Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletimizin Gerekli Bakımlarını Kendimiz Yapsak, Servis Yerine

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    byyacut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MONDIAL
    Merhabalar,

    Sıfır motosikletimizi, Şahane mondial kuba servislerimizin şahane sigaralı ustalarımızın yerine kendi motosiklet bakımlarımızı kendimiz yapsak ? garanti iptal olacak bildiğim kadarıyla, zaten kapsadığı bir şey yok servisin yaptığı bir şeyde yok.

    Mesela herkes bildiklerini yazsada hep beraber faydalansak.

    500km bakımında Yağ değişimi zincir germe yağlama vs vs 1500de neler 2500de neler neler yapmalıyız açıklayıcı bir şekilde yazan olursa bize çok çok yardımcı olur ve minnettar kalırız

    Servislerin gereksiz ücretlerinden ve tavırları yerine yapabildiğimiz kadarını kendimiz yapamadığımız kısımları ise bilir kişi yardımı ile yapmak istiyoruz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Yağ değişimi birşey değil yaparsınız ama gerisi için eliniz anahtar tutması ve takım taklavatın malzemelerin elinizde bulunması lazım

  3. #3

    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cıks
    servis kitapçığında yazmıyor mu bu bilgiler?

  4. #4
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    CG motor için çok takım taklavatta gerekmez. Motor kısmından anlıyorsan ve birazda eline alet yakışıyor ise o motoru baştan yaparsın. Toplarsın demiyorum, yaparsın.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  5. #5
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    İyi bir usta eli değdi mi daha güzel oluyor

  6. #6
    byyacut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MONDIAL
    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi bir usta eli değdi mi daha güzel oluyor
    Yani işini bilen yaptığı zaman daha iyi olurda benim istediğimde o zaten yapabildiklerimi kendim yapamadıklarımı ve büyük işleride bilir kişi ustalara yaptırmak, servis yerine çünkü servisleri sevmiyorum doğru düzgünü yok kimisi ağzında sigarayla parça söker kimisi söktüğü parçayı kaybeder :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------

    Alıntı potasyum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis kitapçığında yazmıyor mu bu bilgiler?
    kitapçıkta tamamen motosikletin hangi parçanın ne işe yaradığı sinyalleri hava filtresinin bilgileri vs vs yazıyor km km periyodik bakım tablosu var ama açıklayıcı bilgi yok
    YERUÇAĞI bunu beğendi.

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    çok basit işler özellikle 100 150 cc klasmanı yani elinden geliyorsa herşeyi kendin yap zaten parçası ucuz garantilik bi durum olursa kullanıcı hatası diyorlar servis seni öpüyor yani

  8. #8

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Vaktiyle bir testi ustası varmış. Bu yanına bir çırak almış, yetiştirmiş. Çırak ustayı yıllarca izleyerek testiyi nasıl yaptığını öğrenmiş.
    Yıllar sonra çırak kendi atölyesini açmak için ustanın yanından ayrılmış.
    Ancak çırak ne kadar uğraşırsa uğraşsın testiler ustasının ki gibi parlak olmuyormuş. Gidip ustasına nedenini sormuş.
    Usta "Evladım ben testileri fırına verirken püf diye üfleyip üzerindeki tozu kaldırırım. Böylece testiler parlak olur." demiş.
    Bizdeki "püf noktası" deyimi işte bu. Görünüşte pek fark edilmeyecek derecede önemsiz ama sonuca büyük etkisi olan davranışlardır.

    Standart bakımları eli anahtar tutan herkes yapabilir. Ancak her ustanın yılların tecrübesiyle elde ettiği püf noktalarını es geçeriz. Örneğin işini bilen usta tek bir çeşit motor yağı kullanmaz. Mevsime, vasıtanın özelliğine, kullanılan yerin iklimine göre farklı yağları karıştırır. Yağ kalınlığını öyle ayarlar.
    Gerçi mahalle arasındaki çoğu usta u bakımları 14 yaşındaki çırağına yaptırıyor.
    Vasıtanızı sık sık ustaya gösterin. Mümkünse yetkili servise, olmadı işini ciddiye alan bir ustaya gösterin.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    söktüğün civata,somun,tapa ve buji gibi vidalanarak sıkılan parçaları takarken çok dikkatli olmalısın..

    özellikle yağ boşaltma tapası ve buji montajinda yanlış yaparsan başına iş açarsın,astarı yüzünü geçer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

    Alıntı gungenir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........işini bilen usta tek bir çeşit motor yağı kullanmaz. Mevsime, vasıtanın özelliğine, kullanılan yerin iklimine göre farklı yağları karıştırır. Yağ kalınlığını öyle ayarlar.......
    farklı yağları markası aynı bile olsa karıştırmayın,özellikle sentetik yağlarla, yarı sentetik veya mineral yağları asla harmanlamayın..

    böyle bir uygulama yapan ustaya işini bilen değil işgüzar derim..
    pea bunu beğendi.

  10. #10
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Vaktiyle bir testi ustası varmış. Bu yanına bir çırak almış, yetiştirmiş. Çırak ustayı yıllarca izleyerek testiyi nasıl yaptığını öğrenmiş.
    Yıllar sonra çırak kendi atölyesini açmak için ustanın yanından ayrılmış.
    Ancak çırak ne kadar uğraşırsa uğraşsın testiler ustasının ki gibi parlak olmuyormuş. Gidip ustasına nedenini sormuş.
    Usta "Evladım ben testileri fırına verirken püf diye üfleyip üzerindeki tozu kaldırırım. Böylece testiler parlak olur." demiş.
    Bizdeki "püf noktası" deyimi işte bu. Görünüşte pek fark edilmeyecek derecede önemsiz ama sonuca büyük etkisi olan davranışlardır.

    Standart bakımları eli anahtar tutan herkes yapabilir. Ancak her ustanın yılların tecrübesiyle elde ettiği püf noktalarını es geçeriz. Örneğin işini bilen usta tek bir çeşit motor yağı kullanmaz. Mevsime, vasıtanın özelliğine, kullanılan yerin iklimine göre farklı yağları karıştırır. Yağ kalınlığını öyle ayarlar.
    Gerçi mahalle arasındaki çoğu usta u bakımları 14 yaşındaki çırağına yaptırıyor.
    Vasıtanızı sık sık ustaya gösterin. Mümkünse yetkili servise, olmadı işini ciddiye alan bir ustaya gösterin.
    15 yildir motor kullaniyorum, sizin dediginiz gibi bir ustaya hic rastalayamadim ne yazik ki. Bu topraklarda bir isi hakkiyla yaptirmak istiyorsaniz, o isi ustadan daha iyi biliyor olmaniz lazimdir. Bu sadece motor icin gecerli degil, herhangi bir isin ustasi icin gecerlidir.
    Usta once sizi bir tartar, mesela diyelim kadinsiniz ya da gencsiniz, nasil olsa o isten anlamiyorsunuz diye fazla ozen gostermez. Sizin istediginiz gibi yapmaz, kendi bildigi gibi yapar. Kendi bildigi de yanlistir buyuk ihtimal cunku teknoloji gelisir ama ustadan ciraga gecen geleneksel uretim bicimi ayni kalir. Usta arastirma yapmayi bilmez, tartismayi da sevmez, bildigini okur. Bir de kazik yersiniz ustune.

    Onun icin, kendi isinizi kendiniz yapin derim. Onceleri bozarsiniz biraz ama ogrenirsiniz yavas yavas.
    Yaglari birbirine karistirma fikri bana da sacma geldi bu arada, hic duymamistim bunu.
    gursus bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    ben bakimlarini iki motorumda da kendim yaptim. yagi cok arastirdim 125 cc olmasina ragmen motul kullandim. orijinal yag filtresi aldim taktim, hava filtremi temizleyip taktim, zincir bakimi yapip gerginligini ayarladim. garanti umrumda olmadi. zaten garanti suresi de hemen hemen doldu. iyi ki kendim yaptim ve hepte kendim yapacagim. bilmedigim sey olursa youtubeden izler ogrenir yapardim.simdi cok rahat yapiyorum

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    servis kitapçıklarında en ufak vidasına kadar bilgi mevcut.
    ancak bu kitapçıkları her yerde bulamazsınız.
    ayrıca her türden alet edavat olması gerekli.
    mesela benim cbr ın yağ değişimi için yıldız uçlu alyan gerekiyor.
    adamlar düz alyan yerine yıldız şeklinde yapmışlar.
    sadece o yıldız uçlu için 6 lı takım almak zorunda kaldım, tekli bulamadım.
    eğer sürekli olarak tamirat yapacaksanız servisten ucuza gelebilir,
    ancak senede bi kere bi yağ değişimiydi, bi motoru açıp kapatayımdı için o kadar alet edavata para vermeye lüzum yok diye düşünüyorum.

  13. #13
    byyacut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MONDIAL
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    servis kitapçıklarında en ufak vidasına kadar bilgi mevcut.
    ancak bu kitapçıkları her yerde bulamazsınız.
    ayrıca her türden alet edavat olması gerekli.
    mesela benim cbr ın yağ değişimi için yıldız uçlu alyan gerekiyor.
    adamlar düz alyan yerine yıldız şeklinde yapmışlar.
    sadece o yıldız uçlu için 6 lı takım almak zorunda kaldım, tekli bulamadım.
    eğer sürekli olarak tamirat yapacaksanız servisten ucuza gelebilir,
    ancak senede bi kere bi yağ değişimiydi, bi motoru açıp kapatayımdı için o kadar alet edavata para vermeye lüzum yok diye düşünüyorum.

    o konuda devreye çevrem giriyor, kimisi oto elektrikçi kimisi uyducu kimisi oto yıkamacı bir sürü arkadaşım var oralarda hallediyoruz hatrımız sağolsun

  14. #14
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Sana yapma diyen yok ki ?
    Ben zaten kendim yapıyorum..
    1 tane servis kaydı bile yok zavallı motorumun

  15. #15
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Kaliteli alet edevat el beceriniz ve tork bilgisi gibi bilgiler elinizde ise kendinizde bu işlemleri yapabilirsiniz.Bence burada en önemli olan tork anahtarı ve dişlileri sıyırmamak.

  16. #16

    Üyelik
    05 Ağustos 2013
    Şehir
    Afyon
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    bu kanalı tavsiye ederim ama daha çok araba üzerine bi kanal

    https://youtu.be/UWRmoGcmB4s

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı byyacut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kitapçıkta tamamen motosikletin hangi parçanın ne işe yaradığı sinyalleri hava filtresinin bilgileri vs vs yazıyor km km periyodik bakım tablosu var ama açıklayıcı bilgi yok
    Çin motosikletlerini bilmiyorum. Ama tüm Avrupa, Amerika ve Japon motosiklet markasının 'servis manuel'i vardır. İçinde her türlü bakımı, gerekirse motosikleti en küçük parçasına kadar ayırma dahil, ayrıntılı bir şekilde, profesyonel çizim veya fotoğraflarla anlatır. Doğal olarak modelden modele de ciddi farklılık gösterir. Servislerde de bakımlar bu manuel'e göre yapılır zaten.

    Motosiklet alınca ilk yaptığım şey bundan bi tane edinmek olur. Sonra da valf hariç tüm bakımlarını orada anlattığı şekilde yaparım. Manuel olmadan yapılmaz. Mesela superduke'un debriyaj yağlama jet'i vardır, her yağ değişiminde temizlenir. Çoğu Japon motosikletinde olmayan şey. Radyatör havasını almak için ön tekeri 50cm yükseltmek gerekir, vs. Bazı prosedürler modelden modele ciddi farklılık gösteriyor.

  18. #18

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Benim merak ettiğim, kendi bakımlarını yapıp yağı değiştiren arkadaşlar eski yağları ne yapıyorlar ? Geçen birine sordum çöpe attım gitti dedi. Eski yağların çevreye ne kadar zararlı olduklarını söylememe gerek yok sanırım.

    Benim ustalardan veya günümüzün usta bozuntularından istediğim şeyler şunlar; motora koyulacak yağı ben seçeyim yorum yapmadan koysun. Söktüğü civataları eksiksiz yerine taksın, takarken de sıkma torklarına uysun. Civataları kaybetmesin, eksik civata yerine oradaki zulasından çıkardığı uyduruk civataları takmasın. Kafasına göre fabrikanın ayarladığı şeyleri (debriyaj, fren hariç) ellemesin, sübap ayarı lafını ağzına bile almasın. Oraya geldiğinde tıkır tıkır çalışan motoru kendisi bozup, ardından bunun karbüratöründe sorun var diye sallamasın. Kısaca fazla yorum yapmasın belirli bir sırayla işlerini doğru yapsın, sağlam motoru bozmasın.

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim merak ettiğim, kendi bakımlarını yapıp yağı değiştiren arkadaşlar eski yağları ne yapıyorlar ? Geçen birine sordum çöpe attım gitti dedi. Eski yağların çevreye ne kadar zararlı olduklarını söylememe gerek yok sanırım.
    Kesinlikle atilmamasi lazım. Neden mi? Çünkü eninde sonunda denize veya yer altı suyuna karışıp, ya içtiğiniz suya, ya da yediğiniz balığa, ya yüzüğünüz denize ağır metal olarak karışıp, kanser'den Alzheimer'a (alüminyum) türlü illetlere sebep olur. "aman canım n'olacak" demeyin, mikrogramlar yetiyor ciddi sağlık sorunlarına.

    Zaten her türlü servis severek alır kullanılmış yağı. Temiz yağ bidonuna doldurup verin.

  20. #20
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı byyacut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o konuda devreye çevrem giriyor, kimisi oto elektrikçi kimisi uyducu kimisi oto yıkamacı bir sürü arkadaşım var oralarda hallediyoruz hatrımız sağolsun
    hocam güzel diosun da o çevre de bi yere kadar.
    en ufak acil bi işin olur, kimseyi bulamadığın olur, sıkıntı yaşayabilirsin.
    olmaz deme, olur


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)