüşünün yasak olduğuna dair bir tabela görmedim,
4. saniyede bir tabela var sanırım sola dönüş olduğuna dair.
motosikletin hızı yanlış anlamadıysam 70 - 80 km civarı,
motosikletin bu tarz bir duruma tepkisinin yeterli olmayacağı hızda olduğunu düşünüyorum.
bu diğer aracın doğru iş yaptığı anlamına gelmiyor.
kabahatin tamamı karşı tarafta değil.
kaçtığı için tamamını ona yamayabilirler.
Adam kaçsa da kaçmasa da % 100 suçlu çıkacağı kanaatindeyim. Orada U dönüşü yasak olmasa bile o dönüşü yapmak için yolun uygun olup olmadığını kontrol etmek zorunda.
İsterse 2 saat o yolda yolun uygun olmasını beklesin, yol uygun değilse sinyal vermiş vermemiş falan fark etmez kafasına göre sinyal verip tak diye kontrolsüz direksiyon kırmaya girer.
Ya kaza da suçlu çıkacakda araç onun değil zaten firmanın trafik sigortası ödeyecek, başka ne dava açıcan? adam görmedim dicek gecicek tazminat davası açsan
Adresini bulup işini kendin görmekten başka çare var mı sizce?
bugün iş yerindeyken izlemiştim telefondan ve nasıl olduysa o arabayı ben sol şeritte hatırlıyorum. gözlerim bozuldu herhalde, dedim önünde gidiyor araba zaten ama şimdi tekrar bakınca sağdan gidiyormuş.
dava açarsan kazanırsın bence, tabi dava kazanınca maddi olarak ne elde edersin onu bilmiyorum ama videoya baktıkları zaman 3 hata görecekler.
1- u dönüşü yasak yol belli oluyor zaten, Yasak tabelası yok ama orda U dönüşü yasaktır kesin. çünkü döneceği yola çift giriş var ve ışık yok vede u dönüşü yapacağı sırada trafiği tıkama riski çok. bu yüzden orada u dönüşü yasaktır, eminim az ileride döner kavşak(göbek derler) vardır ve oradan dönmeliydi.
2- dönmeden önce sinyal verip arkasında aracı uyarması gerekirdi ama bunuda yapmamış.
3- sola döneceği zaman sol şeride yanaşıp yavaşlaması gerekir ama adam sağ şerite geçiyor ve sağ bir anda sola atlıyor arkasına bakmaksızın. sağ şeritten sola dönüş yapmakta yasak öyle yollarda.
bunun gibileri şişeye oturtup otobanda su sattırmak lazım.
Haber ATV ye çıktı. ATV kanalı genelde motosikletliyi kötüler ama burada arabanın hatasından bahsetti arabanın kaçtığını falan belirtti, motosiketlinin hakkını verdi . Haberden sonra sunucu "motosikletlilere dikkat edin onları farkedin, onlar trafikte zor koşullarda vs. falan güzel bir konuşma yaptı bizi yani motorcuları şaşırttı diyebilirim
demek ki türk telekom da ya fetöcü ya da kayyum atanması yakındır
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Ben de hurriyetin sitesinde gordum haber yapmislar. buyuk ihtimal kazaya karisan motosikletli arkadas eli kolu uzun bir arkadas haber yaptirmis konuyu kendisini tebrik ederim farkindalik yarattigi icin.
Bu yolda u ve sola dönüş kesinlikle yasak. Yasak tabelası olmasina gerek yok.
Telekom aracı sağ şeride geçiyormuş gibi yapıp sola ani kırmış. Yol zaten u dönüşe müsait olmadığı için sol şeritte kalmış.
Motorcu arkadaşın bunu görmesi için ciddi bir trafik tecrübesi olmasu lazımdı. Herkes anlamayabilir. Muhtemelen sağ şeride geçti sandı.
Telekom aracının sinyal vermesi onu hakli yapmaz. Sinyal verdim diye yolu kontrol etmeden dönemezsin. Sag seride gecip sola donemezsin. Sola donüş serbest olan bir yerde bile boyle dönülmez. Sola yanaşıp sinyal verip dönersin.
Telekom aracının yaptığı gibi bir dönüş şekli yok yani. Burada motorcuya bu kadar yüklenilmesini anlayamıyorum.
Telekomcunun kacmasi ise öküzlük.
Motorcu arkadaşın eksiklikleri bana göre şehir içinde biraz hızlı.
Motoru manevrasi zor bir motor, kontra ile normalde rahat kurtulacak bir kaza gibi duruyor çünkü.
Bir de ekipman zayıf. Botunun olmaması ayağı motorun altinda kalınca çok sırıttı. Ekipman işi boyle işte. Bir kere lazım olur.
Geçmiş olsun. Allah daha büyük kazalar vermesin.
Durmak için çaba sarf etse daha iyi olmaz mıydı...
En azından 15-20 km/h ile çarpardı otomobile....
Sağ tarafta koca otobüs dururken, iğne deliğinden geçmeye çalışır gibi, manevra yaparak sıyrılmaya çalışmayı
çok da doğru bir karar olarak görmedim doğrusu...
Güzelce frenlere asılıp, ya Allah deyip geçirmek daha "az riskli" geldi bana ...
Sağda otobüs geçerken ...
Çıkarılacak ders: Bazen çarpmak daha az risklidir...
KONTRA ile ondeki arabadan nasil kurtulunuyor... biri bana anlatsin lutfen...
inanin gercekten bilmiyorum...
8. Motorumu kullaniyorum...
100.000 kmden fazla yol yapmisimdir... suanki motorumu limitlerine kadar virajda yatirmisimdir... ama onumdeki arabadan kontra ile nasil kurtulacagimi bilmiyorum...
Benim bildigim kontra: viraji donerken gidonun virajin icinde kalan tarafini hafif ileri itmeyle gerceklesiyor...
Değerli hocam,kazaya karışan motor çin menşeili regal raptor spyder model,ön çatal aralığı uzun olan ve "fabrika çıkışlı T gidon"a sahip bir motor,yani sonradan özel gidon takılmamış.Manevra durumuna gelince,elbette bu konudaki tecrübelerinize saygı duymakla birlikte o hızlarda biraz daha soğuk kanlı olup,bakış aralığını "impact" noktasına değilde "kaçış" noktasına yöneltmiş olsaydı arkadaşımız,dediğiniz gibi kurtulacak açık bu kadar manevra kabiliyeti zor olan motor için bile yeterli ölçülerde.Kendim şahsen daha hantal bir motor olan honda shadow kullanıyorum ve bu tip riskli trafik durumları ile sık sık karşılaşıyorum.Burada bana göre en temel nokta trafiği okumak,her ana bir aksilğin olabileceğini kestirebilmek (trafik kurallarına uymayan sürücüleri unutmadan sürmekde diyebiliriz) ve panik fren için yeterli hızlada seyir etmenin özellikle istanbul trafiğinde bir motor sürücüsü için hayati önem arz ettiğini düşünüyorum.Misal emniyet şeridinde gitmek normalde motor sürücüsüne de yasak ama ayrıcalık tanınıyor ama emniyet şeridinde tapa gaz 150-200 km giden bir çok arkadaşımızada şahit oluyorum.Oysaki trafik kurallarına uymadan emniyet şeridene "bodoslama" dalan o kadar kalas adam varki,ölümcül kazalara sebebiyet veriyor dolayısı ile 70-80 maksimüm hızlar "önümüz boş" olsa bile gidilecek en ideal hızlar ama kim uyguluyor tartışılır.
Arkadaşımıza geçmiş olsun,talihsiz bir kaza olmuş.Elbette kaza geliyorum demiyor ama bu tip durumlarda anlık panik yapmak kazalara sebebiyet verebiliyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
poku yedi o arkadaş lütfen yaptıklarını ve yapıcaklarını bize bildir, iyi bir avukatla anlaşıp kırık çıkık raporu aldır, ceza davasından sonra alıcağın tazminat davasında işine yaricak
Bu video üzerinden konuşursak 8. Saniyede sağ elciği itmeliydi. Bakışları da kaçış yönünde olmalıydı. Tabi elçiği çok iterse motor yine yatar. Uygun kuvvet uygulanmalı. Sonrada sol elcik itilerek motor sola yönlendirilmeli idi. Kontra ile kaçabilmek için.
İşin teorisi bu. Dersen hiç yaptın mı? Eğitimlerde çok yaptım ama gerçek hayatta sadece logar kapaklarında ve çukurlardan kaçarken yapıyorum. Ciddi pratik isteyen birşey bilinçli olarak kontra vermek. Yoksa malum herkes iki tekeri kontra vererek dönderiyor aslında ama bazıları bunu bilmeden yapıyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)