Son Ölümlü Kazalardaki İlginç Ortak Nokta
Reklamlar
-
Reklamlar
-
aslında düşününce piste çıkmakta tehlikeli(çok nadir piste çıkan biri için) insan orada motorun gerçek potansiyelini görüyor trafikte kendini tutamıyor
-
Uzun süreli TEM de araba ile 120 160 arası tempoda kullanımda TEM den E5 e çıkınca dur kalka bile hemen adapte olamıyorsun.Bahsettiğiniz durumda muhtemelen pistten çıkıp hemen kaza yapmamışlardır.Pist ortamı acaba gereksiz özgüvenmi veriyor.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Uzun süreli TEM de araba ile 120 160 arası tempoda kullanımda TEM den E5 e çıkınca dur kalka bile hemen adapte olamıyorsun.Bahsettiğiniz durumda muhtemelen pistten çıkıp hemen kaza yapmamışlardır.Pist ortamı acaba gereksiz özgüvenmi veriyor.
Piste çıkmış olmalarının bu kazalar ile hiç alakası yok. Buradaki ana fikir ; insanlara "neden hız yapıyorsun ? "diye sorduğumuzda piste çıkamadıkları için yollarda gazladıklarını söylüyorlar. Halbuki son iki kazadaki sürücüler piste çıkmışlardı ve caddede gazlamaya devam ettiler. Yani hız yapmanın bahanesi piste gidemiyor olmak değil....
Gencecik iki insan hız uğruna öldüler içimiz yanıyor kardeşlerim.
Sizleri hız konusunda azarladığımızda bu gencecik insanların yüzlerini ve yaşayamadıkları hayatları aklınıza getirin.
DÜNYANIN EN İYİ MOTORCUSU , TORUNLARINI MOTOSİKLET İLE GEZDİREBİLEN ADAMDIR...
Bunu unutmayın lütfen..
-
Peki Okan abi şunu sormak isterim. Neden piste çıkmadılar? Çünkü Tolga'nın ya da benim maddi gücümüz her ay ya da daha sık pistte gazlamaya imkan vermiyor. Siz de piste girdiniz, ama takip ettiğim ve okuduğum kadarıyla yolda da düşük süratlere yetiniyorsunuz. Tolga 2 hafta önce spacy aldı masrafları kısmak için. Belki de piste çıkmak için. Hatta 2017 pist günleri için çok güzel planlarımız vardı. Serres'e gidecektik vs. Dolayısıyla pist var çıkın demek yetmiyor ne yazık ki. Pist var evet ama hız tutkunu orada sürekli atacak maddi imkan ne yazık ki herkeste yok. Pist günlerini düzenleyen Özdem abinin yarış motorlarının rodajları bile pistte yapılıyor. Kesinlikle yolda kullanmıyor, neden? Çünkü sürekli pistte gazlama imkanı var. Yol motosikleti ya da scooter kullanıyor bahsettiğim imkanlara sahip kişiler Örnekleri çoğaltabilirim. Saygılar abi
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Uzun süreli TEM de araba ile 120 160 arası tempoda kullanımda TEM den E5 e çıkınca dur kalka bile hemen adapte olamıyorsun.Bahsettiğiniz durumda muhtemelen pistten çıkıp hemen kaza yapmamışlardır.Pist ortamı acaba gereksiz özgüvenmi veriyor.
pistte geçirilen gün kişinin aşırı mutluluğuyla bilinç altına kazınıyor sonrasında trafikte ortaya çıkıyor olabilir bence motorculara psikolojikte eğitim de verilmesi lazım aslında sadece motorculara değil herkese verilmesi lazım televizyonda saçma sapan o kadar reklam yerine psikolojik eğitim verseler ne olur
-
Demek ki pist yeterli gelmiyor. Tam deşarj sağlamıyor falan filan.
TR için biraz fantastik olacak ama aslında özel metrobüs, tren, hızlı tren, ağır vasıta, bisiklet yolu gibi sadece motosiklet için de yol yapılsa süper olur.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Peki Okan abi şunu sormak isterim. Neden piste çıkmadılar? Çünkü Tolga'nın ya da benim maddi gücümüz her ay ya da daha sık pistte gazlamaya imkan vermiyor. Siz de piste girdiniz, ama takip ettiğim ve okuduğum kadarıyla yolda da düşük süratlere yetiniyorsunuz. Tolga 2 hafta önce spacy aldı masrafları kısmak için. Belki de piste çıkmak için. Hatta 2017 pist günleri için çok güzel planlarımız vardı. Serres'e gidecektik vs. Dolayısıyla pist var çıkın demek yetmiyor ne yazık ki. Pist var evet ama hız tutkunu orada sürekli atacak maddi imkan ne yazık ki herkeste yok. Pist günlerini düzenleyen Özdem abinin yarış motorlarının rodajları bile pistte yapılıyor. Kesinlikle yolda kullanmıyor, neden? Çünkü sürekli pistte gazlama imkanı var. Yol motosikleti ya da scooter kullanıyor bahsettiğim imkanlara sahip kişiler Örnekleri çoğaltabilirim. Saygılar abi
arkadaş bende bunu demeye çalışıyorum bence sürekli piste gitmicekseniz hiç gitmeyin psikolojinizx etkilenmesin
-
Motosiklet Eğitmeni
Sonra ciddi bir cevap yazicam elimde yazdigim her kelimeyi fransizca duzelten bir alet var sovmekten yoruldum.
-
Abi kusura bakmayın ama Hayabusa alan bir adamın da piste çıkmak için maddi gücü vardır. Bunu bir geçelim.
Abimle Cüneyt Arkın filmi veya Betamax video kasetinden karate filmi seyrettikten sonra kendimizi Cüneyt Arkın veya karate filminde bir karakterin yerine koyarak birbirimizle karate yapardık. Hatta abim, Ben "Bruj" Lee yim derse hayır benim Bruce Lee diye tartışma çıkardı.
Piste giden adam, piste giderken de gazlamıştır, dönerken de gazladı. 35 yaşının üzerindeyim. 16 yaşından beri otomobillle makas atan arkadaşlarım, modifiyeci tanıdıklarım var. Bunca senede "patlamayan" tanıdığım yok.
Bana, sen elini ayağını nasıl kullanıyorsan ben de arabayı öyle kullanıyorum, diyenler de oldu ama o el ve ayaklar koptu, paramparça oldular. %99' u değil. % 100 ü.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Peki Okan abi şunu sormak isterim. Neden piste çıkmadılar? Çünkü Tolga'nın ya da benim maddi gücümüz her ay ya da daha sık pistte gazlamaya imkan vermiyor. Siz de piste girdiniz, ama takip ettiğim ve okuduğum kadarıyla yolda da düşük süratlere yetiniyorsunuz. Tolga 2 hafta önce spacy aldı masrafları kısmak için. Belki de piste çıkmak için. Hatta 2017 pist günleri için çok güzel planlarımız vardı. Serres'e gidecektik vs. Dolayısıyla pist var çıkın demek yetmiyor ne yazık ki. Pist var evet ama hız tutkunu orada sürekli atacak maddi imkan ne yazık ki herkeste yok. Pist günlerini düzenleyen Özdem abinin yarış motorlarının rodajları bile pistte yapılıyor. Kesinlikle yolda kullanmıyor, neden? Çünkü sürekli pistte gazlama imkanı var. Yol motosikleti ya da scooter kullanıyor bahsettiğim imkanlara sahip kişiler Örnekleri çoğaltabilirim. Saygılar abi
Sevgili Reşit,
Benim imkanım var ve ayda iki kere yamaç paraşütü yapmak için ölüdenize gidiyorum (bu anlatılanlar kurgudan ibarettir , beni taşıyabilecek yamaç paraşütü henüz icat edilemedi :p ) Gidiyorum , atlıyorum ve adrenalin ihtiyacımı karşılıyorum. Sende benim gibi heyecan yaşamak istiyorsun ama paran olmadığı için evdeki çarşaflarla binanın çatısından atlıyorsun. Bunu yapmayacak kadar akıllı olduğunu düşünüyorum. Pistte gazlamak ile caddede gazlamak arasındaki benzerlik yukarıdaki örneklerdeki benzerlik ile tıpatıp aynıdır. Eğer piste giremiyorsan , giremiyorsundur . Bu senin caddede gazlaman için sebep olamaz. Genceciksiniz yaşayacak tadacak çok güzel şeyler var daha hayatta ve aslında bunların çoğunun para ile alakası yok. Kızlarımın bir anlık cıvıltısını bile değişeceğim egsoz sesi yok henüz. Böyle mutlulukları arayın . Elbet birgün bu ülkede de sınırsız olarak günde 150 liraya girebileceğimiz pistler olacak.
Sevgilerimle
Sevgilerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:27 ----------
COQ adlı üyeden alıntı
Sonra ciddi bir cevap yazicam elimde yazdigim her kelimeyi fransizca duzelten bir alet var sovmekten yoruldum.
Yaşını başını almış koskoca hocasın. Yakışıyormu hiç sana küfür etmek :p :p :p :p
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Moderatör
Bir de pist ciddi manada kondisyon gerektiren bir faliyettir. Pist sonrası insanlar ciddi bir şekilde yorulurlar, tepki ve reaksiyon süreleri ciddi oranda düşer.
Aynı şekilde beyin biran önce eve gitmeyi düşündüğü için yola yeteri kadar dikkat sağlayamaz ve sürüşü riskli bir duruma getirebilir. Bu detaylar tecrübe ile sabittir.
Göz önünde bulundurulması gerekir.
-
Saptadiginiz konu ile tek gerçegin tecrübelerle gelen öz güven olarak adlandiriyorum.
Tabiki vefat eden arkadaslarimiza allahtan rahmet dilerim son anlarinda ne yasadilar,ne gibi bir talihsizlikle karsilasip böyle bir kaza gecirdiler hicbirimiz bilemeyiz.
Ben kendimden örnek vermek istiyorum 1986 da mobilet kiraliyarak motisiklete binmeye basladim 1991 senesinden beride hep motosikletim oldu suan bile yeni motosiklet bakiyor 2017 fuarini bekleyip bu iside biraz agirdan aliyorum acikcasi yaptigim KM yi ben bile unuttum.Motor üzerindeyken her daim bir korkum olurdu bu viraji 100 km ilede donerim ama 80 km ile doniyim bi terslik yasamiyim vs dusunur etraftaki faktorlerden gaza gelmemeye calisirdim ama nezamanki GS 2 egitimini aldim benim motor kullanmam ve cesaretim özgüvenimde degisti Murat Denizhan hocanin egitiminden çiktigim anda allahtan altimda 1000cc veya o ayarda bir motor yoktu Kymco 500 ile bitirmis oldugum egitimin sonunda geldigim yolda dönerken deli gibi gazlamaya,makaslar atmaya kendimi taniyamamaya ve vay be ben nasil motor kullanabiliyomusum diye kendimi Rossi gibi hissetmeye baslamistim ve bu surec neredeyse 10 gun surdu kendime kizip bu duyguyu bastirana kadar motor kullanmadim.
Kisaca sahsi olarak piste girmis biri olsam ki yeni alacagim motorla birakin piste girmeyi CSS egitimini bile alma kararindayim herhalde kendi sinirlarimin limitlerini her daim zorlayan biri olurdum,sunu soranilirsiniz kendini bile bile neden bu egitimi alip hem kendini hem trafikteki insanlarin hayatini tehlikeye atacaksin diyebilirsiniz bunun cevabi ise çok basit egolarinizi ve özguveninizi bastirabilecek bir kisiliginiz varsa basiniza gelebilecek talihsiz bir olayi % 50 oraninda engellemis olursunuz.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Bir de pist ciddi manada kondisyon gerektiren bir faliyettir. Pist sonrası insanlar ciddi bir şekilde yorulurlar, tepki ve reaksiyon süreleri ciddi oranda düşer.
Aynı şekilde beyin biran önce eve gitmeyi düşündüğü için yola yeteri kadar dikkat sağlayamaz ve sürüşü riskli bir duruma getirebilir. Bu detaylar tecrübe ile sabittir.
Göz önünde bulundurulması gerekir.
Sevgili Levent,
Son iki kaza pist günlerinden dönüşte olmadı diye biliyorum. Sadece daha önce piste girmiş kardeşlerimiz olduğuna dikkat çekmek istemiştim.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Moderatör
oocan adlı üyeden alıntı
Sevgili Levent,
Son iki kaza pist günlerinden dönüşte olmadı diye biliyorum. Sadece daha önce piste girmiş kardeşlerimiz olduğuna dikkat çekmek istemiştim.
Sevgilerimle
O kadar yoğunum ki, şu sıralar forumu ve gündemi anca göz ucu ile takip edebiliyorum, kazaları yüzeysel gördüm, içerik ve konuları takip edemedim, tam anlamı ile pist dönüşü olduğu algısı ile yazdım, bilgi için teşekkür.
-
Yani millet pistten çıkınca onun gazıyla yada hala onun etkisinden çıkmadığı için gidip yoldada gazlıyor olabilir,pistte bunları yapıyor makina hadi gerçek hayatta da deneyelim huuuoooo diyor olabilir vs vs.
-
Okan abi,
Olay hormonal ne yazık ki. Ben kendim için konuşayım, pistte gittiğimin yarısı kadar yolda gitmiyorum ama o bile ülkemiz koşullarında güvenli değil. Ya supersportu bırakacağım ya da bu dünyayı. Kendi yorumum budur. Bu olayın benim açımdan motosiklet tipiyle de alakası yok aslında. Duke 1290r da alıp birçok supersporttan hızlı gidebilirim. Galiba plakasız bir pist motoru hazırlama imkanı olana kadar bu işe düşük cc ile devam edeceğim. bu arada sizinle de yüz yüze tanışmak istiyorum. Tecrübelerinizden edineceğimiz çok şey var.
-
"TRAFİĞE AÇIK YOLLARDA YANLIŞ HIZ ÖLÜM GETİRİR. SİZİN MÜKEMMEL OLMANIZIN HİÇBİR ÖNEMİ YOKTUR. YOLLARDA SİZİN KADAR MÜKEMMEL OLMAYAN MİLYONLARCA SÜRÜCÜ OLDUĞUNU ASLA UNUTMAYIN."
Yorumunuzun altına imzamı atarım hocam.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
Reşit adlı üyeden alıntı
Okan abi,
Olay hormonal ne yazık ki. Ben kendim için konuşayım, pistte gittiğimin yarısı kadar yolda gitmiyorum ama o bile ülkemiz koşullarında güvenli değil. Ya supersportu bırakacağım ya da bu dünyayı. Kendi yorumum budur. Bu olayın benim açımdan motosiklet tipiyle de alakası yok aslında. Duke 1290r da alıp birçok supersporttan hızlı gidebilirim. Galiba plakasız bir pist motoru hazırlama imkanı olana kadar bu işe düşük cc ile devam edeceğim. bu arada sizinle de yüz yüze tanışmak istiyorum. Tecrübelerinizden edineceğimiz çok şey var.
Sevgili Reşit,
Biz eski kaşarları bazen eleştiriyorlar. Neden koca koca endurolara oturup hiç düzlüğü olmayan yollarda takılıyormuşuz.
Sebebi basit; bizim hormonlarda sizinkiler kadar olmasada hala aktifler ve motosiklet sürmek bize hala haz veriyor.
O kimsenin sevmediği zemini hafif bozuk , hiç düzlüğü olmayan peşpeşe daracık virajlara sahip yollarda başkalarının 35 km ile döndüğü virajı ,otobüs uzunluğunda ve benimle birlikte ağırlığı yarım tona yaklaşan o koca enduro üzerinde 38 km ile dönebildiğimde aldığım haz sizlerin caddede yaptığınız anormal hızdan aldığınız haz ile neredeyse aynı .
Ancak;
O koşullarda ve hızlarda birşeyler ters gittiğinde benim kıyafetlerim beni korumaya fazlası ile yetiyorlar. Caddede ise sizleri koruyabilecek bir kıyafet henüz maalesef yok...
Motosikletten keyif almanın onlarca değişik yolu var ve hiçbiri caddede gazlamak kadar ölümcül değil.
Mutlaka tanışalım , özelden telefonumu atacağım lütfen bana ulaş.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
oocan adlı üyeden alıntı
O kimsenin sevmediği zemini hafif bozuk , hiç düzlüğü olmayan peşpeşe daracık virajlara sahip yollarda başkalarının 35 km ile döndüğü virajı ,otobüs uzunluğunda ve benimle birlikte ağırlığı yarım tona yaklaşan o koca enduro üzerinde 38 km ile dönebildiğimde aldığım haz sizlerin caddede yaptığınız anormal hızdan aldığınız haz ile neredeyse aynı .
Ancak;
O koşullarda ve hızlarda birşeyler ters gittiğinde benim kıyafetlerim beni korumaya fazlası ile yetiyorlar. Caddede ise sizleri koruyabilecek bir kıyafet henüz maalesef yok...
Çok yüksek hızlarda çevre yolunda, otobanda diz açıp değdirmeye çalışmak yerine virajlı dağ yollarının teknik parkurlarını tercih etmek güzel bir öneri. Hatta çoğu zaman zemin de o kadar da kötü olmuyor. Belki de büyük traktörlere de gerek yok o yollarda zevkli zevkli motor sürmek için. Mesela Serap Duke ile gayetle tadını çıkarıyor. Sert amortisörmüş, rüzgar korumasızlığıymış o koşullarda pek dert olmuyor. Yani insanların dar yarıçaplı virajların olduğu, teknik rotalarda illa ki pahalı büyük enduromsu seyahat motorlarına binmesi gerekmiyor. Bu türden rotalarda yapılan sürüşlere 250SL’ler CBR250R’ler de aynı keyfi rahatlıkla paylaşıyor. Hatta ben de denedim bundan sonra pek ala çıplak motor sürülebilir. Fuat Domaniç gibi ustaların da çıplak motor tercihinin ardında bu yatıyordur belki. Bununla beraber, sanki zevk faktörünü eğitmenler ve yazıları yeterince doğru yerinden vurgulamıyor.
oocan adlı üyeden alıntı
Motosikletten keyif almanın onlarca değişik yolu var ve hiçbiri caddede gazlamak kadar ölümcül değil.
ART’tan eğitimli, tecrübeli bir arkadaşım yol eğitimleriyle ilgili olarak güzel ifade etmişti. Motosikletten aldığın zevkin doğası değişiyor. Artık motosiklette hızın dışında başka şeylerden zevk almaya başlıyorsun. O tekniği mükemmelleştirmeye çalışmak, becerebildiğini görmek, sistemi kusursuz uygulamaya yaklaşmak başka bir zevk veriyor. Gerçekten de yol eğitimleri ile öğretilen Motosiklet Yol Sanatı’nda anlatılan Sistem’i uygulamak insanın motosikletten aldığı hazzı değiştiriyor. Yani artık görüşün daha iyi olmasından, bir sonraki viraj için daha erken konumlanmış olmaktan, daha iyi planlama ile daha az fren kullanmaktan, daha hassas konumlanma hassasiyetinden zevk almaya başlıyor insan.
Yol eğitimi almamış olan insanların bu eğitimlerde öğretilenleri, izlenmesi gerekli olan sıkıcı kurallar bütünü olarak algıladığını görüyor ve bunun değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Tamam, bunlar sürüşü daha güvenli kılıyor ama daha akıcı, yumuşak, ustalıklı ve daha zevkli de yapıyor.
Eğitim yerlerinin paylaşımların sürekli bir “eğitimde çok eğlendik” vurgusu yapılıyor. Ben satın aldığım eğitim hizmetini alırken eğitimde eğlenmek derdinde değilim. Sürüşümü iyileştirebiliyor muyum, o mesele. Eğlencenin, zevkin artması sonra gelecek. Yani vurgulanması gereken eğlence, eğitim esnasındaki değil. Asıl zevk, bu işi doğru yapmaya başlayınca alınmaya başlıyor. Yol eğitimlerinin katkısı olarak güvenliğin artması elbette yadsınamaz ama zevkin artışını da doğru vurgulamak lazım.
Yanagisawa adlı üyeden alıntı
nezamanki GS 2 egitimini aldim benim motor kullanmam ve cesaretim özgüvenimde degisti Murat Denizhan hocanin egitiminden çiktigim anda allahtan altimda 1000cc veya o ayarda bir motor yoktu Kymco 500 ile bitirmis oldugum egitimin sonunda geldigim yolda dönerken deli gibi gazlamaya,makaslar atmaya kendimi taniyamamaya ve vay be ben nasil motor kullanabiliyomusum diye kendimi Rossi gibi hissetmeye baslamistim ve bu surec neredeyse 10 gun surdu kendime kizip bu duyguyu bastirana kadar motor kullanmadim.
Kapalı alan eğitimlerinin böyle bir etkisi oluyor. Ancak yol eğitimleri tekniği doğru uygulamaya çalışınca insanın eski hızını kesiyor. Sistemli sürüşe geçince azalan hız, zaman içinde teknikte iyileştikçe tekrar yükseliyor. Ama güvenlikten ödün veriliyor mu, ona gerçekçi öz değerlendirme ile bakarak sürücü kendisi karar verecek. Benzeri bir sahte özgüven duygusu virajlı parkurlarda yapılan bir tam günlük bir sürüş sonrası şehre dönünce de yaşanıyor. Bağlantı yollarında gereksiz hızlı olmak gibi bir sonuç da doğurabiliyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)