ABS fren sisteminin faydaları;
Reklamlar
-
Abs sabit bir yere çarpıp durmaktan sonraki en kısa mesafede durmayı sağlar arkadaşlar, şahsi görüşürüm bu. 2 adet motorum var şu an biri kampana frenli biri abs li, abs ile kontrol sende kayma riskin viraj harici yok gibi, kampana frende ise zaten Allaha emanet, aşırı ısınırsa falan gerisini kafanızda canlandırın işte. Yazın bizim mahallede bir yolda kaza yapmıştım vespa ile aniden bir çocuk atlamıştı yola (ikimizde de sıkıntı yok çok şükür) asfalt eridiği için sıcaktan arka teker kitlendi ve uzun bir süre kayıp atlamıştım motordan, aynı yerde fren denemesi yaptım forza ile sadece fren kolunda ufak bir titreme, abs sesi hafiften ve 1-2 saniye sonra durdum kontrollü bir şekilde. Yanisi birinde zaten kayıyorsun en kötü ihtimal sürüklenirsin, diğeri 2-3 saniye içinde durursun bu kadar
Reklamlar
-
ayzek adlı üyeden alıntı
ben duyduklarımla hereket ediyorum hatta duyduklarımla motor sürüyorum o da yetmiyor duyduklarımla motosiklet eğitimi veriyorum
gelelim sorunun cevabına abs li motor çok kullandım ama abs hiç devreye girmedi ne hikmetse sanırım doğru frenajdan kaynaklı
ıslak zeminde hatta virajda motor dik olmadığı konumlarda bile ön frende kullanmışlığım oldu abs siz motorda hiçde sıkıntı yaşamadım hatta abs olmayan motorda abs gibi frenleme yaparak bile durdurabilirim gelelim fren mesafesinin uzadığı kısmına bunun teori,uygulama eğitimlerinide aldık ve gördük bariz bir şekilde uzattığını bir sürüde video bulabilirsin google amcadan youtube dayıdan
insanlarda söyle bir algı yanlışa düşürüyor abs yi devreye sokmazsan fren mesafende bir artış olmaz abs devreye girer ise bu mesafe uzar tıpkı arka lastiği kitleyerek durmakla kitlemeden durmak arasında olduğu gibi
Bigün olmadık şekilde ön teker kitlenip de düşünce fikriniz değişir. buraya kazadan sonra kaskın fotoğrafını koyup, kaskın önemini anlayanlar gibi, daha bi yakından öğrenmiş olursunuz ABS'nin faydasını. Allah kimseye kaskın ve ABS'nin önemini böyle göstermesin tabi.
Eğitmen olup böyle fikirlere sahip olmanız da üzücü tabi. Fren yapıp düşmemiş eğitmen olur mu yahu? Daha frenin limitini bile bilmiyorsunuz demek. Limiti geçmeden nasıl bileceksiniz değil mi? Limiti geçmek düşmek demek. Onun için düzgün kurslarda düşmeyen motosikletle eğitim veriyorlar. Genelde de yarı yarıya azalıyor sürücülerin duruş mesafesi. Böyle bir ekipmanlı motosiklet kullandınız mi hiç?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
+1
Yüz kez tartışıldı. Arayın bulun. Bu kadar mı zor?
Yüz kez açılan başlığı bir daha açana hediye çeki mi yolluyorlar?
Şöyle bir cevap vereyim de doğal seleksiyona yardımcı olsun:
"arkadaşım ABS yaramaz. Bırak para etmeyi, motosikletinde varsa iptal et bence. Hatta ön frene de güvenme. Arka fren candır. "
ahaha 100 kere tartışılmasının hiçbir önemi yok, hala tartışılıyor ise konuların hepsi boşuna açılmış ve bir sonuca varılmamış demektir ki bunu zaten bu başlıktan da görmekteyiz. aramanın gücü demek ezberci yaklaşım, bu başlığı bile okuyorsanız haftaya aynı başlığın açılacağını tahmin etmeniz gerek çünkü burada da zıt görüşler var ve net bir sonuç yok!.
-
serhat207 adlı üyeden alıntı
Abs sabit bir yere çarpıp durmaktan sonraki en kısa mesafede durmayı sağlar arkadaşlar, şahsi görüşürüm bu. 2 adet motorum var şu an biri kampana frenli biri abs li, abs ile kontrol sende kayma riskin viraj harici yok gibi, kampana frende ise zaten Allaha emanet, aşırı ısınırsa falan gerisini kafanızda canlandırın işte. Yazın bizim mahallede bir yolda kaza yapmıştım vespa ile aniden bir çocuk atlamıştı yola (ikimizde de sıkıntı yok çok şükür) asfalt eridiği için sıcaktan arka teker kitlendi ve uzun bir süre kayıp atlamıştım motordan, aynı yerde fren denemesi yaptım forza ile sadece fren kolunda ufak bir titreme, abs sesi hafiften ve 1-2 saniye sonra durdum kontrollü bir şekilde. Yanisi birinde zaten kayıyorsun en kötü ihtimal sürüklenirsin, diğeri 2-3 saniye içinde durursun bu kadar
çok yanlış bilinen bir algı daha abs fren mesafesini azaltmak için üretilmiş bir sistem değildir abs nin amacı tekerleklerin kitlenmesini önlemektir size farklı gelen ise kampana ve disk fren arasındaki farktır abs panik anında yada anlık gelişen panik fren durumlarında fren dozunu ayarlayamayarak lastiklerin kitlenmesinden kurtarır faydalıdır ama doğru frenaj yapan sürücü abs li motoruda olsa devreye sokmaz yanı kısaca abs nın fren mesafesini kısatlmasıyla ilgili uzaktan yakından alakası yoktur zaten açıkımındada yazıyor amacının ne olduğu
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
her iki motoruda kullandım ve kesinlikle bundan sonraki alacağım motordada abs olacak
motor kullanırken panik fren yapmadım diyen yalan söyler,ben şahsen her gün defalarca yaşıyorum bunu, hiç birimiz rossi değiliz,motor kullanırken trafikte olsun yağmurda olsun kısacası nerde olursa olsun önümüze bişey çıktığında atladığında veya hızla giderken öndeki araç birden frene bastığında ister istemez refleks olarak panik frene asılırız,,panik frendede tekerlekler kitleneceğinden motor senin kontürolünden çıkar sonrası ise yolu öpmektir,çünkü bu saliselik bir olay ve düşünmeye zamanın olmuyor
önceden abs olmayan motor kullanırken yağmurda olsun tozlu topraklı kaygan yolda olsun,motoru sürerken frene basmam gerektiğinde sayısız defa kayma tehlikesi atlattığımdan motor kayacak yeri öpecem diye aklım gidiyordu ve korkarak motoru kullanıyordum
abs li motorda ise bu korku olayını tarihe gömdüm,çünkü frene ne kadarda abansanız tekerlek kitlenip kaymayacağı için motoru yatırma gibi bir korkunuz olmuyor
benim abs li aracımda var, panik frende arabayı yatırma gibi bişey olmadığından arabada abs olmasada olur ama motorda 2 teker üstünde gitttiğimiz için abs kesinlikle olması gereken bişey,,kim ne derse desin
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Bigün olmadık şekilde ön teker kitlenip de düşünce fikriniz değişir.
buraya kazadan sonra kaskın fotoğrafını koyup, kaskın önemini anlayanlar gibi, daha bi yakından öğrenmiş olursunuz ABS'nin faydasını. Allah kimseye kaskın ve ABS'nin önemini böyle göstermesin tabi.
Eğitmen olup böyle fikirlere sahip olmanız da üzücü tabi. Fren yapıp düşmemiş eğitmen olur mu yahu? Daha frenin limitini bile bilmiyorsunuz demek. Limiti geçmeden nasıl bileceksiniz değil mi? Limiti geçmek düşmek demek. Onun için düzgün kurslarda düşmeyen motosikletle eğitim veriyorlar. Genelde de yarı yarıya azalıyor sürücülerin duruş mesafesi. Böyle bir ekipmanlı motosiklet kullandınız mi hiç?
beddua edeydin dahaiyidi
sen bazı şeyleri yanlış anlıyor yada oraya çekiyorsun limiti geçmek falan demişsin o saçmalık nedir allah aşkına limiti bildiğim için zaten düşmedim bu zamana kadar lastiği kitlemek limiti bilmeyenlerin işi abs faydalı ama çokda gerekli değil bence bana göre acemi ve doğru frenaj bilmeyen,yapamayan adam içindir abs ve bu adamlar içinde faydalıdır ben abs faydasız diye birşey söylemedim ama abs fren mesafesni azaltmaz bunu savunuyorsan diyecek bir sözüm yok öyle olduğunu sanmaya devam edebilirsiniz
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
ayzek adlı üyeden alıntı
çok yanlış bilinen bir algı daha abs fren mesafesini azaltmak için üretilmiş bir sistem değildir abs nin amacı tekerleklerin kitlenmesini önlemektir size farklı gelen ise kampana ve disk fren arasındaki farktır abs panik anında yada anlık gelişen panik fren durumlarında fren dozunu ayarlayamayarak lastiklerin kitlenmesinden kurtarır faydalıdır ama doğru frenaj yapan sürücü abs li motoruda olsa devreye sokmaz yanı kısaca abs nın fren mesafesini kısatlmasıyla ilgili uzaktan yakından alakası yoktur zaten açıkımındada yazıyor amacının ne olduğu
Abs kısa demiyorum ki kardeş orada olayı anlatmışım birinde duruyorusun birinde duramayıp sürükleniyorsun diye, ki bu da fren mesafesini kısaltmış olmuyor mu teorik olarak biri 30 m sürüklenmiş biri 7-8 m de durmuş Ki abs dediğin olay motor bırak artık sen beceremeyeceksin bu işi dediği anda başlıyor, aylardır kullanıyorum 2-3 kere devreye girmiştir zaten. Neyse amacım tartışma ortamı yaratmak değil bu frenleme değilde nedir onu öğrenmeye çalışıyorum.
Saygılar.
-
Bilgileriniz için teşekkür ederim.Saygı çerçevesinde cevap verseydiniz daha iyiydi doğal seleksiyon falan ayıp oluyo tecrübeli kişilere sordum öfkeni gelde burda kus demedik.
-
ABS'nin fren mesafesini uzatip uzatmadigi konusunda siz birbirinizi yiyedurun, ben konuya tersten girip hava sartlari ne olursa olsun ABS'nin fren mesafesini kisaltmadigini iddia edecegim.
Hatta daha da ileriye giderek fren mesafesinin ABS ile hic bir alakasi olmadigini, tamamen kullaniciyla alakali oldugunu soylemem gerekiyor.
Bu arada ABS fren sistemine dair Suzuki web sitesinden alintidir:
ABS, duruş mesafesini kısaltan bir mekanizma değil frenleme amaçlı bir destek mekanizmasıdır.
Virajlara ve kavşaklara girmeden önce hızınızı yeteri kadar azaltmayı unutmayın.
-
ayzek adlı üyeden alıntı
beddua edeydin dahaiyidi
sen bazı şeyleri yanlış anlıyor yada oraya çekiyorsun limiti geçmek falan demişsin o saçmalık nedir allah aşkına limiti bildiğim için zaten düşmedim bu zamana kadar lastiği kitlemek limiti bilmeyenlerin işi abs faydalı ama çokda gerekli değil bence bana göre acemi ve doğru frenaj bilmeyen,yapamayan adam içindir abs ve bu adamlar içinde faydalıdır ben abs faydasız diye birşey söylemedim ama abs fren mesafesni azaltmaz bunu savunuyorsan diyecek bir sözüm yok öyle olduğunu sanmaya devam edebilirsiniz
Fren mesafesinden bahseden kim? Ama bu yazdığınız yanlış, hele hele bir eğitmen için affedilemeyecek naiflikte bir görüş:
"bana göre acemi ve doğru frende bilmeyen,yapamayan adam içindir abs ve bu adamlar içinde faydalıdır"
ABS herkes için lazımdır. Herkes için kontrol edemeyeceği ve can havliyle tüm gücüyle aniden ön frene abanacağı bir panik sınırı (*), ve ön göremediği şekilde kötüleşen yol şartı (kum, çakıl, siyah buz, özellikle görüşü azaltan durumlarda, mesela gece, veya hemen viraj sonrası vs.) vardır.
(*) bu noktada profesyonel yarış sürücülerini istisna tutuyorum. Adamların hayatı normal bir insana göre panikte geçiyor zaten. Dolayısıyla kas hafızası geliştirip gerçek hayatta da uygun tepkiyi verebilirler muhtemelen.
Limit meselesini boşverin. Belli ki düşmeyen motosiklet tecrübeniz olmamış, velhasıl acil duruş esnasında fren mesafeniz de ona göre olacaktır.
-
Sj's adlı üyeden alıntı
ABS'nin fren mesafesini uzatip uzatmadigi konusunda siz birbirinizi yiyedurun, ben konuya tersten girip hava sartlari ne olursa olsun ABS'nin fren mesafesini kisaltmadigini iddia edecegim.
Hatta daha da ileriye giderek fren mesafesinin ABS ile hic bir alakasi olmadigini, tamamen kullaniciyla alakali oldugunu soylemem gerekiyor.
Bu arada ABS fren sistemine dair Suzuki web sitesinden alintidir:
Abs li motosiklet kullanmadım fakat araba kullandım pek anlamam ama yamaha mt 07 kullanım klavuzunda ve bizim arabanın kullanım klavuzundada aynısı yazıyor
Bu sebeple, ABS fren sistemine sahip
olsanız dahi, sürüş hızına bağlı
olarak öndeki araçla arada uygun
mesafe bırakın.
ABS’nin performansı uzun
frenleme mesafelerinde çok
daha iyidir.
Engebeli veya mıcırla kaplı yollarda
frenleme mesafesi ABS’li
sistemlerde, ABS’siz sistemlerden
daha uzun olabilir.
-
Abs fren mesafesini uzatmaz çünkü abs devreye girdiyse zaten düzgün fren yapamamissiniz demektir. Absli ve abssiz motosiklette düzgün fren yaparsanız abs devreye girmez iki motorda ayni şekilde durur. Ama frene hayvan gibi abanirsaniz abssiz olan kayar absli olan kaymaz. Yani her iki ihtimaldede absnin hiçbir dezavantaji yok.
Ha tabi siz nasıl olsa abs var diye frene hayvan gibi basıyorsanız o sizin sorununuz absnin bu konuda yapabilecegi birsey yok.
-
Lastik üzerinde fren mesafesi her zaman daha kısadır
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:17 ----------
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Abs fren mesafesini uzatmaz çünkü abs devreye girdiyse zaten düzgün fren yapamamissiniz demektir. Absli ve abssiz motosiklette düzgün fren yaparsanız abs devreye girmez iki motorda ayni şekilde durur. Ama frene hayvan gibi abanirsaniz abssiz olan kayar absli olan kaymaz. Yani her iki ihtimaldede absnin hiçbir dezavantaji yok.
Ha tabi siz nasıl abs var diye frene hayvan gibi basıyorsanız o sizin sorununuz absnin bu konuda yapabilecegi birsey yok.
İdealde öyle, ama elektronik sistemler mükemmel değil. En yeni sistemler nasıldır bilmiyorum. Ama çok iyi olduğu iddia edilen 2014 Superduke ta dahi profesyonel sürücü ABS'yi iptal edince az daha kısa mesafede durabiliyordu. Burada önemli nokta "profesyonel sürücü". Düşmeyen motosiklet tecrübesi olmayan bir sürücünün modern bir ABS sistemini yenebileceğine hiç ihtimal vermiyorum şahsen. Boş yolda "acil fren" egzersiziyle zor
-
40 km gibi hızda aşağı ve sola doğru dönen bir virajda (köprü inişi) motorun bir anda kayıp (ilk yağmur sonrası) beni sol şeritten alıp kayaraktan sağa ve hatta bariyere götürdüğü bir anda (bmw r1150 gs) ön frene tek sefer basmam ıslak yolda kayan motoru tekrar yola oturttu. Bende motoru tekrar virajın içine dahil ettim. Ben mi yaptım ? Kısmen hayır kısmen evet.
Soğukkanlı olup motoru tanıyıp ABS nin mantığını bilmekte fayda var ancak yukarda bahsettiğim bir durum içerisindeyken bile kurtarması çok ilginç gelmişti.
-
||| 500Px.com/Arranger ||| Flickr.com/photos/132925453@N03 ||| Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg |||
-
ABS fren sistemi herhangi bir olumsuzluk yada ani fren esnasında hayatınızı kurtarır veya en azından grenajarınızı kurtarır. Siz siz olun fren yapmayı en iyi şekilde yapmayı bilseniz dahi bir sonraki motosikletinizi ABS'li almayı ihmal etmeyin.
Bu, ben ABS'den daha kısa mesafede duruyorum diyen arkadaşlara pek kulak asmayın.
Şöyle deneyebilirsiniz 'trafiğe kapalı ortamda iki arkadaş ABS'li ve ABS'siz motosikletler ile 100 km/h hızla bir fren yapsınlar bakalım kim daha kısa mesafede durabiliyor'.
-
-
doghouse adlı üyeden alıntı
40 km gibi hızda aşağı ve sola doğru dönen bir virajda (köprü inişi) motorun bir anda kayıp (ilk yağmur sonrası) beni sol şeritten alıp kayaraktan sağa ve hatta bariyere götürdüğü bir anda (bmw r1150 gs) ön frene tek sefer basmam ıslak yolda kayan motoru tekrar yola oturttu. Bende motoru tekrar virajın içine dahil ettim. Ben mi yaptım ? Kısmen hayır kısmen evet.
Soğukkanlı olup motoru tanıyıp ABS nin mantığını bilmekte fayda var ancak yukarda bahsettiğim bir durum içerisindeyken bile kurtarması çok ilginç gelmişti.
galiba ağırlık transferinden bahsediyorsunuz
-
fren yapabilmek için tekerleklerin dönüyor olması gerekir,siz panik veya acil fren yaparken tekerlekleriniz dönüyorsa abs lı veya abs siz motosiklet arasında hiçbir fark yoktur..siz lastiği kilitleyene kadar abs sessiz sakin bekler..lastik kilitlensin abi ben kayarak daha güzel dururum diyen varsa alnından öperim,saygılar
-
http://www.cevapdefteri.com/yanit_5_abs_fren_nedir_nasil_calisir.htm
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)