ABS fren sisteminin faydaları;
Reklamlar
-
ne gerek var absye frene arka tekere ayagini goturuyosun ve tekere tabaniyla bastiriyosun herturlu mesafede durabiliyosun en son 250 kmh ile giderken onumdeki arac zimba gibi durdu aramizdada 5 metre falan var koydum ayagi arka tekere caturt diye durdum valla
Reklamlar
-
Avrupa Birliği gerizekalı ki Euro 4 standartları ile ABS'yi motosikletlerde zorunlu yaptı, Amerikalılar da daha bir gerizekalı ki keşke bizde de öyle bir standart olsa diyorlar.
-
Abs li motorlar gelecekte du bakalım bu kurla alabilecek miyiz istediğiniz motoru muamma...
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Avrupa Birliği gerizekalı ki Euro 4 standartları ile ABS'yi motosikletlerde zorunlu yaptı, Amerikalılar da daha bir gerizekalı ki keşke bizde de öyle bir standart olsa diyorlar.
Yok yahu. Geri zekali olduklarindan degil. Arastirma yapmislar. ABS'li motosikletlerin ölümlu kazaya karisma riski %30 daha azmis. Ondan mutevellit, boyle bir karar vermisler.
Keske Amerika'da verse. Ama ben Amerika'yi beklemedim, ABS'li bir modele gecis yaptim. Ilk ABS'li motosikletim. Memnunum. Bir kere devreye girdi simdiye kadar.
Guzel bir sey. 200 kiloluk 180 beygir motorla hart diye gaz verip hurt diye fren yapiyorum, elektronik aksam sagolsun ayarliyor ortaya karisik leziz heyecanli birseyler beni öldürmeden ...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yok yahu. Geri zekali olduklarindan degil. Arastirma yapmislar. ABS'li motosikletlerin ölümlu kazaya karisma riski %30 daha azmis. Ondan mutevellit, boyle bir karar vermisler.
Keske Amerika'da verse. Ama ben Amerika'yi beklemedim, ABS'li bir modele gecis yaptim. Ilk ABS'li motosikletim. Memnunum. Bir kere devreye girdi simdiye kadar.
Guzel bir sey. 200 kiloluk 180 beygir motorla hart diye gaz verip hurt diye fren yapiyorum, elektronik aksam sagolsun ayarliyor ortaya karisik leziz heyecanli birseyler beni öldürmeden
...
Sende daha bir kere devreye girmiş. Bakalım ABS ayarında fren basmak için kaç yıl ABS'siz motor kullandın. Benim ABS karşıtlığım bu yüzden, refleksleri hantallaştırıyor. Senin gibilere ABS yakışır bak. Ona lafım yok. Yemiş içmişsin moturu. Ama yeni başlayan adama da ABS olmaz be patron.
Telefon gibi düşün, kabloluyken herkes sadece konuşuyordu, şimdi millet kafasını kaldırmadan yürümenin bug'ını bulmuş.
-
ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı
Sende daha bir kere devreye girmiş. Bakalım ABS ayarında fren basmak için kaç yıl ABS'siz motor kullandın. Benim ABS karşıtlığım bu yüzden, refleksleri hantallaştırıyor. Senin gibilere ABS yakışır bak. Ona lafım yok. Yemiş içmişsin moturu. Ama yeni başlayan adama da ABS olmaz be patron.
Telefon gibi düşün, kabloluyken herkes sadece konuşuyordu, şimdi millet kafasını kaldırmadan yürümenin bug'ını bulmuş.
ABS herkese lazim, belki yeni baslayana daha cok lazim. Daha onceki motosikletlerimde yoktu. On sene once CB919 ile low side yaptim (micir+acil fren), gecen sene de CB1000R ile. Simdiye kadar gecirdigim bu 2 kaza eger motosikletlerde ABS olsaydi olmazdi. CB1000R'i elden cikarttigimda sadece bir yasinda kiz gibi motosikletti. Bence hala uretilmis en guzel naked motosikletlerden biri. Ama saglik daha onemli.
-
127 adlı üyeden alıntı
Düşün yerler ıslak ve önünde araba aniden durdu. Senin hızın bu arada 60 gayet normal bir hız. ABS siz motorda hadi bi durmaya çalışta göreyim. Kaygan yolda ben motoru devirmeden ani fren yapar dururum diyen varsa bil ki o uyduruyordur. Bu örnek sadece ıslak yol içindi ama normal yolda da bir o kadar işe yarıyor. Kayarak durmaya çalışan bir taşıt mı istersin yoksa milyarlarca dolar harcanarak üretilen bir sistemin, senin motorunun yatmadan/kaymadan durmasını sağlayan bir sistemin üstünde bulunduğu bir taşıt mı istersin?
Sence bu iki seçenekten hangisi senin yaşamını daha çok önemsiyor? R25 de en ufak ön fren de motoru yatıran o kadar çok kişi var ki youtube da. Acemilikle alakalı birşey ama ABS olsa inan bu durumlar olmazdı. Kendimden biliyorum ve her gün test ediyorum.
İnanmayacaksın ama benim lastik kaymıyor yağmurda 😍
-
hasmet adlı üyeden alıntı
ABS herkese lazim, belki yeni baslayana daha cok lazim. Daha onceki motosikletlerimde yoktu. On sene once CB919 ile low side yaptim (micir+acil fren), gecen sene de CB1000R ile. Simdiye kadar gecirdigim bu 2 kaza eger motosikletlerde ABS olsaydi olmazdi. CB1000R'i elden cikarttigimda sadece bir yasinda kiz gibi motosikletti. Bence hala uretilmis en guzel naked motosikletlerden biri. Ama saglik daha onemli.
Sen farkında değilsin ama bilinç altında bir çekingenlik var. Mesafeyi ayarlaman için iki moturu pert ettin. Belki canın yandı. Bak herkese lazım ama o ABS ile başlayan adamın sürüşü farklı olur. Hep babasının elinden tutan bebek gibi, yürümeyi çok geç öğrenir.
-
ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı
Sen farkında değilsin ama bilinç altında bir çekingenlik var. Mesafeyi ayarlaman için iki moturu pert ettin. Belki canın yandı. Bak herkese lazım ama o ABS ile başlayan adamın sürüşü farklı olur. Hep babasının elinden tutan bebek gibi, yürümeyi çok geç öğrenir.
Yürümeyi niye öğrensin? Bahsettiğiniz abs siz fren tekniğini canı pahasına öğrenen adama madalya mi takıyolar? Tüm mptpsikletlerde sorunlu olur da bu tatışma da biter gider artık inşallah.
-
hknsaritas adlı üyeden alıntı
Yürümeyi niye öğrensin? Bahsettiğiniz abs siz fren tekniğini canı pahasına öğrenen adama madalya mi takıyolar? Tüm mptpsikletlerde sorunlu olur da bu tatışma da biter gider artık inşallah.
Yapın abim o zaman yaa... Ne diyim yani şimdi?
Motoruna güvenen limitini zorluyor. Bunu asla yalanlayamazsın.
ABS ile motor öğrenen adam ben biliyorum diye 2 ayda trafiğin canına okur. Haşmet altındaki aletin değerlerini daha iyi analiz eder.
Canı pahasına öğrenen demişsin. Bedava öğrenen adamın apaçilikleri de malumumuz.
Motor dediğin trafiği pist yapmak değildir. Bunun kuralı, kanunu belli.
Motor, destek eletronik aksamlar olmadan öğrenilmelidir.
-
Yıl olmuş 2017, hala abs tartışılıyor
-
qıp adlı üyeden alıntı
galiba ağırlık transferinden bahsediyorsunuz
Bilemedim.Bahsettiğim 40km gibi bir hız. Önü arkası viraj içinde farklı yönlerde kayan bir motor üstündeydim ön freni hafifçe ve çok kısa sıktım. Hatta ABS yi devreye sokucak kadar bile sıkmamıştım. Ancak ABS devreye girdiğindeki sesi duydum motor bir anda ön taraftan yolu tuttu. Yani öne doğru yüklenecek pek bir etken yoktu tek neden sola ve ağağı doğru yolunda eğimli bir şekilde olmasıydı
-
ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı
Motor, destek eletronik aksamlar olmadan öğrenilmelidir.
Sebep? tüm üretilen motosikletler abs li olursa hatta viraj abs li olursa, hepsinde bilimum sürüş destek sistemi olursa, evinden işine giden ara sıra gezen, keyfine bakan adamın motor sürmeyi abs siz öğrenmesinin yararı ne? Gerçekten yıl olmuş 2017 mevzuya bak
-
hknsaritas adlı üyeden alıntı
Sebep? tüm üretilen motosikletler abs li olursa hatta viraj abs li olursa, hepsinde bilimum sürüş destek sistemi olursa, evinden işine giden ara sıra gezen, keyfine bakan adamın motor sürmeyi abs siz öğrenmesinin yararı ne? Gerçekten yıl olmuş 2017 mevzuya bak
Hacı bak yine anlatıyorum yine anlatıyorum.
Altında 250'lik motor var, 600'lük gibi sürecem diye tapa gaz gidiyor.
Kendimden biliyorum lise zamanında kırmızıya 10 kaldırım taşı kala frene bastım, yayaya kafadan giriyordum.
Herkes sen ben değil motoru bir yaşam felsefesi olarak algılasın da keyfini çıkararak binsin. Bir sürü heyecanlı genç var.
Spor motoru görenin hayalleri depreşiyor. ABS'siz öğrenecek ki, 10 metreden değil de 20 metreden frene basacak, frenin tutmadığını düşünüp 3 saniye önceden tedbir alacak. Nitekim 10 metre ilerde kırmızı yanıyor, 2 metre ilerde sağ şeritte duran otobüsün önünden yaya fırlıyor. Sen ABS'ye alışmışsın, kırmızıya 5 metre kala dururum diye yavaşlamıyorsun, 2 metre önünden çıkan adamla toslaşıyorsun.
Anlatabiliyor muyum mevzuyu? Mevzu frenin tutuş kalitesi değil. Süpriz yapan trafik. Sen 30 km ile kırmızıya girebilirsin ABS ile eyvallah ama illa 30 km ile o kırmızı ışığa girmen gerektiğini göstermez.
İnşallah bu sefer anlatabilmişimdir. ABS'siz motorla öğrenen adamın büzüğü zamanında büzülmüştür, tedirgin olup ABS'ye güvenmemesi gerektiği, gözlerini 4 açması gerektiği yerleri öğrenmiştir. ABS'li adam ABS'siz adama göre daha laçka reflekslidir.
Tamam mıyız başkanım? Anlatabildim mi?
-
Diyorsunuz ki bizim millet bilinçli değil, bilinçli olmadığı için de mecburen zor yoldan öğrensin. Haklılık payınız yok da değil.
-
ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı
Hacı bak yine anlatıyorum yine anlatıyorum.
Altında 250'lik motor var, 600'lük gibi sürecem diye tapa gaz gidiyor.
Kendimden biliyorum lise zamanında kırmızıya 10 kaldırım taşı kala frene bastım, yayaya kafadan giriyordum.
Herkes sen ben değil motoru bir yaşam felsefesi olarak algılasın da keyfini çıkararak binsin. Bir sürü heyecanlı genç var.
Spor motoru görenin hayalleri depreşiyor. ABS'siz öğrenecek ki, 10 metreden değil de 20 metreden frene basacak, frenin tutmadığını düşünüp 3 saniye önceden tedbir alacak. Nitekim 10 metre ilerde kırmızı yanıyor, 2 metre ilerde sağ şeritte duran otobüsün önünden yaya fırlıyor. Sen ABS'ye alışmışsın, kırmızıya 5 metre kala dururum diye yavaşlamıyorsun, 2 metre önünden çıkan adamla toslaşıyorsun.
Anlatabiliyor muyum mevzuyu? Mevzu frenin tutuş kalitesi değil. Süpriz yapan trafik. Sen 30 km ile kırmızıya girebilirsin ABS ile eyvallah ama illa 30 km ile o kırmızı ışığa girmen gerektiğini göstermez.
İnşallah bu sefer anlatabilmişimdir. ABS'siz motorla öğrenen adamın büzüğü zamanında büzülmüştür, tedirgin olup ABS'ye güvenmemesi gerektiği, gözlerini 4 açması gerektiği yerleri öğrenmiştir. ABS'li adam ABS'siz adama göre daha laçka reflekslidir.
Tamam mıyız başkanım? Anlatabildim mi?
O zaman aynı mantıkla başlangıçta disk yerine kampana, iyi lastik yerine naylon lastik tercih edelim ki ileride rahat edelim. Kaçırdığınız nokta yanyana ilerleyen iki acemi motosikletten birinin önüne aniden araba çıktığında biri yoluna devam ederken diğeri ölebiliyor. Bu gerekli bir şey mi?
-
erkang adlı üyeden alıntı
O zaman aynı mantıkla başlangıçta disk yerine kampana, iyi lastik yerine naylon lastik tercih edelim ki ileride rahat edelim. Kaçırdığınız nokta yanyana ilerleyen iki acemi motosikletten birinin önüne aniden araba çıktığında biri yoluna devam ederken diğeri ölebiliyor. Bu gerekli bir şey mi?
Bana muhalif olanlarınızın hepsinin inşallah bigün yolu Adana'ya ya da Mersin'e düşsün. O zaman beni çok iyi anlayacaksınız.
Motordan korkmanı engelleyecek herşeye karşıyım ben ortak. Motordan korktuğunu anladığın anda abs'sini eds'sini ötv'sini kdv'sini ekleyin.
-
ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı
Bana muhalif olanlarınızın hepsinin inşallah bigün yolu Adana'ya ya da Mersin'e düşsün. O zaman beni çok iyi anlayacaksınız.
Motordan korkmanı engelleyecek herşeye karşıyım ben ortak. Motordan korktuğunu anladığın anda abs'sini eds'sini ötv'sini kdv'sini ekleyin.
Ben sizi anladığımı düşünüyorum ama tavsiye verirken de çok dikkatli olmak lazım diye düşünüyorum çünkü verdiğiniz tavsiye birinin hayatına da mal olabilir. Motosikletten korkmak lazım, bu çok doğru ama güvenlik tedbirlerini kısarak olmaz bu. Motordan korkan adam önce abs arasın zaten motorda. Korkmayan adamın abs ile ne işi olur...
-
ÖmersizOlmaz adlı üyeden alıntı
Sen farkında değilsin ama bilinç altında bir çekingenlik var. Mesafeyi ayarlaman için iki moturu pert ettin. Belki canın yandı. Bak herkese lazım ama o ABS ile başlayan adamın sürüşü farklı olur. Hep babasının elinden tutan bebek gibi, yürümeyi çok geç öğrenir.
Egitim ile ABS'yi karistirmamali bence. Ilk motosikletim ABS'li olsa bundan daha kotu bir surucu olmazdim. Sadece kolumda ve dizimde birer yara eksik olmus olurdu. Ayni micir + acil fren olayini yarin yasasam, yine duserim. Kaza yapanlar bilir o andaki hissiyati. ABS'nin olmayisinin hic bir faydasini goremiyorum acikcasi.
Bence ABS'li de olsa, ABS'siz de olsa, 600cc+ naked veya SS'e binen ve akli olan insan, cihaza saygi duyup egitim alir, gaz kontrolunu, acil freni ve viraj almayi ogrenir. Ne ABS, ne de Traction control, motoru senin yerine kullanip her sorunu ortadan kaldiran sistemler degil. Acil durumda devreye girer, muhtemelen ise yarar. Oyle bakmak lazim, ki oyle zaten. Bir nevi kask gibi. Korumasiz motosiklet kullandiniz mi hic? Ben sahsen ceketsiz ve dizliksiz kullandigim zaman bile tedirgin oluyorum, "basima bi sey gelse dagilacak diz dirsek" diye. ABS de oyle birsey. Daha rahat, daha az tedirgin, daha iyi kullaniyorum sahsen.
Bu arada motorlar pert olmadi yahu. Sapasaglam. Ikincisinde zaten koruma vardi. Fren pedalini degistirdim o kadar. Birincisinde depo cizildi ve egildi biraz, bir de debriyaj kapagi cizildi, fren pedali egildi, gaz telinin kilifi hasarlandi, o kadar. Acil'e ayni motorla gittim yine Iyi fiyata da sattim. Candir CB919. Has nakedlarin sonuncusu.
-
Ben söyleyeceğimi söyledim. Ben haklıyım. Yeşil tuttum Allah bir!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)